Posledním mistrovským závodem rallyové sezóny byla o uplynulém víkendu Rallye Příbram. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zde dokázali dojet na druhém místě stejně jako na většině letošních soutěží a nakonec i v celém šampionátu.
EuroOil - invelt team se na Příbram pečlivě připravoval a netajil se přáním připsat jejich fiestě R5 konečně vítězství.
„Příbram máme s Petrem rádi a po tréninku jsme se těšili ještě trochu víc. Pořadatelé připravili jednu zbrusu novou rychlostku u Bělčic, která je z pohledu jezdce opravdu krásná, ale těžká. Tušili jsme, že naším největším konkurentem stejně jako loni bude Honza Dohnal na Focusu WRC a to se naplnilo. Po prvních dvou vložkách jsme na něho ztráceli 1,3s. Bohužel jsme ve třetí rychlostce prorazili pneumatiku, na které jsme museli jet cca 7km a ztratili kolem 40s,“ komentuje úvod soutěže a propad na páté místo V. Pech.
Pech s Uhlem ale nic nevzdávali a byli odhodláni ztrátu dohonit, navíc nestálé počasí mohlo hodně zamíchat pořadím. Proto na druhé místo se jim podařilo vrátit již na páté vložce.
„Z jízdy jsme měli dobrý pocit a auto fungovalo perfektně, ale i když jsme jeli opravdu na hraně, ztráta na první místo byla pořád stejná. Čekali jsme, jestli vyjde předpověď počasí na druhý den, a když ráno hodně pršelo, zkusili jsme ještě zabojovat. Po první ranní vyhrané vložce to vypadalo, že za daných podmínek máme naději na vylepšení časů. Bohužel hned na další RZ jsem na vodě nedobrzdil do jednoho z retardérů a dost pomuchlal čumák fiesty o velký balík slámy, který jsme zároveň poslali do vzdáleného potoka,“ popisuje Pech.
Nová naděje pro Pecha vznikla, když Dohnal svého fucuse přetočil do hodin a ztratil zhruba polovinu ze svého náskoku.
"Další 15km dlouhá rychlostka byla nejdelší a asi nejtěžší z celého závodu, povedlo se nám jí zajet na hranici našich možností a doufali, že výrazně umažeme ztrátu na první místo. Ale když jsme viděli, že jí Honza projel ještě rychleji než my, spokojili jsme se už do zbytku závodu být druzí a hlídali si pouze soupeře za sebou,“ říká k těžké Rallye Příbram Václav Pech jun. a dodává:
„Velice se znovu omlouvám Romanu Odložilíkovi s Martinem Turečkem startujícími minutu za námi, kterým jsem na trať druhé rychlostky nechtěně vyvalil ze svahu dost velký kámen, o který si poškodili svojí fiestu R5 natolik, že nemohli pokračovat v soutěži. Mrzí mne však, že je nikdo z přihlížejících nebo pořadatelů na tuto překážku gestikulací neupozornil nebo kámen neuklidil.“
Do konce roku se EuroOil - invelt team zúčastní ještě tradičního setkání mistrů v Sosnové a Pražského Rallysprintu.
Autor: Media Václava Pecha
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.