Hyundai má svou kolébku v Jižní Koreji a i když jsou inženýři této automobilky hodně snaživí, s pojmem „český uskákaný asfalt“ se při vývojové fázi běžně nesetkávají. Pro Hyundai Kowax Racing to v praxi znamená, že musí svoje „i-dvacítky“ učit jezdit v terénu, který tyto speciály prozatím neokusily a krok za krokem pracovat na vhodném nastavení podvozku. Opravdovou prověrku měla v tomto ohledu nabídnout soutěž, jejíž tratě jsou symbolem rychlých a uskákaných českých asfaltů – Rally Český Krumlov.
Martin Vlček si Krumlov nenechával ujít ještě v době, kdy se „velkého“ šampionátu neúčastnil, a jeho sympatie k této soutěži dosud nevyprchaly. „Krumlov je pro mě prostředím, kvalitou tratí a pořadatelskou úrovní jednou z nejvýše hodnocených soutěží. Legendární rychlostní zkoušky, nespočet diváků okolo tratí a horizonty naplno, to se nám líbí. Pravda že jsme si přáli mokro, více vody, ale s ohledem na diváky okolo tratě jsem změnil názor,“ tvrdil „Vlčák“ při pohledu na páteční modrou oblohu. Je pravdou, že právě na suchém asfaltu má trio Vlček – Krajča – Hyundai prozatím největší rezervy, ale jak jinak to změnit než testováním a závoděním? První etapa českokrumlovské rally byla tedy v týmu Hyundai Kowax Racing ve znamení hledání vhodného naladění na místní tratě a v jejím cíli patřilo Martinu Vlčkovi s Ondřejem Krajčou osmé místo. "První etapa pro nás nezačala úplně nejlépe, když jsme nezvolili úplně dobrý setup. Spíše jsme se dneškem protrápili, ale nic nevzdáváme a ve druhé etapě jsme odhodlaní ještě zabojovat,“ říkal ve večerním servisu Ondra.
Blýskání na lepší časy naznačil hned úvodní sobotní Kohout, ze kterého si „Vlčák“ odvezl šestý čas. Posun vzhůru v celkových výsledcích se nekonal, pro posádku Hyundaie i20 R5 však bylo důležité, že se s každým kilometrem zrychlovala a ve druhých průjezdech sobotních „erzet“ posouvala svá maxima o půl sekundy na kilometr a více. Na Malontech se zlepšili dokonce o 18 sekund na necelých 23 kilometrech. „Myslím, že už máme slušné nastavení na suché asfalty, vyšší teploty a tvrdší gumy. Někteří od nás možná na této soutěži čekali víc, ale my se snažíme posouvat po malých krůčcích, protože když se jde po velkých, tak to někdy dost bolí,“ zhodnotil sobotní účinkování Martin, který nezapomněl vyseknout poklonu mechanikům: „Práce mechaniků byla opět perfektní a já se už teď těším do Vyškova, tam budou na startu oba naše speciály, a třetí Hyundai i20 R5 pojede na tratích v Polsku.“ Ondra Krajča jen s úsměvem dodal, že se jim v závěru jelo skvěle, a kdyby to šlo, pokračovali by dál.
Doplňme, že Martin Vlček s Ondřejem Krajčou se v posledních kilometrech Rally Český Krumlov posunuli na sedmé místo absolutně, na kterém vydrželi až do cíle. Nyní se již nemohou dočkat startu druhé soutěže Rallysprint série a Poháru 2+ - jihomoravské Rally Vyškov, která se uskuteční v sobotu 1. června.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.