Nápad vyzkoušet si odlišnosti v ovládání osvědčené fiesty a všemi opěvované Fabie R5 zrál v hlavách Martina Vlčka a Jindřišky Žákové už delší dobu. Ideální příležitost se jim naskytla až necelé dva roky po prvním startu ve speciálu této kategorie – na květnové Rally Vyškov. Žlutočerný exemplář z týmu Korno Motorsport Karla Trojana byl díky slušivému designu a prestižnímu startovnímu číslu 1 na trati k nepřehlédnutí. Pouze v pasážích, kde rychlostní zkoušky lemovala rozkvetlá řepka, trošičku splýval s okolím. Smělá výsledková očekávání svých fanoušků však „Vlčák“, ač v roli loňského vítěze, tentokrát brzdil.
„S fabií jsme v závodním režimu nenajeli ani kilometr, nezbývá nám než ji začít poznávat až na první erzetě,“ sděloval Martin Vlček překvapeným novinářům u startovní rampy. Na první pohled odvážná taktika. „Vlčák“ je však tvor přizpůsobivý a po počátečním zvykání na odlišný temperament, se kterým je nutné fabii vést, se vypracoval na svou obvyklou výkonnost. Jak je ale při poznávání nové techniky zvykem, nevyvaroval se několika začátečnických chybiček. „Zdechlo mi to na startu, máme „pentli“ za retardér a jednou jsme se podívali na louku. Na tu hrůzu, kolik času jsem tam nechal, jsem velice spokojený. V servisu na autě uděláme ještě nějaké změny a věřím, že zrychlíme,“ říkal po pátém testu průběžně čtvrtý muž výsledkové listiny.
Nejlepšími dílčími výsledky posádky Kowax Racing teamu nakonec zůstaly druhý čas v prvním průjezdu Podivické RZ a dva třetí časy v úvodních dvou testech soutěže. V závěru již nebylo kam spěchat, neboť o první místo zuřil tvrdý trojboj a Martin s Jindřiškou měli naopak na čtvrtém místě dostatečný náskok na své pronásledovatele. V cíli je od vítězné posádky dělila necelé půlminuta. „Rád bych dodal, že jsem velice spokojený s přístupem Karla Trojana a jeho týmu, kteří se v průběhu závodu snažili přenastavovat auto podle mých představ. Bohužel se nám nevyhnula smůla v podobě defektu a penalizace, přesto nelitujeme, že jsme se rozhodli fabii vyzkoušet. Ucelený názor na škodovku se mi prozatím nepodařilo získat, závod byl na to příliš krátký,“ uzavřel svoje poněkud diplomatické hodnocení vyškovského testu Martin. Jindřiška se pokusila svoje poznatky ze svezení více konkretizovat: „Každý se ptá, co je lepší, jestli ford nebo škodovka, ale na to se nedá odpovědět. Obě závodničky jsou v něčem lepší a v něčem horší. Škodovka mi oproti fordu přišla pocitově méně závodní, jelikož má posed jak v “osobáku” a zdálo se, že i když se jede naprosto v klidu, tak jsou časy přesto dobré. Oproti tomu ve fiestě se řidič více zapotí, aby zajel stejný výsledek.“
Přestože výsledek nebyl pro posádku Kowax Racing teamu na Rally Vyškov tím hlavním, čtvrté místo v Poháru 2+ jim zaručuje druhou příčku v průběžné klasifikaci tohoto seriálu, na které vydrží až do startu červencové Invelt Rally Pačejov. Mezitím se však opět roztočí kola „velkého“ šampionátu a Martin s Jindřiškou u toho nebudou chybět. Touto dobou se již připravují na start oblíbené Rallye Český Krumlov, do které v termínu 18. – 19. května vyrazí s číslem 6.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.