Tým Racing 21 odstartuje o nadcházejícím víkendu do druhého dějství domácího šampionátu a na trati 54. ročníku Rallye Šumava Klatovy se posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková opět představí se soutěžním vozem Polo GTI R5.
V uplynulých dvou týdnech se tým Racing 21 věnoval intenzivnímu testovaní svého soutěžního vozu s cílem jeho optimálního nastavení pro již tradiční soutěž na jihozápadě Čech. Jezdec Vojtěch Štajf pokračoval v naplánovaném vývoji nastavení vozu a oproti situaci z minulé soutěže, kdy se postavil se svou spolujezdkyní Veronikou Havelkovou na start po časově limitovaném testování vlivem jeho pozdnějšího převzetí od výrobce, má tým vyzkoušené další varianty nastavení. „Po Valašské rally jsme potřebovali s autem více pracovat zejména v oblasti nastavení diferenciálů, což má zásadní vliv na jeho jízdní vlastnosti a tím i dosahované časy. Řešili jsme především nedotáčivost auta. S technikem týmu jsme zkoušeli různé varianty s ohledem na povrch šumavských tratí a s výsledkem testů jsem nakonec spokojený. Do víkendového klání asi částečně promluví i avízované deštivé počasí. Každopádně po našich testech mám nyní z auta mnohem lepší pocit a rád bych to promítnul do lepších časů na rychlostních zkouškách, než tomu bylo na Valašce,“ hodnotil přípravu a cíle na Rallye Šumava Klatovy Vojtěch Štajf.
Páteční projetí rampy na náměstí Míru v Klatovech bude pro jezdce týmu Racing 21 již jeho devatenáctým startem v této šumavské soutěži, která je tradičně divácky oblíbeným podnikem domácího šampionátu. Rád by také letošním výsledkem dal Vojtěch Štajf zapomenout předcházejícímu roku, kdy fatálně poškozený ráfek kola s následnou havárií znamenal jeho odstoupení z boje o páté místo jen necelé dva kilometry před cílem soutěže. „Vloni to byla v závěru smůla, ale tak to v rally prostě chodí. Před deseti lety však tady na Šumavě pamatuji i horší chvíle. Už je to ale všechno za mnou, a tak se na páteční start moc těším,“ připomněl Štajf sezónu 2009, kdy zde zažil nejvážnější havárii své jezdecké kariéry, tehdy s produkčním vozem. Zajímavostí je také jeho zdejší úplně první start v automobilové rallye, v roli spolujezdce v roce 1995 po boku Jana Trajbolda ml.
Navigátorka Veronika Havelková se na start Rallye Šumava Klatovy postaví již potřetí a oba předcházející starty v letech 2015 a 2016 zde oslavila pódiovým umístěním vedle Pavla Valouška jun. „Já mám na Šumavě s Pavlem skvělou bilanci v podobě dvou bronzových umístění v celkovém pořadí. Místní tratě se mi hodně líbí a já věřím, že i s Vojtou máme letos na dobré umístění, protože už v minulé soutěži jsme v závěru stále více zrychlovali, “ vyjádřila své přesvědčení před startem šumavské soutěže Veronika Havelková.
54. ročník Rallye Šumava Klatovy odstartuje v pátek 26. dubna 2019 a po plánovaných čtrnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 170 kilometrů přivede soutěžní posádky zpět do cíle o den později. Posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková bude mít na dveřích svého vozu Volkswagen Polo GTI R5 startovní číslo 6.
Zdroj: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.