Nápad vyzkoušet si odlišnosti v ovládání osvědčené fiesty a všemi opěvované Fabie R5 zrál v hlavách Martina Vlčka a Jindřišky Žákové už delší dobu. Ideální příležitost se jim naskytla až necelé dva roky po prvním startu ve speciálu této kategorie – na květnové Rally Vyškov. Žlutočerný exemplář z týmu Korno Motorsport Karla Trojana byl díky slušivému designu a prestižnímu startovnímu číslu 1 na trati k nepřehlédnutí. Pouze v pasážích, kde rychlostní zkoušky lemovala rozkvetlá řepka, trošičku splýval s okolím. Smělá výsledková očekávání svých fanoušků však „Vlčák“, ač v roli loňského vítěze, tentokrát brzdil.
„S fabií jsme v závodním režimu nenajeli ani kilometr, nezbývá nám než ji začít poznávat až na první erzetě,“ sděloval Martin Vlček překvapeným novinářům u startovní rampy. Na první pohled odvážná taktika. „Vlčák“ je však tvor přizpůsobivý a po počátečním zvykání na odlišný temperament, se kterým je nutné fabii vést, se vypracoval na svou obvyklou výkonnost. Jak je ale při poznávání nové techniky zvykem, nevyvaroval se několika začátečnických chybiček. „Zdechlo mi to na startu, máme „pentli“ za retardér a jednou jsme se podívali na louku. Na tu hrůzu, kolik času jsem tam nechal, jsem velice spokojený. V servisu na autě uděláme ještě nějaké změny a věřím, že zrychlíme,“ říkal po pátém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny.
Nejlepšími dílčími výsledky posádky Kowax Racing teamu nakonec zůstaly druhý čas v prvním průjezdu Podivické RZ a dva třetí časy v úvodních dvou testech soutěže. V závěru již nebylo kam spěchat, neboť o první místo zuřil tvrdý trojboj a Martin s Jindřiškou měli naopak na čtvrtém místě dostatečný náskok na své pronásledovatele. V cíli je od vítězné posádky dělila necelé půlminuta. „Rád bych dodal, že jsem velice spokojený s přístupem Karla Trojana a jeho týmu, kteří se v průběhu závodu snažili přenastavovat auto podle mých představ. Bohužel se nám nevyhnula smůla v podobě defektu a penalizace, přesto nelitujeme, že jsme se rozhodli fabii vyzkoušet. Ucelený názor na škodovku se mi prozatím nepodařilo získat, závod byl na to příliš krátký,“ uzavřel svoje poněkud diplomatické hodnocení vyškovského testu Martin. Jindřiška se pokusila svoje poznatky ze svezení více konkretizovat: „Každý se ptá, co je lepší, jestli ford nebo škodovka, ale na to se nedá odpovědět. Obě závodničky jsou v něčem lepší a v něčem horší. Škodovka mi oproti fordu přišla pocitově méně závodní, jelikož má posed jak v “osobáku” a zdálo se, že i když se jede naprosto v klidu, tak jsou časy přesto dobré. Oproti tomu ve fiestě se řidič více zapotí, aby zajel stejný výsledek.“
Přestože výsledek nebyl pro posádku Kowax Racing teamu na Rally Vyškov tím hlavním, čtvrté místo v Poháru 2+ jim zaručuje druhou příčku v průběžné klasifikaci tohoto seriálu, na které vydrží až do startu červencové Invelt Rally Pačejov. Mezitím se však opět roztočí kola „velkého“ šampionátu a Martin s Jindřiškou u toho nebudou chybět. Touto dobou se již připravují na start oblíbené Rallye Český Krumlov, do které v termínu 18. – 19. května vyrazí s číslem 6.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?