ACCR CZECH TEAM dobyl Řím

Černý, Jan - Černohorský, Petr jun.
Černý, Jan - Černohorský, Petr jun., foto: Joel Martin, RallyZone.cz
RallyZone.cz 20. září 2017 21:15
Sdílej:

Po úspěchu na domácí Barum Czech Rally Zlín se kompletní ACCR CZECH TEAM vydal na Rally di Roma Capitale, další díl seriálu mistrovství Evropy, s cílem navázat na úspěšná vystoupení na předchozích soutěžích. A tento cíl se podařilo naplnit vrchovatě – potřetí v řadě se ACCR CZECH TEAM stal vítězem v hodnocení týmové soutěže, Jan Černý a Filip Mareš dokázali zvítězit v rámci svých juniorských kategorií.

Na tratě na východ od Věčného města zavítaly posádky mistrovství Evropy poprvé, pro všechny účastníky tak byly tratě úplně nové. Obě etapy se od sebe navíc charakterově hodně lišily, do průběhu soutěže navíc zasáhlo i proměnlivé počasí. Náročné tratě hrály do noty českým posádkám, které se v Itálii rozhodně neztratily.

Na šestém místě absolutně dojeli Jan Černý s Petrem Černohorským se Škodou Fabia R5. V předchozích soutěžích ME se jim až na domácí Barumku nepodařilo dosáhnout na lepší výsledek, při Rally di Roma Capitale dokázali navázat na výkon z domácí soutěže a byli za to odměněni nejen body za šesté místo absolutně, ale hlavně vítězstvím v rámci ERC Junior U28. „Byl to dobrý víkend. Celá sezóna v ME se nám letos moc nedařila, ale tady jsme dokázali vyhrát mezi juniory, což byl cíl, se kterým jsme sem jeli. Chtěl bych poděkovat spolujezdci, Autoklubu ČR i celému týmu. Jsem šťastný, že jsme vyhráli. Chtěl bych pogratulovat i týmovému kolegovi Filipovi Marešovi za vítězství v rámci ERC Junior U27, předvedl výborný výkon,“ ohodnotil své italské vystoupení Jan Černý.

Jak již naznačil Černý svou gratulací, doposud největší výsledek kariéry se podařil zajet dvojici Filip Mareš-Jan Hloušek s Peugeotem 208 R2. Po celou soutěž se pohybovali na předních příčkách klasifikace dvoukolek i juniorů U27 a i přes velký tlak soupeřů se jim podařilo vybojovat prvenství, když v přímém souboji porazili i tovární jezdce Opelu Jari Huttunena a Chrise Ingrama. Za svůj výkon byli po zásluze odměněni prestižní cenou Colin McRae Flat Out Trophy, vítězstvím v Itálii se navíc dostali do čela hodnocení ERC Junior U27. „Jsem velice šťastný, že se nám podařilo zvítězit. Byla to hodně těžká soutěž, Jari s Chrisem na mě tlačili, ale podařilo se nám první příčku udržet. Obdržená cena Colin McRae Flat Out Trophy je pak třešničkou na dortu. Pořád si ještě pořádně neuvědomuju, čeho jsme tu dosáhli,“ neskrýval emoce Filip Mareš, který k finálovému souboji o titul na začátku října v Lotyšsku dodal: „Na šotolině nemám mnoho zkušeností, ale během celé letošní sezóny jsme předvedli velký progres, takže věřím, že budu schopen podat dobrý výkon. Uvidíme.“

Třetím do party byl tradičně Dominik Brož s Petrem Těšínským. Opět usedli do Peugeotu 208 R2, obdobně jako na předchozích soutěžích je však provázely technické problémy. Už v první etapě jelo auto jen na tři válce. Bohužel, ani po opravě se posádce nepodařilo najet moc kilometrů naplno, když je již v sedmé zkoušce zradil motor. „Před sezónou jsme pořídili nové auto, ale na všech soutěžích nás provázely technické problémy. I v Itálii jsme se pořádně svezli jen na úvodní superspeciálce, zbytek zkoušek jsme jeli na tři válce nebo byly zrušeny po předchozích haváriích jiných jezdců. Ale rozhodně to nevzdáváme a už se těšíme do Lotyšska,“ řekl Dominik Brož.

Úspěšné vystoupení v Itálií bylo korunováno vítězstvím ACCR CZECH TEAMu v hodnocení týmů, čímž se čeští reprezentanti posunuli na druhou příčku. Jestli se útok na prvenství v hodnocení týmů i v rámci ERC Junior U27 podaří, uvidíme na začátku října, kdy se o všem rozhodne na šotolinové Rally Liepaja v Lotyšsku.

Autor: Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.