ČENDOVA RZTKA ... Tak zněl název akce uspořádané na uctění památky Martina Vodehnala, který nás před 10 lety opustil po tragické nehodě na rally Střela. Někteří nemohli snad ani dospat a tak celá akce započala již v pátek, kdy v depu, nedaleko Kvasinské Škodovky, „zakempilo“ pár nedočkavců. Hned druhý den ráno se depo fofrem zaplňilo a celá akce mohla odstartovat. Počasí přálo hned od brzkých ranních hodin. Tím dodávalo akci na správné atmosféře a přilákalo početnou diváckou kulisu. Ještě před vlastním startem pronesl hlavní organizátor Rudolf Zahradník pár nezbytných slov ke zúčastněním.
No a už se najíždělo na start 4,5 km dlouhé RZ. Ta obsahovala rychlé protahováky a ještě rychlejší rovinky s retardéry střídajicí se s technickými pasážemi. Divácky nejzajímavější bylo předposlední levé odbočení , kde speciály vytahali štěrk a o zábavu bylo postaráno. Množství divokých průjezdů bavilo diváky stále víc. Své umění zde předvědlo pestré startovní pole čítající škodovky 110,120,130L/LR/RS, dýmící naftovou Fábii až po čtyřkolky jako byl Lancer nebo Lacia Delta Integrale. Jendu z Lancií pilotoval i sám Ruda. Libůstkou byl Josef Vodehnal na svém Moskviči a jeho silně srdcařská jízda tak jak si ji pamětníci a fotografie pamatují. V pozadí nezůstávali ani ostatní posádky. Po odmlce vytáhli na vzduch svou rychlou LRku i Petr Šimurda s Milanem Dlouhým. Výsledné obsazení startovní listiny se šplhalo ke 30tce startujících. Stále odvážnější průjezdy nabírali na atraktivitě. Došlo i na polibek s břízkou, pokusy o orbu vyprahlého pole a atak slaměného balíku. Vše bez skřiveného vlásku, pouze plechová kosmetika.
V odpoledních hodinách opustil trať poslední vytrvalec. A všichni se přesunuli do nedaleké Lukavice kde v kulturním domě pokračoval program připomenutím proč se akce konala, promítáním videí a fotek ze závodů a volnou zábavou při hudbě.
Vzhledem k množství kladných ohlasů od posádek i diváků se sobota 10. září 2016 zapíše do paměti jako příjemně stávený den při vzpomínce na mladého a talentovaného jezdce. Velké poděkování patří celému organizačnímu týmu kolem Rudy a sboru dobrovolných hasičů z Panské Habrové, kteří se starali o hladký průběh nejen na trati, ale i v depu o žízeň a hlad účastníků. Zrovna tak i obcím Kvasiny, Lukavice, Lipovka a městu Rychnov nad Kněžnou za potřebné povolení. Na závěr nezbývá, než doufat v založení každoročí tradice.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.