Pro Martina Radu a Jaroslava Jugase skončila domácí AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2016 smolně. Na cílovou rampu v Hustopečích se nepodívali, na vině byla technická závada jejich Alfy Romeo 147.
Ve třídě 8 se na startu sešlo dvanáct dvojic. Kromě tradičních českých konkurentů Václava Stejskala, Vlastimila Daňhela či Michala Vaňhary, se červené alfě postavily i zahraniční posádky z Polska a ze Slovenska, převážně s vozy Honda Civic Type R.
Ale hned úvodní páteční sekce naznačila, že se posádka Agrotec racing teamu o první příčku opět popere se Stejskalovým cliem. Rada s Jugasem byli v úvodních třech měřených úsecích nejrychlejší, ale na Stejskala to znamenalo jen šestivteřinový náskok.
„Úvod byl pro nás příznivý. Věřili jsme si a chtěli jsme Vencovi Stejskalovi co nejvíce ujet a z koláče přidělovaných mistrovských bodů ukrojit co nejvíce. V úvodní velmi krátké ´erzetě´ jsme letěli, a to i doslova, podle tvrzení diváků na sociálních sítích. Průjezd jednoho z horizontů totiž skončil překvapivě nejdelším a téměř nekončícím skokem. Na obou dlouhých testech už jízdu komplikoval neustupující prach, který v zapadajícím slunku a ve světlech reflektorů tvořil nepropustnou stěnu. Navíc v úseku 1B jsme inkasovali pětisekundovou penalizaci za kontakt s barelem, což byl při sekundovém přetahování výrazný trest,“ komentuje úvodní kilometry Martin Rada.
Také v noční sekci pokračovat tvrdý boj. Hustopečská alfa přidala další dva vítězné časy, ale chyba z prostředního úseku je stála další sekundy. Nepřišli však o vedení ve třídě 8 a tím pádem i o bonusové body za první etapu.
„Na bořetické zkoušce, v retardéru před rozhlednou, abychom nedostali další penalizaci, nám při prudkém brždění na uklouzaném povrchu zhasnul motor. A tím pádem se přes auto převalil prach a vůbec jsme neviděli, kde ten retardér vlastně je. To způsobilo desetisekundovou ztrátu, ale i přesto jsme uhájili první den vedení a to byl náš cíl,“ pokračuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Charakter rychlostních zkoušek druhého dne přece jen zvýhodňoval výkonnější vozy a lehoučký renault začal hustopečské alfě ujíždět. Stejskal ihned převzal vedení, které výrazně navýšil i na okruhovém testu Starovice. Na sedmé zkoušce se pak pouť Agrotec racing teamu na domácím závodě uzavřela.
„Odstartovali jsme do RZ 7 Nikolčice a ve čtvrté zatáčce nám bez jakýchkoliv příčin prasklo levé zadní zavěšení. Bylo po nadějích a museli jsme odstoupit. Bohužel tím jsme přišli o pořádnou porci bodů. Ale nezoufáme, a tak hurá na Rally Bohemia, která se startuje už na přelomu června a července,“ uzavírá komentář Martin Rada.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.