Romae Filip Mareš: Acta, non verba

Rally di Roma Capitale (ITA)
Rally di Roma Capitale (ITA), foto: Martin Husár
RallyZone.cz 25. září 2017 17:49
Sdílej:

Činy, nikoliv slova, stojí za senzačním výkonem mladé posádky českých reprezentantů Filipa Mareše s Janem Hlouškem na předposledním díle FIA ERC Junior U27. Se svým Peugeotem 208 R2 v národních barvách ACCR Czech Teamu za sebou při Rally di Roma Capitale nechala v těsném souboji mimo jiné také obě tovární posádky Opelu a po zásluze zvítězila. Při své premiérové sezóně v prestižním šampionátu FIA ERC Junior U27 tak Filip s Honzou získali již své čtvrté pódiové umístění a před finálovým podnikem v Lotyšsku se s dvoubodovým náskokem propracovali do čela průběžného hodnocení.

Italský podnik byl do kalendáře evropského šampionátu zařazen vůbec poprvé, a jak sám jezdec říká, rovné podmínky pro všechny posádky, co do znalosti tratí, sehrály na jihu Evropy svou význačnou roli: „Po Rally Rzeszow se jednalo teprve o druhý podnik kalendáře, na kterém většina juniorů startovala vůbec poprvé a nikdo tak nemohl těžit ze znalosti tratí. O to více jsme se na soutěž těšili a věřili si na dobrý výsledek,“ vylíčil Filip své předstartovní úvahy a pokračoval: „Po dvou druhých místech v Polsku a na Barum rally bylo jasné, že pokud se chceme naplno zapojit do boje o juniorský titul, musíme se v okolí Říma prát o vítězství.“

Své odhodlání patřit k nejrychlejším potvrzovali Filip s Honzou už od úvodních soutěžních kilometrů. Přesvědčivě zvítězili v obou průjezdech free practice a po zrušení kvalifikace vstoupili do závodu sérií druhých nejrychlejších časů. I přes ne zcela vhodnou volbu obutí pro druhou sobotní sekci, patřilo české posádce na konci první etapy, poznamenané zrušením dvou RZ, průběžné třetí místo, s minimálním odstupem na nejrychlejší. A byla to právě volba pneumatik, která Filipovi s Honzou v neděli ráno vyšla, a na vlhké trati své soupeře deklasovali. „I když tratě po nočních deštích pomalu osychaly, věřil jsem, že dokážu výhody měkké pneu zužitkovat a současně jet tak, abych je na více než třiceti kilometrech nejdelší RZ závodu zcela nezničil. To se nám podařilo a během nedělního rána jsme se propracovali do vedení,“ popsal Filip posun do čela juniorů. Druhé, tentokrát už z většiny suché průjezdy, nebyly pro mladou posádku o nic menší výzvou. I druhý průjezd 33 kilometrů dlouhé RZ s příznačným názvem „Big Caput Mundi“ ale dokázali Filip s Honzou opanovat a dvě zkoušky před koncem závodu tak ještě navýšili své vedení. „Věřil jsem, že pokud dokážeme tovární jezdce Opelu udržet za svými zády i po druhém průjezdu nejdelší zkoušky závodu, máme na to v Římě zvítězit. Šli jsme do toho naplno a „rychlostku“ se nám podařilo vyhrát. V posledních dvou zkouškách jsme sice nemohli zrovna polevit, s náskokem jsme ale mohli přece jen trochu pracovat. Vše vyšlo skvěle a vítězství už jsme nepustili. Mám z něj pochopitelně obrovskou radost. Během celého závodu vše fungovalo téměř bezchybně a zisk ocenění Colin Mcrae FlatOut Trophy byl pro nás všechny třešničkou na dortu,“ neskrýval Filip spokojenost s výsledkem a dodal: „Znovu jsme si ověřili, že rally je kolektivní sport. Auto fungovalo skvěle a celý tým odvedl během závodu velmi dobrý a sehraný výkon. Výsledek patří všem jeho členům, kterým tímto ještě jednou děkuji!“

Dosavadní největší úspěch svých svěřenců hodnotil velmi pozitivně také manažer týmu Stanislav Kafka: „Vítězství v juniorské kategorii U27 a 12. místo absolutně je výsledek, který potvrzuje celoroční tvrdou práci celého týmu, ale hlavně naší posádky. Je velice zajímavé sledovat postup od absolutních nováčků v poli ME až na nejvyšší ze stupňů vítězů. Musím zde vzpomenout i výkon další posádky ACCR Czech Teamu – Jan Černý a Petr Černohorský. Ta dokázala zvítězit v juniorské kategorii U28 a obsadila 6. místo absolutně. Tyto výborné výsledky umožnily ACCR Czech Teamu už potřetí za sebou vyhrát týmovou trofej.“

Děkujeme všem partnerům týmu, kterými jsou Peugeot Sport ČR, Gekon Racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz.

Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.