Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
• Evropská rallye trofej: 45. krumlovská rallye je součástí ERT, které se účastníme• Navázat na 2016: Loňský úspěch zavazuje k opakování a návratu mezi špičku• Více jistoty: Lepší setup příslibem ještě větší důvěry ve vůz
Šampionát TrueCam MČR 2017 pokračuje třetím podnikem – 45. Rallye Český Krumlov se zároveň zařadí do první soutěže FIA European Rally Trophy, které se letos účastní Klokočka ŠKODA Czech National Team. Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
„Když si vzpomenu na sezonu 2016 a krumlovskou soutěž, tak bych ji rád zopakoval i letos,“ vrátil se k loňskému úspěšnému vystoupení na Rallye Český Krumlov Vojtěch Štajf, který zde s Františkem Rajnohou obsadili 5. místo absolutně a významně tak zabodovali, což nakonec vyústilo v konečný bronz loňského MČR 2016. „Zároveň ale vnímáme sezonu 2017 jak mnohem náročnější než 2016. Konkurence zhoustla, posílila a přestože to může znít jako klišé, tak se zase jede o něco rychleji, souboje o každou sekundu jsou těsnější a boje náročnější. Přesto věřím a myslím si, že naše pozice by mohla být ještě o něco výš, než momentálně jsme,“ hodnotí pražský jezdec situaci po dvou soutěžích „velkého mistráku“.
Po valašské a šumavské rallye figuruje posádka klientského týmu Kolokočka ŠKODA Czech National Team zatím na 9. místě absolutně, což by chtělo vylepšit. „Jihočeské tratě mi vyhovují a loni jsme tady byli pátí, takže si zde věříme a doufáme, že se posuneme ve výsledkové listině blíž k top pětce,“ klade si cíle Štajf, který je po posledním testu spokojen s vylepšeným nastavením vozu ŠKODA Fabia R5. Ten na letošním Krumlově poveze startovní číslo 8. „Po úterním testu, kde jsme provedli drobná doladění setupu naší Fabie, se cítím zase o něco jistější zejména na brzdách a v rychlých zatáčkách, kde jsme doposud na konkurenci nejvíc ztráceli. Cítím větší důvěru, a to je důležité. Přinese nám to potřebnou rychlost. Nás týmový inženýr mi ostatně řekl, že takhle ostře se mnou na testu ještě nejel,“ věří ve zrychlení Vojtěch Štajf.
Na start 45. Rally Český Krumlov se Vojta Štajf s Frantou Rajnohou postaví v pátek 19. května krátce po půl čtvrté odpoledne, když do první rychlostní zkoušky vstoupí tradičně speciálkou na českobudějovickém výstavišti, kde bude i servis. „Chtěl bych všechny fanoušky pozvat na 45. Rallye Český Krumlov. Budeme se snažit zajet co nejlepší výsledek nejen do českého mistrovství, ale také do evropské rallye trofeje, do níž jsme se letos přihlásili. Jsme dobře připraveni i na těžké podmínky, které na Krumlově nejsou výjimkou. Doufáme, že se nebudou opakovat loňské bouře a krupobití, kvůli kterým byly rušeny rychlostní zkoušky, přesto počítáme s deštěm, a proto jsme vybaveni špičkovými pneumatikami Pirelli. Na vodu jsme prostě připraveni po všech stránkách, což ostatně můžete vidět i na našem týmovém předkrumlovském videu,“ poukázal Štajf. Video můžete shlédnout na týmovém YouTube zde stejně jako na našem facebooku Racing 21. Tam také budete moct průběžně sledovat naše počínání na 45. Rallye Český Krumlov 2017.
Autor: Racing21
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?