Hanácký rally klub v AČR připravuje i pro rok 2018 tradiční automobilovou soutěž s názvem „XXVI. Rally Vyškov“, která se podle termínového kalendáře Federace automobilového sportu Autoklubu ČR na rok 2018 uskuteční opět v květnu, a to ve dnech 4. května a 5. května 2018.
„XXVI. Rally Vyškov“ bude součástí šampionátu Rallysprint serie a Poháru 2+.
Jedná se o jednoetapovou soutěž, mající tři sekce a pořadatel připravuje čtyři rychlostní zkoušky. Tři rychlostní zkoušky se pojedou dvakrát a jedna třikrát. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 4. května 2018 proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí soutěže a vlastní soutěž proběhne v sobotu 5. května 2018. Start a cíl rally je plánován tradičně na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Umístění ředitelství soutěže je projednáno se starostou města Vyškova a bude umístěno v areálu městského úřadu Vyškov. Servisní areál bude umístěn na betonové ploše v prostoru jižně od letiště Vyškov.
Udělit záštitu nad „XXVI. Rally Vyškov“ přislíbilo opět město Vyškov a senátor Ing. Ivo Bárek.
Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR udělají vše pro to, aby letošní ročník vyškovské rally navázal na úspěchy z minulých let. Loňská rally byla ze strany soutěžních posádek hodnocena vcelku pozitivně. Rovněž hodnocení činovníků FAS AČR a Asociace jezdců rally vyzněly pro pořadatele kladně.
Organizační výbor pro přípravu rally připravil pro letošní rok návrh koncepce trati rally a rychlostních zkoušek tak, aby vyhovovala sportovním řádům, byla maximálně bezpečná jak pro soutěžící, tak i pro diváky a současně co nejméně omezovala veřejnou dopravu a co nejméně zatěžovala obyvatele dotčených lokalit. Uzavření úseku rychlostní zkoušky na nezbytnou dobu pro veškerý provoz je samozřejmě podmíněno souhlasem vlastníků komunikací, všech dotčených obcí a také povolením příslušných správních úřadů.
V současné době probíhají jednání se zainteresovanými obcemi, městysy a městy, institucemi a majiteli pozemků o vedení tratí rychlostních zkoušek, přejezdů soutěžních vozidel mezi jednotlivými rychlostními zkouškami a objízdných tras rychlostních zkoušek.
Pořadatelé předpokládají uskutečnit vyškovskou rally na třech doposud tradičních tratích rychlostních zkoušek a pro zpestření soutěže jednají o trati čtvrté rychlostní zkoušky. Geografické podmínky regionu však velký výběr tratí neumožňují.
Paralelně s těmito jednáními proběhly i jednání s majiteli pozemků o umístění startu a cíle rally, servisního areálu a uzavřeného parkoviště v průběhu a po cíli rally. Všechna tato jednání doposud probíhají k oboustranné spokojenosti všech zainteresovaných.
Při organizačním zabezpečení „XXVI. Rally Vyškov“ udělají pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR vše pro to, aby byla zachována standardní úroveň vyškovské soutěže, s jakou se setkávali činovníci, soutěžní posádky, pořadatelé a diváci v minulých letech.
Cílem pořádání vyškovské rally je i propagace města Vyškova, vyškovského regionu a spolupodílejících se institucí a firem. Hlavním cílem pořadatelů je bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak i soutěžní posádky a především to, aby se soutěžící i diváci na vyškovskou rally rádi vraceli.
Za organizační výbor pro přípravu „XXVI. Rally Vyškov“
Ing. Ladislav Petráš - předseda Hanáckého rally klubu v AČRJaromír Palásek - ředitel rally
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.