Posledním mistrovským závodem rallyové sezóny byla o uplynulém víkendu Rallye Příbram. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zde dokázali dojet na druhém místě stejně jako na většině letošních soutěží a nakonec i v celém šampionátu.
EuroOil - invelt team se na Příbram pečlivě připravoval a netajil se přáním připsat jejich fiestě R5 konečně vítězství.
„Příbram máme s Petrem rádi a po tréninku jsme se těšili ještě trochu víc. Pořadatelé připravili jednu zbrusu novou rychlostku u Bělčic, která je z pohledu jezdce opravdu krásná, ale těžká. Tušili jsme, že naším největším konkurentem stejně jako loni bude Honza Dohnal na Focusu WRC a to se naplnilo. Po prvních dvou vložkách jsme na něho ztráceli 1,3s. Bohužel jsme ve třetí rychlostce prorazili pneumatiku, na které jsme museli jet cca 7km a ztratili kolem 40s,“ komentuje úvod soutěže a propad na páté místo V. Pech.
Pech s Uhlem ale nic nevzdávali a byli odhodláni ztrátu dohonit, navíc nestálé počasí mohlo hodně zamíchat pořadím. Proto na druhé místo se jim podařilo vrátit již na páté vložce.
„Z jízdy jsme měli dobrý pocit a auto fungovalo perfektně, ale i když jsme jeli opravdu na hraně, ztráta na první místo byla pořád stejná. Čekali jsme, jestli vyjde předpověď počasí na druhý den, a když ráno hodně pršelo, zkusili jsme ještě zabojovat. Po první ranní vyhrané vložce to vypadalo, že za daných podmínek máme naději na vylepšení časů. Bohužel hned na další RZ jsem na vodě nedobrzdil do jednoho z retardérů a dost pomuchlal čumák fiesty o velký balík slámy, který jsme zároveň poslali do vzdáleného potoka,“ popisuje Pech.
Nová naděje pro Pecha vznikla, když Dohnal svého fucuse přetočil do hodin a ztratil zhruba polovinu ze svého náskoku.
"Další 15km dlouhá rychlostka byla nejdelší a asi nejtěžší z celého závodu, povedlo se nám jí zajet na hranici našich možností a doufali, že výrazně umažeme ztrátu na první místo. Ale když jsme viděli, že jí Honza projel ještě rychleji než my, spokojili jsme se už do zbytku závodu být druzí a hlídali si pouze soupeře za sebou,“ říká k těžké Rallye Příbram Václav Pech jun. a dodává:
„Velice se znovu omlouvám Romanu Odložilíkovi s Martinem Turečkem startujícími minutu za námi, kterým jsem na trať druhé rychlostky nechtěně vyvalil ze svahu dost velký kámen, o který si poškodili svojí fiestu R5 natolik, že nemohli pokračovat v soutěži. Mrzí mne však, že je nikdo z přihlížejících nebo pořadatelů na tuto překážku gestikulací neupozornil nebo kámen neuklidil.“
Do konce roku se EuroOil - invelt team zúčastní ještě tradičního setkání mistrů v Sosnové a Pražského Rallysprintu.
Autor: Media Václava Pecha
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.