Další úspěšný start v letošní sezóně mají za sebou Zdeněk a Sandra Pokorní. Při Invelt Rally Pačejov, třetím sprintu letošní sezóny, obsadil Zdeněk místo třinácté a Sandra přetavila svou účast ve 24. příčku absolutní klasifikace.
Třetí dostaveníčko v letošní sezóně si dali rallysprintoví jezdci na Horažďovicku. Zdejší pořadatelé připravili trať o osmi rychlostních zkouškách s více jak 73 ostrými kilometry. Soutěž doprovázely vysoké teploty a v závěru soutěže se přehnala nad rychlostními zkouškami i deštivá přeháňka. V kategorii P2+, kde se sešlo 25 soutěžících, startovali mimo jiné i oba zástupci rodiny Pokorných. Táta Zdeněk má letos starty na sprintech předem určené, kdežto Sandra využila soutěž jako přípravu před blížící se Barum rally.
Zdeněk Pokorný vyrazil do závodu v osvědčené sestavě, tedy s Richardem Lasevičem na místě spolujezdce a vozem Škoda Fabia R5. „Poky“ už je v letech, kdy se nehoní za výsledky, ale na soutěžích se příjemně odreagovává. V průběhu sprintu se posádka pohybovala těsně za polovinou startujících ve třídě. Přesto Zdeňka potěšily i pěkné časy hlavně z RZ Doubravice – Leskovice a Horažďovice – Komušín. Po absolvování všech osmi rychlostních zkoušek byli Pokorný s Lasevičem klasifikováni na 12. místě v kategorii P2+ a 13. místě v absolutní klasifikaci. „Do Pačejova jsme se s Ríšou těšili, protože to je pro oba oblíbená soutěž. Velkou radost nám udělalo, že se tento sprint opět nadechl a věřím, že i nadále zůstane v kalendáři jednodenních soutěží. I letos byly připraveny krásné rychlostní zkoušky, kde platí dobře napsaný rozpis. Mně se podařilo udělat při prvním průjezdu RZ Čečelovice chybu v odbočení, která mne lehce rozhodila. Při druhém průjezdu jsem si nadělil téměř 25 sekund. Je vidět, že stáří nezastavím. Konečný výsledek je nad naše očekávání, ale sportovně musím přiznat, že nám k tomu pomohly i výpadky soupeřů. Velice mne těší posun Sandry v porovnání s loňským rokem a zároveň před ní musím smeknout za 17. čas absolutně, který dosáhla na závěrečné zkoušce sprintu,“ uvedl po závodě Zdeněk Pokorný.
Zatímco má táta pomyslných zářezů z Pačejova na své kapotě několik, pro Sandru to byl teprve druhý start na této soutěži. V loňském roce si Sandra soutěž osahávala a letos chtěla získané zkušenosti zúročit. Přesto do sprintu vstupovala s jiným cílem – důkladně se připravit, doladit rozpis a otestovat auto před Barum rally. Také blonďatá jezdkyně nehodlá v sestavě „míchat kartami“ a v Horažďovicích se na startu představila po boku Jirky Skořepy ve voze Subaru Impreza STi. Vstup do sprintu Sandře moc nevyšel, když celou úvodní zkoušku hledala správný rytmus. Výsledný 23. čas v kategorii ji ale zdravě naštval a sympatická blondýna začala „zlobit“ některé kluky v kategorii. Dosaženým časem ve druhé zkoušce přeskočila pět soupeřů. Následovala sekce čtyř erzet a na jejím konci byla Sandra s Jirkou již na místě sedmnáctém. Závěrečné dvě zkoušky byly hodně o pneumatikové loterii a tady smíšená posádka zdravě zariskovala. Volba na mokré pryže jí vyšla a ve výsledcích se posunula o další dvě příčky výš. A byť bylo Sandře kladeno na srdce, že na poslední zkoušce se již nezávodí, právě na posledním rychlostním testu zajela nejlepší čas v soutěži a za sebou nechala hned šestici jezdců kategorie P2+. „První ranní zkouška mi nesedla a hodně jsem se na ní hledala. V dalším průběhu rally už to bylo z mé strany mnohem lepší. Závod gradoval v závěru, kdy si s námi lehce pohrálo počasí. Rozhodli jsme se zabrat a ještě zlepšit umístění v absolutní klasifikaci, jelikož pět míst před námi jsme byli v minimálních rozestupech. Jirkovy propočty byly sice šílené, ale já jdu vždy do všeho naplno, a tak mu nedalo moc práce mě k tomu přemluvit. Perfektně jsme trefili volbu pneumatik a předposlední zkoušku jsme zajeli v pro nás pěkném 21. čase absolutně. To mne motivovalo i do závěrečné zkoušky a já ji zajela nejlíp, jak jsem jen mohla. Výsledkem byl 17. čas absolutně s odstupem 1,4 vteřiny za tátou, čímž jsme se dostali na konečnou 24. pozici. Byl to pro nás skvělý závěr super závodu a měli jsme z toho radost všichni, i kluci mechanici, což jsme po závodě oslavili dětskými rychlými špunty :). Velkou radost mi dělal také posun oproti loňskému roku, kdy například šotolinovou zkoušku jsem vůbec nechtěla jet a letos jsem se na tuto zkoušku hodně těšila. Jízda na šotolině mě hodně bavila a dlouho mi také utkví v paměti poslední zatáčka přes horizont do cíle, kde mě Jirka hecnul, abych ji podržela. Dala jsem to ale po „princeznovsku“ jsem to i okomentovala, což máme zaznamenáno na onboardu. Z porovnání časů oproti minulému roku, jsem se ve třech RZ zlepšila přibližně o 20 sekund, tedy více než dvě vteřiny na kilometr, což si myslím, že je také dobrá známka mého učení. Sprint v Pačejově splnil svůj účel, kterým byla příprava a test auta před Barumkou, která se rovněž pojede za tropických teplot. Za naším pěkným výsledkem opět stojí celý tým, včetně mého táty a opět velký dík patří všem sponzorům, díky kterým jsme závod mohli absolvovat. Samozřejmě se ke mně často donese, v některých případech bohužel i z článků kolegyň závodnic, že se mi to závodí, když mi to táta celé platí. Pravdou však je, že zásadní tátovou podmínkou pro moji účast v MČR bylo, abych si sama dokázala zajistit rozpočet. Což se mi naštěstí podařilo, a proto jsem sponzorům nesmírně vděčná, že mi umožnili takovou sezónu zažít a já se jim snažím svými výsledky v průběhu sezóny dokázat, že jejich investice nepřišla vniveč. Tátovi jsem vděčná samozřejmě za všechny předchozí sezóny, jeho finanční podporu a za trpělivost a nervy, které se mnou měl, aby mě dovedl až do tohoto bodu, kdy jsem se subaru schopna absolvovat velké mistrovství a ještě sem tam zajet i dobrý výsledek. Bez něj a jeho rad by mi tato sezóna rozhodně takhle dobře nevycházela a bez něj bych se opravdu tomuto sportu nemohla ani začít věnovat. A na závěr spousta poděkování všem fanouškům na Pačejově, kteří v úmorném horku fandili, a speciální díky patří partě chlapů bez triček, kterými mávají nad hlavami, ti mne vždy potěší,“ přiblížila atmosféru a nezapomněla poděkovat všem fanouškům Sandra Pokorná. A závěr patří statistice, takže Sandra s Jirkou obsadili 15. místo v kategorii P2+ a 24. místo v absolutní klasifikaci.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).