Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
• Evropská rallye trofej: 45. krumlovská rallye je součástí ERT, které se účastníme• Navázat na 2016: Loňský úspěch zavazuje k opakování a návratu mezi špičku• Více jistoty: Lepší setup příslibem ještě větší důvěry ve vůz
Šampionát TrueCam MČR 2017 pokračuje třetím podnikem – 45. Rallye Český Krumlov se zároveň zařadí do první soutěže FIA European Rally Trophy, které se letos účastní Klokočka ŠKODA Czech National Team. Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
„Když si vzpomenu na sezonu 2016 a krumlovskou soutěž, tak bych ji rád zopakoval i letos,“ vrátil se k loňskému úspěšnému vystoupení na Rallye Český Krumlov Vojtěch Štajf, který zde s Františkem Rajnohou obsadili 5. místo absolutně a významně tak zabodovali, což nakonec vyústilo v konečný bronz loňského MČR 2016. „Zároveň ale vnímáme sezonu 2017 jak mnohem náročnější než 2016. Konkurence zhoustla, posílila a přestože to může znít jako klišé, tak se zase jede o něco rychleji, souboje o každou sekundu jsou těsnější a boje náročnější. Přesto věřím a myslím si, že naše pozice by mohla být ještě o něco výš, než momentálně jsme,“ hodnotí pražský jezdec situaci po dvou soutěžích „velkého mistráku“.
Po valašské a šumavské rallye figuruje posádka klientského týmu Kolokočka ŠKODA Czech National Team zatím na 9. místě absolutně, což by chtělo vylepšit. „Jihočeské tratě mi vyhovují a loni jsme tady byli pátí, takže si zde věříme a doufáme, že se posuneme ve výsledkové listině blíž k top pětce,“ klade si cíle Štajf, který je po posledním testu spokojen s vylepšeným nastavením vozu ŠKODA Fabia R5. Ten na letošním Krumlově poveze startovní číslo 8. „Po úterním testu, kde jsme provedli drobná doladění setupu naší Fabie, se cítím zase o něco jistější zejména na brzdách a v rychlých zatáčkách, kde jsme doposud na konkurenci nejvíc ztráceli. Cítím větší důvěru, a to je důležité. Přinese nám to potřebnou rychlost. Nás týmový inženýr mi ostatně řekl, že takhle ostře se mnou na testu ještě nejel,“ věří ve zrychlení Vojtěch Štajf.
Na start 45. Rally Český Krumlov se Vojta Štajf s Frantou Rajnohou postaví v pátek 19. května krátce po půl čtvrté odpoledne, když do první rychlostní zkoušky vstoupí tradičně speciálkou na českobudějovickém výstavišti, kde bude i servis. „Chtěl bych všechny fanoušky pozvat na 45. Rallye Český Krumlov. Budeme se snažit zajet co nejlepší výsledek nejen do českého mistrovství, ale také do evropské rallye trofeje, do níž jsme se letos přihlásili. Jsme dobře připraveni i na těžké podmínky, které na Krumlově nejsou výjimkou. Doufáme, že se nebudou opakovat loňské bouře a krupobití, kvůli kterým byly rušeny rychlostní zkoušky, přesto počítáme s deštěm, a proto jsme vybaveni špičkovými pneumatikami Pirelli. Na vodu jsme prostě připraveni po všech stránkách, což ostatně můžete vidět i na našem týmovém předkrumlovském videu,“ poukázal Štajf. Video můžete shlédnout na týmovém YouTube zde stejně jako na našem facebooku Racing 21. Tam také budete moct průběžně sledovat naše počínání na 45. Rallye Český Krumlov 2017.
Autor: Racing21
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.