Jižní Morava v okolí města Hustopeče se od pátku stane dějištěm další soutěže MČR v rally, kde odstartuje MOGUL Racing Team.
Rally Hustopeče budou pro Jana Černého a Petra Černohorského letos již třetí soutěží, kde se Škodou Fabia S2000 týmu MOGUL Racing budou bojovat o body do Mistrovství České republiky v rally. Při předchozí Rallye Český Krumlov vše nevyšlo podle představ posádky a týmu, a po nevhodné volbě pneumatik se dvojice potýkala se stávkujícím motorem a výletem do hlubokého příkopu lemujícího rychlostní zkoušku. Přesto soutěž dokončila opět bohatší o další zkušenosti, které jen tak nezapomene.
Nadcházející soutěž na Jižní Moravě bude určitě také specifickou rally, protože nikde jinde se v České republice nejezdí tolik na nezpevněném povrchu – šotolině, jako tady v Hustopečích. Pro tým i posádku je to velká výzva, stejně jako dlouhé a rovné úseky, kdy se motor jejich Škody Fabia S 2000 zastaví v omezovači asi nejdříve ze špičky. Na závodníky a diváky čeká při Rally Hustopeče celkem 12 měřených úseků ve dvou etapách a kromě úseků na šotolině a závodění v noci tady bude dobře hustá i konkurence, protože na jižní Moravu zavítá i špička Mistrovství Slovenska v rally, aby se zde utkala se svými soupeři z České republiky. Start Rally Hustopeče je plánován na pátek 17. června v 19.15 z náměstí v Hustopečích a úspěšné posádky projedou cílovou rampou na stejném místě v sobotu tři minuty po patnácté hodině. Pokud tedy chcete vidět dobře hustý motorsport, najdete ho od pátku do soboty jednoznačně v Hustopečích.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Hustopeče určitě patří mezi moje oblíbené soutěže, protože mám rád náročné podmínky na trati, ale není to asi nejlepší rally pro naši techniku. Naší Fábii S2000 vyhovují spíše plynulejší zatáčkovité úseky a ne časté rozjíždění z pomalé zatáčky až do omezovače, čehož si tady asi užijeme opravdu do sytosti. Loni jsme tady nezávodili, což ale nevidím za naši nevýhodu. Těším se na šotolinu, na které bych mohl závodit pořád, a která je po sněhu mým druhým nejoblíbenějším povrchem. Závodíme na ní ale jen málo a to je škoda. Krumlov je za námi, dost nás toho naučil, jak o autě, tak i o nás samotných a jsme s Petrem opět dál ve spolupráci. Pečlivě jsme připravovali také naši Fabii, kde hlavně na motoru bylo hodně práce a do cíle v Krumlově jsme dojeli už snad jen silou vůle a s malým výkonem. Bohužel nám byl na poslední chvíli zrušen test v místě konání, ale ve voze jsem seděl na Legendách a věřím, že v kombinaci se shakedownem to bude dostačující příprava.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Rally Český Krumlov je za námi a s Honzou jsme si vše důkladně probrali a je nám jasné, kde jsme udělali chybu. Beru to tak, že je to za námi a před nadcházející soutěží tím nejsme nijak svázáni a budeme bojovat, i když tahle soutěž není příliš pro naše auto. Bude tady pěkné porovnání se Slovenskou špičkou a konkurence tedy více než dobrá a to je pro nás motivace. Pro mě osobně jsou Hustopeče výjimečné také tím, kolik se toho tady odjede za tmy, protože s přibývajícím věkem mnohem radši závodím za světla. To se týká hlavně přejezdů na rychlostní zkoušky, protože když už jsme na startu a rozsvítí se všechna světla dnešních moderních ramp, tak je to velká paráda a já jsem rád, že si to můžu užívat v takhle pěkném autě vedle takhle rychlého jezdce.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.