… aneb, je to dřina, ale my to nevzdáme, my Vám tu Rally uděláme !
Zdravíme všechny příznivce tradiční automobilové soutěže v rally, která se v okolí města Příbrami bude letos konat již po 38. Ano, již téměř čtyřicetkrát se do našeho města sjela elita jednoho z nejnáročnějšího, nejsledovanějšího, pro nás pochopitelně i nejkrásnějšího a také asi nejdražšího sportu, který lze v té naší České zemi provozovat (příznivci Formule1, Dakaru a podobně drahých a dražších disciplín mi určitě odpustí :-) ).
Rádi bychom Vás informovali, že s potem v tváři, ale stále s nadšením pokračuje celý organizační výbor v boji s větrnými mlýny a děláme vše proto, abychom v termínu 6. až 8. října v našem městě a okolí opět uspořádali prestižní, bezpečnou a významnou soutěž, která bude opět součástí „první ligy“ v rally v naší republice. Body se u nás budou rozdělovat v rámci Mistrovství České republiky v Rally. Děkujeme všem, kteří se na organizaci jakkoliv podílejí a pomáhají nám. Bez Vás by to nešlo. Děkujeme všem, kteří bez problému snesou jeden půlden prohánějící se závoďáky pod svými okny, uváží kozy, zavřou psy a utěší své ratolesti, které bude naše rally necelou třistašedesátipětinu roku rušit hlukem, možná i prachem či blátem. Děkujeme též všem pumpařům, hoteliérům, restauratérům, stánkařům a dalším živnostníkům, že těch několik desítek tisíc lidí co se v Příbrami a jejím okolí bude v průběhu rally dva a více dní pohybovat, že jim natankují jejich auta, ubytují je, dají jim najíst, prodají jim buřta na rychlostní zkoušce, nebo jim prodají holínky, když se náhle pokazí počasí a cip z Moravy přijede v lakýrkách.
Pro posádky i pro fanoušky máme připraveny nové úseky, které opět osvěží a zatraktivní trať naší rally. Nové, respektive pozměněné budou i některé tradiční rychlostní zkoušky, kde bohužel stále častěji i v obcích, kde rally Příbram jezdívala pravidelně, narážíme na nesouhlas obcí s průjezdem soutěže a jsme tedy nuceni hledat náhradní trasu. Ale jak již bylo uvedeno v dovětku nadpisu této zprávy, my to nevzdáme a přes všechny úskalí, která nás provází, a že jich je bohužel stále čím dál více, my 38. SVK Rally Příbram s chutí a láskou pro tento sport o druhém říjnovém víkendu odstartujeme.
Odhodlání nám nechybí, možná čím více se do nás opírají pošklebovači na sociálních sítích, tím nás to naplňuje větší chutí a cílevědomostí udělat v Příbrami opět rally evropských parametrů, v tom našem hornickém městečku, které je známé právě tím, že jsme tu fárali vždy hluboko, a jezdili vždy dveřmi napřed.
Držte nám palce, a pokud jste příbramák, fanoušek rally, nebo snad dokonce obojí, tak na říjnový víkend 6. - 8. zrušte určitě návštěvu u tchýně, oběd u babičky, návštěvu nákupáku, protože v Příbrami se pojede 38. SVK Rally Příbram, na kterou Vás všechny srdečně zveme.
Za organizační výbor 38. SVK Rally Příbram – Zbyněk Stach
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?