Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička.
Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. Ta dorazila na cílovou rampu nejstarší domácí soutěže na pětatřicáté pozici absolutně a druhé ve třídě 5 a spravila si tak chuť po nepříliš vydařené Valašce.
Druhým podnikem domácího rallyového šampionátu byla Rallye Šumava, jejímž centrem bylo již tradičně druhé největší město Plzeňského kraje Klatovy. Obadal Rally Team přicestoval na Západ naší vlasti plný odhodlání napravit neúspěch z prvního podniku. „Na Valašce nás zazlobila elektronika. Odešlo čidlo a auto ztratilo výkon. Do toho se přidal defekt a šance na pěkný výsledek byly tatam,“ vrací se k úvodní soutěži jezdec z Bystřice pod Hostýnem. Na Šumavě, nejstarší české rallye, se představil již počtvrté a chtěl si zde spravit chuť. „Šumava se mi hodně líbí. Například nevyzpytatelnými podmínkami, kdy tady většinou zaprší a střídají se suchý, mokrý a blátivý povrch.“
Naopak zkušený spolujezdec Vladimír Osička na Šumavě startoval poprvé, přestože má za sebou dlouholetou rallyovou kariéru. „Přitom jsem zde byl asi patnáctkrát jako divák. Šumava se mi vždy moc líbila svoji obtížností a rozmanitostí. Účast na ní mé očekávání nejen splnila, ale dokonce předčila. Kouzlo a historie této soutěže na člověka dýchnou okamžitě. Také pořadatelé odvádějí perfektní práci. Vypadá to, jakoby vše fungovalo samo. Samozřejmě je ale jasné, že tomu tak není a za vším stojí spousta příprav a skvěle odvedené práce.“
Posádka Renaultu Clio R3 se od začátku vyvarovala krizových situací a bojovala o přední příčky třídy 5. „Páteční úvodní etapa se nám vydařila. Sehrávali jsme se s autem a ladili nastavení. Sedl nám především Koráb. Ten je úžasný v obou směrech,“ pochvaluje si tradiční šumavskou vložku, jejíž kdyňský úsek již mnoho let pravidelně využívají též vrchaři a minikáristé, Milan Obadal. Ten následně podtrhl kvalitní výkon v sobotu, kdy sušická smyčka zavedla soutěžící až na Strakonicko. „Při prvním průjezdu hoslovické erzety jsme se nevyvarovali drobné krize. Na předchozí – strašínské – vložce, jsme dojeli Vonku s porsche. Chtěli jsme to zopakovat i tentokrát. Přemíra snahy však přinesla probrzdění do jednoho z retardéru a minimálně dvacetivteřinovou ztrátu. Od té doby však už vše opět fungovalo bez problémů.“
Autor: Obadal Rally Team
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?