O nadcházejícím víkendu se uskuteční v pořadí 3. podnik letošního mistrovství ČR, kterým je 45. Rallye Český Krumlov, na které nebude chybět ani posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. a Petr Uhel.
Teamová fiesta R5 prošla před soutěží kromě běžné přípravy i doladěním motoru, kdy se podařilo do Čech dostat anglického specialistu na motory a po celodenním zkoušení nastavit motor o něco blíže k jeho maximu.
„Uvidíme až při závodě, kolik takové doladění pomůže a jestli se díky tomu zrychlíme. Na Krumlově však než jinde hraje větší roli ideální fungování podvozku. Rychlostky zde hodně mění rytmus a z rychlého asfaltu se jedním odbočením stává úzká rozbitá cestička prorostlá mechem a zase naopak. Zde musíte v každé situaci vědět, jak se vám bude auto chovat, jinak nejde jet rychle. Navíc Krumlov má tolik skákacích horizontů, jako snad zbytek soutěží dohromady a i zde potřebujete mít jistotu v podvozku, jak při odrazu, tak při dopadu a skloubit všechny tyto faktory je nesmírně náročné. Mám z toho respekt, protože na testech všechno nasimulovat nejde a s fiestou jsem podobné podmínky ještě nezažil,“ popisuje přípravy V. Pech jun..
Pořadatelé připravili pro posádky trať ve dvou etapách o šestnácti rychlostních zkouškách, kdy celá soutěž má vyvrcholit průjezdem velmi náročné rychlostky zvané Lipno. „A že náročná opravdu je, mohu potvrdit. Dvakrát se zde rozhodovalo mezi námi a Honzou Kopeckým o celkovém vítězství. Po dvou dnech souboje o desetinky vteřiny to měla rozhodnout tato poslední erzeta. Navíc těsně před jejím startem vždy přišla průtrž mračen, což je na Krumlově také běžné. V roce 2014 udělal chybičku Honza a my slavili vítězství. Když jsme o rok později najížděli na stejný start byla situace jako přes kopírák. Stejné počasí, stejný časový rozdíl, ale tentokrát jsme s MINI chybu v dešti udělali my a prohráli o 5 s.,“ vypráví dramatické chvíle V. Pech.
Nechme se překvapit jaká bude Rallye Č. Krumlov letos. Startuje v pátek 19. května v 15,30 hod. na českobudějovickém výstavišti diváckou Super RZ a cíl spatří první posádka v sobotu 20. května v 17,00 hod. v Jelení zahradě.
EuroOil-invelt team zve srdečně všechny fanoušky motorsportu na tuto krásnou soutěž.
Autor: Media Václava Pecha
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?