Jižní Morava v okolí města Hustopeče se od pátku stane dějištěm další soutěže MČR v rally, kde odstartuje MOGUL Racing Team.
Rally Hustopeče budou pro Jana Černého a Petra Černohorského letos již třetí soutěží, kde se Škodou Fabia S2000 týmu MOGUL Racing budou bojovat o body do Mistrovství České republiky v rally. Při předchozí Rallye Český Krumlov vše nevyšlo podle představ posádky a týmu, a po nevhodné volbě pneumatik se dvojice potýkala se stávkujícím motorem a výletem do hlubokého příkopu lemujícího rychlostní zkoušku. Přesto soutěž dokončila opět bohatší o další zkušenosti, které jen tak nezapomene.
Nadcházející soutěž na Jižní Moravě bude určitě také specifickou rally, protože nikde jinde se v České republice nejezdí tolik na nezpevněném povrchu – šotolině, jako tady v Hustopečích. Pro tým i posádku je to velká výzva, stejně jako dlouhé a rovné úseky, kdy se motor jejich Škody Fabia S 2000 zastaví v omezovači asi nejdříve ze špičky. Na závodníky a diváky čeká při Rally Hustopeče celkem 12 měřených úseků ve dvou etapách a kromě úseků na šotolině a závodění v noci tady bude dobře hustá i konkurence, protože na jižní Moravu zavítá i špička Mistrovství Slovenska v rally, aby se zde utkala se svými soupeři z České republiky. Start Rally Hustopeče je plánován na pátek 17. června v 19.15 z náměstí v Hustopečích a úspěšné posádky projedou cílovou rampou na stejném místě v sobotu tři minuty po patnácté hodině. Pokud tedy chcete vidět dobře hustý motorsport, najdete ho od pátku do soboty jednoznačně v Hustopečích.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Hustopeče určitě patří mezi moje oblíbené soutěže, protože mám rád náročné podmínky na trati, ale není to asi nejlepší rally pro naši techniku. Naší Fábii S2000 vyhovují spíše plynulejší zatáčkovité úseky a ne časté rozjíždění z pomalé zatáčky až do omezovače, čehož si tady asi užijeme opravdu do sytosti. Loni jsme tady nezávodili, což ale nevidím za naši nevýhodu. Těším se na šotolinu, na které bych mohl závodit pořád, a která je po sněhu mým druhým nejoblíbenějším povrchem. Závodíme na ní ale jen málo a to je škoda. Krumlov je za námi, dost nás toho naučil, jak o autě, tak i o nás samotných a jsme s Petrem opět dál ve spolupráci. Pečlivě jsme připravovali také naši Fabii, kde hlavně na motoru bylo hodně práce a do cíle v Krumlově jsme dojeli už snad jen silou vůle a s malým výkonem. Bohužel nám byl na poslední chvíli zrušen test v místě konání, ale ve voze jsem seděl na Legendách a věřím, že v kombinaci se shakedownem to bude dostačující příprava.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Rally Český Krumlov je za námi a s Honzou jsme si vše důkladně probrali a je nám jasné, kde jsme udělali chybu. Beru to tak, že je to za námi a před nadcházející soutěží tím nejsme nijak svázáni a budeme bojovat, i když tahle soutěž není příliš pro naše auto. Bude tady pěkné porovnání se Slovenskou špičkou a konkurence tedy více než dobrá a to je pro nás motivace. Pro mě osobně jsou Hustopeče výjimečné také tím, kolik se toho tady odjede za tmy, protože s přibývajícím věkem mnohem radši závodím za světla. To se týká hlavně přejezdů na rychlostní zkoušky, protože když už jsme na startu a rozsvítí se všechna světla dnešních moderních ramp, tak je to velká paráda a já jsem rád, že si to můžu užívat v takhle pěkném autě vedle takhle rychlého jezdce.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.