Čas do startu XII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) se neúprosně zkracuje. I to je signál k tomu, aby posádky zaslaly své přihlášky ke startu. Jejich uzávěrka je letos stanovena na poslední minuty 2. června 2016.
Ač pořadatelský tým jako každoročně očekává největší příjem přihlášek až v průběhu posledních hodin před uzávěrkou, už nyní je jasné, že se na startu objeví kompletní domácí i slovenská špička.
Z českého výčtu hustopečský tým už registruje přihlášky od lídra českého šampionátu Jana Kopeckého, Pavla Valouška (oba Škoda Fabia R5), Václava Pecha s unikátním porsche, krumlovského smolaře Jana Dohnala (Ford Focus WRC), Jana Černého a Pettera Kristiansena (oba Škoda Fabia S2000) či produkční špičky v čele s Václavem Kopáčkem a Martinem Březíkem. Chybět nebude ani lídr „dvoukolek“ Martin Koči.
„Věříme, že se s celkovým počtem startujících dostaneme nad hranici sta vozů. To by pro naši soutěž znamenalo překonání dalšího historického milníku,“ věří ředitel soutěže Rudolf Kouřil. „A pokud se tak stane, nemám pochybnosti o kvalitě a rozmanitosti startovního pole,“ doplnil.
Pořadatelé evidují i značný zájem slovenských týmů, řada dvojic je však přihlášena v obou seriálech a na konečné statistiky se budeme muset ještě chvíli počkat. Slovenské pole je ale už nyní rovněž zárukou zajímavé podívané a nabídne unikátní srovnání úrovně české a slovenské špičky. Ze špičky našich východních sousedů můžeme „vypíchnout“ Igora Drotára a Tomáše Ondreje (oba Škoda Fabia WRC), moravské jezdce pravidelně startující ve slovenském šampionátu Jaromíra Tomaštíka (Subaru Impreza WRC) a Tomáše Kurku (Mini JCW WRC) či „er pětky“ Poláka Grzegorze Grzyba, Vlastimila Majerčáka (Ford Fiesta R5) a Tomáše Kukučky (Škoda Fabia R5).
V rámci slovenského šampionátu bude soutěž započítávána i do Slovenského Rally Poháru. Na posádky tohoto pole čeká pouze sobotní část hustopečské rally.
Odkaz na seznam přihlášených posádek MČR: http://entry.agrotecrally.cz/entries
Odkaz na seznam přihlášených posádek MSR: http://www.prihlaska-sams.sk/podujatie.php?id=203#prihlaseni
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?