… aneb, je to dřina, ale my to nevzdáme, my Vám tu Rally uděláme !
Zdravíme všechny příznivce tradiční automobilové soutěže v rally, která se v okolí města Příbrami bude letos konat již po 38. Ano, již téměř čtyřicetkrát se do našeho města sjela elita jednoho z nejnáročnějšího, nejsledovanějšího, pro nás pochopitelně i nejkrásnějšího a také asi nejdražšího sportu, který lze v té naší České zemi provozovat (příznivci Formule1, Dakaru a podobně drahých a dražších disciplín mi určitě odpustí :-) ).
Rádi bychom Vás informovali, že s potem v tváři, ale stále s nadšením pokračuje celý organizační výbor v boji s větrnými mlýny a děláme vše proto, abychom v termínu 6. až 8. října v našem městě a okolí opět uspořádali prestižní, bezpečnou a významnou soutěž, která bude opět součástí „první ligy“ v rally v naší republice. Body se u nás budou rozdělovat v rámci Mistrovství České republiky v Rally. Děkujeme všem, kteří se na organizaci jakkoliv podílejí a pomáhají nám. Bez Vás by to nešlo. Děkujeme všem, kteří bez problému snesou jeden půlden prohánějící se závoďáky pod svými okny, uváží kozy, zavřou psy a utěší své ratolesti, které bude naše rally necelou třistašedesátipětinu roku rušit hlukem, možná i prachem či blátem. Děkujeme též všem pumpařům, hoteliérům, restauratérům, stánkařům a dalším živnostníkům, že těch několik desítek tisíc lidí co se v Příbrami a jejím okolí bude v průběhu rally dva a více dní pohybovat, že jim natankují jejich auta, ubytují je, dají jim najíst, prodají jim buřta na rychlostní zkoušce, nebo jim prodají holínky, když se náhle pokazí počasí a cip z Moravy přijede v lakýrkách.
Pro posádky i pro fanoušky máme připraveny nové úseky, které opět osvěží a zatraktivní trať naší rally. Nové, respektive pozměněné budou i některé tradiční rychlostní zkoušky, kde bohužel stále častěji i v obcích, kde rally Příbram jezdívala pravidelně, narážíme na nesouhlas obcí s průjezdem soutěže a jsme tedy nuceni hledat náhradní trasu. Ale jak již bylo uvedeno v dovětku nadpisu této zprávy, my to nevzdáme a přes všechny úskalí, která nás provází, a že jich je bohužel stále čím dál více, my 38. SVK Rally Příbram s chutí a láskou pro tento sport o druhém říjnovém víkendu odstartujeme.
Odhodlání nám nechybí, možná čím více se do nás opírají pošklebovači na sociálních sítích, tím nás to naplňuje větší chutí a cílevědomostí udělat v Příbrami opět rally evropských parametrů, v tom našem hornickém městečku, které je známé právě tím, že jsme tu fárali vždy hluboko, a jezdili vždy dveřmi napřed.
Držte nám palce, a pokud jste příbramák, fanoušek rally, nebo snad dokonce obojí, tak na říjnový víkend 6. - 8. zrušte určitě návštěvu u tchýně, oběd u babičky, návštěvu nákupáku, protože v Příbrami se pojede 38. SVK Rally Příbram, na kterou Vás všechny srdečně zveme.
Za organizační výbor 38. SVK Rally Příbram – Zbyněk Stach
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?