O nadcházejícím víkendu se uskuteční čtvrtý podnik Mistrovství ČR v automobilových soutěžích, Rallye Hustopeče, kde nebude chybět EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel. Ti zde dokázali již třikrát zvítězit a jihomoravská soutěž patří k jejich oblíbeným.
„Závod v Hustopečích považuji za pravou rallye, kde se střídá asfalt s úseky na šotolině a jede se po úzkých cestičkách mezi vinicemi. Ty jsou pokryté prachem a kloužou víc než běžné cesty, to z téhle soutěže dělá jinou, atraktivnější, ale zároveň záludnější. Nejvíce zde mám obavy z deště, protože když se prach z vinic na cestě namočí, stane se z něj „mýdlový film“, na kterém je těžké se udržet.
V roce 2015 jsme zde vedli s velkým náskokem a z obavy z přicházejícího deště jsem nechal na auto obout mokré pneu, ale déšť nepřišel a mokré pneumatiky jsem doslova prošoupal na plátno. Tím jsme přišli o první místo a skončili druzí.
Většinou je zde, ale také nesnesitelné vedro, kdy v autě přes 50 °C a potom je náročné vydržet celou soutěž fyzicky. Dokonce zde posádky kvůli vysílení i odstupovali. Doufám, že jsme i po stránce kondičky s Petrem dobře připraveni,“ popisuje záludnosti soutěže Václav Pech jun.
V letošním roce se v Hustopečích sejde nejenom celá česká špička doplněná o druhou tovární posádku Škodovky, Švédy Tidemanda s Anderssonem, ale i kompletní účastníci slovenského šampionátu.
Startovní listina je nabitá opravdu zvučnými jmény což, určitě ocení všichni fanoušci motosportu, které do Hustopečí zve celý EuroOil-invelt team.
Start Rallye Hustopeče se uskuteční v pátek 16. června v 19 hodin na náměstí v Hustopečích a do cíle dorazí úspěšné posádky po projetí dvanácti rychlostních zkoušek v sobotu v půl páté odpoledne.
Autor: Media Václava Pecha
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.