Ani druhá soutěž evropského šampionátu nepřinesla posádce MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu kýžené body. Naopak přináší dramatický souboj s časem. Následujících několik dní se bude hrát o každou hodinu, kterou budeme potřebovat k přípravě Fabie R5 na rally Český Krumlov.
Jan Černý s Petrem Černohorským nevstoupili do první etapy rally Islas Canarias, ve které se ukázali poprvé ve své kariéře, úplně ideálně. První tři rychlostní zkoušky sice vypadaly slibně, veškeré snažení však ukončila čtvrtá erzeta. Honza s Petrem se pohybovali okolo desátého místa. Hodně náročná byla volba pneumatik a také hledání brzdného bodu na asfaltu, který neustále měnil svoji úroveň přilnavosti. Bohužel pak udělal Honza Černý chybu a spektakulárním způsobem skončili s Petrem Černohorským za svodidly. V hluboké propasti několik metrů pod úrovní silnice. Bylo to ve stejném místě, kde kolidoval Robert Kubica v roce 2013. Fotky z místa nehody vypadaly hrůzostrašně, ale posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu naštěstí vyvázla z nehody bez zranění.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Rychlostní zkoušky na Kanárských ostrovech se nám hodně líbily. Povedl se nám volný trénink i kvalifikace, kde jsme se pohybovali těsně za první desítkou. Už dopředu jsem věděl, že nebude lehké trefit pneumatiky, protože místní asfalt neustále mění svoji přilnavost. Jednou drží jako blázen, ale za dvě zatáčky začne neuvěřitelně klouzat. Vzhledem k tomu, že jsme tady ještě nikdy nejeli, očekávali jsme, že půjde o náročnou rally. První tři erzety nebyly vůbec špatné. Bohužel hned v další RZ po servisu jsem na chviličku ztratil koncentraci. Začal jsem dojíždět Suaréze, který měl technický problém. V nájezdu do jedné z pravotočivých zatáček jsem šel příliš pozdě na brzdy, zhruba o 5 až 10 metrů. Auto nezatočilo a sklouzlo se do svodidel, která nás bohužel nepodržela. Pak povolila a my jsme skončili na boku hluboko pod úrovní silnice. Hned mi bylo jasné, že to je konec v soutěži.“
Jenže tým MOGUL ŠKODA ACA RACING se nechtěl jen tak vzdát. Po dramatickém vyzvednutí vozu a jeho detailní prohlídce bylo rozhodnuto, že se tým pokusí o jeho opravu. Každý, kdo měl v tu chvíli volné ruce, se dal do opravy Fabie R5. Okolo půlnoci bylo ale bohužel jasné, že se to nepodaří. Překážkou bylo několik dílů, které nebyly k dispozici.
Tím ale opravdové drama teprve začalo. Přesně za pět dní začíná další podnik českého šampionátu, rally Český Krumlov, a tam musí být týmová Fabia R5 ve špičkové kondici. Zatím je stále na cestě ze Španělska a už teď víme, že se bude hrát o každou minutu. Hned v sobotu ráno před startem druhé etapy rally Islas Canarias se rozehrál logistický matrix, aby do sebe vše časově zapadlo. Auto bylo připraveno k přepravě trajektem do Španělska, sepsal se seznam poškozených dílů a celý tým se vydal na cestu do České republiky. Následně muselo dojít k objednání všech dílů ze Škody Motorsport a včera pro auto odletěla “silná žena” Zuzana Trčková, která se postará o přepravu auta do naší příbramské dílny. Od soboty pak nastoupí tým mechaniků, na které čeká několik bezesných nocí, aby bylo auto schopné se v pátek 19.5. postavit na start rally Český Krumlov. Právě tato situace prověří odhodlání celého týmu a veřejnost bude moci v přímém přenosu na našich sociálních sítích sledovat, jestli se vše podaří. Honza Černý s Petrem Černohorský budou muset do rally Český Krumlov nastoupit bez testu. Ani to jim však nezabrání v boji o pódium jako v předchozích dvou soutěžích.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Prvně musím říct, že je naprosto neuvěřitelné, jak se celý tým postavil k naší nehodě. Všichni mě podrželi a bez řečí se vrhli na opravu. Strašně moc nás chtěli poslat do druhé etapy rally Islas Canarias. Byli jsme jen malý krůček od toho, abychom se postavili na start. I když se to nakonec bohužel nepodařilo, za to obrovské nasazení patří celému týmu můj velký dík. Tím to však nekončí, teprve teď ukážeme, co umíme. Auto je na cestě do naší dílny a nám zbyde jen pár dní na to, abychom jej dostali do špičkové kondice na rally Český Krumlov. Nicméně, když jsem viděl s jakou vervou kluci makali, tak se našeho startu nebojím. Naopak, máme velké odhodlání a na následující soutěž se těšíme, protože tam bude mít velkou prezentaci náš hlavní sponzor, značka Mogul, a na nás bude se opět prát o nejvyšší příčky.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.