Čas do startu XII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) se neúprosně zkracuje. I to je signál k tomu, aby posádky zaslaly své přihlášky ke startu. Jejich uzávěrka je letos stanovena na poslední minuty 2. června 2016.
Ač pořadatelský tým jako každoročně očekává největší příjem přihlášek až v průběhu posledních hodin před uzávěrkou, už nyní je jasné, že se na startu objeví kompletní domácí i slovenská špička.
Z českého výčtu hustopečský tým už registruje přihlášky od lídra českého šampionátu Jana Kopeckého, Pavla Valouška (oba Škoda Fabia R5), Václava Pecha s unikátním porsche, krumlovského smolaře Jana Dohnala (Ford Focus WRC), Jana Černého a Pettera Kristiansena (oba Škoda Fabia S2000) či produkční špičky v čele s Václavem Kopáčkem a Martinem Březíkem. Chybět nebude ani lídr „dvoukolek“ Martin Koči.
„Věříme, že se s celkovým počtem startujících dostaneme nad hranici sta vozů. To by pro naši soutěž znamenalo překonání dalšího historického milníku,“ věří ředitel soutěže Rudolf Kouřil. „A pokud se tak stane, nemám pochybnosti o kvalitě a rozmanitosti startovního pole,“ doplnil.
Pořadatelé evidují i značný zájem slovenských týmů, řada dvojic je však přihlášena v obou seriálech a na konečné statistiky se budeme muset ještě chvíli počkat. Slovenské pole je ale už nyní rovněž zárukou zajímavé podívané a nabídne unikátní srovnání úrovně české a slovenské špičky. Ze špičky našich východních sousedů můžeme „vypíchnout“ Igora Drotára a Tomáše Ondreje (oba Škoda Fabia WRC), moravské jezdce pravidelně startující ve slovenském šampionátu Jaromíra Tomaštíka (Subaru Impreza WRC) a Tomáše Kurku (Mini JCW WRC) či „er pětky“ Poláka Grzegorze Grzyba, Vlastimila Majerčáka (Ford Fiesta R5) a Tomáše Kukučky (Škoda Fabia R5).
V rámci slovenského šampionátu bude soutěž započítávána i do Slovenského Rally Poháru. Na posádky tohoto pole čeká pouze sobotní část hustopečské rally.
Odkaz na seznam přihlášených posádek MČR: http://entry.agrotecrally.cz/entries
Odkaz na seznam přihlášených posádek MSR: http://www.prihlaska-sams.sk/podujatie.php?id=203#prihlaseni
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?