Václav Pech jun. se o nadcházejícím víkendu zúčastní Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy s Porsche 911 GT3.
Sedminásobnému mistru republiky v rally se zde v minulosti například podařilo porazit světového multišampiona Sebastiana Loeba či v loňském roce ve finálové jízdě legendu světových rally Markku Aléna. Letos stojí před Václavem Pechem jun. velká výzva v podobě účasti dvojnásobného mistra světa Marcuse Grönholma. Ten se divákům na Setkání mistrů předvede se čtyřkolkou Toyota Corolla WRC, kterou mu půjčí Jiří Jírovec. Marcus Grönholm tedy v Sosnové bude týmovým kolegou Václava Pecha jun. a budou spolu sdílet zázemí EuroOil – invelt teamu.
„Na Setkání mistrů se každý rok těším, jsou tu napínavé souboje a příjemná atmosféra, kterou vytváří velké množství fanoušků, kteří se určitě letos přijdou podívat i na Marcuse Grönholma s Toyotu Corollou WRC. Tohle auto dobře znám a myslím, že jezdec Grönholmova formátu s ním dokáže být v Sosnové hodně rychlý. Těším se také na opakování souboje s Markku Alénem na Škodě Fábii WRC, kterého jsem loni porazil až ve finále. Překvapilo mě, v jaké formě tenhle závodník byl a musel jsem s MINI pořádně tahat, abych skončil před ním. Letos s Porsche budeme na kluzké Sosnové trochu v nevýhodě, ale je to sport a já se budu snažit, aby se jízda s Porsche nejen líbila divákům, ale byla také rychlá,“ říká Václav Pech jun. k účasti na Setkání mistrů.
V Sosnové se divákům představí více než čtyři desítky závodníků z rally, autokrosu a rallycrossu a předvedou se v přímých soubojích dvou vozů na trati Autodromu. Hlavní program Setkání mistrů se odehraje v neděli 20. listopadu 2016, ale diváci mohou sledovat i volné tréninkové jízdy v sobotu 19. listopadu. EuroOil – invelt team Vás zve k návštěvě této jedinečné motoristické akce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.