Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička.
Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. Ta dorazila na cílovou rampu nejstarší domácí soutěže na pětatřicáté pozici absolutně a druhé ve třídě 5 a spravila si tak chuť po nepříliš vydařené Valašce.
Druhým podnikem domácího rallyového šampionátu byla Rallye Šumava, jejímž centrem bylo již tradičně druhé největší město Plzeňského kraje Klatovy. Obadal Rally Team přicestoval na Západ naší vlasti plný odhodlání napravit neúspěch z prvního podniku. „Na Valašce nás zazlobila elektronika. Odešlo čidlo a auto ztratilo výkon. Do toho se přidal defekt a šance na pěkný výsledek byly tatam,“ vrací se k úvodní soutěži jezdec z Bystřice pod Hostýnem. Na Šumavě, nejstarší české rallye, se představil již počtvrté a chtěl si zde spravit chuť. „Šumava se mi hodně líbí. Například nevyzpytatelnými podmínkami, kdy tady většinou zaprší a střídají se suchý, mokrý a blátivý povrch.“
Naopak zkušený spolujezdec Vladimír Osička na Šumavě startoval poprvé, přestože má za sebou dlouholetou rallyovou kariéru. „Přitom jsem zde byl asi patnáctkrát jako divák. Šumava se mi vždy moc líbila svoji obtížností a rozmanitostí. Účast na ní mé očekávání nejen splnila, ale dokonce předčila. Kouzlo a historie této soutěže na člověka dýchnou okamžitě. Také pořadatelé odvádějí perfektní práci. Vypadá to, jakoby vše fungovalo samo. Samozřejmě je ale jasné, že tomu tak není a za vším stojí spousta příprav a skvěle odvedené práce.“
Posádka Renaultu Clio R3 se od začátku vyvarovala krizových situací a bojovala o přední příčky třídy 5. „Páteční úvodní etapa se nám vydařila. Sehrávali jsme se s autem a ladili nastavení. Sedl nám především Koráb. Ten je úžasný v obou směrech,“ pochvaluje si tradiční šumavskou vložku, jejíž kdyňský úsek již mnoho let pravidelně využívají též vrchaři a minikáristé, Milan Obadal. Ten následně podtrhl kvalitní výkon v sobotu, kdy sušická smyčka zavedla soutěžící až na Strakonicko. „Při prvním průjezdu hoslovické erzety jsme se nevyvarovali drobné krize. Na předchozí – strašínské – vložce, jsme dojeli Vonku s porsche. Chtěli jsme to zopakovat i tentokrát. Přemíra snahy však přinesla probrzdění do jednoho z retardéru a minimálně dvacetivteřinovou ztrátu. Od té doby však už vše opět fungovalo bez problémů.“
Autor: Obadal Rally Team
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.