Obhájit je vždycky těžší, než uspět poprvé. Posádce JP Motorsport Teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek (Mitsubishi Lancer EVO IX) se to ovšem podařilo na výbornou. Po loňské životní sezoně, ve které Jaroslav Pešl skončil v MČR v rally třetí ve třídě 3 (produkční vozy), se mu to samé podařilo i v sezoně 2017. A takový výsledek samozřejmě ve stáji JP Motorsport Team berou pozitivně a tedy i celou sezonu hodnotí jako úspěšnou.
Sezona 2017 byla již třetí v pořadí, kterou Pešl s Peškem jeli v MČR v rally, tedy v tzv. „velkém mistráku“ (předtím jezdívali jednodenní rallysprinty, které ale ustoupily do pozadí a celá třída 3 se posunula do šampionátu dvoudenních závodu – do MČR.) Podobně jako loni se start do nového ročníku posádce JP Motorsport teamu moc nevyvedl. Úvodní domácí podnik – Valašská rally, která se slavně vrátila do seriálu dvoudenních závodů MČR, vzbuzoval v celém týmu velké očekávání, ale přinesl nakonec zklamání. Hned ve druhé zkoušce zradila Pešla poloosa a bylo po závodě. V rámci pravidel supersérie odjetý druhý den to nezachránil, a tak se posádka musela dívat dopředu k lepším zítřkům. Ty naštěstí stejně jako v uplynulém roce ještě měly přijít. Šesté místo z druhého podniku sezony v Klatovech ještě nebylo podle představ, ale v Českém Krumlově už to bylo na bedně. Třetí místo ve třídě odstartovalo lepší část sezony. „Krumlov se nám celkem povedl a hlavně jsme si při naší třetí účasti konečny vyzkoušeli legendární Malonty, což byla velká zkušenost,“ přemítal v cíli Krumlova Jaroslav Pešl.
Tam, kde se Pešlovi vždycky daří - tedy v Hustopečích - to tentokrát nevyšlo. Technická závada nepustila posádku v bojích mezi vinicemi dále, než do osmé erzety. Poté ale už přišla série tří výsledkově povedených závodů a pokaždé bedna ve třídě – Rally Bohemia třetí místo, Barum Czech Rally Zlín parádní druhé místo a bronz v závěrečném podniku na Rally Příbram. V kombinaci to dohromady dalo za vítězným Březíkem a druhým Kopáčkem parádní celkové třetí místo ve třídě 3, a tím pádem tedy obhajobu loňské pozice. „Obhájit je vždycky těžší, takže jsme určitě spokojeni. I když tam byla nějaká malá šance na celkové stříbro, za ten bronz jsme určitě rádi. Stále je potřeba přihlížet k tomu, že to je pořád teprve náš třetí rok ve velkém mistráku,“ připomněl Pešl, jenž kromě řízení devítkového Mitsubishi Lancer je i šéfem JP Motorsport teamu založeného v roce 2013.
Na sklonku celého ročníku Mistrovství republiky v rally tak může Pešl hodnotit sezonu převážně pozitivně. „Byla to těžká a v bojích se soupeři ve třídě vyrovnaná sezona, kterou jsme zvládli se ctí. Auto vydrželo, poděkovat je potřeba všem mechanikům, kteří to na všech závodech odmakali. Důležitá byla také podpora všech našich sponzorů a partnerů, kterým touto cestou moc děkujeme. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když bylo třeba. A samozřejmě to samé platí o fanoušcích, kterým moc děkujeme za podporu. Hlavně pro ně máme stránky našeho týmu www.jpmotorsport.cz. Takže ještě jednou díky všem a potkáme se v sezoně 2018,“ těší se Jaroslav Pešl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.