O nadcházejícím víkendu se uskuteční čtvrtý podnik Mistrovství ČR v automobilových soutěžích, Rallye Hustopeče, kde nebude chybět EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel. Ti zde dokázali již třikrát zvítězit a jihomoravská soutěž patří k jejich oblíbeným.
„Závod v Hustopečích považuji za pravou rallye, kde se střídá asfalt s úseky na šotolině a jede se po úzkých cestičkách mezi vinicemi. Ty jsou pokryté prachem a kloužou víc než běžné cesty, to z téhle soutěže dělá jinou, atraktivnější, ale zároveň záludnější. Nejvíce zde mám obavy z deště, protože když se prach z vinic na cestě namočí, stane se z něj „mýdlový film“, na kterém je těžké se udržet.
V roce 2015 jsme zde vedli s velkým náskokem a z obavy z přicházejícího deště jsem nechal na auto obout mokré pneu, ale déšť nepřišel a mokré pneumatiky jsem doslova prošoupal na plátno. Tím jsme přišli o první místo a skončili druzí.
Většinou je zde, ale také nesnesitelné vedro, kdy v autě přes 50 °C a potom je náročné vydržet celou soutěž fyzicky. Dokonce zde posádky kvůli vysílení i odstupovali. Doufám, že jsme i po stránce kondičky s Petrem dobře připraveni,“ popisuje záludnosti soutěže Václav Pech jun.
V letošním roce se v Hustopečích sejde nejenom celá česká špička doplněná o druhou tovární posádku Škodovky, Švédy Tidemanda s Anderssonem, ale i kompletní účastníci slovenského šampionátu.
Startovní listina je nabitá opravdu zvučnými jmény což, určitě ocení všichni fanoušci motosportu, které do Hustopečí zve celý EuroOil-invelt team.
Start Rallye Hustopeče se uskuteční v pátek 16. června v 19 hodin na náměstí v Hustopečích a do cíle dorazí úspěšné posádky po projetí dvanácti rychlostních zkoušek v sobotu v půl páté odpoledne.
Autor: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.