Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička.
Velmi pěkného výsledku dosáhla na Rallye Šumava posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. Ta dorazila na cílovou rampu nejstarší domácí soutěže na pětatřicáté pozici absolutně a druhé ve třídě 5 a spravila si tak chuť po nepříliš vydařené Valašce.
Druhým podnikem domácího rallyového šampionátu byla Rallye Šumava, jejímž centrem bylo již tradičně druhé největší město Plzeňského kraje Klatovy. Obadal Rally Team přicestoval na Západ naší vlasti plný odhodlání napravit neúspěch z prvního podniku. „Na Valašce nás zazlobila elektronika. Odešlo čidlo a auto ztratilo výkon. Do toho se přidal defekt a šance na pěkný výsledek byly tatam,“ vrací se k úvodní soutěži jezdec z Bystřice pod Hostýnem. Na Šumavě, nejstarší české rallye, se představil již počtvrté a chtěl si zde spravit chuť. „Šumava se mi hodně líbí. Například nevyzpytatelnými podmínkami, kdy tady většinou zaprší a střídají se suchý, mokrý a blátivý povrch.“
Naopak zkušený spolujezdec Vladimír Osička na Šumavě startoval poprvé, přestože má za sebou dlouholetou rallyovou kariéru. „Přitom jsem zde byl asi patnáctkrát jako divák. Šumava se mi vždy moc líbila svoji obtížností a rozmanitostí. Účast na ní mé očekávání nejen splnila, ale dokonce předčila. Kouzlo a historie této soutěže na člověka dýchnou okamžitě. Také pořadatelé odvádějí perfektní práci. Vypadá to, jakoby vše fungovalo samo. Samozřejmě je ale jasné, že tomu tak není a za vším stojí spousta příprav a skvěle odvedené práce.“
Posádka Renaultu Clio R3 se od začátku vyvarovala krizových situací a bojovala o přední příčky třídy 5. „Páteční úvodní etapa se nám vydařila. Sehrávali jsme se s autem a ladili nastavení. Sedl nám především Koráb. Ten je úžasný v obou směrech,“ pochvaluje si tradiční šumavskou vložku, jejíž kdyňský úsek již mnoho let pravidelně využívají též vrchaři a minikáristé, Milan Obadal. Ten následně podtrhl kvalitní výkon v sobotu, kdy sušická smyčka zavedla soutěžící až na Strakonicko. „Při prvním průjezdu hoslovické erzety jsme se nevyvarovali drobné krize. Na předchozí – strašínské – vložce, jsme dojeli Vonku s porsche. Chtěli jsme to zopakovat i tentokrát. Přemíra snahy však přinesla probrzdění do jednoho z retardéru a minimálně dvacetivteřinovou ztrátu. Od té doby však už vše opět fungovalo bez problémů.“
Autor: Obadal Rally Team
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.