Na jihu Čech se o víkendu odehraje Rallye Český Krumlov, Pohár Pirelli bude u toho. na Pirelli se závodilo také na Šumavě a ve Vyškově.
Rozkvetlá jarní příroda a nestálé počasí, to je synonymem pro nadcházející Rallye Český Krumlov. Hondě nestálé počasí zde dokáže každoročně pořádně zamíchat kartami a nejinak tomu bude i letos. Kdo dobře obuje, ten má šanci na úspěch. Kdo obuje Pirelli, ten má napůl vyhráno již před startem, protože vsadil na nejlepší poměr ceny a výkonu sportovní pneumatiky. Posádky, které obouvají pneumatiky světoznámého výrobce Pirelli, mají také šanci závodit v Poháru Pirelli, stejně, jako tomu bylo na dvou předchozích soutěžích MČR v rally a v Rallysprint sérii.
Při Rallye Šumava se do Klatov sjela neskutečná konkurence, která spíše připomínala ty nejlepší soutěže mistrovství Evropy. Hned dva špičkoví závodníci, kteří po většinu soutěže bojovali o stupně vítězů, obouvali pneumatiky Pirelli. Byli to Václav Pech a Alexey Lukyanuk, oba s Fordy Fiesta R5. Právě Lukyanukovi se podařilo na Šumavě při své premiérové účasti zajet skvělé druhé místo. Nejrychlejším jezdcem v hodnocení Poháru Pirelli byl na Šumavě Filip Mareš, který zde dokázal zajet skvělé čtvrté místo v absolutní klasifikaci se Škodou Fabia R5. Jen o jednu příčku za Marešem dokázal Rallye Šumava dokončit další z talentovaných mladíků Václav Kopáček s Fordem Fiesta R5 a třetím nejrychlejším jezdcem v Poháru Pirelli byl tentokrát nečekaně Václav Pech, který v závěru soutěže chyboval a z třetího místa se propadl až na 11. příčku. Mezi produkčními vozy třídy 3 svedli souboj o nejrychlejšího jezdce v Poháru Pirelli Marcel Tuček a Jaroslav Pešl s Mitsubishi Lancer EVO IX, kdy tím šťastnějším v cíli byl matador české rally Tuček. Ve třídě 5 dojel na Pirelli osamocen Vlastimil Daňhel. Skvělou podívanou přinesly souboje mezi dvoukolkami třídy 6, kde se z vítězství ve třídě i v Poháru Pirelli mohl radovat Jan Talaš s Peugeotem 208 R2, který v Poháru Pirelli předstihl rakouského závodníka Juliana Wagnera s peugeotem 208 R2 a Andreje Barčáka s Opelem Adam R2.
Velké divácké návštěvě se i díky příznivému slunečnému počasí těšila také Rally Vyškov, druhá soutěž Rallysprint série. Kvalitní startovní pole a divácky příjemný harmonogram byli také dalším z lákadel celkově pěkné a atraktivní Rally Vyškov. Zde se podařilo odjet skvělou soutěž Filipu Marešovi, který až do poslední rychlostní zkoušky bojoval o absolutní vítězství, které mu tentokrát uniklo o pouhé dvě desetiny. I tak si jezdec Škody Fabia R5 jedoucí na pneumatikách Pirelli zaslouží uznání a obdiv. Skvělé závody předvedly ve Vyškově také dvoukolky, pro které je Rallysprint série určena převážně. Ve třídě 6 zde závodí mnoho kvalitních jezdců a lze zde zcela jistě hledat talenty budoucnosti motoristického sportu. Jedním z nich je bez diskuse Petr Semerád startující s Peugeotem 208 R2, kterému se v šestnácti letech podařilo absolutně vyhrát Rallysprint sérii ve Vyškově, zvítězit ve třídě 6 a také v Poháru mládeže, kde tento junior startuje. Pirelli bylo u toho a gratulujeme! Druhé místo v hodnocení Poháru Pirelli z Vyškova si odvážel Lukáš Nekvapil s Opelem Adam R2 a třetí příčku vybojoval Marcel Svačina s Peugeotem 208 R2. Body do Poháru Pirelli si z Vyškova odváží také Jiří Boček, startující se Seatem Ibiza ve třídě dieselů.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.