Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
• Evropská rallye trofej: 45. krumlovská rallye je součástí ERT, které se účastníme• Navázat na 2016: Loňský úspěch zavazuje k opakování a návratu mezi špičku• Více jistoty: Lepší setup příslibem ještě větší důvěry ve vůz
Šampionát TrueCam MČR 2017 pokračuje třetím podnikem – 45. Rallye Český Krumlov se zároveň zařadí do první soutěže FIA European Rally Trophy, které se letos účastní Klokočka ŠKODA Czech National Team. Štajf s Rajnohou tak budou usilovat jak o české, tak o evropské body.
„Když si vzpomenu na sezonu 2016 a krumlovskou soutěž, tak bych ji rád zopakoval i letos,“ vrátil se k loňskému úspěšnému vystoupení na Rallye Český Krumlov Vojtěch Štajf, který zde s Františkem Rajnohou obsadili 5. místo absolutně a významně tak zabodovali, což nakonec vyústilo v konečný bronz loňského MČR 2016. „Zároveň ale vnímáme sezonu 2017 jak mnohem náročnější než 2016. Konkurence zhoustla, posílila a přestože to může znít jako klišé, tak se zase jede o něco rychleji, souboje o každou sekundu jsou těsnější a boje náročnější. Přesto věřím a myslím si, že naše pozice by mohla být ještě o něco výš, než momentálně jsme,“ hodnotí pražský jezdec situaci po dvou soutěžích „velkého mistráku“.
Po valašské a šumavské rallye figuruje posádka klientského týmu Kolokočka ŠKODA Czech National Team zatím na 9. místě absolutně, což by chtělo vylepšit. „Jihočeské tratě mi vyhovují a loni jsme tady byli pátí, takže si zde věříme a doufáme, že se posuneme ve výsledkové listině blíž k top pětce,“ klade si cíle Štajf, který je po posledním testu spokojen s vylepšeným nastavením vozu ŠKODA Fabia R5. Ten na letošním Krumlově poveze startovní číslo 8. „Po úterním testu, kde jsme provedli drobná doladění setupu naší Fabie, se cítím zase o něco jistější zejména na brzdách a v rychlých zatáčkách, kde jsme doposud na konkurenci nejvíc ztráceli. Cítím větší důvěru, a to je důležité. Přinese nám to potřebnou rychlost. Nás týmový inženýr mi ostatně řekl, že takhle ostře se mnou na testu ještě nejel,“ věří ve zrychlení Vojtěch Štajf.
Na start 45. Rally Český Krumlov se Vojta Štajf s Frantou Rajnohou postaví v pátek 19. května krátce po půl čtvrté odpoledne, když do první rychlostní zkoušky vstoupí tradičně speciálkou na českobudějovickém výstavišti, kde bude i servis. „Chtěl bych všechny fanoušky pozvat na 45. Rallye Český Krumlov. Budeme se snažit zajet co nejlepší výsledek nejen do českého mistrovství, ale také do evropské rallye trofeje, do níž jsme se letos přihlásili. Jsme dobře připraveni i na těžké podmínky, které na Krumlově nejsou výjimkou. Doufáme, že se nebudou opakovat loňské bouře a krupobití, kvůli kterým byly rušeny rychlostní zkoušky, přesto počítáme s deštěm, a proto jsme vybaveni špičkovými pneumatikami Pirelli. Na vodu jsme prostě připraveni po všech stránkách, což ostatně můžete vidět i na našem týmovém předkrumlovském videu,“ poukázal Štajf. Video můžete shlédnout na týmovém YouTube zde stejně jako na našem facebooku Racing 21. Tam také budete moct průběžně sledovat naše počínání na 45. Rallye Český Krumlov 2017.
Autor: Racing21
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?