… aneb, je to dřina, ale my to nevzdáme, my Vám tu Rally uděláme !
Zdravíme všechny příznivce tradiční automobilové soutěže v rally, která se v okolí města Příbrami bude letos konat již po 38. Ano, již téměř čtyřicetkrát se do našeho města sjela elita jednoho z nejnáročnějšího, nejsledovanějšího, pro nás pochopitelně i nejkrásnějšího a také asi nejdražšího sportu, který lze v té naší České zemi provozovat (příznivci Formule1, Dakaru a podobně drahých a dražších disciplín mi určitě odpustí :-) ).
Rádi bychom Vás informovali, že s potem v tváři, ale stále s nadšením pokračuje celý organizační výbor v boji s větrnými mlýny a děláme vše proto, abychom v termínu 6. až 8. října v našem městě a okolí opět uspořádali prestižní, bezpečnou a významnou soutěž, která bude opět součástí „první ligy“ v rally v naší republice. Body se u nás budou rozdělovat v rámci Mistrovství České republiky v Rally. Děkujeme všem, kteří se na organizaci jakkoliv podílejí a pomáhají nám. Bez Vás by to nešlo. Děkujeme všem, kteří bez problému snesou jeden půlden prohánějící se závoďáky pod svými okny, uváží kozy, zavřou psy a utěší své ratolesti, které bude naše rally necelou třistašedesátipětinu roku rušit hlukem, možná i prachem či blátem. Děkujeme též všem pumpařům, hoteliérům, restauratérům, stánkařům a dalším živnostníkům, že těch několik desítek tisíc lidí co se v Příbrami a jejím okolí bude v průběhu rally dva a více dní pohybovat, že jim natankují jejich auta, ubytují je, dají jim najíst, prodají jim buřta na rychlostní zkoušce, nebo jim prodají holínky, když se náhle pokazí počasí a cip z Moravy přijede v lakýrkách.
Pro posádky i pro fanoušky máme připraveny nové úseky, které opět osvěží a zatraktivní trať naší rally. Nové, respektive pozměněné budou i některé tradiční rychlostní zkoušky, kde bohužel stále častěji i v obcích, kde rally Příbram jezdívala pravidelně, narážíme na nesouhlas obcí s průjezdem soutěže a jsme tedy nuceni hledat náhradní trasu. Ale jak již bylo uvedeno v dovětku nadpisu této zprávy, my to nevzdáme a přes všechny úskalí, která nás provází, a že jich je bohužel stále čím dál více, my 38. SVK Rally Příbram s chutí a láskou pro tento sport o druhém říjnovém víkendu odstartujeme.
Odhodlání nám nechybí, možná čím více se do nás opírají pošklebovači na sociálních sítích, tím nás to naplňuje větší chutí a cílevědomostí udělat v Příbrami opět rally evropských parametrů, v tom našem hornickém městečku, které je známé právě tím, že jsme tu fárali vždy hluboko, a jezdili vždy dveřmi napřed.
Držte nám palce, a pokud jste příbramák, fanoušek rally, nebo snad dokonce obojí, tak na říjnový víkend 6. - 8. zrušte určitě návštěvu u tchýně, oběd u babičky, návštěvu nákupáku, protože v Příbrami se pojede 38. SVK Rally Příbram, na kterou Vás všechny srdečně zveme.
Za organizační výbor 38. SVK Rally Příbram – Zbyněk Stach
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.