Bez testu do auta nelez

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 12. května 2018 20:24
Sdílej:

Nápad vyzkoušet si odlišnosti v ovládání osvědčené fiesty a všemi opěvované Fabie R5 zrál v hlavách Martina Vlčka a Jindřišky Žákové už delší dobu. Ideální příležitost se jim naskytla až necelé dva roky po prvním startu ve speciálu této kategorie – na květnové Rally Vyškov. Žlutočerný exemplář z týmu Korno Motorsport Karla Trojana byl díky slušivému designu a prestižnímu startovnímu číslu 1 na trati k nepřehlédnutí. Pouze v pasážích, kde rychlostní zkoušky lemovala rozkvetlá řepka, trošičku splýval s okolím. Smělá výsledková očekávání svých fanoušků však „Vlčák“, ač v roli loňského vítěze, tentokrát brzdil.

„S fabií jsme v závodním režimu nenajeli ani kilometr, nezbývá nám než ji začít poznávat až na první erzetě,“ sděloval Martin Vlček překvapeným novinářům u startovní rampy. Na první pohled odvážná taktika. „Vlčák“ je však tvor přizpůsobivý a po počátečním zvykání na odlišný temperament, se kterým je nutné fabii vést, se vypracoval na svou obvyklou výkonnost. Jak je ale při poznávání nové techniky zvykem, nevyvaroval se několika začátečnických chybiček. „Zdechlo mi to na startu, máme „pentli“ za retardér a jednou jsme se podívali na louku. Na tu hrůzu, kolik času jsem tam nechal, jsem velice spokojený. V servisu na autě uděláme ještě nějaké změny a věřím, že zrychlíme,“ říkal po pátém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny.

Nejlepšími dílčími výsledky posádky Kowax Racing teamu nakonec zůstaly druhý čas v prvním průjezdu Podivické RZ a dva třetí časy v úvodních dvou testech soutěže. V závěru již nebylo kam spěchat, neboť o první místo zuřil tvrdý trojboj a Martin s Jindřiškou měli naopak na čtvrtém místě dostatečný náskok na své pronásledovatele. V cíli je od vítězné posádky dělila necelé půlminuta. „Rád bych dodal, že jsem velice spokojený s přístupem Karla Trojana a jeho týmu, kteří se v průběhu závodu snažili přenastavovat auto podle mých představ. Bohužel se nám nevyhnula smůla v podobě defektu a penalizace, přesto nelitujeme, že jsme se rozhodli fabii vyzkoušet. Ucelený názor na škodovku se mi prozatím nepodařilo získat, závod byl na to příliš krátký,“ uzavřel svoje poněkud diplomatické hodnocení vyškovského testu Martin. Jindřiška se pokusila svoje poznatky ze svezení více konkretizovat: „Každý se ptá, co je lepší, jestli ford nebo škodovka, ale na to se nedá odpovědět. Obě závodničky jsou v něčem lepší a v něčem horší. Škodovka mi oproti fordu přišla pocitově méně závodní, jelikož má posed jak v “osobáku” a zdálo se, že i když se jede naprosto v klidu, tak jsou časy přesto dobré. Oproti tomu ve fiestě se řidič více zapotí, aby zajel stejný výsledek.“

Přestože výsledek nebyl pro posádku Kowax Racing teamu na Rally Vyškov tím hlavním, čtvrté místo v Poháru 2+ jim zaručuje druhou příčku v průběžné klasifikaci tohoto seriálu, na které vydrží až do startu červencové Invelt Rally Pačejov. Mezitím se však opět roztočí kola „velkého“ šampionátu a Martin s Jindřiškou u toho nebudou chybět. Touto dobou se již připravují na start oblíbené Rallye Český Krumlov, do které v termínu 18. – 19. května vyrazí s číslem 6.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?