Po úspěchu na domácí Barum Czech Rally Zlín se kompletní ACCR CZECH TEAM vydal na Rally di Roma Capitale, další díl seriálu mistrovství Evropy, s cílem navázat na úspěšná vystoupení na předchozích soutěžích. A tento cíl se podařilo naplnit vrchovatě – potřetí v řadě se ACCR CZECH TEAM stal vítězem v hodnocení týmové soutěže, Jan Černý a Filip Mareš dokázali zvítězit v rámci svých juniorských kategorií.
Na tratě na východ od Věčného města zavítaly posádky mistrovství Evropy poprvé, pro všechny účastníky tak byly tratě úplně nové. Obě etapy se od sebe navíc charakterově hodně lišily, do průběhu soutěže navíc zasáhlo i proměnlivé počasí. Náročné tratě hrály do noty českým posádkám, které se v Itálii rozhodně neztratily.
Na šestém místě absolutně dojeli Jan Černý s Petrem Černohorským se Škodou Fabia R5. V předchozích soutěžích ME se jim až na domácí Barumku nepodařilo dosáhnout na lepší výsledek, při Rally di Roma Capitale dokázali navázat na výkon z domácí soutěže a byli za to odměněni nejen body za šesté místo absolutně, ale hlavně vítězstvím v rámci ERC Junior U28. „Byl to dobrý víkend. Celá sezóna v ME se nám letos moc nedařila, ale tady jsme dokázali vyhrát mezi juniory, což byl cíl, se kterým jsme sem jeli. Chtěl bych poděkovat spolujezdci, Autoklubu ČR i celému týmu. Jsem šťastný, že jsme vyhráli. Chtěl bych pogratulovat i týmovému kolegovi Filipovi Marešovi za vítězství v rámci ERC Junior U27, předvedl výborný výkon,“ ohodnotil své italské vystoupení Jan Černý.
Jak již naznačil Černý svou gratulací, doposud největší výsledek kariéry se podařil zajet dvojici Filip Mareš-Jan Hloušek s Peugeotem 208 R2. Po celou soutěž se pohybovali na předních příčkách klasifikace dvoukolek i juniorů U27 a i přes velký tlak soupeřů se jim podařilo vybojovat prvenství, když v přímém souboji porazili i tovární jezdce Opelu Jari Huttunena a Chrise Ingrama. Za svůj výkon byli po zásluze odměněni prestižní cenou Colin McRae Flat Out Trophy, vítězstvím v Itálii se navíc dostali do čela hodnocení ERC Junior U27. „Jsem velice šťastný, že se nám podařilo zvítězit. Byla to hodně těžká soutěž, Jari s Chrisem na mě tlačili, ale podařilo se nám první příčku udržet. Obdržená cena Colin McRae Flat Out Trophy je pak třešničkou na dortu. Pořád si ještě pořádně neuvědomuju, čeho jsme tu dosáhli,“ neskrýval emoce Filip Mareš, který k finálovému souboji o titul na začátku října v Lotyšsku dodal: „Na šotolině nemám mnoho zkušeností, ale během celé letošní sezóny jsme předvedli velký progres, takže věřím, že budu schopen podat dobrý výkon. Uvidíme.“
Třetím do party byl tradičně Dominik Brož s Petrem Těšínským. Opět usedli do Peugeotu 208 R2, obdobně jako na předchozích soutěžích je však provázely technické problémy. Už v první etapě jelo auto jen na tři válce. Bohužel, ani po opravě se posádce nepodařilo najet moc kilometrů naplno, když je již v sedmé zkoušce zradil motor. „Před sezónou jsme pořídili nové auto, ale na všech soutěžích nás provázely technické problémy. I v Itálii jsme se pořádně svezli jen na úvodní superspeciálce, zbytek zkoušek jsme jeli na tři válce nebo byly zrušeny po předchozích haváriích jiných jezdců. Ale rozhodně to nevzdáváme a už se těšíme do Lotyšska,“ řekl Dominik Brož.
Úspěšné vystoupení v Itálií bylo korunováno vítězstvím ACCR CZECH TEAMu v hodnocení týmů, čímž se čeští reprezentanti posunuli na druhou příčku. Jestli se útok na prvenství v hodnocení týmů i v rámci ERC Junior U27 podaří, uvidíme na začátku října, kdy se o všem rozhodne na šotolinové Rally Liepaja v Lotyšsku.
Autor: Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?