Jihomoravská Rallye Hustopeče patří mezi oblíbenější soutěže posádky EuroOil-invelt teamu Pecha s Uhlem. A to především díky rychlostním zkouškám, které vedou po úzkých obslužných cestách mezi vinohrady. Tam se střídá šotolina s asfaltem a charakterově jsou odlišné od ostatních v celém šampionátu. Pech s Uhlem zde v minulosti dokázali již třikrát zvítězit, a i proto se sem rádi vracejí. Na poslední dva ročníky Hustopečské rallye budou chtít ale rychle zapomenout.
„Po loňském odstoupení ještě před samotným startem rallye na poruchu motoru jsem věřil, že máme v Hustopečích smůlu na dlouho vybranou. Proto jsme letos začali trošku opatrněji a sžívali se s místním klouzavým povrchem. Mechanici museli v prvním servisu lehce upravit tuhost podvozku a my postupně zrychlovali. Po třetí rychlostce se nám podařilo probojovat na první místo. Bohužel pro nás v polovině další RZ, praskla při brždění v prudkém sjezdu mezi vinicemi pravá přední poloosa. Byl to docela šok, protože v ten moment přestalo auto ideálně brzdit a začalo se přetáčet do boku tam, kde na nápravě zůstala zdravá poloosa. Podařilo se mi auto dostat do směru, kterým vedla cesta, ale i tak z toho byly pořádné hodiny. Pak jsme museli dokončit asi 8km jen s pohonem zadních kol,“ vysvětluje propad pořadím v první etapě Pech.
Posádka EuroOil-invelt temu nastoupila do druhé etapy s odhodláním dostat se z pátého místa na stupně vítězů a zpočátku se dařilo plán plnit. „V sedmé zkoušce, v rychlé pravé zatáčce jsme neměli z tréninku ani od našich špionů zaznamenaný beton v krajnici mimo asfalt. O ten jsme prorazili pneumatiku a museli jí vyměnit přímo na rychlostní zkoušce. Byla to velká chyba, kvůli které jsme ztratili všechny šance na dobrý výsledek,“ přiznává chybu Pech, který s Petrem Uhlem skončil na 10. místě.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude v polovině července mladoboleslavská Rallye Bohemia.
Zdroj: EuroOil-Invelt Team
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.