Hyundai má svou kolébku v Jižní Koreji a i když jsou inženýři této automobilky hodně snaživí, s pojmem „český uskákaný asfalt“ se při vývojové fázi běžně nesetkávají. Pro Hyundai Kowax Racing to v praxi znamená, že musí svoje „i-dvacítky“ učit jezdit v terénu, který tyto speciály prozatím neokusily a krok za krokem pracovat na vhodném nastavení podvozku. Opravdovou prověrku měla v tomto ohledu nabídnout soutěž, jejíž tratě jsou symbolem rychlých a uskákaných českých asfaltů – Rally Český Krumlov.
Martin Vlček si Krumlov nenechával ujít ještě v době, kdy se „velkého“ šampionátu neúčastnil, a jeho sympatie k této soutěži dosud nevyprchaly. „Krumlov je pro mě prostředím, kvalitou tratí a pořadatelskou úrovní jednou z nejvýše hodnocených soutěží. Legendární rychlostní zkoušky, nespočet diváků okolo tratí a horizonty naplno, to se nám líbí. Pravda že jsme si přáli mokro, více vody, ale s ohledem na diváky okolo tratě jsem změnil názor,“ tvrdil „Vlčák“ při pohledu na páteční modrou oblohu. Je pravdou, že právě na suchém asfaltu má trio Vlček – Krajča – Hyundai prozatím největší rezervy, ale jak jinak to změnit než testováním a závoděním? První etapa českokrumlovské rally byla tedy v týmu Hyundai Kowax Racing ve znamení hledání vhodného naladění na místní tratě a v jejím cíli patřilo Martinu Vlčkovi s Ondřejem Krajčou osmé místo. "První etapa pro nás nezačala úplně nejlépe, když jsme nezvolili úplně dobrý setup. Spíše jsme se dneškem protrápili, ale nic nevzdáváme a ve druhé etapě jsme odhodlaní ještě zabojovat,“ říkal ve večerním servisu Ondra.
Blýskání na lepší časy naznačil hned úvodní sobotní Kohout, ze kterého si „Vlčák“ odvezl šestý čas. Posun vzhůru v celkových výsledcích se nekonal, pro posádku Hyundaie i20 R5 však bylo důležité, že se s každým kilometrem zrychlovala a ve druhých průjezdech sobotních „erzet“ posouvala svá maxima o půl sekundy na kilometr a více. Na Malontech se zlepšili dokonce o 18 sekund na necelých 23 kilometrech. „Myslím, že už máme slušné nastavení na suché asfalty, vyšší teploty a tvrdší gumy. Někteří od nás možná na této soutěži čekali víc, ale my se snažíme posouvat po malých krůčcích, protože když se jde po velkých, tak to někdy dost bolí,“ zhodnotil sobotní účinkování Martin, který nezapomněl vyseknout poklonu mechanikům: „Práce mechaniků byla opět perfektní a já se už teď těším do Vyškova, tam budou na startu oba naše speciály, a třetí Hyundai i20 R5 pojede na tratích v Polsku.“ Ondra Krajča jen s úsměvem dodal, že se jim v závěru jelo skvěle, a kdyby to šlo, pokračovali by dál.
Doplňme, že Martin Vlček s Ondřejem Krajčou se v posledních kilometrech Rally Český Krumlov posunuli na sedmé místo absolutně, na kterém vydrželi až do cíle. Nyní se již nemohou dočkat startu druhé soutěže Rallysprint série a Poháru 2+ - jihomoravské Rally Vyškov, která se uskuteční v sobotu 1. června.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?