Tým Racing 21 odstartuje o nadcházejícím víkendu do druhého dějství domácího šampionátu a na trati 54. ročníku Rallye Šumava Klatovy se posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková opět představí se soutěžním vozem Polo GTI R5.
V uplynulých dvou týdnech se tým Racing 21 věnoval intenzivnímu testovaní svého soutěžního vozu s cílem jeho optimálního nastavení pro již tradiční soutěž na jihozápadě Čech. Jezdec Vojtěch Štajf pokračoval v naplánovaném vývoji nastavení vozu a oproti situaci z minulé soutěže, kdy se postavil se svou spolujezdkyní Veronikou Havelkovou na start po časově limitovaném testování vlivem jeho pozdnějšího převzetí od výrobce, má tým vyzkoušené další varianty nastavení. „Po Valašské rally jsme potřebovali s autem více pracovat zejména v oblasti nastavení diferenciálů, což má zásadní vliv na jeho jízdní vlastnosti a tím i dosahované časy. Řešili jsme především nedotáčivost auta. S technikem týmu jsme zkoušeli různé varianty s ohledem na povrch šumavských tratí a s výsledkem testů jsem nakonec spokojený. Do víkendového klání asi částečně promluví i avízované deštivé počasí. Každopádně po našich testech mám nyní z auta mnohem lepší pocit a rád bych to promítnul do lepších časů na rychlostních zkouškách, než tomu bylo na Valašce,“ hodnotil přípravu a cíle na Rallye Šumava Klatovy Vojtěch Štajf.
Páteční projetí rampy na náměstí Míru v Klatovech bude pro jezdce týmu Racing 21 již jeho devatenáctým startem v této šumavské soutěži, která je tradičně divácky oblíbeným podnikem domácího šampionátu. Rád by také letošním výsledkem dal Vojtěch Štajf zapomenout předcházejícímu roku, kdy fatálně poškozený ráfek kola s následnou havárií znamenal jeho odstoupení z boje o páté místo jen necelé dva kilometry před cílem soutěže. „Vloni to byla v závěru smůla, ale tak to v rally prostě chodí. Před deseti lety však tady na Šumavě pamatuji i horší chvíle. Už je to ale všechno za mnou, a tak se na páteční start moc těším,“ připomněl Štajf sezónu 2009, kdy zde zažil nejvážnější havárii své jezdecké kariéry, tehdy s produkčním vozem. Zajímavostí je také jeho zdejší úplně první start v automobilové rallye, v roli spolujezdce v roce 1995 po boku Jana Trajbolda ml.
Navigátorka Veronika Havelková se na start Rallye Šumava Klatovy postaví již potřetí a oba předcházející starty v letech 2015 a 2016 zde oslavila pódiovým umístěním vedle Pavla Valouška jun. „Já mám na Šumavě s Pavlem skvělou bilanci v podobě dvou bronzových umístění v celkovém pořadí. Místní tratě se mi hodně líbí a já věřím, že i s Vojtou máme letos na dobré umístění, protože už v minulé soutěži jsme v závěru stále více zrychlovali, “ vyjádřila své přesvědčení před startem šumavské soutěže Veronika Havelková.
54. ročník Rallye Šumava Klatovy odstartuje v pátek 26. dubna 2019 a po plánovaných čtrnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 170 kilometrů přivede soutěžní posádky zpět do cíle o den později. Posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková bude mít na dveřích svého vozu Volkswagen Polo GTI R5 startovní číslo 6.
Zdroj: Racing 21
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.