Tým Racing 21 odstartuje o nadcházejícím víkendu do druhého dějství domácího šampionátu a na trati 54. ročníku Rallye Šumava Klatovy se posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková opět představí se soutěžním vozem Polo GTI R5.
V uplynulých dvou týdnech se tým Racing 21 věnoval intenzivnímu testovaní svého soutěžního vozu s cílem jeho optimálního nastavení pro již tradiční soutěž na jihozápadě Čech. Jezdec Vojtěch Štajf pokračoval v naplánovaném vývoji nastavení vozu a oproti situaci z minulé soutěže, kdy se postavil se svou spolujezdkyní Veronikou Havelkovou na start po časově limitovaném testování vlivem jeho pozdnějšího převzetí od výrobce, má tým vyzkoušené další varianty nastavení. „Po Valašské rally jsme potřebovali s autem více pracovat zejména v oblasti nastavení diferenciálů, což má zásadní vliv na jeho jízdní vlastnosti a tím i dosahované časy. Řešili jsme především nedotáčivost auta. S technikem týmu jsme zkoušeli různé varianty s ohledem na povrch šumavských tratí a s výsledkem testů jsem nakonec spokojený. Do víkendového klání asi částečně promluví i avízované deštivé počasí. Každopádně po našich testech mám nyní z auta mnohem lepší pocit a rád bych to promítnul do lepších časů na rychlostních zkouškách, než tomu bylo na Valašce,“ hodnotil přípravu a cíle na Rallye Šumava Klatovy Vojtěch Štajf.
Páteční projetí rampy na náměstí Míru v Klatovech bude pro jezdce týmu Racing 21 již jeho devatenáctým startem v této šumavské soutěži, která je tradičně divácky oblíbeným podnikem domácího šampionátu. Rád by také letošním výsledkem dal Vojtěch Štajf zapomenout předcházejícímu roku, kdy fatálně poškozený ráfek kola s následnou havárií znamenal jeho odstoupení z boje o páté místo jen necelé dva kilometry před cílem soutěže. „Vloni to byla v závěru smůla, ale tak to v rally prostě chodí. Před deseti lety však tady na Šumavě pamatuji i horší chvíle. Už je to ale všechno za mnou, a tak se na páteční start moc těším,“ připomněl Štajf sezónu 2009, kdy zde zažil nejvážnější havárii své jezdecké kariéry, tehdy s produkčním vozem. Zajímavostí je také jeho zdejší úplně první start v automobilové rallye, v roli spolujezdce v roce 1995 po boku Jana Trajbolda ml.
Navigátorka Veronika Havelková se na start Rallye Šumava Klatovy postaví již potřetí a oba předcházející starty v letech 2015 a 2016 zde oslavila pódiovým umístěním vedle Pavla Valouška jun. „Já mám na Šumavě s Pavlem skvělou bilanci v podobě dvou bronzových umístění v celkovém pořadí. Místní tratě se mi hodně líbí a já věřím, že i s Vojtou máme letos na dobré umístění, protože už v minulé soutěži jsme v závěru stále více zrychlovali, “ vyjádřila své přesvědčení před startem šumavské soutěže Veronika Havelková.
54. ročník Rallye Šumava Klatovy odstartuje v pátek 26. dubna 2019 a po plánovaných čtrnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 170 kilometrů přivede soutěžní posádky zpět do cíle o den později. Posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková bude mít na dveřích svého vozu Volkswagen Polo GTI R5 startovní číslo 6.
Zdroj: Racing 21
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).