Dalšího skvělého výsledku dosáhl ve své sportovní kariéře Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Při Rally Vyškov dojela tišnovská posádka na 2. místě v Rallysprint sérii a stejnou příčku obsadili kluci i ve třídě 6.
Hanácký sprint je pro Lukáše s Romanem domácí soutěží, a tak jsme se nemohli divit, že podél tratí rychlostních zkoušek měla tato posádka mnoho fanoušků. Do třídy 6, kde kluci s Opelem Adam R2 startují, se pořadatelům přihlásilo 21 dvojic. Opět se jednalo o nejpočetněji obsazenou třídu ve startovní listině. Nejenom pro tyto posádky byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 67,3 km. „Harmonogram závodu se oproti loňsku takřka nezměnil, takže prioritní byla snaha o zopakování výborného výsledku z loňského ročníku (pozn. 3. místo ve třídě 6, 4. místo v RSS a 14. místo absolutně). Při seznamovacích jízdách jsme si dali pozor na rychlost v určených úsecích, což se nám vyplatilo a nedopadli jsme jako mnoho posádek, které dostaly nemalé pokuty. Počasí na samotný závod bylo slunečné, takže výběr pneumatik byl pro tentokrát snadný,“ přiblížil předstartovní náladu i ambice v závodě Roman Koscelník.
První sekci rychlostních zkoušek tvořily dva měřené úseky - RZ Ivanovická brána a Račická erzeta. Ranní tělocvik Lukášovi s Romanem patrně moc nesvědčí, neboť první zkoušku zajeli ve čtvrtém čase mezi dvoukolkami. To Račická zkouška s pověstným skokem byla z pohledu posádky jiná káva. Výsledný druhý nejrychlejší čas a ztráta na zkoušce pouze 0,3 vteřiny na nejrychlejší svědčily o tom, že kluci jsou správně naladěni a svým soupeřům chtějí pořádně zatopit. Po dvou odjetých erzetách figurovala věčně usměvavá posádka na průběžném druhém místě v RSS s odstupem 6,7 vteřiny na Tomáše Knápka. „Do první RZ jsme vstupovali s cílem, že do ní jdeme naplno hned od samého začátku, jenže opak byl pravdou a Ivanovická brána nám nesedla tak, jak bychom si představovali. Po úvodní zkoušce jsme ztráceli přes 6 sekund na nejrychlejší posádku. Následovala ovšem naše oblíbená rychlostní zkouška Račická, kde jsme potvrdili, že nám tento rychlostní úsek sedí a zajeli zde druhý nejrychlejší čas v RSS. Po první sekci jsme byli s průběžným 2. místem velice spokojeni, neboť rozdíly mezi námi byly velice malé, což slibovalo těžké boje na dalších zkouškách,“ nastínil průběh první části závodu Lukáš Nekvapil.
Po servisní přestávce následovala druhá sekce rychlostní zkoušek a v ní tři měřené testy. Druhý průjezd Ivanovickou bránou klukům opět moc nevyšel, když zajeli osmý čas v RSS. V tu chvíli byl lepší Marcel Svačina, který Lukáše s Romanem odsunul na bronzový stupínek ve dvoukolkách. Jenže to by nesměli mít pořadatelé v harmonogramu jako další Nekvapilovu oblíbenou erzetu - Račickou. Mladý Tišnovák se opět blýskl druhým časem v RSS a byť se to na předních místech míchalo, Lukáš si třetí flek udržel. Svůj standard druhých časů potvrdila posádka v adamu i na Podivické erzetě. Po pěti odjetých zkouškách figurovali Nekvapil s Koscelníkem na 3. místě v RSS a 13. v absolutní klasifikaci. „Pro příští ročník Rally Vyškov navrhneme pořadateli, ať vypustí Ivanovickou bránu, neboť ta nám letos nějak nešla. Při jejím druhém průjezdu jsme zajeli osmý čas a soupeři nám ucukli. Na dalších dvou zkouškách jsme ale zajeli druhé časy, kterými jsme se dostali opět do hry o super umístění,“ prozradil Roman Koscelník. Do konce závodu zbývaly dvě rychlostní zkoušky. Nejprve se jela potřetí Ivanovická brána a pro kluky to bylo opět trápení s pátým časem v cíli. Nepovedená zkouška byla příčinou, že Lukyn s Romanem spadli na čtvrtou příčku. Na bednu, kde je předstihl Svačina, ztráceli 1,2 vteřiny. O závěr sprintu se postarala Podivická zkouška a pokud by chtěl Nekvapil zopakovat výsledek z loňska, musel by zde zajet super čas a navíc občas zavřít obě oči. Takže na „piánko“ průjezd závěrečnou zkouškou to rozhodně nebylo a ve hře bylo vše. A jak to celé dopadlo? „Poslední sekce soutěže a třetí průjezd Ivanovické zkoušky nám vůbec nesedl. Věděli jsme, že na vítězství na téhle RZ nemáme, ale chtěli jsme, aby ztráta na soupeře byla co nejmenší. Do poslední erzety jsme tak vstupovali se ztrátou 1,2 vteřiny na 3. místo v RSS, o které jsme chtěli zabojovat. V cíli zkoušky jsme zjistili, že jsme sice Marcela Svačinu pojeli, ale na bednu nám v tu chvíli chyběla pouhá jedna desetina vteřiny. Byť jsme se pěkně svezli, zavládlo v autě zklamání. Následně sportovní komisaři připsali jezdci z Martinic pětivteřinovou penalizaci za dotyk v retardéru a my se v tu chvíli posunuli na naše vytoužené třetí místo. V tom okamžiku proletěl Opelem nepopsatelný výbuch emocí, neboť jsme splnili náš cíl daný před soutěží. A nakonec z toho kvůli výpadku Tomáše Knápka, což jsme mu vůbec nepřáli, bylo senzační druhé místo ve třídě 6 i v absolutním pořadí RSS,“ popsal sled událostí ze závěru sprintu Lukáš Nekvapil. Na cílové rampě převzali Lukáš s Romanem dvě sady pohárů za již zmiňovaná druhá místa. V absolutní klasifikaci dojela tišnovská dvojice na 13. místě. Při postupném vývoji výsledků, kdy vloni byli Nekvapil s Koscelníkem čtrnáctí a letos třináctí, je jasné, kdo zvítězí při Rally Vyškov v absolutní klasifikaci v roce 2030.
„Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli – Brynda racing, sponzorům - jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, TNT Počernice s.r.o., také městu Tišnov a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás hnali dopředu jako vždy! NK motorsport! DAJGAS!,“ poděkovali Lukáš s Romanem všem, kteří se na jejich startu podíleli a podporovali je.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?