Hyundai má svou kolébku v Jižní Koreji a i když jsou inženýři této automobilky hodně snaživí, s pojmem „český uskákaný asfalt“ se při vývojové fázi běžně nesetkávají. Pro Hyundai Kowax Racing to v praxi znamená, že musí svoje „i-dvacítky“ učit jezdit v terénu, který tyto speciály prozatím neokusily a krok za krokem pracovat na vhodném nastavení podvozku. Opravdovou prověrku měla v tomto ohledu nabídnout soutěž, jejíž tratě jsou symbolem rychlých a uskákaných českých asfaltů – Rally Český Krumlov.
Martin Vlček si Krumlov nenechával ujít ještě v době, kdy se „velkého“ šampionátu neúčastnil, a jeho sympatie k této soutěži dosud nevyprchaly. „Krumlov je pro mě prostředím, kvalitou tratí a pořadatelskou úrovní jednou z nejvýše hodnocených soutěží. Legendární rychlostní zkoušky, nespočet diváků okolo tratí a horizonty naplno, to se nám líbí. Pravda že jsme si přáli mokro, více vody, ale s ohledem na diváky okolo tratě jsem změnil názor,“ tvrdil „Vlčák“ při pohledu na páteční modrou oblohu. Je pravdou, že právě na suchém asfaltu má trio Vlček – Krajča – Hyundai prozatím největší rezervy, ale jak jinak to změnit než testováním a závoděním? První etapa českokrumlovské rally byla tedy v týmu Hyundai Kowax Racing ve znamení hledání vhodného naladění na místní tratě a v jejím cíli patřilo Martinu Vlčkovi s Ondřejem Krajčou osmé místo. "První etapa pro nás nezačala úplně nejlépe, když jsme nezvolili úplně dobrý setup. Spíše jsme se dneškem protrápili, ale nic nevzdáváme a ve druhé etapě jsme odhodlaní ještě zabojovat,“ říkal ve večerním servisu Ondra.
Blýskání na lepší časy naznačil hned úvodní sobotní Kohout, ze kterého si „Vlčák“ odvezl šestý čas. Posun vzhůru v celkových výsledcích se nekonal, pro posádku Hyundaie i20 R5 však bylo důležité, že se s každým kilometrem zrychlovala a ve druhých průjezdech sobotních „erzet“ posouvala svá maxima o půl sekundy na kilometr a více. Na Malontech se zlepšili dokonce o 18 sekund na necelých 23 kilometrech. „Myslím, že už máme slušné nastavení na suché asfalty, vyšší teploty a tvrdší gumy. Někteří od nás možná na této soutěži čekali víc, ale my se snažíme posouvat po malých krůčcích, protože když se jde po velkých, tak to někdy dost bolí,“ zhodnotil sobotní účinkování Martin, který nezapomněl vyseknout poklonu mechanikům: „Práce mechaniků byla opět perfektní a já se už teď těším do Vyškova, tam budou na startu oba naše speciály, a třetí Hyundai i20 R5 pojede na tratích v Polsku.“ Ondra Krajča jen s úsměvem dodal, že se jim v závěru jelo skvěle, a kdyby to šlo, pokračovali by dál.
Doplňme, že Martin Vlček s Ondřejem Krajčou se v posledních kilometrech Rally Český Krumlov posunuli na sedmé místo absolutně, na kterém vydrželi až do cíle. Nyní se již nemohou dočkat startu druhé soutěže Rallysprint série a Poháru 2+ - jihomoravské Rally Vyškov, která se uskuteční v sobotu 1. června.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.