Hanácký rally klub v AČR připravuje i pro rok 2018 tradiční automobilovou soutěž s názvem „XXVI. Rally Vyškov“, která se podle termínového kalendáře Federace automobilového sportu Autoklubu ČR na rok 2018 uskuteční opět v květnu, a to ve dnech 4. května a 5. května 2018.
„XXVI. Rally Vyškov“ bude součástí šampionátu Rallysprint serie a Poháru 2+.
Jedná se o jednoetapovou soutěž, mající tři sekce a pořadatel připravuje čtyři rychlostní zkoušky. Tři rychlostní zkoušky se pojedou dvakrát a jedna třikrát. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 4. května 2018 proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí soutěže a vlastní soutěž proběhne v sobotu 5. května 2018. Start a cíl rally je plánován tradičně na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Umístění ředitelství soutěže je projednáno se starostou města Vyškova a bude umístěno v areálu městského úřadu Vyškov. Servisní areál bude umístěn na betonové ploše v prostoru jižně od letiště Vyškov.
Udělit záštitu nad „XXVI. Rally Vyškov“ přislíbilo opět město Vyškov a senátor Ing. Ivo Bárek.
Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR udělají vše pro to, aby letošní ročník vyškovské rally navázal na úspěchy z minulých let. Loňská rally byla ze strany soutěžních posádek hodnocena vcelku pozitivně. Rovněž hodnocení činovníků FAS AČR a Asociace jezdců rally vyzněly pro pořadatele kladně.
Organizační výbor pro přípravu rally připravil pro letošní rok návrh koncepce trati rally a rychlostních zkoušek tak, aby vyhovovala sportovním řádům, byla maximálně bezpečná jak pro soutěžící, tak i pro diváky a současně co nejméně omezovala veřejnou dopravu a co nejméně zatěžovala obyvatele dotčených lokalit. Uzavření úseku rychlostní zkoušky na nezbytnou dobu pro veškerý provoz je samozřejmě podmíněno souhlasem vlastníků komunikací, všech dotčených obcí a také povolením příslušných správních úřadů.
V současné době probíhají jednání se zainteresovanými obcemi, městysy a městy, institucemi a majiteli pozemků o vedení tratí rychlostních zkoušek, přejezdů soutěžních vozidel mezi jednotlivými rychlostními zkouškami a objízdných tras rychlostních zkoušek.
Pořadatelé předpokládají uskutečnit vyškovskou rally na třech doposud tradičních tratích rychlostních zkoušek a pro zpestření soutěže jednají o trati čtvrté rychlostní zkoušky. Geografické podmínky regionu však velký výběr tratí neumožňují.
Paralelně s těmito jednáními proběhly i jednání s majiteli pozemků o umístění startu a cíle rally, servisního areálu a uzavřeného parkoviště v průběhu a po cíli rally. Všechna tato jednání doposud probíhají k oboustranné spokojenosti všech zainteresovaných.
Při organizačním zabezpečení „XXVI. Rally Vyškov“ udělají pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR vše pro to, aby byla zachována standardní úroveň vyškovské soutěže, s jakou se setkávali činovníci, soutěžní posádky, pořadatelé a diváci v minulých letech.
Cílem pořádání vyškovské rally je i propagace města Vyškova, vyškovského regionu a spolupodílejících se institucí a firem. Hlavním cílem pořadatelů je bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak i soutěžní posádky a především to, aby se soutěžící i diváci na vyškovskou rally rádi vraceli.
Za organizační výbor pro přípravu „XXVI. Rally Vyškov“
Ing. Ladislav Petráš - předseda Hanáckého rally klubu v AČRJaromír Palásek - ředitel rally
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?