Čtvrté místo na Rallye Šumava je velkým úspěchem pro MOGUL Racing Team a posádku Jan Černý – Petr Černohorský.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský úspěšně dokončili 51. Rallye Šumava Klatovy, první soutěž Mistrovství České republiky v rally. Posádka do soutěže vstoupila velmi dobře rozjeta z předchozí vítězné Valašské Rally a hned v prvních rychlostních zkouškách ukazovala, že i na Šumavě hodlá pokračovat v úspěšné sérii. Ve velmi kvalitně obsazeném startovním poli se Honza Černý rozhodně neztratil, v poslední rychlostní zkoušce dne zajel 3. čas, a v cíli první etapy týmová Škoda Fabia S2000 zaujímala šestou příčku absolutně.
Ve druhé etapě Rallye Šumava Honza Černý s Petrem Černohorským navázali tam, kde první den skončili, a po sérii čtvrtých časů v rychlostních zkouškách se posunuli výsledkovou listinou těsně pod stupně vítězů za nedostižné duo továrních Škodovek Fabia R5 a Pavla Valouška také s moderní Fabií R5. Tuto skvělou pozici se dvojici MOGUL Racing Teamu už podařilo udržet až do cíle soutěže a na cílové rampě v Klatovech se Jan Černý s Petrem Černohorským mohli radovat z vybojovaného a cenného čtvrtého místa v absolutní klasifikaci soutěže.
Pořadí v cíli 51. Rallye Šumava Klatovy: 1. Jan Kopecký, Škoda Fabia R5, 2. Pontus Tidemand, Škoda Fabia R5, Pavel Valoušek, Škoda Fabia R5, Jan Černý, Škoda Fabia S2000.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Jsem naprosto nadšený z našeho výsledku. Celou soutěž jsme si s Petrem opravdu užili a dařilo se nám zajíždět časy, které jsou asi to, co je pro nás možné. Vždy se dá jet ještě rychleji, ale v tuhle chvíli je asi nereálné uvažovat nad tím, že bychom mohli být ve výsledcích ještě výše. Dost silnějších a modernějších aut jsme nechali za sebou, ale hlavně mám dobrý pocit z našeho výkonu a souhry s Petrem v posádce. Děkuji celému týmu za perfektní přípravu a našim partnerům v čele se značkami MOGUL a Benzina za podporu, kterou od nich máme. Věřím, že jsme je naším výkonem nezklamali, stejně jako naše fanoušky, kteří celou dobu skvěle fandili, a bylo jich tady opravdu hodně.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.