Na sumář prvního polského dobrodružství stáje Hyundai Kowax Racing si příznivci týmu museli počkat déle než je zvykem. Jednoduše proto, že tolik zážitků bylo potřeba nejprve vstřebat. Třetí start s Hyundaiem i20 R5, potřetí ve spolupráci s Ondřejem Krajčou, podruhé v kariéře na zahraniční soutěži a premiérově v Polsku. Na „Vlčáka“ toho tentokrát nebylo málo. Spontánní atmosféra Rajdu Świdnicki Krause však nejen Martina, ale také spolujezdce Ondru Krajču doslova pohltila a obohatila o další zhruba stovku kilometrů za volantem stále ještě novotou vonícího vozu.
Volba startu na polské půdě nebyla pro „Vlčáka“ jednoduchou záležitostí. Touha uspět v letošním Mistrovství ČR zůstává velká a ztráta každého bodu může mít v konečném účtování nedozírné následky. Martin je však povahou maximalista a chtěl se vyhnout dělení týmového zázemí na dvě oddělená pracoviště: „V Polsku jsme pod týmovým stanem měli tři auta. Nebylo vhodné, abych jako zakladatel a majitel týmu odjel závodit na Šumavu, ač tento podnik považuji za legendární a mám ho velice rád. Loajalita vůči klientům byla silnější než touha závodit na Šumavě. Co se týče polských tratí, jsem velice překvapen jejich náročností hlavně vzhledem k povrchům, na kterých se závodí. Je známo, že stav polských okrsek není zrovna dokonalý - písek po zimě nikdo neuklízí, děr v povrchu je tolik, že není kudy objíždět, a charakter asfaltu je tak různorodý, že nevím, k čemu bych ho přirovnal. Další, co se na tamních tratích často vyskytuje, jsou žulové kostky, které jsou extrémně kluzké,“ vypočítával specifické znaky polských tratí Martin Vlček.
O tom, jak prorocká byla jeho slova, se bohužel přesvědčil už krátce po startu úvodního testu. V době, kdy se s charakteristikou polských „kočičích hlav“ teprve seznamoval, sklouzl více, než bylo zdrávo, a výsledkem se stalo ulomené kolo na jeho „I-dvacítce“. Krátký sobotní program tím pro Martina s Ondrou skončil předčasně. „Ač jsem touto chybou přišel o možnost bojovat o umístění v absolutním pořadí, ani na minutu jsem neváhal, že bych druhý den nepokračoval. Byly pro nás připraveny tři úseky jedoucí se dvakrát, z toho jeden o délce více než 22 km. To jsme si nemohli nechat ujít,“ vysvětlil jediný český reprezentant ve startovním poli.
Nedělní etapa již na uskákaných tratích Rajdu Świdnicki Krause nepřinesla žádné drama. Martin Vlček s Ondřejem Krajčou dosáhli na šesti odjetých úsecích šesti časů v první desítce, přičemž jejich nejlepším výsledkem se stalo páté místo na nejkratší a zároveň nejrychlejší „erzetě“ nedělního itineráře (s rychlostním průměrem vítěze 122 km/h). V samostatném hodnocení druhé etapy se zařadili na sedmé místo, nedaleko před oba své stájové kolegy Jacka Jureckiho a Sebastiana Frycze. „V Česku jsem patnáct let nezažil tolik dobrodružství, co v Polsku během jediné rally,“ přiznal v cíli Martin, který polské diváky i novináře v cíli udivil svojí květnatou polštinou. „Opravdu neskutečná je polská fanouškovská základna. Jsou to srdcaři, kterých je okolo tratí nespočet. Místy bylo až nepříjemné, jak blízko tratí stáli, z našich závodů už na to nejsme dávno zvyklí,“ vypíchl některé zážitky z polské mise reprezentant týmu Hyundai Kowax Racing. Spolujezdec Ondřej Krajča jeho slova doplnil: „Do Polska jsme jeli hodně natěšení na nové tratě. Od „seznamovaček“ probíhalo vše velmi pohodově, v autě jsme měli pohodu, tratě byly krásné, ale velmi rychlé, kluzké a nevyzpytatelné. Co nás velmi překvapilo, bylo obrovské množství diváků na slavnostním startu a na městské RZ, která nám bohužel nevyšla podle představ, ale to bohužel k tomuto sportu patří. Ve druhé etapě už jsme se hezky svezli a všechno klapalo tak, jak mělo. Velké díky patří celému týmu za opravu auta - díky nim jsme mohli ve druhé etapě pokračovat. Určitě bychom se rádi do Polska zase někdy podívali.“
Navzdory sobotnímu „tuningu obrubnikówemu“ se tedy členové týmu vraceli ze Świdnice spokojení a vybavení dalšími neocenitelnými zkušenostmi. Pro Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou bude dalším společným startem Rallye Český Krumlov, která se uskuteční v termínu 17. – 18. května.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).