ČENDOVA RZTKA ... Tak zněl název akce uspořádané na uctění památky Martina Vodehnala, který nás před 10 lety opustil po tragické nehodě na rally Střela. Někteří nemohli snad ani dospat a tak celá akce započala již v pátek, kdy v depu, nedaleko Kvasinské Škodovky, „zakempilo“ pár nedočkavců. Hned druhý den ráno se depo fofrem zaplňilo a celá akce mohla odstartovat. Počasí přálo hned od brzkých ranních hodin. Tím dodávalo akci na správné atmosféře a přilákalo početnou diváckou kulisu. Ještě před vlastním startem pronesl hlavní organizátor Rudolf Zahradník pár nezbytných slov ke zúčastněním.
No a už se najíždělo na start 4,5 km dlouhé RZ. Ta obsahovala rychlé protahováky a ještě rychlejší rovinky s retardéry střídajicí se s technickými pasážemi. Divácky nejzajímavější bylo předposlední levé odbočení , kde speciály vytahali štěrk a o zábavu bylo postaráno. Množství divokých průjezdů bavilo diváky stále víc. Své umění zde předvědlo pestré startovní pole čítající škodovky 110,120,130L/LR/RS, dýmící naftovou Fábii až po čtyřkolky jako byl Lancer nebo Lacia Delta Integrale. Jendu z Lancií pilotoval i sám Ruda. Libůstkou byl Josef Vodehnal na svém Moskviči a jeho silně srdcařská jízda tak jak si ji pamětníci a fotografie pamatují. V pozadí nezůstávali ani ostatní posádky. Po odmlce vytáhli na vzduch svou rychlou LRku i Petr Šimurda s Milanem Dlouhým. Výsledné obsazení startovní listiny se šplhalo ke 30tce startujících. Stále odvážnější průjezdy nabírali na atraktivitě. Došlo i na polibek s břízkou, pokusy o orbu vyprahlého pole a atak slaměného balíku. Vše bez skřiveného vlásku, pouze plechová kosmetika.
V odpoledních hodinách opustil trať poslední vytrvalec. A všichni se přesunuli do nedaleké Lukavice kde v kulturním domě pokračoval program připomenutím proč se akce konala, promítáním videí a fotek ze závodů a volnou zábavou při hudbě.
Vzhledem k množství kladných ohlasů od posádek i diváků se sobota 10. září 2016 zapíše do paměti jako příjemně stávený den při vzpomínce na mladého a talentovaného jezdce. Velké poděkování patří celému organizačnímu týmu kolem Rudy a sboru dobrovolných hasičů z Panské Habrové, kteří se starali o hladký průběh nejen na trati, ale i v depu o žízeň a hlad účastníků. Zrovna tak i obcím Kvasiny, Lukavice, Lipovka a městu Rychnov nad Kněžnou za potřebné povolení. Na závěr nezbývá, než doufat v založení každoročí tradice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.