Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička.
Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. Ta dorazila na cílovou rampu nejstarší domácí soutěže na pětatřicáté pozici absolutně a druhé ve třídě 5 a spravila si tak chuť po nepříliš vydařené Valašce.
Druhým podnikem domácího rallyového šampionátu byla Rallye Šumava, jejímž centrem bylo již tradičně druhé největší město Plzeňského kraje Klatovy. Obadal Rally Team přicestoval na Západ naší vlasti plný odhodlání napravit neúspěch z prvního podniku. „Na Valašce nás zazlobila elektronika. Odešlo čidlo a auto ztratilo výkon. Do toho se přidal defekt a šance na pěkný výsledek byly tatam,“ vrací se k úvodní soutěži jezdec z Bystřice pod Hostýnem. Na Šumavě, nejstarší české rallye, se představil již počtvrté a chtěl si zde spravit chuť. „Šumava se mi hodně líbí. Například nevyzpytatelnými podmínkami, kdy tady většinou zaprší a střídají se suchý, mokrý a blátivý povrch.“
Naopak zkušený spolujezdec Vladimír Osička na Šumavě startoval poprvé, přestože má za sebou dlouholetou rallyovou kariéru. „Přitom jsem zde byl asi patnáctkrát jako divák. Šumava se mi vždy moc líbila svoji obtížností a rozmanitostí. Účast na ní mé očekávání nejen splnila, ale dokonce předčila. Kouzlo a historie této soutěže na člověka dýchnou okamžitě. Také pořadatelé odvádějí perfektní práci. Vypadá to, jakoby vše fungovalo samo. Samozřejmě je ale jasné, že tomu tak není a za vším stojí spousta příprav a skvěle odvedené práce.“
Posádka Renaultu Clio R3 se od začátku vyvarovala krizových situací a bojovala o přední příčky třídy 5. „Páteční úvodní etapa se nám vydařila. Sehrávali jsme se s autem a ladili nastavení. Sedl nám především Koráb. Ten je úžasný v obou směrech,“ pochvaluje si tradiční šumavskou vložku, jejíž kdyňský úsek již mnoho let pravidelně využívají též vrchaři a minikáristé, Milan Obadal. Ten následně podtrhl kvalitní výkon v sobotu, kdy sušická smyčka zavedla soutěžící až na Strakonicko. „Při prvním průjezdu hoslovické erzety jsme se nevyvarovali drobné krize. Na předchozí – strašínské – vložce, jsme dojeli Vonku s porsche. Chtěli jsme to zopakovat i tentokrát. Přemíra snahy však přinesla probrzdění do jednoho z retardéru a minimálně dvacetivteřinovou ztrátu. Od té doby však už vše opět fungovalo bez problémů.“
Autor: Obadal Rally Team
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?