AGROTEC racing team doma neuspěl

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Agrotec Autoklub 22. června 2016 18:00
Sdílej:

Pro Martina Radu a Jaroslava Jugase skončila domácí AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2016 smolně. Na cílovou rampu v Hustopečích se nepodívali, na vině byla technická závada jejich Alfy Romeo 147.

Ve třídě 8 se na startu sešlo dvanáct dvojic. Kromě tradičních českých konkurentů Václava Stejskala, Vlastimila Daňhela či Michala Vaňhary, se červené alfě postavily i zahraniční posádky z Polska a ze Slovenska, převážně s vozy Honda Civic Type R.

Ale hned úvodní páteční sekce naznačila, že se posádka Agrotec racing teamu o první příčku opět popere se Stejskalovým cliem. Rada s Jugasem byli v úvodních třech měřených úsecích nejrychlejší, ale na Stejskala to znamenalo jen šestivteřinový náskok.

„Úvod byl pro nás příznivý. Věřili jsme si a chtěli jsme Vencovi Stejskalovi co nejvíce ujet a z koláče přidělovaných mistrovských bodů ukrojit co nejvíce. V úvodní velmi krátké ´erzetě´ jsme letěli, a to i doslova, podle tvrzení diváků na sociálních sítích. Průjezd jednoho z horizontů totiž skončil překvapivě nejdelším a téměř nekončícím skokem. Na obou dlouhých testech už jízdu komplikoval neustupující prach, který v zapadajícím slunku a ve světlech reflektorů tvořil nepropustnou stěnu. Navíc v úseku 1B jsme inkasovali pětisekundovou penalizaci za kontakt s barelem, což byl při sekundovém přetahování výrazný trest,“ komentuje úvodní kilometry Martin Rada.

Také v noční sekci pokračovat tvrdý boj. Hustopečská alfa přidala další dva vítězné časy, ale chyba z prostředního úseku je stála další sekundy. Nepřišli však o vedení ve třídě 8 a tím pádem i o bonusové body za první etapu.

„Na bořetické zkoušce, v retardéru před rozhlednou, abychom nedostali další penalizaci, nám při prudkém brždění na uklouzaném povrchu zhasnul motor. A tím pádem se přes auto převalil prach a vůbec jsme neviděli, kde ten retardér vlastně je. To způsobilo desetisekundovou ztrátu, ale i přesto jsme uhájili první den vedení a to byl náš cíl,“ pokračuje spolujezdec Jaroslav Jugas.

Charakter rychlostních zkoušek druhého dne přece jen zvýhodňoval výkonnější vozy a lehoučký renault začal hustopečské alfě ujíždět. Stejskal ihned převzal vedení, které výrazně navýšil i na okruhovém testu Starovice. Na sedmé zkoušce se pak pouť Agrotec racing teamu na domácím závodě uzavřela.

„Odstartovali jsme do RZ 7 Nikolčice a ve čtvrté zatáčce nám bez jakýchkoliv příčin prasklo levé zadní zavěšení. Bylo po nadějích a museli jsme odstoupit. Bohužel tím jsme přišli o pořádnou porci bodů. Ale nezoufáme, a tak hurá na Rally Bohemia, která se startuje už na přelomu června a července,“ uzavírá komentář Martin Rada.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.