V sobotu 1. června začalo většině českých soutěžáků dvoutýdenní „jihomoravské turné“, v průběhu kterého se dění v obou rallyových seriálech přesunulo do těsné blízkosti Brna. Adaptace na „placatý“ profil krajiny, přehledné úseky mezi poli a šotolinové polní cesty byla hlavním předpokladem úspěchu na XXVII. Rally Vyškov, která se uskutečnila jako druhý díl Rallysprint série a Poháru 2+. Příležitost otestovat techniku před charakterově obdobnou rally v Hustopečích navíc dovedla na start i některé účastníky „velkého“ seriálu.
Termínové křížení soutěží v Česku a Polsku není nikterak řídkým jevem, a tak vedení týmu Hyundai Kowax Racing opět muselo řešit dilema, zda na vyškovské rally vůbec odstartovat. Chuť zazávodit si v místech, kde Martin Vlček před dvěma lety absolutně vyhrál, však převážila nad všemi obavami, zvláště když zájem o start na Rally Vyškov projevil i týmový klient Petr Trnovec. Vyškov tedy na startu viděl dvojici exotických vozů Hyundai i20 R5, zatímco na Rajd Nadwiślański tou dobou startoval s třetím týmovým exemplářem nadějný Polák Kacper Wróblewski. „Musím celému týmu poděkovat, jak vše perfektně zvládli. S ohledem na komfort servisu a mechaniků není dobré zázemí rozdělovat na dvě odloučená pracoviště, ale navzdory tomu vše fungovalo tak, jak má, a do cíle obou závodů jsme dojeli v plné sestavě,“ liboval si šéf týmu a zároveň nejpilnější reprezentant týmových barev Martin Vlček.
Ve Vyškově se závodí ve vysokých rychlostech, převážně na přehledných úsecích bez výrazného převýšení a při minimálních rozdílech rozhoduje jakékoliv zaspání či drobná chybička. To byl bohužel i případ Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou. „Po Krumlově, kde jsme byli na konci závodu spokojení s nastavením vozu, jsme se do Vyškova hodně těšili. První sekci jsme si bohužel pokazili špatnou volbou pneumatik a hodinami,“ prozradil příčiny ranní ztráty Ondra. „Poté, až do konce, jsme se přetahovali o desetiny a na dvou „erzetách“ se do jedné sekundy vešla dokonce čtyři auta. Všichni jsme se shodli, že nás to hodně bavilo,“ dodal Ondra s nezbytnou jiskrou v oku.
Právě úvodní sekce soutěže se pro vývoj výsledků ukázala být rozhodující. Martin s Ondrou zde posbírali šestnáctisekundové manko na čelo soutěže, a přestože v dalším průběhu jeden test vyhráli a na zbývajících „erzetách“ ztratili na vítěze maximálně devět desetin, břemene v podobě ranní ztráty se už nezbavili. V cíli jim patřila třetí pozice s odstupem 22 sekund za vítězným Jaromírem Tarabusem a pouhých sedmi sekund za druhým Romanem Odložilíkem. O hodnotě tohoto výsledku při teprve pátém startu s hyundaiem nelze pochybovat, oba členové posádky se však neubránili drobnému rozčarování z udělené pětisekundové penalizace za údajný kontakt s retardérem. Nebýt tohoto trestu, druhé místo by v závěru ještě bylo „hratelné“. „Hodně retardérů bylo dost utažených a my osobně vůbec nevíme, kde jsme naši penalizaci dostali. Ani na autě není kontakt s balíkem nijak patrný. Třetí místo ale určitě bereme. Moc děkuji týmu, Martinovi za krásné svezení a také bych chtěl poděkovat rodině a všem za parádní podporu,“ hodnotil závod Ondra.
Spokojenost vyzařovala i z Martina, který před cílovou rampou připomněl: „Korejsky jsem se nikdy neučil, a zatímco jiné automobilky učí svoje auta závodit na českých tratích několik let, náš vývoj probíhá pouhé tři měsíce. Myslím si, že naše časy potvrzují konkurenceschopnost vozu. Velice si ceníme, že se správným nastavením a na správných pneumatikách dokážeme jet s nejužší špičkou sprintů naprosto vyrovnané časy. Samotná soutěž byla perfektní a moc jsme si ji užili, vyjímaje podoby retardérů a jejich penalizování, ať už odpovídaly novým standardům, nebo nikoli. V době, kdy se závodí o každou desetinku, bohužel takový systém udělování pětisekundových penalizací výrazně snižuje sportovní hodnotu,“ vyjádřil svůj názor druhý muž průběžné tabulky Poháru 2+.
Doplňme, že do cíle Rally Vyškov dojel i druhý týmový vůz řízený Petrem Trnovcem. Po časové ztrátě způsobené výletem mimo trať na třetím testu však skončil daleko za absolutní špičkou a radost si udělal jen několika pěknými dílčími časy. Mnohem úspěšnější byl Polák Kacper Wróblewski, který při prvním startu s hyundaiem (a teprve druhém se čtyřkolkou) obsadil na Rajdu Nadwiślański devátou pozici. Další plánovaný start týmu Hyundai Kowax Racing připadá na termín 14. – 15. června, kdy se uskuteční druhá část „jihomoravského turné“ – Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.