Jihomoravská Rallye Hustopeče patří mezi oblíbenější soutěže posádky EuroOil-invelt teamu Pecha s Uhlem. A to především díky rychlostním zkouškám, které vedou po úzkých obslužných cestách mezi vinohrady. Tam se střídá šotolina s asfaltem a charakterově jsou odlišné od ostatních v celém šampionátu. Pech s Uhlem zde v minulosti dokázali již třikrát zvítězit, a i proto se sem rádi vracejí. Na poslední dva ročníky Hustopečské rallye budou chtít ale rychle zapomenout.
„Po loňském odstoupení ještě před samotným startem rallye na poruchu motoru jsem věřil, že máme v Hustopečích smůlu na dlouho vybranou. Proto jsme letos začali trošku opatrněji a sžívali se s místním klouzavým povrchem. Mechanici museli v prvním servisu lehce upravit tuhost podvozku a my postupně zrychlovali. Po třetí rychlostce se nám podařilo probojovat na první místo. Bohužel pro nás v polovině další RZ, praskla při brždění v prudkém sjezdu mezi vinicemi pravá přední poloosa. Byl to docela šok, protože v ten moment přestalo auto ideálně brzdit a začalo se přetáčet do boku tam, kde na nápravě zůstala zdravá poloosa. Podařilo se mi auto dostat do směru, kterým vedla cesta, ale i tak z toho byly pořádné hodiny. Pak jsme museli dokončit asi 8km jen s pohonem zadních kol,“ vysvětluje propad pořadím v první etapě Pech.
Posádka EuroOil-invelt temu nastoupila do druhé etapy s odhodláním dostat se z pátého místa na stupně vítězů a zpočátku se dařilo plán plnit. „V sedmé zkoušce, v rychlé pravé zatáčce jsme neměli z tréninku ani od našich špionů zaznamenaný beton v krajnici mimo asfalt. O ten jsme prorazili pneumatiku a museli jí vyměnit přímo na rychlostní zkoušce. Byla to velká chyba, kvůli které jsme ztratili všechny šance na dobrý výsledek,“ přiznává chybu Pech, který s Petrem Uhlem skončil na 10. místě.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude v polovině července mladoboleslavská Rallye Bohemia.
Zdroj: EuroOil-Invelt Team
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?