Kdo jednou usedl do rallyového speciálu, dá mi za pravdu, že po delší pauze se dostaví pocit svrbění rukou.
A tak mi takhle v dubnu přišla sms od Vladimíra Barvíka „co kdybychom se jen tak pro oživení vzpomínek sklouzli třeba na Hustopečích?“. No a už to začlo. Sportovní prohlídka, školení, licence, přihláška, jednání s partnery a výsledkem byly dvě stejné Hondy ve třídě 9 s posádkami Vladimír Barvík – Josef Blond a Michael Honda – Jiří Nedbal na startu Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.
Po dlouhé pauze jsme před startem dohodli týmovou strategii opatrného začátku, abychom se v klidu seznámili s technikou, se kterou jsme kdysi před 16 ti lety začínali. Už v cíli první RZ jsem pochopil, že Láďa dohodnutou strategii pojal poněkud odlišně od mých představ, nicméně výsledkem byla první vyhraná zkouška ve třídě. Pravda mám podezření, že řidič poněkud pozapomněl na fakt, že nejedeme s „micákem“, ale s dvoukolkou s polovičním výkonem. Druhá týmová posádka naopak splnila dohodnutý postup a v klidu zajela třetí čas ve třídě. Velkým přínosem pro nás bylo využití moderních aplikací předpovědí počasí a dešťových srážek. Je úžasné si vyzkoušet, jak funguje slick na mokru a pak mokré gumy na suchu (omlouváme se Sparrow racing teamu za to plátno místo pneumatik :-)). Každopádně jsme se přes tyto drobnosti v klidu přenesli a výsledkem bylo první a třetí místo ve skupině 9 po dlouhé noční páteční etapě.
Páteční Láďova svižná jízda nám sice ubrala hodinu spánku, neboť jsme se posunuli v pořadí o padesát míst, avšak spánkový deficit jsme překonali bravurně a pokračovali ve vítězném tažení v rámci třídy 9. Trochu delší spánek pomohl naopak posádce Honda – Nedbal, která na úvodních dvou zkouškách etapy zajela druhé časy ve třídě. Bohužel na v pořadí osmé rychlostní zkoušce vystavila technická závada stopku téměř jistému pódiovému umístění a možnosti zabojovat o druhou pozici ve třídě.
Tíha zodpovědnosti za týmový výsledek tak dopadla pouze na nás s Láďou. I tento silný psychický tlak se nám podařilo úspěšně zvládnout. Vladimír Barvík profesorským výkonem uzavřel počet vyhraných RZ na celkovém počtu 12 z 12ti a výsledkem bylo jasné vítězství ve třídě 9 a skvělé umístění na 46. místě v absolutním pořadí.
Co říci závěrem. Po dlouhé době jsme se díky podpoře našich partnerů mohli zase sklouznout po tratích českých rychlostních zkoušek. Nutno říct, že na krásných tratích ve vinicích pod Pálavou, pro mě v podstatě domácích. Proto bychom rádi poděkovali pořadatelům Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče za precizně odvedenou práci a krásný zážitek pro nás závodníky. Velký dík patří též našim partnerům, zejména společnostem IREL s.r.o. a AUTOTÝM s.r.o. bez jejichž podpory bychom se na startovní rampě v Hustopečích neobjevili.
Autor: Josef Blond
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?