Činy, nikoliv slova, stojí za senzačním výkonem mladé posádky českých reprezentantů Filipa Mareše s Janem Hlouškem na předposledním díle FIA ERC Junior U27. Se svým Peugeotem 208 R2 v národních barvách ACCR Czech Teamu za sebou při Rally di Roma Capitale nechala v těsném souboji mimo jiné také obě tovární posádky Opelu a po zásluze zvítězila. Při své premiérové sezóně v prestižním šampionátu FIA ERC Junior U27 tak Filip s Honzou získali již své čtvrté pódiové umístění a před finálovým podnikem v Lotyšsku se s dvoubodovým náskokem propracovali do čela průběžného hodnocení.
Italský podnik byl do kalendáře evropského šampionátu zařazen vůbec poprvé, a jak sám jezdec říká, rovné podmínky pro všechny posádky, co do znalosti tratí, sehrály na jihu Evropy svou význačnou roli: „Po Rally Rzeszow se jednalo teprve o druhý podnik kalendáře, na kterém většina juniorů startovala vůbec poprvé a nikdo tak nemohl těžit ze znalosti tratí. O to více jsme se na soutěž těšili a věřili si na dobrý výsledek,“ vylíčil Filip své předstartovní úvahy a pokračoval: „Po dvou druhých místech v Polsku a na Barum rally bylo jasné, že pokud se chceme naplno zapojit do boje o juniorský titul, musíme se v okolí Říma prát o vítězství.“
Své odhodlání patřit k nejrychlejším potvrzovali Filip s Honzou už od úvodních soutěžních kilometrů. Přesvědčivě zvítězili v obou průjezdech free practice a po zrušení kvalifikace vstoupili do závodu sérií druhých nejrychlejších časů. I přes ne zcela vhodnou volbu obutí pro druhou sobotní sekci, patřilo české posádce na konci první etapy, poznamenané zrušením dvou RZ, průběžné třetí místo, s minimálním odstupem na nejrychlejší. A byla to právě volba pneumatik, která Filipovi s Honzou v neděli ráno vyšla, a na vlhké trati své soupeře deklasovali. „I když tratě po nočních deštích pomalu osychaly, věřil jsem, že dokážu výhody měkké pneu zužitkovat a současně jet tak, abych je na více než třiceti kilometrech nejdelší RZ závodu zcela nezničil. To se nám podařilo a během nedělního rána jsme se propracovali do vedení,“ popsal Filip posun do čela juniorů. Druhé, tentokrát už z většiny suché průjezdy, nebyly pro mladou posádku o nic menší výzvou. I druhý průjezd 33 kilometrů dlouhé RZ s příznačným názvem „Big Caput Mundi“ ale dokázali Filip s Honzou opanovat a dvě zkoušky před koncem závodu tak ještě navýšili své vedení. „Věřil jsem, že pokud dokážeme tovární jezdce Opelu udržet za svými zády i po druhém průjezdu nejdelší zkoušky závodu, máme na to v Římě zvítězit. Šli jsme do toho naplno a „rychlostku“ se nám podařilo vyhrát. V posledních dvou zkouškách jsme sice nemohli zrovna polevit, s náskokem jsme ale mohli přece jen trochu pracovat. Vše vyšlo skvěle a vítězství už jsme nepustili. Mám z něj pochopitelně obrovskou radost. Během celého závodu vše fungovalo téměř bezchybně a zisk ocenění Colin Mcrae FlatOut Trophy byl pro nás všechny třešničkou na dortu,“ neskrýval Filip spokojenost s výsledkem a dodal: „Znovu jsme si ověřili, že rally je kolektivní sport. Auto fungovalo skvěle a celý tým odvedl během závodu velmi dobrý a sehraný výkon. Výsledek patří všem jeho členům, kterým tímto ještě jednou děkuji!“
Dosavadní největší úspěch svých svěřenců hodnotil velmi pozitivně také manažer týmu Stanislav Kafka: „Vítězství v juniorské kategorii U27 a 12. místo absolutně je výsledek, který potvrzuje celoroční tvrdou práci celého týmu, ale hlavně naší posádky. Je velice zajímavé sledovat postup od absolutních nováčků v poli ME až na nejvyšší ze stupňů vítězů. Musím zde vzpomenout i výkon další posádky ACCR Czech Teamu – Jan Černý a Petr Černohorský. Ta dokázala zvítězit v juniorské kategorii U28 a obsadila 6. místo absolutně. Tyto výborné výsledky umožnily ACCR Czech Teamu už potřetí za sebou vyhrát týmovou trofej.“
Děkujeme všem partnerům týmu, kterými jsou Peugeot Sport ČR, Gekon Racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?