Na jihu Čech se o víkendu odehraje Rallye Český Krumlov, Pohár Pirelli bude u toho. na Pirelli se závodilo také na Šumavě a ve Vyškově.
Rozkvetlá jarní příroda a nestálé počasí, to je synonymem pro nadcházející Rallye Český Krumlov. Hondě nestálé počasí zde dokáže každoročně pořádně zamíchat kartami a nejinak tomu bude i letos. Kdo dobře obuje, ten má šanci na úspěch. Kdo obuje Pirelli, ten má napůl vyhráno již před startem, protože vsadil na nejlepší poměr ceny a výkonu sportovní pneumatiky. Posádky, které obouvají pneumatiky světoznámého výrobce Pirelli, mají také šanci závodit v Poháru Pirelli, stejně, jako tomu bylo na dvou předchozích soutěžích MČR v rally a v Rallysprint sérii.
Při Rallye Šumava se do Klatov sjela neskutečná konkurence, která spíše připomínala ty nejlepší soutěže mistrovství Evropy. Hned dva špičkoví závodníci, kteří po většinu soutěže bojovali o stupně vítězů, obouvali pneumatiky Pirelli. Byli to Václav Pech a Alexey Lukyanuk, oba s Fordy Fiesta R5. Právě Lukyanukovi se podařilo na Šumavě při své premiérové účasti zajet skvělé druhé místo. Nejrychlejším jezdcem v hodnocení Poháru Pirelli byl na Šumavě Filip Mareš, který zde dokázal zajet skvělé čtvrté místo v absolutní klasifikaci se Škodou Fabia R5. Jen o jednu příčku za Marešem dokázal Rallye Šumava dokončit další z talentovaných mladíků Václav Kopáček s Fordem Fiesta R5 a třetím nejrychlejším jezdcem v Poháru Pirelli byl tentokrát nečekaně Václav Pech, který v závěru soutěže chyboval a z třetího místa se propadl až na 11. příčku. Mezi produkčními vozy třídy 3 svedli souboj o nejrychlejšího jezdce v Poháru Pirelli Marcel Tuček a Jaroslav Pešl s Mitsubishi Lancer EVO IX, kdy tím šťastnějším v cíli byl matador české rally Tuček. Ve třídě 5 dojel na Pirelli osamocen Vlastimil Daňhel. Skvělou podívanou přinesly souboje mezi dvoukolkami třídy 6, kde se z vítězství ve třídě i v Poháru Pirelli mohl radovat Jan Talaš s Peugeotem 208 R2, který v Poháru Pirelli předstihl rakouského závodníka Juliana Wagnera s peugeotem 208 R2 a Andreje Barčáka s Opelem Adam R2.
Velké divácké návštěvě se i díky příznivému slunečnému počasí těšila také Rally Vyškov, druhá soutěž Rallysprint série. Kvalitní startovní pole a divácky příjemný harmonogram byli také dalším z lákadel celkově pěkné a atraktivní Rally Vyškov. Zde se podařilo odjet skvělou soutěž Filipu Marešovi, který až do poslední rychlostní zkoušky bojoval o absolutní vítězství, které mu tentokrát uniklo o pouhé dvě desetiny. I tak si jezdec Škody Fabia R5 jedoucí na pneumatikách Pirelli zaslouží uznání a obdiv. Skvělé závody předvedly ve Vyškově také dvoukolky, pro které je Rallysprint série určena převážně. Ve třídě 6 zde závodí mnoho kvalitních jezdců a lze zde zcela jistě hledat talenty budoucnosti motoristického sportu. Jedním z nich je bez diskuse Petr Semerád startující s Peugeotem 208 R2, kterému se v šestnácti letech podařilo absolutně vyhrát Rallysprint sérii ve Vyškově, zvítězit ve třídě 6 a také v Poháru mládeže, kde tento junior startuje. Pirelli bylo u toho a gratulujeme! Druhé místo v hodnocení Poháru Pirelli z Vyškova si odvážel Lukáš Nekvapil s Opelem Adam R2 a třetí příčku vybojoval Marcel Svačina s Peugeotem 208 R2. Body do Poháru Pirelli si z Vyškova odváží také Jiří Boček, startující se Seatem Ibiza ve třídě dieselů.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.