Svátek české rallye scény je tady a Klokočka ŠKODA Czech National Team na Barum Czech Rally Zlín 2017 nemůže chybět.
ŠKODA Fabia R5 posádky Štajf-Skácelová se startovním číslem 54 sice nebude registrována v ERC, ale bodů bude chtít posbírat co nejvíc. „Stejně jako loni mi nepřišlo úplně ekonomické platit vklad tři tisíce eur jako registraci do ERC jen proto, abychom jeli s nízkým startovním číslem. Navíc bychom vzhledem k nabitému startovnímu poli stejně dostali minimálně dvacítku, takže mě naše číslo 54 zas tolik netrápí,“ komentuje Vojtěch Štajf vysoké startovní číslo dané přihláškou jen do TrueCam MČR 2017. „Ze „zbytku světa“ jsme druzí na Mirkem Jakešem, což mě na jednu stranu potěšilo. Navíc má být hezké počasí, takže nepředpokládáme manko vyšší startovní pozice nijak markantní vlivem vytahaných nečistot na trati. Snad jen, že v sobotu budeme končit za tmy, ale nám to svítí dobře,“ zhodnotil s úsměvem Štajf předstartovní atmosféru.
Klokočka ŠKODA Czech National Team má stejnou strategii jako loni: v klidu začít, postupně se zlepšovat a hlavně dokončit soutěž bez újmy na technice, která bude v dalších dnech a týdnech ve velké permanenci. „Určitě se s Markétou nechceme nikam bezhlavě hnát. Barumka je těžká a dlouhá soutěž, v níž uspějete nejen díky rychlým rukám, ale také díky vyrovnané psychice. A loňské sedmé místo je přesně tím, čeho bychom letos chtěli dosáhnout. Vzhledem k hustší konkurenci to totiž bude letos těžší, umístění v top desítce budeme brát jako úspěch,“ zhodnotil své šance Štajf. „Díky domácímu prostředí jsem hodně motivovaná a moc se na Barumu těším, dám do toho všechno a ještě něco navíc,“ natěšeně dodala Markéta Skácelová, pro kterou je letošní Barum Czech Rally Zlín teprve třetí soutěží po boku Vojtěch Štajfa.
Po prázdninové pauze zkrácené rakouskou Rally Weiz se nová posádka opět posadí do zeleno-šedého speciálu ŠKODA Fabia R5, který po testech změnil nastavení zejména na podvozku. „Pozměněná rychlostní zkouška Pindula a těžké Košíky budou těžkou prověrkou podvozku, na úzkých a rozbitých tratích je klíčový setup podvozkové části. Proto jsme se na testu na tuto problematiku zaměřili a udělali pár změn,“ odhalil novinky v technice Štajf. Část příprav odhaluje také video na týmovém facebooku nebo YouTube kanálu:
Vrchol českého TrueCam MČR 2017 s přesahem na evropskou scénu ERC 2017, Barum Czech Rally Zlín 2017, odstartuje v pátek 25. srpna ráno kvalifikační rychlostní zkouškou a shakedownem, kde budete moct sledovat v akci i náš vůz ŠKODA Fabia R5 se startovním číslem 54. Do první rychlostní zkoušky, kterou letos opět bude tvořit městská superspeciálka, vyjede první vůz (s nejvyšším startovním číslem) ve 21:30. „Rád bych všechny naše fanoušky pozval ať už do servisu nebo na erzety, naše počínání však bude k vidění i průběžně na týmovém facebooku,“ dodal Štajf.
Zdroj: Racing 21
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.