Pro Martina Radu a Jaroslava Jugase skončila domácí AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2016 smolně. Na cílovou rampu v Hustopečích se nepodívali, na vině byla technická závada jejich Alfy Romeo 147.
Ve třídě 8 se na startu sešlo dvanáct dvojic. Kromě tradičních českých konkurentů Václava Stejskala, Vlastimila Daňhela či Michala Vaňhary, se červené alfě postavily i zahraniční posádky z Polska a ze Slovenska, převážně s vozy Honda Civic Type R.
Ale hned úvodní páteční sekce naznačila, že se posádka Agrotec racing teamu o první příčku opět popere se Stejskalovým cliem. Rada s Jugasem byli v úvodních třech měřených úsecích nejrychlejší, ale na Stejskala to znamenalo jen šestivteřinový náskok.
„Úvod byl pro nás příznivý. Věřili jsme si a chtěli jsme Vencovi Stejskalovi co nejvíce ujet a z koláče přidělovaných mistrovských bodů ukrojit co nejvíce. V úvodní velmi krátké ´erzetě´ jsme letěli, a to i doslova, podle tvrzení diváků na sociálních sítích. Průjezd jednoho z horizontů totiž skončil překvapivě nejdelším a téměř nekončícím skokem. Na obou dlouhých testech už jízdu komplikoval neustupující prach, který v zapadajícím slunku a ve světlech reflektorů tvořil nepropustnou stěnu. Navíc v úseku 1B jsme inkasovali pětisekundovou penalizaci za kontakt s barelem, což byl při sekundovém přetahování výrazný trest,“ komentuje úvodní kilometry Martin Rada.
Také v noční sekci pokračovat tvrdý boj. Hustopečská alfa přidala další dva vítězné časy, ale chyba z prostředního úseku je stála další sekundy. Nepřišli však o vedení ve třídě 8 a tím pádem i o bonusové body za první etapu.
„Na bořetické zkoušce, v retardéru před rozhlednou, abychom nedostali další penalizaci, nám při prudkém brždění na uklouzaném povrchu zhasnul motor. A tím pádem se přes auto převalil prach a vůbec jsme neviděli, kde ten retardér vlastně je. To způsobilo desetisekundovou ztrátu, ale i přesto jsme uhájili první den vedení a to byl náš cíl,“ pokračuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Charakter rychlostních zkoušek druhého dne přece jen zvýhodňoval výkonnější vozy a lehoučký renault začal hustopečské alfě ujíždět. Stejskal ihned převzal vedení, které výrazně navýšil i na okruhovém testu Starovice. Na sedmé zkoušce se pak pouť Agrotec racing teamu na domácím závodě uzavřela.
„Odstartovali jsme do RZ 7 Nikolčice a ve čtvrté zatáčce nám bez jakýchkoliv příčin prasklo levé zadní zavěšení. Bylo po nadějích a museli jsme odstoupit. Bohužel tím jsme přišli o pořádnou porci bodů. Ale nezoufáme, a tak hurá na Rally Bohemia, která se startuje už na přelomu června a července,“ uzavírá komentář Martin Rada.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?