Hanácký rally klub v AČR připravuje i pro rok 2018 tradiční automobilovou soutěž s názvem „XXVI. Rally Vyškov“, která se podle termínového kalendáře Federace automobilového sportu Autoklubu ČR na rok 2018 uskuteční opět v květnu, a to ve dnech 4. května a 5. května 2018.
„XXVI. Rally Vyškov“ bude součástí šampionátu Rallysprint serie a Poháru 2+.
Jedná se o jednoetapovou soutěž, mající tři sekce a pořadatel připravuje čtyři rychlostní zkoušky. Tři rychlostní zkoušky se pojedou dvakrát a jedna třikrát. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 4. května 2018 proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí soutěže a vlastní soutěž proběhne v sobotu 5. května 2018. Start a cíl rally je plánován tradičně na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Umístění ředitelství soutěže je projednáno se starostou města Vyškova a bude umístěno v areálu městského úřadu Vyškov. Servisní areál bude umístěn na betonové ploše v prostoru jižně od letiště Vyškov.
Udělit záštitu nad „XXVI. Rally Vyškov“ přislíbilo opět město Vyškov a senátor Ing. Ivo Bárek.
Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR udělají vše pro to, aby letošní ročník vyškovské rally navázal na úspěchy z minulých let. Loňská rally byla ze strany soutěžních posádek hodnocena vcelku pozitivně. Rovněž hodnocení činovníků FAS AČR a Asociace jezdců rally vyzněly pro pořadatele kladně.
Organizační výbor pro přípravu rally připravil pro letošní rok návrh koncepce trati rally a rychlostních zkoušek tak, aby vyhovovala sportovním řádům, byla maximálně bezpečná jak pro soutěžící, tak i pro diváky a současně co nejméně omezovala veřejnou dopravu a co nejméně zatěžovala obyvatele dotčených lokalit. Uzavření úseku rychlostní zkoušky na nezbytnou dobu pro veškerý provoz je samozřejmě podmíněno souhlasem vlastníků komunikací, všech dotčených obcí a také povolením příslušných správních úřadů.
V současné době probíhají jednání se zainteresovanými obcemi, městysy a městy, institucemi a majiteli pozemků o vedení tratí rychlostních zkoušek, přejezdů soutěžních vozidel mezi jednotlivými rychlostními zkouškami a objízdných tras rychlostních zkoušek.
Pořadatelé předpokládají uskutečnit vyškovskou rally na třech doposud tradičních tratích rychlostních zkoušek a pro zpestření soutěže jednají o trati čtvrté rychlostní zkoušky. Geografické podmínky regionu však velký výběr tratí neumožňují.
Paralelně s těmito jednáními proběhly i jednání s majiteli pozemků o umístění startu a cíle rally, servisního areálu a uzavřeného parkoviště v průběhu a po cíli rally. Všechna tato jednání doposud probíhají k oboustranné spokojenosti všech zainteresovaných.
Při organizačním zabezpečení „XXVI. Rally Vyškov“ udělají pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR vše pro to, aby byla zachována standardní úroveň vyškovské soutěže, s jakou se setkávali činovníci, soutěžní posádky, pořadatelé a diváci v minulých letech.
Cílem pořádání vyškovské rally je i propagace města Vyškova, vyškovského regionu a spolupodílejících se institucí a firem. Hlavním cílem pořadatelů je bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak i soutěžní posádky a především to, aby se soutěžící i diváci na vyškovskou rally rádi vraceli.
Za organizační výbor pro přípravu „XXVI. Rally Vyškov“
Ing. Ladislav Petráš - předseda Hanáckého rally klubu v AČRJaromír Palásek - ředitel rally
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.