Dalšího skvělého výsledku dosáhl ve své sportovní kariéře Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Při Rally Vyškov dojela tišnovská posádka na 2. místě v Rallysprint sérii a stejnou příčku obsadili kluci i ve třídě 6.
Hanácký sprint je pro Lukáše s Romanem domácí soutěží, a tak jsme se nemohli divit, že podél tratí rychlostních zkoušek měla tato posádka mnoho fanoušků. Do třídy 6, kde kluci s Opelem Adam R2 startují, se pořadatelům přihlásilo 21 dvojic. Opět se jednalo o nejpočetněji obsazenou třídu ve startovní listině. Nejenom pro tyto posádky byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 67,3 km. „Harmonogram závodu se oproti loňsku takřka nezměnil, takže prioritní byla snaha o zopakování výborného výsledku z loňského ročníku (pozn. 3. místo ve třídě 6, 4. místo v RSS a 14. místo absolutně). Při seznamovacích jízdách jsme si dali pozor na rychlost v určených úsecích, což se nám vyplatilo a nedopadli jsme jako mnoho posádek, které dostaly nemalé pokuty. Počasí na samotný závod bylo slunečné, takže výběr pneumatik byl pro tentokrát snadný,“ přiblížil předstartovní náladu i ambice v závodě Roman Koscelník.
První sekci rychlostních zkoušek tvořily dva měřené úseky - RZ Ivanovická brána a Račická erzeta. Ranní tělocvik Lukášovi s Romanem patrně moc nesvědčí, neboť první zkoušku zajeli ve čtvrtém čase mezi dvoukolkami. To Račická zkouška s pověstným skokem byla z pohledu posádky jiná káva. Výsledný druhý nejrychlejší čas a ztráta na zkoušce pouze 0,3 vteřiny na nejrychlejší svědčily o tom, že kluci jsou správně naladěni a svým soupeřům chtějí pořádně zatopit. Po dvou odjetých erzetách figurovala věčně usměvavá posádka na průběžném druhém místě v RSS s odstupem 6,7 vteřiny na Tomáše Knápka. „Do první RZ jsme vstupovali s cílem, že do ní jdeme naplno hned od samého začátku, jenže opak byl pravdou a Ivanovická brána nám nesedla tak, jak bychom si představovali. Po úvodní zkoušce jsme ztráceli přes 6 sekund na nejrychlejší posádku. Následovala ovšem naše oblíbená rychlostní zkouška Račická, kde jsme potvrdili, že nám tento rychlostní úsek sedí a zajeli zde druhý nejrychlejší čas v RSS. Po první sekci jsme byli s průběžným 2. místem velice spokojeni, neboť rozdíly mezi námi byly velice malé, což slibovalo těžké boje na dalších zkouškách,“ nastínil průběh první části závodu Lukáš Nekvapil.
Po servisní přestávce následovala druhá sekce rychlostní zkoušek a v ní tři měřené testy. Druhý průjezd Ivanovickou bránou klukům opět moc nevyšel, když zajeli osmý čas v RSS. V tu chvíli byl lepší Marcel Svačina, který Lukáše s Romanem odsunul na bronzový stupínek ve dvoukolkách. Jenže to by nesměli mít pořadatelé v harmonogramu jako další Nekvapilovu oblíbenou erzetu - Račickou. Mladý Tišnovák se opět blýskl druhým časem v RSS a byť se to na předních místech míchalo, Lukáš si třetí flek udržel. Svůj standard druhých časů potvrdila posádka v adamu i na Podivické erzetě. Po pěti odjetých zkouškách figurovali Nekvapil s Koscelníkem na 3. místě v RSS a 13. v absolutní klasifikaci. „Pro příští ročník Rally Vyškov navrhneme pořadateli, ať vypustí Ivanovickou bránu, neboť ta nám letos nějak nešla. Při jejím druhém průjezdu jsme zajeli osmý čas a soupeři nám ucukli. Na dalších dvou zkouškách jsme ale zajeli druhé časy, kterými jsme se dostali opět do hry o super umístění,“ prozradil Roman Koscelník. Do konce závodu zbývaly dvě rychlostní zkoušky. Nejprve se jela potřetí Ivanovická brána a pro kluky to bylo opět trápení s pátým časem v cíli. Nepovedená zkouška byla příčinou, že Lukyn s Romanem spadli na čtvrtou příčku. Na bednu, kde je předstihl Svačina, ztráceli 1,2 vteřiny. O závěr sprintu se postarala Podivická zkouška a pokud by chtěl Nekvapil zopakovat výsledek z loňska, musel by zde zajet super čas a navíc občas zavřít obě oči. Takže na „piánko“ průjezd závěrečnou zkouškou to rozhodně nebylo a ve hře bylo vše. A jak to celé dopadlo? „Poslední sekce soutěže a třetí průjezd Ivanovické zkoušky nám vůbec nesedl. Věděli jsme, že na vítězství na téhle RZ nemáme, ale chtěli jsme, aby ztráta na soupeře byla co nejmenší. Do poslední erzety jsme tak vstupovali se ztrátou 1,2 vteřiny na 3. místo v RSS, o které jsme chtěli zabojovat. V cíli zkoušky jsme zjistili, že jsme sice Marcela Svačinu pojeli, ale na bednu nám v tu chvíli chyběla pouhá jedna desetina vteřiny. Byť jsme se pěkně svezli, zavládlo v autě zklamání. Následně sportovní komisaři připsali jezdci z Martinic pětivteřinovou penalizaci za dotyk v retardéru a my se v tu chvíli posunuli na naše vytoužené třetí místo. V tom okamžiku proletěl Opelem nepopsatelný výbuch emocí, neboť jsme splnili náš cíl daný před soutěží. A nakonec z toho kvůli výpadku Tomáše Knápka, což jsme mu vůbec nepřáli, bylo senzační druhé místo ve třídě 6 i v absolutním pořadí RSS,“ popsal sled událostí ze závěru sprintu Lukáš Nekvapil. Na cílové rampě převzali Lukáš s Romanem dvě sady pohárů za již zmiňovaná druhá místa. V absolutní klasifikaci dojela tišnovská dvojice na 13. místě. Při postupném vývoji výsledků, kdy vloni byli Nekvapil s Koscelníkem čtrnáctí a letos třináctí, je jasné, kdo zvítězí při Rally Vyškov v absolutní klasifikaci v roce 2030.
„Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli – Brynda racing, sponzorům - jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, TNT Počernice s.r.o., také městu Tišnov a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás hnali dopředu jako vždy! NK motorsport! DAJGAS!,“ poděkovali Lukáš s Romanem všem, kteří se na jejich startu podíleli a podporovali je.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.