Dalšího skvělého výsledku dosáhl ve své sportovní kariéře Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Při Rally Vyškov dojela tišnovská posádka na 2. místě v Rallysprint sérii a stejnou příčku obsadili kluci i ve třídě 6.
Hanácký sprint je pro Lukáše s Romanem domácí soutěží, a tak jsme se nemohli divit, že podél tratí rychlostních zkoušek měla tato posádka mnoho fanoušků. Do třídy 6, kde kluci s Opelem Adam R2 startují, se pořadatelům přihlásilo 21 dvojic. Opět se jednalo o nejpočetněji obsazenou třídu ve startovní listině. Nejenom pro tyto posádky byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 67,3 km. „Harmonogram závodu se oproti loňsku takřka nezměnil, takže prioritní byla snaha o zopakování výborného výsledku z loňského ročníku (pozn. 3. místo ve třídě 6, 4. místo v RSS a 14. místo absolutně). Při seznamovacích jízdách jsme si dali pozor na rychlost v určených úsecích, což se nám vyplatilo a nedopadli jsme jako mnoho posádek, které dostaly nemalé pokuty. Počasí na samotný závod bylo slunečné, takže výběr pneumatik byl pro tentokrát snadný,“ přiblížil předstartovní náladu i ambice v závodě Roman Koscelník.
První sekci rychlostních zkoušek tvořily dva měřené úseky - RZ Ivanovická brána a Račická erzeta. Ranní tělocvik Lukášovi s Romanem patrně moc nesvědčí, neboť první zkoušku zajeli ve čtvrtém čase mezi dvoukolkami. To Račická zkouška s pověstným skokem byla z pohledu posádky jiná káva. Výsledný druhý nejrychlejší čas a ztráta na zkoušce pouze 0,3 vteřiny na nejrychlejší svědčily o tom, že kluci jsou správně naladěni a svým soupeřům chtějí pořádně zatopit. Po dvou odjetých erzetách figurovala věčně usměvavá posádka na průběžném druhém místě v RSS s odstupem 6,7 vteřiny na Tomáše Knápka. „Do první RZ jsme vstupovali s cílem, že do ní jdeme naplno hned od samého začátku, jenže opak byl pravdou a Ivanovická brána nám nesedla tak, jak bychom si představovali. Po úvodní zkoušce jsme ztráceli přes 6 sekund na nejrychlejší posádku. Následovala ovšem naše oblíbená rychlostní zkouška Račická, kde jsme potvrdili, že nám tento rychlostní úsek sedí a zajeli zde druhý nejrychlejší čas v RSS. Po první sekci jsme byli s průběžným 2. místem velice spokojeni, neboť rozdíly mezi námi byly velice malé, což slibovalo těžké boje na dalších zkouškách,“ nastínil průběh první části závodu Lukáš Nekvapil.
Po servisní přestávce následovala druhá sekce rychlostní zkoušek a v ní tři měřené testy. Druhý průjezd Ivanovickou bránou klukům opět moc nevyšel, když zajeli osmý čas v RSS. V tu chvíli byl lepší Marcel Svačina, který Lukáše s Romanem odsunul na bronzový stupínek ve dvoukolkách. Jenže to by nesměli mít pořadatelé v harmonogramu jako další Nekvapilovu oblíbenou erzetu - Račickou. Mladý Tišnovák se opět blýskl druhým časem v RSS a byť se to na předních místech míchalo, Lukáš si třetí flek udržel. Svůj standard druhých časů potvrdila posádka v adamu i na Podivické erzetě. Po pěti odjetých zkouškách figurovali Nekvapil s Koscelníkem na 3. místě v RSS a 13. v absolutní klasifikaci. „Pro příští ročník Rally Vyškov navrhneme pořadateli, ať vypustí Ivanovickou bránu, neboť ta nám letos nějak nešla. Při jejím druhém průjezdu jsme zajeli osmý čas a soupeři nám ucukli. Na dalších dvou zkouškách jsme ale zajeli druhé časy, kterými jsme se dostali opět do hry o super umístění,“ prozradil Roman Koscelník. Do konce závodu zbývaly dvě rychlostní zkoušky. Nejprve se jela potřetí Ivanovická brána a pro kluky to bylo opět trápení s pátým časem v cíli. Nepovedená zkouška byla příčinou, že Lukyn s Romanem spadli na čtvrtou příčku. Na bednu, kde je předstihl Svačina, ztráceli 1,2 vteřiny. O závěr sprintu se postarala Podivická zkouška a pokud by chtěl Nekvapil zopakovat výsledek z loňska, musel by zde zajet super čas a navíc občas zavřít obě oči. Takže na „piánko“ průjezd závěrečnou zkouškou to rozhodně nebylo a ve hře bylo vše. A jak to celé dopadlo? „Poslední sekce soutěže a třetí průjezd Ivanovické zkoušky nám vůbec nesedl. Věděli jsme, že na vítězství na téhle RZ nemáme, ale chtěli jsme, aby ztráta na soupeře byla co nejmenší. Do poslední erzety jsme tak vstupovali se ztrátou 1,2 vteřiny na 3. místo v RSS, o které jsme chtěli zabojovat. V cíli zkoušky jsme zjistili, že jsme sice Marcela Svačinu pojeli, ale na bednu nám v tu chvíli chyběla pouhá jedna desetina vteřiny. Byť jsme se pěkně svezli, zavládlo v autě zklamání. Následně sportovní komisaři připsali jezdci z Martinic pětivteřinovou penalizaci za dotyk v retardéru a my se v tu chvíli posunuli na naše vytoužené třetí místo. V tom okamžiku proletěl Opelem nepopsatelný výbuch emocí, neboť jsme splnili náš cíl daný před soutěží. A nakonec z toho kvůli výpadku Tomáše Knápka, což jsme mu vůbec nepřáli, bylo senzační druhé místo ve třídě 6 i v absolutním pořadí RSS,“ popsal sled událostí ze závěru sprintu Lukáš Nekvapil. Na cílové rampě převzali Lukáš s Romanem dvě sady pohárů za již zmiňovaná druhá místa. V absolutní klasifikaci dojela tišnovská dvojice na 13. místě. Při postupném vývoji výsledků, kdy vloni byli Nekvapil s Koscelníkem čtrnáctí a letos třináctí, je jasné, kdo zvítězí při Rally Vyškov v absolutní klasifikaci v roce 2030.
„Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli – Brynda racing, sponzorům - jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, TNT Počernice s.r.o., také městu Tišnov a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás hnali dopředu jako vždy! NK motorsport! DAJGAS!,“ poděkovali Lukáš s Romanem všem, kteří se na jejich startu podíleli a podporovali je.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.