Obhájit je vždycky těžší, než uspět poprvé. Posádce JP Motorsport Teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek (Mitsubishi Lancer EVO IX) se to ovšem podařilo na výbornou. Po loňské životní sezoně, ve které Jaroslav Pešl skončil v MČR v rally třetí ve třídě 3 (produkční vozy), se mu to samé podařilo i v sezoně 2017. A takový výsledek samozřejmě ve stáji JP Motorsport Team berou pozitivně a tedy i celou sezonu hodnotí jako úspěšnou.
Sezona 2017 byla již třetí v pořadí, kterou Pešl s Peškem jeli v MČR v rally, tedy v tzv. „velkém mistráku“ (předtím jezdívali jednodenní rallysprinty, které ale ustoupily do pozadí a celá třída 3 se posunula do šampionátu dvoudenních závodu – do MČR.) Podobně jako loni se start do nového ročníku posádce JP Motorsport teamu moc nevyvedl. Úvodní domácí podnik – Valašská rally, která se slavně vrátila do seriálu dvoudenních závodů MČR, vzbuzoval v celém týmu velké očekávání, ale přinesl nakonec zklamání. Hned ve druhé zkoušce zradila Pešla poloosa a bylo po závodě. V rámci pravidel supersérie odjetý druhý den to nezachránil, a tak se posádka musela dívat dopředu k lepším zítřkům. Ty naštěstí stejně jako v uplynulém roce ještě měly přijít. Šesté místo z druhého podniku sezony v Klatovech ještě nebylo podle představ, ale v Českém Krumlově už to bylo na bedně. Třetí místo ve třídě odstartovalo lepší část sezony. „Krumlov se nám celkem povedl a hlavně jsme si při naší třetí účasti konečny vyzkoušeli legendární Malonty, což byla velká zkušenost,“ přemítal v cíli Krumlova Jaroslav Pešl.
Tam, kde se Pešlovi vždycky daří - tedy v Hustopečích - to tentokrát nevyšlo. Technická závada nepustila posádku v bojích mezi vinicemi dále, než do osmé erzety. Poté ale už přišla série tří výsledkově povedených závodů a pokaždé bedna ve třídě – Rally Bohemia třetí místo, Barum Czech Rally Zlín parádní druhé místo a bronz v závěrečném podniku na Rally Příbram. V kombinaci to dohromady dalo za vítězným Březíkem a druhým Kopáčkem parádní celkové třetí místo ve třídě 3, a tím pádem tedy obhajobu loňské pozice. „Obhájit je vždycky těžší, takže jsme určitě spokojeni. I když tam byla nějaká malá šance na celkové stříbro, za ten bronz jsme určitě rádi. Stále je potřeba přihlížet k tomu, že to je pořád teprve náš třetí rok ve velkém mistráku,“ připomněl Pešl, jenž kromě řízení devítkového Mitsubishi Lancer je i šéfem JP Motorsport teamu založeného v roce 2013.
Na sklonku celého ročníku Mistrovství republiky v rally tak může Pešl hodnotit sezonu převážně pozitivně. „Byla to těžká a v bojích se soupeři ve třídě vyrovnaná sezona, kterou jsme zvládli se ctí. Auto vydrželo, poděkovat je potřeba všem mechanikům, kteří to na všech závodech odmakali. Důležitá byla také podpora všech našich sponzorů a partnerů, kterým touto cestou moc děkujeme. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když bylo třeba. A samozřejmě to samé platí o fanoušcích, kterým moc děkujeme za podporu. Hlavně pro ně máme stránky našeho týmu www.jpmotorsport.cz. Takže ještě jednou díky všem a potkáme se v sezoně 2018,“ těší se Jaroslav Pešl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?