Na Šumavu s vyššími ambicemi

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 24. dubna 2019 18:35
Sdílej:

Tým Racing 21 odstartuje o nadcházejícím víkendu do druhého dějství domácího šampionátu a na trati 54. ročníku Rallye Šumava Klatovy se posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková opět představí se soutěžním vozem Polo GTI R5.

V uplynulých dvou týdnech se tým Racing 21 věnoval intenzivnímu testovaní svého soutěžního vozu s cílem jeho optimálního nastavení pro již tradiční soutěž na jihozápadě Čech. Jezdec Vojtěch Štajf pokračoval v naplánovaném vývoji nastavení vozu a oproti situaci z minulé soutěže, kdy se postavil se svou spolujezdkyní Veronikou Havelkovou na start po časově limitovaném testování vlivem jeho pozdnějšího převzetí od výrobce, má tým vyzkoušené další varianty nastavení. „Po Valašské rally jsme potřebovali s autem více pracovat zejména v oblasti nastavení diferenciálů, což má zásadní vliv na jeho jízdní vlastnosti a tím i dosahované časy. Řešili jsme především nedotáčivost auta. S technikem týmu jsme zkoušeli různé varianty s ohledem na povrch šumavských tratí a s výsledkem testů jsem nakonec spokojený. Do víkendového klání asi částečně promluví i avízované deštivé počasí. Každopádně po našich testech mám nyní z auta mnohem lepší pocit a rád bych to promítnul do lepších časů na rychlostních zkouškách, než tomu bylo na Valašce,“ hodnotil přípravu a cíle na Rallye Šumava Klatovy Vojtěch Štajf.

Páteční projetí rampy na náměstí Míru v Klatovech bude pro jezdce týmu Racing 21 již jeho devatenáctým startem v této šumavské soutěži, která je tradičně divácky oblíbeným podnikem domácího šampionátu. Rád by také letošním výsledkem dal Vojtěch Štajf zapomenout předcházejícímu roku, kdy fatálně poškozený ráfek kola s následnou havárií znamenal jeho odstoupení z boje o páté místo jen necelé dva kilometry před cílem soutěže. „Vloni to byla v závěru smůla, ale tak to v rally prostě chodí. Před deseti lety však tady na Šumavě pamatuji i horší chvíle. Už je to ale všechno za mnou, a tak se na páteční start moc těším,“ připomněl Štajf sezónu 2009, kdy zde zažil nejvážnější havárii své jezdecké kariéry, tehdy s produkčním vozem. Zajímavostí je také jeho zdejší úplně první start v automobilové rallye, v roli spolujezdce v roce 1995 po boku Jana Trajbolda ml.

Navigátorka Veronika Havelková se na start Rallye Šumava Klatovy postaví již potřetí a oba předcházející starty v letech 2015 a 2016 zde oslavila pódiovým umístěním vedle Pavla Valouška jun. „Já mám na Šumavě s Pavlem skvělou bilanci v podobě dvou bronzových umístění v celkovém pořadí. Místní tratě se mi hodně líbí a já věřím, že i s Vojtou máme letos na dobré umístění, protože už v minulé soutěži jsme v závěru stále více zrychlovali, “ vyjádřila své přesvědčení před startem šumavské soutěže Veronika Havelková.

54. ročník Rallye Šumava Klatovy odstartuje v pátek 26. dubna 2019 a po plánovaných čtrnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 170 kilometrů přivede soutěžní posádky zpět do cíle o den později. Posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková bude mít na dveřích svého vozu Volkswagen Polo GTI R5 startovní číslo 6.

Zdroj: Racing 21

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?