Již na první rychlostní zkoušce potvrdil Vojtěch Štajf svoji dobrou formu z předchozí soutěže domácího šampionátu. Umístění v pětici nejrychlejších po stejně dobré formě z minulé soutěže. Skvělý výsledek pro nově složenou jezdeckou posádku. Silné deště zasáhly úvod tradiční soutěže. Správná volba pneumatik sehrála rozhodující roli.
46. ročník Rallye Český Krumlov byl pro Racing 21 – Klokočka ŠKODA team velmi úspěšnou soutěží, ve které nově složená posádka Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová obsadila s vozem ŠKODA Fabia R5 v cíli páté místo po velmi náročných podmínkách na trati soutěže.
Již na první rychlostní zkoušce potvrdil Vojtěch Štajf svoji dobrou formu z předchozí soutěže domácího šampionátu, a to slibným třetím místem. Slunečné počasí na prvním měřeném úseku však v tomto regionu netrvalo dlouho. Další odpolední rychlostní zkoušky byly totiž ovlivněny výraznou změnou počasí v podobě silných dešťových přeháněk a ty ovlivnily dění na trati. Bohužel předcházející volba suchých pneumatik na soutěžním voze týmu Racing 21 bez možnosti jejich výměny znamenala časovou ztrátu a posun o několik pozic níže. Přesto se posádka Štajf – Ehlová držela v té době na hranici desítky absolutně nejrychlejších vozů. S následnou změnou pneumatik a úpravou nastavení podvozku ve večerním servisu se však situace začala měnit k lepšímu a Vojtěch Štajf dojížděl v posledních třech měřených úsecích první etapy vždy okolo pátého místa, což ho nakonec před druhým soutěžním dnem vyneslo na průběžnou pátou příčku v celkové klasifikaci.
„Byl to úplně tradiční průběh první etapy Rallye Český Krumlov, který jsem tady v minulosti už několikrát zažil. Opět sehrála hlavní roli náhlá proměna počasí. Přiznám se, že tak vydatný déšť, jaký byl zejména na druhé rychlostní zkoušce opravdu nepamatuji. Bohužel neměli jsme vhodné pneumatiky na déšť a já nechtěl zbytečně riskovat. Ale v nočním závěru etapy se nám s Marcelou začalo dařit. Poslední tři rychlostní zkoušky jsem si za volantem opravdu užil a průběžné páté místo po první etapě je dobrým výsledkem,“ zhodnotil první polovinu Rallye Český Krumlov jezdec Vojtěch Štajf.
Sobotní etapa už byla z pohledu aktuálního pořadí a časových rozestupů především ve znamení bezpečného udržení pozice mezi pěticí nejrychlejších vozů. Vojtěch Štajf sice stihl zajet ještě jednou třetí místo absolutně na super zkoušce v areálu českobudějovického Výstaviště, ale jinak celkovou strategii pro závěr soutěže jednoznačně podřídil zisku cenných bodů do klasifikace Mistrovství ČR. V cíli se z pátého místa samozřejmě radovala i navigátorka Marcela Ehlová: „Mám obrovskou radost, že nám to v Krumlově s Vojtou vyšlo i při těch náročných podmínkách, které na trati letos vládly. Na rozpis jsem si rychle zvykla a navázala tak na soutěže, které jsme spolu absolvovali v minulosti.“
Spokojenost z pátého místa v celkovém pořadí těžké soutěže neskrýval ani Vojtěch Štajf: „Chci hlavně poděkovat Marcele, pro kterou návrat do závodního vozu nebyl určitě jednoduchý. Ale zvládla to skvěle a já měl pocit, jako bychom jezdit spolu v autě nikdy nepřestali. Dík patří i klukům z týmu. I pro ně to byl těžký závod. Já jsem tady v Krumlově chtěl hlavně napravit ten nešťastný okamžik ze Šumavy, a to se podařilo. Zůstala mi dobrá forma, ale do hry vstoupil v úvodu silný déšť, který neumožnil na suchých pneumatikách zajet lepší časy. Pak se to ale otočilo a já si soutěž začal užívat. Při pohledu na časové rozestupy ve výsledkové listině bylo jasné, že v sobotu nemá smysl riskovat ztrátu dalších bodů, a proto jsem se až do cíle snažil bezpečně udržet svoji pozici. Mám z našeho výsledku velkou radost.“
Další soutěží, které se tým zúčastní, bude Kyperská rally. Druhý podnik seriálu Middle East Rally Championship se koná ve dnech 15. – 17. června 2018. Do českého šampionátu se Racing 21 – Klokočka ŠKODA team vrátí v rámci tradiční Rally Bohemia v okolí Mladé Boleslavi ve dnech 29. 6. – 1. 7. 2018.
Zdroj: Racing 21
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?