Pro Martina Radu a Jaroslava Jugase skončila domácí AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2016 smolně. Na cílovou rampu v Hustopečích se nepodívali, na vině byla technická závada jejich Alfy Romeo 147.
Ve třídě 8 se na startu sešlo dvanáct dvojic. Kromě tradičních českých konkurentů Václava Stejskala, Vlastimila Daňhela či Michala Vaňhary, se červené alfě postavily i zahraniční posádky z Polska a ze Slovenska, převážně s vozy Honda Civic Type R.
Ale hned úvodní páteční sekce naznačila, že se posádka Agrotec racing teamu o první příčku opět popere se Stejskalovým cliem. Rada s Jugasem byli v úvodních třech měřených úsecích nejrychlejší, ale na Stejskala to znamenalo jen šestivteřinový náskok.
„Úvod byl pro nás příznivý. Věřili jsme si a chtěli jsme Vencovi Stejskalovi co nejvíce ujet a z koláče přidělovaných mistrovských bodů ukrojit co nejvíce. V úvodní velmi krátké ´erzetě´ jsme letěli, a to i doslova, podle tvrzení diváků na sociálních sítích. Průjezd jednoho z horizontů totiž skončil překvapivě nejdelším a téměř nekončícím skokem. Na obou dlouhých testech už jízdu komplikoval neustupující prach, který v zapadajícím slunku a ve světlech reflektorů tvořil nepropustnou stěnu. Navíc v úseku 1B jsme inkasovali pětisekundovou penalizaci za kontakt s barelem, což byl při sekundovém přetahování výrazný trest,“ komentuje úvodní kilometry Martin Rada.
Také v noční sekci pokračovat tvrdý boj. Hustopečská alfa přidala další dva vítězné časy, ale chyba z prostředního úseku je stála další sekundy. Nepřišli však o vedení ve třídě 8 a tím pádem i o bonusové body za první etapu.
„Na bořetické zkoušce, v retardéru před rozhlednou, abychom nedostali další penalizaci, nám při prudkém brždění na uklouzaném povrchu zhasnul motor. A tím pádem se přes auto převalil prach a vůbec jsme neviděli, kde ten retardér vlastně je. To způsobilo desetisekundovou ztrátu, ale i přesto jsme uhájili první den vedení a to byl náš cíl,“ pokračuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Charakter rychlostních zkoušek druhého dne přece jen zvýhodňoval výkonnější vozy a lehoučký renault začal hustopečské alfě ujíždět. Stejskal ihned převzal vedení, které výrazně navýšil i na okruhovém testu Starovice. Na sedmé zkoušce se pak pouť Agrotec racing teamu na domácím závodě uzavřela.
„Odstartovali jsme do RZ 7 Nikolčice a ve čtvrté zatáčce nám bez jakýchkoliv příčin prasklo levé zadní zavěšení. Bylo po nadějích a museli jsme odstoupit. Bohužel tím jsme přišli o pořádnou porci bodů. Ale nezoufáme, a tak hurá na Rally Bohemia, která se startuje už na přelomu června a července,“ uzavírá komentář Martin Rada.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.