Nápad vyzkoušet si odlišnosti v ovládání osvědčené fiesty a všemi opěvované Fabie R5 zrál v hlavách Martina Vlčka a Jindřišky Žákové už delší dobu. Ideální příležitost se jim naskytla až necelé dva roky po prvním startu ve speciálu této kategorie – na květnové Rally Vyškov. Žlutočerný exemplář z týmu Korno Motorsport Karla Trojana byl díky slušivému designu a prestižnímu startovnímu číslu 1 na trati k nepřehlédnutí. Pouze v pasážích, kde rychlostní zkoušky lemovala rozkvetlá řepka, trošičku splýval s okolím. Smělá výsledková očekávání svých fanoušků však „Vlčák“, ač v roli loňského vítěze, tentokrát brzdil.
„S fabií jsme v závodním režimu nenajeli ani kilometr, nezbývá nám než ji začít poznávat až na první erzetě,“ sděloval Martin Vlček překvapeným novinářům u startovní rampy. Na první pohled odvážná taktika. „Vlčák“ je však tvor přizpůsobivý a po počátečním zvykání na odlišný temperament, se kterým je nutné fabii vést, se vypracoval na svou obvyklou výkonnost. Jak je ale při poznávání nové techniky zvykem, nevyvaroval se několika začátečnických chybiček. „Zdechlo mi to na startu, máme „pentli“ za retardér a jednou jsme se podívali na louku. Na tu hrůzu, kolik času jsem tam nechal, jsem velice spokojený. V servisu na autě uděláme ještě nějaké změny a věřím, že zrychlíme,“ říkal po pátém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny.
Nejlepšími dílčími výsledky posádky Kowax Racing teamu nakonec zůstaly druhý čas v prvním průjezdu Podivické RZ a dva třetí časy v úvodních dvou testech soutěže. V závěru již nebylo kam spěchat, neboť o první místo zuřil tvrdý trojboj a Martin s Jindřiškou měli naopak na čtvrtém místě dostatečný náskok na své pronásledovatele. V cíli je od vítězné posádky dělila necelé půlminuta. „Rád bych dodal, že jsem velice spokojený s přístupem Karla Trojana a jeho týmu, kteří se v průběhu závodu snažili přenastavovat auto podle mých představ. Bohužel se nám nevyhnula smůla v podobě defektu a penalizace, přesto nelitujeme, že jsme se rozhodli fabii vyzkoušet. Ucelený názor na škodovku se mi prozatím nepodařilo získat, závod byl na to příliš krátký,“ uzavřel svoje poněkud diplomatické hodnocení vyškovského testu Martin. Jindřiška se pokusila svoje poznatky ze svezení více konkretizovat: „Každý se ptá, co je lepší, jestli ford nebo škodovka, ale na to se nedá odpovědět. Obě závodničky jsou v něčem lepší a v něčem horší. Škodovka mi oproti fordu přišla pocitově méně závodní, jelikož má posed jak v “osobáku” a zdálo se, že i když se jede naprosto v klidu, tak jsou časy přesto dobré. Oproti tomu ve fiestě se řidič více zapotí, aby zajel stejný výsledek.“
Přestože výsledek nebyl pro posádku Kowax Racing teamu na Rally Vyškov tím hlavním, čtvrté místo v Poháru 2+ jim zaručuje druhou příčku v průběžné klasifikaci tohoto seriálu, na které vydrží až do startu červencové Invelt Rally Pačejov. Mezitím se však opět roztočí kola „velkého“ šampionátu a Martin s Jindřiškou u toho nebudou chybět. Touto dobou se již připravují na start oblíbené Rallye Český Krumlov, do které v termínu 18. – 19. května vyrazí s číslem 6.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.