Tým Racing 21 odstartuje o nadcházejícím víkendu do druhého dějství domácího šampionátu a na trati 54. ročníku Rallye Šumava Klatovy se posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková opět představí se soutěžním vozem Polo GTI R5.
V uplynulých dvou týdnech se tým Racing 21 věnoval intenzivnímu testovaní svého soutěžního vozu s cílem jeho optimálního nastavení pro již tradiční soutěž na jihozápadě Čech. Jezdec Vojtěch Štajf pokračoval v naplánovaném vývoji nastavení vozu a oproti situaci z minulé soutěže, kdy se postavil se svou spolujezdkyní Veronikou Havelkovou na start po časově limitovaném testování vlivem jeho pozdnějšího převzetí od výrobce, má tým vyzkoušené další varianty nastavení. „Po Valašské rally jsme potřebovali s autem více pracovat zejména v oblasti nastavení diferenciálů, což má zásadní vliv na jeho jízdní vlastnosti a tím i dosahované časy. Řešili jsme především nedotáčivost auta. S technikem týmu jsme zkoušeli různé varianty s ohledem na povrch šumavských tratí a s výsledkem testů jsem nakonec spokojený. Do víkendového klání asi částečně promluví i avízované deštivé počasí. Každopádně po našich testech mám nyní z auta mnohem lepší pocit a rád bych to promítnul do lepších časů na rychlostních zkouškách, než tomu bylo na Valašce,“ hodnotil přípravu a cíle na Rallye Šumava Klatovy Vojtěch Štajf.
Páteční projetí rampy na náměstí Míru v Klatovech bude pro jezdce týmu Racing 21 již jeho devatenáctým startem v této šumavské soutěži, která je tradičně divácky oblíbeným podnikem domácího šampionátu. Rád by také letošním výsledkem dal Vojtěch Štajf zapomenout předcházejícímu roku, kdy fatálně poškozený ráfek kola s následnou havárií znamenal jeho odstoupení z boje o páté místo jen necelé dva kilometry před cílem soutěže. „Vloni to byla v závěru smůla, ale tak to v rally prostě chodí. Před deseti lety však tady na Šumavě pamatuji i horší chvíle. Už je to ale všechno za mnou, a tak se na páteční start moc těším,“ připomněl Štajf sezónu 2009, kdy zde zažil nejvážnější havárii své jezdecké kariéry, tehdy s produkčním vozem. Zajímavostí je také jeho zdejší úplně první start v automobilové rallye, v roli spolujezdce v roce 1995 po boku Jana Trajbolda ml.
Navigátorka Veronika Havelková se na start Rallye Šumava Klatovy postaví již potřetí a oba předcházející starty v letech 2015 a 2016 zde oslavila pódiovým umístěním vedle Pavla Valouška jun. „Já mám na Šumavě s Pavlem skvělou bilanci v podobě dvou bronzových umístění v celkovém pořadí. Místní tratě se mi hodně líbí a já věřím, že i s Vojtou máme letos na dobré umístění, protože už v minulé soutěži jsme v závěru stále více zrychlovali, “ vyjádřila své přesvědčení před startem šumavské soutěže Veronika Havelková.
54. ročník Rallye Šumava Klatovy odstartuje v pátek 26. dubna 2019 a po plánovaných čtrnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 170 kilometrů přivede soutěžní posádky zpět do cíle o den později. Posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková bude mít na dveřích svého vozu Volkswagen Polo GTI R5 startovní číslo 6.
Zdroj: Racing 21
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?