Svátek české rallye scény je tady a Klokočka ŠKODA Czech National Team na Barum Czech Rally Zlín 2017 nemůže chybět.
ŠKODA Fabia R5 posádky Štajf-Skácelová se startovním číslem 54 sice nebude registrována v ERC, ale bodů bude chtít posbírat co nejvíc. „Stejně jako loni mi nepřišlo úplně ekonomické platit vklad tři tisíce eur jako registraci do ERC jen proto, abychom jeli s nízkým startovním číslem. Navíc bychom vzhledem k nabitému startovnímu poli stejně dostali minimálně dvacítku, takže mě naše číslo 54 zas tolik netrápí,“ komentuje Vojtěch Štajf vysoké startovní číslo dané přihláškou jen do TrueCam MČR 2017. „Ze „zbytku světa“ jsme druzí na Mirkem Jakešem, což mě na jednu stranu potěšilo. Navíc má být hezké počasí, takže nepředpokládáme manko vyšší startovní pozice nijak markantní vlivem vytahaných nečistot na trati. Snad jen, že v sobotu budeme končit za tmy, ale nám to svítí dobře,“ zhodnotil s úsměvem Štajf předstartovní atmosféru.
Klokočka ŠKODA Czech National Team má stejnou strategii jako loni: v klidu začít, postupně se zlepšovat a hlavně dokončit soutěž bez újmy na technice, která bude v dalších dnech a týdnech ve velké permanenci. „Určitě se s Markétou nechceme nikam bezhlavě hnát. Barumka je těžká a dlouhá soutěž, v níž uspějete nejen díky rychlým rukám, ale také díky vyrovnané psychice. A loňské sedmé místo je přesně tím, čeho bychom letos chtěli dosáhnout. Vzhledem k hustší konkurenci to totiž bude letos těžší, umístění v top desítce budeme brát jako úspěch,“ zhodnotil své šance Štajf. „Díky domácímu prostředí jsem hodně motivovaná a moc se na Barumu těším, dám do toho všechno a ještě něco navíc,“ natěšeně dodala Markéta Skácelová, pro kterou je letošní Barum Czech Rally Zlín teprve třetí soutěží po boku Vojtěch Štajfa.
Po prázdninové pauze zkrácené rakouskou Rally Weiz se nová posádka opět posadí do zeleno-šedého speciálu ŠKODA Fabia R5, který po testech změnil nastavení zejména na podvozku. „Pozměněná rychlostní zkouška Pindula a těžké Košíky budou těžkou prověrkou podvozku, na úzkých a rozbitých tratích je klíčový setup podvozkové části. Proto jsme se na testu na tuto problematiku zaměřili a udělali pár změn,“ odhalil novinky v technice Štajf. Část příprav odhaluje také video na týmovém facebooku nebo YouTube kanálu:
Vrchol českého TrueCam MČR 2017 s přesahem na evropskou scénu ERC 2017, Barum Czech Rally Zlín 2017, odstartuje v pátek 25. srpna ráno kvalifikační rychlostní zkouškou a shakedownem, kde budete moct sledovat v akci i náš vůz ŠKODA Fabia R5 se startovním číslem 54. Do první rychlostní zkoušky, kterou letos opět bude tvořit městská superspeciálka, vyjede první vůz (s nejvyšším startovním číslem) ve 21:30. „Rád bych všechny naše fanoušky pozval ať už do servisu nebo na erzety, naše počínání však bude k vidění i průběžně na týmovém facebooku,“ dodal Štajf.
Zdroj: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.