Ani druhá soutěž evropského šampionátu nepřinesla posádce MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu kýžené body. Naopak přináší dramatický souboj s časem. Následujících několik dní se bude hrát o každou hodinu, kterou budeme potřebovat k přípravě Fabie R5 na rally Český Krumlov.
Jan Černý s Petrem Černohorským nevstoupili do první etapy rally Islas Canarias, ve které se ukázali poprvé ve své kariéře, úplně ideálně. První tři rychlostní zkoušky sice vypadaly slibně, veškeré snažení však ukončila čtvrtá erzeta. Honza s Petrem se pohybovali okolo desátého místa. Hodně náročná byla volba pneumatik a také hledání brzdného bodu na asfaltu, který neustále měnil svoji úroveň přilnavosti. Bohužel pak udělal Honza Černý chybu a spektakulárním způsobem skončili s Petrem Černohorským za svodidly. V hluboké propasti několik metrů pod úrovní silnice. Bylo to ve stejném místě, kde kolidoval Robert Kubica v roce 2013. Fotky z místa nehody vypadaly hrůzostrašně, ale posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu naštěstí vyvázla z nehody bez zranění.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Rychlostní zkoušky na Kanárských ostrovech se nám hodně líbily. Povedl se nám volný trénink i kvalifikace, kde jsme se pohybovali těsně za první desítkou. Už dopředu jsem věděl, že nebude lehké trefit pneumatiky, protože místní asfalt neustále mění svoji přilnavost. Jednou drží jako blázen, ale za dvě zatáčky začne neuvěřitelně klouzat. Vzhledem k tomu, že jsme tady ještě nikdy nejeli, očekávali jsme, že půjde o náročnou rally. První tři erzety nebyly vůbec špatné. Bohužel hned v další RZ po servisu jsem na chviličku ztratil koncentraci. Začal jsem dojíždět Suaréze, který měl technický problém. V nájezdu do jedné z pravotočivých zatáček jsem šel příliš pozdě na brzdy, zhruba o 5 až 10 metrů. Auto nezatočilo a sklouzlo se do svodidel, která nás bohužel nepodržela. Pak povolila a my jsme skončili na boku hluboko pod úrovní silnice. Hned mi bylo jasné, že to je konec v soutěži.“
Jenže tým MOGUL ŠKODA ACA RACING se nechtěl jen tak vzdát. Po dramatickém vyzvednutí vozu a jeho detailní prohlídce bylo rozhodnuto, že se tým pokusí o jeho opravu. Každý, kdo měl v tu chvíli volné ruce, se dal do opravy Fabie R5. Okolo půlnoci bylo ale bohužel jasné, že se to nepodaří. Překážkou bylo několik dílů, které nebyly k dispozici.
Tím ale opravdové drama teprve začalo. Přesně za pět dní začíná další podnik českého šampionátu, rally Český Krumlov, a tam musí být týmová Fabia R5 ve špičkové kondici. Zatím je stále na cestě ze Španělska a už teď víme, že se bude hrát o každou minutu. Hned v sobotu ráno před startem druhé etapy rally Islas Canarias se rozehrál logistický matrix, aby do sebe vše časově zapadlo. Auto bylo připraveno k přepravě trajektem do Španělska, sepsal se seznam poškozených dílů a celý tým se vydal na cestu do České republiky. Následně muselo dojít k objednání všech dílů ze Škody Motorsport a včera pro auto odletěla “silná žena” Zuzana Trčková, která se postará o přepravu auta do naší příbramské dílny. Od soboty pak nastoupí tým mechaniků, na které čeká několik bezesných nocí, aby bylo auto schopné se v pátek 19.5. postavit na start rally Český Krumlov. Právě tato situace prověří odhodlání celého týmu a veřejnost bude moci v přímém přenosu na našich sociálních sítích sledovat, jestli se vše podaří. Honza Černý s Petrem Černohorský budou muset do rally Český Krumlov nastoupit bez testu. Ani to jim však nezabrání v boji o pódium jako v předchozích dvou soutěžích.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Prvně musím říct, že je naprosto neuvěřitelné, jak se celý tým postavil k naší nehodě. Všichni mě podrželi a bez řečí se vrhli na opravu. Strašně moc nás chtěli poslat do druhé etapy rally Islas Canarias. Byli jsme jen malý krůček od toho, abychom se postavili na start. I když se to nakonec bohužel nepodařilo, za to obrovské nasazení patří celému týmu můj velký dík. Tím to však nekončí, teprve teď ukážeme, co umíme. Auto je na cestě do naší dílny a nám zbyde jen pár dní na to, abychom jej dostali do špičkové kondice na rally Český Krumlov. Nicméně, když jsem viděl s jakou vervou kluci makali, tak se našeho startu nebojím. Naopak, máme velké odhodlání a na následující soutěž se těšíme, protože tam bude mít velkou prezentaci náš hlavní sponzor, značka Mogul, a na nás bude se opět prát o nejvyšší příčky.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.