Čas do startu XII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) se neúprosně zkracuje. I to je signál k tomu, aby posádky zaslaly své přihlášky ke startu. Jejich uzávěrka je letos stanovena na poslední minuty 2. června 2016.
Ač pořadatelský tým jako každoročně očekává největší příjem přihlášek až v průběhu posledních hodin před uzávěrkou, už nyní je jasné, že se na startu objeví kompletní domácí i slovenská špička.
Z českého výčtu hustopečský tým už registruje přihlášky od lídra českého šampionátu Jana Kopeckého, Pavla Valouška (oba Škoda Fabia R5), Václava Pecha s unikátním porsche, krumlovského smolaře Jana Dohnala (Ford Focus WRC), Jana Černého a Pettera Kristiansena (oba Škoda Fabia S2000) či produkční špičky v čele s Václavem Kopáčkem a Martinem Březíkem. Chybět nebude ani lídr „dvoukolek“ Martin Koči.
„Věříme, že se s celkovým počtem startujících dostaneme nad hranici sta vozů. To by pro naši soutěž znamenalo překonání dalšího historického milníku,“ věří ředitel soutěže Rudolf Kouřil. „A pokud se tak stane, nemám pochybnosti o kvalitě a rozmanitosti startovního pole,“ doplnil.
Pořadatelé evidují i značný zájem slovenských týmů, řada dvojic je však přihlášena v obou seriálech a na konečné statistiky se budeme muset ještě chvíli počkat. Slovenské pole je ale už nyní rovněž zárukou zajímavé podívané a nabídne unikátní srovnání úrovně české a slovenské špičky. Ze špičky našich východních sousedů můžeme „vypíchnout“ Igora Drotára a Tomáše Ondreje (oba Škoda Fabia WRC), moravské jezdce pravidelně startující ve slovenském šampionátu Jaromíra Tomaštíka (Subaru Impreza WRC) a Tomáše Kurku (Mini JCW WRC) či „er pětky“ Poláka Grzegorze Grzyba, Vlastimila Majerčáka (Ford Fiesta R5) a Tomáše Kukučky (Škoda Fabia R5).
V rámci slovenského šampionátu bude soutěž započítávána i do Slovenského Rally Poháru. Na posádky tohoto pole čeká pouze sobotní část hustopečské rally.
Odkaz na seznam přihlášených posádek MČR: http://entry.agrotecrally.cz/entries
Odkaz na seznam přihlášených posádek MSR: http://www.prihlaska-sams.sk/podujatie.php?id=203#prihlaseni
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.