Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
• Evropská rallye trofej: 45. krumlovská rallye je součástí ERT, které se účastníme• Navázat na 2016: Loňský úspěch zavazuje k opakování a návratu mezi špičku• Více jistoty: Lepší setup příslibem ještě větší důvěry ve vůz
Šampionát TrueCam MČR 2017 pokračuje třetím podnikem – 45. Rallye Český Krumlov se zároveň zařadí do první soutěže FIA European Rally Trophy, které se letos účastní Klokočka ŠKODA Czech National Team. Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
„Když si vzpomenu na sezonu 2016 a krumlovskou soutěž, tak bych ji rád zopakoval i letos,“ vrátil se k loňskému úspěšnému vystoupení na Rallye Český Krumlov Vojtěch Štajf, který zde s Františkem Rajnohou obsadili 5. místo absolutně a významně tak zabodovali, což nakonec vyústilo v konečný bronz loňského MČR 2016. „Zároveň ale vnímáme sezonu 2017 jak mnohem náročnější než 2016. Konkurence zhoustla, posílila a přestože to může znít jako klišé, tak se zase jede o něco rychleji, souboje o každou sekundu jsou těsnější a boje náročnější. Přesto věřím a myslím si, že naše pozice by mohla být ještě o něco výš, než momentálně jsme,“ hodnotí pražský jezdec situaci po dvou soutěžích „velkého mistráku“.
Po valašské a šumavské rallye figuruje posádka klientského týmu Kolokočka ŠKODA Czech National Team zatím na 9. místě absolutně, což by chtělo vylepšit. „Jihočeské tratě mi vyhovují a loni jsme tady byli pátí, takže si zde věříme a doufáme, že se posuneme ve výsledkové listině blíž k top pětce,“ klade si cíle Štajf, který je po posledním testu spokojen s vylepšeným nastavením vozu ŠKODA Fabia R5. Ten na letošním Krumlově poveze startovní číslo 8. „Po úterním testu, kde jsme provedli drobná doladění setupu naší Fabie, se cítím zase o něco jistější zejména na brzdách a v rychlých zatáčkách, kde jsme doposud na konkurenci nejvíc ztráceli. Cítím větší důvěru, a to je důležité. Přinese nám to potřebnou rychlost. Nás týmový inženýr mi ostatně řekl, že takhle ostře se mnou na testu ještě nejel,“ věří ve zrychlení Vojtěch Štajf.
Na start 45. Rally Český Krumlov se Vojta Štajf s Frantou Rajnohou postaví v pátek 19. května krátce po půl čtvrté odpoledne, když do první rychlostní zkoušky vstoupí tradičně speciálkou na českobudějovickém výstavišti, kde bude i servis. „Chtěl bych všechny fanoušky pozvat na 45. Rallye Český Krumlov. Budeme se snažit zajet co nejlepší výsledek nejen do českého mistrovství, ale také do evropské rallye trofeje, do níž jsme se letos přihlásili. Jsme dobře připraveni i na těžké podmínky, které na Krumlově nejsou výjimkou. Doufáme, že se nebudou opakovat loňské bouře a krupobití, kvůli kterým byly rušeny rychlostní zkoušky, přesto počítáme s deštěm, a proto jsme vybaveni špičkovými pneumatikami Pirelli. Na vodu jsme prostě připraveni po všech stránkách, což ostatně můžete vidět i na našem týmovém předkrumlovském videu,“ poukázal Štajf. Video můžete shlédnout na týmovém YouTube zde stejně jako na našem facebooku Racing 21. Tam také budete moct průběžně sledovat naše počínání na 45. Rallye Český Krumlov 2017.
Autor: Racing21
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?