Na sumář prvního polského dobrodružství stáje Hyundai Kowax Racing si příznivci týmu museli počkat déle než je zvykem. Jednoduše proto, že tolik zážitků bylo potřeba nejprve vstřebat. Třetí start s Hyundaiem i20 R5, potřetí ve spolupráci s Ondřejem Krajčou, podruhé v kariéře na zahraniční soutěži a premiérově v Polsku. Na „Vlčáka“ toho tentokrát nebylo málo. Spontánní atmosféra Rajdu Świdnicki Krause však nejen Martina, ale také spolujezdce Ondru Krajču doslova pohltila a obohatila o další zhruba stovku kilometrů za volantem stále ještě novotou vonícího vozu.
Volba startu na polské půdě nebyla pro „Vlčáka“ jednoduchou záležitostí. Touha uspět v letošním Mistrovství ČR zůstává velká a ztráta každého bodu může mít v konečném účtování nedozírné následky. Martin je však povahou maximalista a chtěl se vyhnout dělení týmového zázemí na dvě oddělená pracoviště: „V Polsku jsme pod týmovým stanem měli tři auta. Nebylo vhodné, abych jako zakladatel a majitel týmu odjel závodit na Šumavu, ač tento podnik považuji za legendární a mám ho velice rád. Loajalita vůči klientům byla silnější než touha závodit na Šumavě. Co se týče polských tratí, jsem velice překvapen jejich náročností hlavně vzhledem k povrchům, na kterých se závodí. Je známo, že stav polských okrsek není zrovna dokonalý - písek po zimě nikdo neuklízí, děr v povrchu je tolik, že není kudy objíždět, a charakter asfaltu je tak různorodý, že nevím, k čemu bych ho přirovnal. Další, co se na tamních tratích často vyskytuje, jsou žulové kostky, které jsou extrémně kluzké,“ vypočítával specifické znaky polských tratí Martin Vlček.
O tom, jak prorocká byla jeho slova, se bohužel přesvědčil už krátce po startu úvodního testu. V době, kdy se s charakteristikou polských „kočičích hlav“ teprve seznamoval, sklouzl více, než bylo zdrávo, a výsledkem se stalo ulomené kolo na jeho „I-dvacítce“. Krátký sobotní program tím pro Martina s Ondrou skončil předčasně. „Ač jsem touto chybou přišel o možnost bojovat o umístění v absolutním pořadí, ani na minutu jsem neváhal, že bych druhý den nepokračoval. Byly pro nás připraveny tři úseky jedoucí se dvakrát, z toho jeden o délce více než 22 km. To jsme si nemohli nechat ujít,“ vysvětlil jediný český reprezentant ve startovním poli.
Nedělní etapa již na uskákaných tratích Rajdu Świdnicki Krause nepřinesla žádné drama. Martin Vlček s Ondřejem Krajčou dosáhli na šesti odjetých úsecích šesti časů v první desítce, přičemž jejich nejlepším výsledkem se stalo páté místo na nejkratší a zároveň nejrychlejší „erzetě“ nedělního itineráře (s rychlostním průměrem vítěze 122 km/h). V samostatném hodnocení druhé etapy se zařadili na sedmé místo, nedaleko před oba své stájové kolegy Jacka Jureckiho a Sebastiana Frycze. „V Česku jsem patnáct let nezažil tolik dobrodružství, co v Polsku během jediné rally,“ přiznal v cíli Martin, který polské diváky i novináře v cíli udivil svojí květnatou polštinou. „Opravdu neskutečná je polská fanouškovská základna. Jsou to srdcaři, kterých je okolo tratí nespočet. Místy bylo až nepříjemné, jak blízko tratí stáli, z našich závodů už na to nejsme dávno zvyklí,“ vypíchl některé zážitky z polské mise reprezentant týmu Hyundai Kowax Racing. Spolujezdec Ondřej Krajča jeho slova doplnil: „Do Polska jsme jeli hodně natěšení na nové tratě. Od „seznamovaček“ probíhalo vše velmi pohodově, v autě jsme měli pohodu, tratě byly krásné, ale velmi rychlé, kluzké a nevyzpytatelné. Co nás velmi překvapilo, bylo obrovské množství diváků na slavnostním startu a na městské RZ, která nám bohužel nevyšla podle představ, ale to bohužel k tomuto sportu patří. Ve druhé etapě už jsme se hezky svezli a všechno klapalo tak, jak mělo. Velké díky patří celému týmu za opravu auta - díky nim jsme mohli ve druhé etapě pokračovat. Určitě bychom se rádi do Polska zase někdy podívali.“
Navzdory sobotnímu „tuningu obrubnikówemu“ se tedy členové týmu vraceli ze Świdnice spokojení a vybavení dalšími neocenitelnými zkušenostmi. Pro Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou bude dalším společným startem Rallye Český Krumlov, která se uskuteční v termínu 17. – 18. května.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.