Ani druhá soutěž evropského šampionátu nepřinesla posádce MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu kýžené body. Naopak přináší dramatický souboj s časem. Následujících několik dní se bude hrát o každou hodinu, kterou budeme potřebovat k přípravě Fabie R5 na rally Český Krumlov.
Jan Černý s Petrem Černohorským nevstoupili do první etapy rally Islas Canarias, ve které se ukázali poprvé ve své kariéře, úplně ideálně. První tři rychlostní zkoušky sice vypadaly slibně, veškeré snažení však ukončila čtvrtá erzeta. Honza s Petrem se pohybovali okolo desátého místa. Hodně náročná byla volba pneumatik a také hledání brzdného bodu na asfaltu, který neustále měnil svoji úroveň přilnavosti. Bohužel pak udělal Honza Černý chybu a spektakulárním způsobem skončili s Petrem Černohorským za svodidly. V hluboké propasti několik metrů pod úrovní silnice. Bylo to ve stejném místě, kde kolidoval Robert Kubica v roce 2013. Fotky z místa nehody vypadaly hrůzostrašně, ale posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu naštěstí vyvázla z nehody bez zranění.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Rychlostní zkoušky na Kanárských ostrovech se nám hodně líbily. Povedl se nám volný trénink i kvalifikace, kde jsme se pohybovali těsně za první desítkou. Už dopředu jsem věděl, že nebude lehké trefit pneumatiky, protože místní asfalt neustále mění svoji přilnavost. Jednou drží jako blázen, ale za dvě zatáčky začne neuvěřitelně klouzat. Vzhledem k tomu, že jsme tady ještě nikdy nejeli, očekávali jsme, že půjde o náročnou rally. První tři erzety nebyly vůbec špatné. Bohužel hned v další RZ po servisu jsem na chviličku ztratil koncentraci. Začal jsem dojíždět Suaréze, který měl technický problém. V nájezdu do jedné z pravotočivých zatáček jsem šel příliš pozdě na brzdy, zhruba o 5 až 10 metrů. Auto nezatočilo a sklouzlo se do svodidel, která nás bohužel nepodržela. Pak povolila a my jsme skončili na boku hluboko pod úrovní silnice. Hned mi bylo jasné, že to je konec v soutěži.“
Jenže tým MOGUL ŠKODA ACA RACING se nechtěl jen tak vzdát. Po dramatickém vyzvednutí vozu a jeho detailní prohlídce bylo rozhodnuto, že se tým pokusí o jeho opravu. Každý, kdo měl v tu chvíli volné ruce, se dal do opravy Fabie R5. Okolo půlnoci bylo ale bohužel jasné, že se to nepodaří. Překážkou bylo několik dílů, které nebyly k dispozici.
Tím ale opravdové drama teprve začalo. Přesně za pět dní začíná další podnik českého šampionátu, rally Český Krumlov, a tam musí být týmová Fabia R5 ve špičkové kondici. Zatím je stále na cestě ze Španělska a už teď víme, že se bude hrát o každou minutu. Hned v sobotu ráno před startem druhé etapy rally Islas Canarias se rozehrál logistický matrix, aby do sebe vše časově zapadlo. Auto bylo připraveno k přepravě trajektem do Španělska, sepsal se seznam poškozených dílů a celý tým se vydal na cestu do České republiky. Následně muselo dojít k objednání všech dílů ze Škody Motorsport a včera pro auto odletěla “silná žena” Zuzana Trčková, která se postará o přepravu auta do naší příbramské dílny. Od soboty pak nastoupí tým mechaniků, na které čeká několik bezesných nocí, aby bylo auto schopné se v pátek 19.5. postavit na start rally Český Krumlov. Právě tato situace prověří odhodlání celého týmu a veřejnost bude moci v přímém přenosu na našich sociálních sítích sledovat, jestli se vše podaří. Honza Černý s Petrem Černohorský budou muset do rally Český Krumlov nastoupit bez testu. Ani to jim však nezabrání v boji o pódium jako v předchozích dvou soutěžích.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Prvně musím říct, že je naprosto neuvěřitelné, jak se celý tým postavil k naší nehodě. Všichni mě podrželi a bez řečí se vrhli na opravu. Strašně moc nás chtěli poslat do druhé etapy rally Islas Canarias. Byli jsme jen malý krůček od toho, abychom se postavili na start. I když se to nakonec bohužel nepodařilo, za to obrovské nasazení patří celému týmu můj velký dík. Tím to však nekončí, teprve teď ukážeme, co umíme. Auto je na cestě do naší dílny a nám zbyde jen pár dní na to, abychom jej dostali do špičkové kondice na rally Český Krumlov. Nicméně, když jsem viděl s jakou vervou kluci makali, tak se našeho startu nebojím. Naopak, máme velké odhodlání a na následující soutěž se těšíme, protože tam bude mít velkou prezentaci náš hlavní sponzor, značka Mogul, a na nás bude se opět prát o nejvyšší příčky.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?