Jihomoravská Rallye Hustopeče patří mezi oblíbenější soutěže posádky EuroOil-invelt teamu Pecha s Uhlem. A to především díky rychlostním zkouškám, které vedou po úzkých obslužných cestách mezi vinohrady. Tam se střídá šotolina s asfaltem a charakterově jsou odlišné od ostatních v celém šampionátu. Pech s Uhlem zde v minulosti dokázali již třikrát zvítězit, a i proto se sem rádi vracejí. Na poslední dva ročníky Hustopečské rallye budou chtít ale rychle zapomenout.
„Po loňském odstoupení ještě před samotným startem rallye na poruchu motoru jsem věřil, že máme v Hustopečích smůlu na dlouho vybranou. Proto jsme letos začali trošku opatrněji a sžívali se s místním klouzavým povrchem. Mechanici museli v prvním servisu lehce upravit tuhost podvozku a my postupně zrychlovali. Po třetí rychlostce se nám podařilo probojovat na první místo. Bohužel pro nás v polovině další RZ, praskla při brždění v prudkém sjezdu mezi vinicemi pravá přední poloosa. Byl to docela šok, protože v ten moment přestalo auto ideálně brzdit a začalo se přetáčet do boku tam, kde na nápravě zůstala zdravá poloosa. Podařilo se mi auto dostat do směru, kterým vedla cesta, ale i tak z toho byly pořádné hodiny. Pak jsme museli dokončit asi 8km jen s pohonem zadních kol,“ vysvětluje propad pořadím v první etapě Pech.
Posádka EuroOil-invelt temu nastoupila do druhé etapy s odhodláním dostat se z pátého místa na stupně vítězů a zpočátku se dařilo plán plnit. „V sedmé zkoušce, v rychlé pravé zatáčce jsme neměli z tréninku ani od našich špionů zaznamenaný beton v krajnici mimo asfalt. O ten jsme prorazili pneumatiku a museli jí vyměnit přímo na rychlostní zkoušce. Byla to velká chyba, kvůli které jsme ztratili všechny šance na dobrý výsledek,“ přiznává chybu Pech, který s Petrem Uhlem skončil na 10. místě.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude v polovině července mladoboleslavská Rallye Bohemia.
Zdroj: EuroOil-Invelt Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.