Jihomoravská Rallye Hustopeče patří mezi oblíbenější soutěže posádky EuroOil-invelt teamu Pecha s Uhlem. A to především díky rychlostním zkouškám, které vedou po úzkých obslužných cestách mezi vinohrady. Tam se střídá šotolina s asfaltem a charakterově jsou odlišné od ostatních v celém šampionátu. Pech s Uhlem zde v minulosti dokázali již třikrát zvítězit, a i proto se sem rádi vracejí. Na poslední dva ročníky Hustopečské rallye budou chtít ale rychle zapomenout.
„Po loňském odstoupení ještě před samotným startem rallye na poruchu motoru jsem věřil, že máme v Hustopečích smůlu na dlouho vybranou. Proto jsme letos začali trošku opatrněji a sžívali se s místním klouzavým povrchem. Mechanici museli v prvním servisu lehce upravit tuhost podvozku a my postupně zrychlovali. Po třetí rychlostce se nám podařilo probojovat na první místo. Bohužel pro nás v polovině další RZ, praskla při brždění v prudkém sjezdu mezi vinicemi pravá přední poloosa. Byl to docela šok, protože v ten moment přestalo auto ideálně brzdit a začalo se přetáčet do boku tam, kde na nápravě zůstala zdravá poloosa. Podařilo se mi auto dostat do směru, kterým vedla cesta, ale i tak z toho byly pořádné hodiny. Pak jsme museli dokončit asi 8km jen s pohonem zadních kol,“ vysvětluje propad pořadím v první etapě Pech.
Posádka EuroOil-invelt temu nastoupila do druhé etapy s odhodláním dostat se z pátého místa na stupně vítězů a zpočátku se dařilo plán plnit. „V sedmé zkoušce, v rychlé pravé zatáčce jsme neměli z tréninku ani od našich špionů zaznamenaný beton v krajnici mimo asfalt. O ten jsme prorazili pneumatiku a museli jí vyměnit přímo na rychlostní zkoušce. Byla to velká chyba, kvůli které jsme ztratili všechny šance na dobrý výsledek,“ přiznává chybu Pech, který s Petrem Uhlem skončil na 10. místě.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude v polovině července mladoboleslavská Rallye Bohemia.
Zdroj: EuroOil-Invelt Team
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.