Po úspěchu na domácí Barum Czech Rally Zlín se kompletní ACCR CZECH TEAM vydal na Rally di Roma Capitale, další díl seriálu mistrovství Evropy, s cílem navázat na úspěšná vystoupení na předchozích soutěžích. A tento cíl se podařilo naplnit vrchovatě – potřetí v řadě se ACCR CZECH TEAM stal vítězem v hodnocení týmové soutěže, Jan Černý a Filip Mareš dokázali zvítězit v rámci svých juniorských kategorií.
Na tratě na východ od Věčného města zavítaly posádky mistrovství Evropy poprvé, pro všechny účastníky tak byly tratě úplně nové. Obě etapy se od sebe navíc charakterově hodně lišily, do průběhu soutěže navíc zasáhlo i proměnlivé počasí. Náročné tratě hrály do noty českým posádkám, které se v Itálii rozhodně neztratily.
Na šestém místě absolutně dojeli Jan Černý s Petrem Černohorským se Škodou Fabia R5. V předchozích soutěžích ME se jim až na domácí Barumku nepodařilo dosáhnout na lepší výsledek, při Rally di Roma Capitale dokázali navázat na výkon z domácí soutěže a byli za to odměněni nejen body za šesté místo absolutně, ale hlavně vítězstvím v rámci ERC Junior U28. „Byl to dobrý víkend. Celá sezóna v ME se nám letos moc nedařila, ale tady jsme dokázali vyhrát mezi juniory, což byl cíl, se kterým jsme sem jeli. Chtěl bych poděkovat spolujezdci, Autoklubu ČR i celému týmu. Jsem šťastný, že jsme vyhráli. Chtěl bych pogratulovat i týmovému kolegovi Filipovi Marešovi za vítězství v rámci ERC Junior U27, předvedl výborný výkon,“ ohodnotil své italské vystoupení Jan Černý.
Jak již naznačil Černý svou gratulací, doposud největší výsledek kariéry se podařil zajet dvojici Filip Mareš-Jan Hloušek s Peugeotem 208 R2. Po celou soutěž se pohybovali na předních příčkách klasifikace dvoukolek i juniorů U27 a i přes velký tlak soupeřů se jim podařilo vybojovat prvenství, když v přímém souboji porazili i tovární jezdce Opelu Jari Huttunena a Chrise Ingrama. Za svůj výkon byli po zásluze odměněni prestižní cenou Colin McRae Flat Out Trophy, vítězstvím v Itálii se navíc dostali do čela hodnocení ERC Junior U27. „Jsem velice šťastný, že se nám podařilo zvítězit. Byla to hodně těžká soutěž, Jari s Chrisem na mě tlačili, ale podařilo se nám první příčku udržet. Obdržená cena Colin McRae Flat Out Trophy je pak třešničkou na dortu. Pořád si ještě pořádně neuvědomuju, čeho jsme tu dosáhli,“ neskrýval emoce Filip Mareš, který k finálovému souboji o titul na začátku října v Lotyšsku dodal: „Na šotolině nemám mnoho zkušeností, ale během celé letošní sezóny jsme předvedli velký progres, takže věřím, že budu schopen podat dobrý výkon. Uvidíme.“
Třetím do party byl tradičně Dominik Brož s Petrem Těšínským. Opět usedli do Peugeotu 208 R2, obdobně jako na předchozích soutěžích je však provázely technické problémy. Už v první etapě jelo auto jen na tři válce. Bohužel, ani po opravě se posádce nepodařilo najet moc kilometrů naplno, když je již v sedmé zkoušce zradil motor. „Před sezónou jsme pořídili nové auto, ale na všech soutěžích nás provázely technické problémy. I v Itálii jsme se pořádně svezli jen na úvodní superspeciálce, zbytek zkoušek jsme jeli na tři válce nebo byly zrušeny po předchozích haváriích jiných jezdců. Ale rozhodně to nevzdáváme a už se těšíme do Lotyšska,“ řekl Dominik Brož.
Úspěšné vystoupení v Itálií bylo korunováno vítězstvím ACCR CZECH TEAMu v hodnocení týmů, čímž se čeští reprezentanti posunuli na druhou příčku. Jestli se útok na prvenství v hodnocení týmů i v rámci ERC Junior U27 podaří, uvidíme na začátku října, kdy se o všem rozhodne na šotolinové Rally Liepaja v Lotyšsku.
Autor: Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.