Po vítězství na předchozí Rallye Šumava, odjížděl EuroOil-invelt team do Českého Krumlova pozitivně naladěn. Všichni v teamu věřili, že by Pech s Uhlem mohli trochu potrápit největší konkurenty ze Škody Motorsport, při světové premiéře jejich nové Fábie R5. To se však nestalo a tovární posádka nasadila s novým vozem nedostižné tempo.
„Po prvních dvou rychlostních zkouškách, jsme se začali soustředit na boj o druhou příčku. Vedoucího Honzu Kopeckého stíhat nešlo. Povedlo se nám během první etapy vytvořit drobný náskok na Filipa Mareše, který nám byl nejblíž, ale přesto jsme museli jet stále naplno. Rozestupy byly minimální,“ popisuje úvod soutěže Pech a pokračuje. „Druhý den se nám vůbec nepovedl. Těžce vytvořený náskok na druhém místě jsem mojí jezdeckou chybou prohospodařil při nedobrždění do jednoho z retardérů. Museli jsme se otočit a ještě couvnout a rázem byli třetí. Když se k tomu přidal na další rychlostní zkoušce ještě nefunkční posilovač řízení v našem Fordu, byla ztráta na Mareše víc jak 11s. Zbývali nám čtyři rychlostky, abychom se pokusili, vzít si druhou příčku zpátky. Bohužel sérii chybiček jsem dovršil při objíždění balíku slámy, kterým byla vytyčená jedna pomalá zatáčka. Vytočeným kolem v rejdu, jsem o něj zachytil v docela malé rychlosti. Praskla krajní spojovací tyč řízení a my nemohli dál pokračovat. Sice jsme to na místě za pomoci dobrovolných hasičů a jejich nářadí opravili a pak odjeli s Fordem po vlastní ose, ale závod byl pro nás ztracený. Taková chyba mě moc mrzí, prostě jsem zabral o pár centimetrů víc. Stejně by mě zajímala statistika za dobu mého závodění na pro nás pověrčivé 13-té rychlostce,“ zpytuje svědomí Pech.
EuroOil-invelt team gratuluje Škodovce k vydařené premiéře nové Fábie a posádce Mareš-Hloušek k druhému místu. Dalším závodem MČR v rallye budou v polovině června jihomoravské Hustopeče.
Odkaz na krátké video:
https://www.youtube.com/watch?v=cFhLUub9oSI
Zdroj: Media Václava Pecha
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.