AGROTEC racing team doma neuspěl

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Agrotec Autoklub 22. června 2016 18:00
Sdílej:

Pro Martina Radu a Jaroslava Jugase skončila domácí AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2016 smolně. Na cílovou rampu v Hustopečích se nepodívali, na vině byla technická závada jejich Alfy Romeo 147.

Ve třídě 8 se na startu sešlo dvanáct dvojic. Kromě tradičních českých konkurentů Václava Stejskala, Vlastimila Daňhela či Michala Vaňhary, se červené alfě postavily i zahraniční posádky z Polska a ze Slovenska, převážně s vozy Honda Civic Type R.

Ale hned úvodní páteční sekce naznačila, že se posádka Agrotec racing teamu o první příčku opět popere se Stejskalovým cliem. Rada s Jugasem byli v úvodních třech měřených úsecích nejrychlejší, ale na Stejskala to znamenalo jen šestivteřinový náskok.

„Úvod byl pro nás příznivý. Věřili jsme si a chtěli jsme Vencovi Stejskalovi co nejvíce ujet a z koláče přidělovaných mistrovských bodů ukrojit co nejvíce. V úvodní velmi krátké ´erzetě´ jsme letěli, a to i doslova, podle tvrzení diváků na sociálních sítích. Průjezd jednoho z horizontů totiž skončil překvapivě nejdelším a téměř nekončícím skokem. Na obou dlouhých testech už jízdu komplikoval neustupující prach, který v zapadajícím slunku a ve světlech reflektorů tvořil nepropustnou stěnu. Navíc v úseku 1B jsme inkasovali pětisekundovou penalizaci za kontakt s barelem, což byl při sekundovém přetahování výrazný trest,“ komentuje úvodní kilometry Martin Rada.

Také v noční sekci pokračovat tvrdý boj. Hustopečská alfa přidala další dva vítězné časy, ale chyba z prostředního úseku je stála další sekundy. Nepřišli však o vedení ve třídě 8 a tím pádem i o bonusové body za první etapu.

„Na bořetické zkoušce, v retardéru před rozhlednou, abychom nedostali další penalizaci, nám při prudkém brždění na uklouzaném povrchu zhasnul motor. A tím pádem se přes auto převalil prach a vůbec jsme neviděli, kde ten retardér vlastně je. To způsobilo desetisekundovou ztrátu, ale i přesto jsme uhájili první den vedení a to byl náš cíl,“ pokračuje spolujezdec Jaroslav Jugas.

Charakter rychlostních zkoušek druhého dne přece jen zvýhodňoval výkonnější vozy a lehoučký renault začal hustopečské alfě ujíždět. Stejskal ihned převzal vedení, které výrazně navýšil i na okruhovém testu Starovice. Na sedmé zkoušce se pak pouť Agrotec racing teamu na domácím závodě uzavřela.

„Odstartovali jsme do RZ 7 Nikolčice a ve čtvrté zatáčce nám bez jakýchkoliv příčin prasklo levé zadní zavěšení. Bylo po nadějích a museli jsme odstoupit. Bohužel tím jsme přišli o pořádnou porci bodů. Ale nezoufáme, a tak hurá na Rally Bohemia, která se startuje už na přelomu června a července,“ uzavírá komentář Martin Rada.

 

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.