ČENDOVA RZTKA ... Tak zněl název akce uspořádané na uctění památky Martina Vodehnala, který nás před 10 lety opustil po tragické nehodě na rally Střela. Někteří nemohli snad ani dospat a tak celá akce započala již v pátek, kdy v depu, nedaleko Kvasinské Škodovky, „zakempilo“ pár nedočkavců. Hned druhý den ráno se depo fofrem zaplňilo a celá akce mohla odstartovat. Počasí přálo hned od brzkých ranních hodin. Tím dodávalo akci na správné atmosféře a přilákalo početnou diváckou kulisu. Ještě před vlastním startem pronesl hlavní organizátor Rudolf Zahradník pár nezbytných slov ke zúčastněním.
No a už se najíždělo na start 4,5 km dlouhé RZ. Ta obsahovala rychlé protahováky a ještě rychlejší rovinky s retardéry střídajicí se s technickými pasážemi. Divácky nejzajímavější bylo předposlední levé odbočení , kde speciály vytahali štěrk a o zábavu bylo postaráno. Množství divokých průjezdů bavilo diváky stále víc. Své umění zde předvědlo pestré startovní pole čítající škodovky 110,120,130L/LR/RS, dýmící naftovou Fábii až po čtyřkolky jako byl Lancer nebo Lacia Delta Integrale. Jendu z Lancií pilotoval i sám Ruda. Libůstkou byl Josef Vodehnal na svém Moskviči a jeho silně srdcařská jízda tak jak si ji pamětníci a fotografie pamatují. V pozadí nezůstávali ani ostatní posádky. Po odmlce vytáhli na vzduch svou rychlou LRku i Petr Šimurda s Milanem Dlouhým. Výsledné obsazení startovní listiny se šplhalo ke 30tce startujících. Stále odvážnější průjezdy nabírali na atraktivitě. Došlo i na polibek s břízkou, pokusy o orbu vyprahlého pole a atak slaměného balíku. Vše bez skřiveného vlásku, pouze plechová kosmetika.
V odpoledních hodinách opustil trať poslední vytrvalec. A všichni se přesunuli do nedaleké Lukavice kde v kulturním domě pokračoval program připomenutím proč se akce konala, promítáním videí a fotek ze závodů a volnou zábavou při hudbě.
Vzhledem k množství kladných ohlasů od posádek i diváků se sobota 10. září 2016 zapíše do paměti jako příjemně stávený den při vzpomínce na mladého a talentovaného jezdce. Velké poděkování patří celému organizačnímu týmu kolem Rudy a sboru dobrovolných hasičů z Panské Habrové, kteří se starali o hladký průběh nejen na trati, ale i v depu o žízeň a hlad účastníků. Zrovna tak i obcím Kvasiny, Lukavice, Lipovka a městu Rychnov nad Kněžnou za potřebné povolení. Na závěr nezbývá, než doufat v založení každoročí tradice.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.