Po třech úspěšně dokončených soutěžích hodlali Milan Obadal a Vladimír Osička prodloužit tuto sérii i na Rally Bohemia.
Už od příjezdu do Mladé Boleslavi se jim však lepila smůla na paty. Vše vyvrcholilo na páté rychlostní zkoušce, kde museli po dvojitém defektu odstoupit. „Sladká díra“, jak se ono osudné místo nazývá, tak mělo poněkud hořkou příchuť.
Po odstoupení na Valašské Rally zahájili Milan Obadal a Vladimír Osička úspěšnou sérii a na předchozích třech podnicích MČR vybojovali postupně druhé, třetí a první místo ve třídě 5. O přední příčky pochopitelně hodlali bojovat i na tradiční Rally Bohemia. Ještě před začátkem samotné soutěže se jim však začala lepit smůla na paty. „Hned při seznamovacích jízdách nám praskla pružina na tréninkovém autě. Tento problém nám pomohli vyřešit místní soutěžáci Petr Grafek a Jarda Matějka. Ti byli ochotni v případě, že by závada nešla na místě odstranit, půjčit nám i své sériové auto. V nouzi prostě poznáš přítele. Zato předpověď počasí, slibující propršený víkend, nebyla příznivá. Nevím, kdo vymyslel úvodní erzetu – Městskou – ale ta se nám vůbec nelíbila. Navíc jsme na ní dojeli porsche a projeli jí tedy volným tempem. Po tankovací zóně nám zase při příjezdu na druhou vložku prasknul klínový řemen. Jeho výměna zabrala dost času. Časovku jsme stihli dvě minuty před limitem, znamenajícím vyloučení. Nafasovali jsme tak dvouminutovou penalizaci. Tímto se omlouvám všem lidem ve vesnicích za svižné tempo a děkuji policistům za shovívavost a pořadatelům za „perfektní“ dojezdové časy, které naše posádka nedokázala zvládat. Nevím, jak ty ostatní,“ vrací se ke krušnému vstupu do pátého podniku seriálu MČR pilot z Bystřice pod Hostýnem.
Ani druhá rychlostní zkouška – Chloudov – zlepšení nepřinesla. „Vůbec jsme nemohli trefit tempo a souhra posádky nefungovala. Možná bylo lepší odstoupit. Srdcaři se však samozřejmě nevzdávají a tak jsme bojovali i pod tlakem. Volba pneumatik, kdy jsme dali dopředu tvrdé, se po příchodu silné bouře také neukázala šťastnou. Znamenala další ztrátu a bylo prakticky po závodech. Dohodli jsme se tedy s Vláďou, že už se jen svezeme a budeme si to užívat,“ vzpomíná na rozpoložení po čtvrté erzetě Milan Obadal. Předsevzetí také začali naplňovat, jenže… „Na páté vložce jsme perfektně trefili obutí. Rozpis fungoval a jelo se nám krásně. Pak jsme však moji chybou při lehkém katu trefili skrytý šutr a udělali dvojitý defekt. Sebou jsme vezli jen jednu rezervu, což znamenalo odstoupení. Jeden místní pořadatel nám posléze sdělil, že toto místo se jmenuje „Sladká díra“. Nám však sladce rozhodně nechutnala.“
Spolujezdec Vladimír Osička má s oním osudným místem zkušenosti již z minulosti. „Když jsem jel před čtyřmi lety s Michalem Srbem, přesně tady se nám střihly štefty a museli jsme rovněž odstoupit. Letošní výpadek je komplikací v boji o titul. Ten nicméně zůstává nadále otevřen a na domácí Barumce se pokusíme získat maximum bodů,“ neztrácí odhodlání zkušený navigátor. Milan Obadal pak závěrem přidává poděkování. „Za obětavost a perfektní přípravu auta chceme poděkovat celému týmu Minařík Racing. Jsou to konkrétně Luboš Minařík, Honza Tydlačka, Radek Ševců, Stanislav Tomšů, Standa Mahďák a především Viktor Semela, jehož manželka nám na všechny závody zajišťuje perfektní catering. Je to skvělá kuchařka. Samozřejmě též děkuji Vláďovi Osičkovi za perfektní diktáty a spolupráci.“
Autor: Obadal Rally Team
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.