Již na první rychlostní zkoušce potvrdil Vojtěch Štajf svoji dobrou formu z předchozí soutěže domácího šampionátu. Umístění v pětici nejrychlejších po stejně dobré formě z minulé soutěže. Skvělý výsledek pro nově složenou jezdeckou posádku. Silné deště zasáhly úvod tradiční soutěže. Správná volba pneumatik sehrála rozhodující roli.
46. ročník Rallye Český Krumlov byl pro Racing 21 – Klokočka ŠKODA team velmi úspěšnou soutěží, ve které nově složená posádka Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová obsadila s vozem ŠKODA Fabia R5 v cíli páté místo po velmi náročných podmínkách na trati soutěže.
Již na první rychlostní zkoušce potvrdil Vojtěch Štajf svoji dobrou formu z předchozí soutěže domácího šampionátu, a to slibným třetím místem. Slunečné počasí na prvním měřeném úseku však v tomto regionu netrvalo dlouho. Další odpolední rychlostní zkoušky byly totiž ovlivněny výraznou změnou počasí v podobě silných dešťových přeháněk a ty ovlivnily dění na trati. Bohužel předcházející volba suchých pneumatik na soutěžním voze týmu Racing 21 bez možnosti jejich výměny znamenala časovou ztrátu a posun o několik pozic níže. Přesto se posádka Štajf – Ehlová držela v té době na hranici desítky absolutně nejrychlejších vozů. S následnou změnou pneumatik a úpravou nastavení podvozku ve večerním servisu se však situace začala měnit k lepšímu a Vojtěch Štajf dojížděl v posledních třech měřených úsecích první etapy vždy okolo pátého místa, což ho nakonec před druhým soutěžním dnem vyneslo na průběžnou pátou příčku v celkové klasifikaci.
„Byl to úplně tradiční průběh první etapy Rallye Český Krumlov, který jsem tady v minulosti už několikrát zažil. Opět sehrála hlavní roli náhlá proměna počasí. Přiznám se, že tak vydatný déšť, jaký byl zejména na druhé rychlostní zkoušce opravdu nepamatuji. Bohužel neměli jsme vhodné pneumatiky na déšť a já nechtěl zbytečně riskovat. Ale v nočním závěru etapy se nám s Marcelou začalo dařit. Poslední tři rychlostní zkoušky jsem si za volantem opravdu užil a průběžné páté místo po první etapě je dobrým výsledkem,“ zhodnotil první polovinu Rallye Český Krumlov jezdec Vojtěch Štajf.
Sobotní etapa už byla z pohledu aktuálního pořadí a časových rozestupů především ve znamení bezpečného udržení pozice mezi pěticí nejrychlejších vozů. Vojtěch Štajf sice stihl zajet ještě jednou třetí místo absolutně na super zkoušce v areálu českobudějovického Výstaviště, ale jinak celkovou strategii pro závěr soutěže jednoznačně podřídil zisku cenných bodů do klasifikace Mistrovství ČR. V cíli se z pátého místa samozřejmě radovala i navigátorka Marcela Ehlová: „Mám obrovskou radost, že nám to v Krumlově s Vojtou vyšlo i při těch náročných podmínkách, které na trati letos vládly. Na rozpis jsem si rychle zvykla a navázala tak na soutěže, které jsme spolu absolvovali v minulosti.“
Spokojenost z pátého místa v celkovém pořadí těžké soutěže neskrýval ani Vojtěch Štajf: „Chci hlavně poděkovat Marcele, pro kterou návrat do závodního vozu nebyl určitě jednoduchý. Ale zvládla to skvěle a já měl pocit, jako bychom jezdit spolu v autě nikdy nepřestali. Dík patří i klukům z týmu. I pro ně to byl těžký závod. Já jsem tady v Krumlově chtěl hlavně napravit ten nešťastný okamžik ze Šumavy, a to se podařilo. Zůstala mi dobrá forma, ale do hry vstoupil v úvodu silný déšť, který neumožnil na suchých pneumatikách zajet lepší časy. Pak se to ale otočilo a já si soutěž začal užívat. Při pohledu na časové rozestupy ve výsledkové listině bylo jasné, že v sobotu nemá smysl riskovat ztrátu dalších bodů, a proto jsem se až do cíle snažil bezpečně udržet svoji pozici. Mám z našeho výsledku velkou radost.“
Další soutěží, které se tým zúčastní, bude Kyperská rally. Druhý podnik seriálu Middle East Rally Championship se koná ve dnech 15. – 17. června 2018. Do českého šampionátu se Racing 21 – Klokočka ŠKODA team vrátí v rámci tradiční Rally Bohemia v okolí Mladé Boleslavi ve dnech 29. 6. – 1. 7. 2018.
Zdroj: Racing 21
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).