Po třech úspěšně dokončených soutěžích hodlali Milan Obadal a Vladimír Osička prodloužit tuto sérii i na Rally Bohemia.
Už od příjezdu do Mladé Boleslavi se jim však lepila smůla na paty. Vše vyvrcholilo na páté rychlostní zkoušce, kde museli po dvojitém defektu odstoupit. „Sladká díra“, jak se ono osudné místo nazývá, tak mělo poněkud hořkou příchuť.
Po odstoupení na Valašské Rally zahájili Milan Obadal a Vladimír Osička úspěšnou sérii a na předchozích třech podnicích MČR vybojovali postupně druhé, třetí a první místo ve třídě 5. O přední příčky pochopitelně hodlali bojovat i na tradiční Rally Bohemia. Ještě před začátkem samotné soutěže se jim však začala lepit smůla na paty. „Hned při seznamovacích jízdách nám praskla pružina na tréninkovém autě. Tento problém nám pomohli vyřešit místní soutěžáci Petr Grafek a Jarda Matějka. Ti byli ochotni v případě, že by závada nešla na místě odstranit, půjčit nám i své sériové auto. V nouzi prostě poznáš přítele. Zato předpověď počasí, slibující propršený víkend, nebyla příznivá. Nevím, kdo vymyslel úvodní erzetu – Městskou – ale ta se nám vůbec nelíbila. Navíc jsme na ní dojeli porsche a projeli jí tedy volným tempem. Po tankovací zóně nám zase při příjezdu na druhou vložku prasknul klínový řemen. Jeho výměna zabrala dost času. Časovku jsme stihli dvě minuty před limitem, znamenajícím vyloučení. Nafasovali jsme tak dvouminutovou penalizaci. Tímto se omlouvám všem lidem ve vesnicích za svižné tempo a děkuji policistům za shovívavost a pořadatelům za „perfektní“ dojezdové časy, které naše posádka nedokázala zvládat. Nevím, jak ty ostatní,“ vrací se ke krušnému vstupu do pátého podniku seriálu MČR pilot z Bystřice pod Hostýnem.
Ani druhá rychlostní zkouška – Chloudov – zlepšení nepřinesla. „Vůbec jsme nemohli trefit tempo a souhra posádky nefungovala. Možná bylo lepší odstoupit. Srdcaři se však samozřejmě nevzdávají a tak jsme bojovali i pod tlakem. Volba pneumatik, kdy jsme dali dopředu tvrdé, se po příchodu silné bouře také neukázala šťastnou. Znamenala další ztrátu a bylo prakticky po závodech. Dohodli jsme se tedy s Vláďou, že už se jen svezeme a budeme si to užívat,“ vzpomíná na rozpoložení po čtvrté erzetě Milan Obadal. Předsevzetí také začali naplňovat, jenže… „Na páté vložce jsme perfektně trefili obutí. Rozpis fungoval a jelo se nám krásně. Pak jsme však moji chybou při lehkém katu trefili skrytý šutr a udělali dvojitý defekt. Sebou jsme vezli jen jednu rezervu, což znamenalo odstoupení. Jeden místní pořadatel nám posléze sdělil, že toto místo se jmenuje „Sladká díra“. Nám však sladce rozhodně nechutnala.“
Spolujezdec Vladimír Osička má s oním osudným místem zkušenosti již z minulosti. „Když jsem jel před čtyřmi lety s Michalem Srbem, přesně tady se nám střihly štefty a museli jsme rovněž odstoupit. Letošní výpadek je komplikací v boji o titul. Ten nicméně zůstává nadále otevřen a na domácí Barumce se pokusíme získat maximum bodů,“ neztrácí odhodlání zkušený navigátor. Milan Obadal pak závěrem přidává poděkování. „Za obětavost a perfektní přípravu auta chceme poděkovat celému týmu Minařík Racing. Jsou to konkrétně Luboš Minařík, Honza Tydlačka, Radek Ševců, Stanislav Tomšů, Standa Mahďák a především Viktor Semela, jehož manželka nám na všechny závody zajišťuje perfektní catering. Je to skvělá kuchařka. Samozřejmě též děkuji Vláďovi Osičkovi za perfektní diktáty a spolupráci.“
Autor: Obadal Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.