Čtvrté místo na Rallye Šumava je velkým úspěchem pro MOGUL Racing Team a posádku Jan Černý – Petr Černohorský.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský úspěšně dokončili 51. Rallye Šumava Klatovy, první soutěž Mistrovství České republiky v rally. Posádka do soutěže vstoupila velmi dobře rozjeta z předchozí vítězné Valašské Rally a hned v prvních rychlostních zkouškách ukazovala, že i na Šumavě hodlá pokračovat v úspěšné sérii. Ve velmi kvalitně obsazeném startovním poli se Honza Černý rozhodně neztratil, v poslední rychlostní zkoušce dne zajel 3. čas, a v cíli první etapy týmová Škoda Fabia S2000 zaujímala šestou příčku absolutně.
Ve druhé etapě Rallye Šumava Honza Černý s Petrem Černohorským navázali tam, kde první den skončili, a po sérii čtvrtých časů v rychlostních zkouškách se posunuli výsledkovou listinou těsně pod stupně vítězů za nedostižné duo továrních Škodovek Fabia R5 a Pavla Valouška také s moderní Fabií R5. Tuto skvělou pozici se dvojici MOGUL Racing Teamu už podařilo udržet až do cíle soutěže a na cílové rampě v Klatovech se Jan Černý s Petrem Černohorským mohli radovat z vybojovaného a cenného čtvrtého místa v absolutní klasifikaci soutěže.
Pořadí v cíli 51. Rallye Šumava Klatovy: 1. Jan Kopecký, Škoda Fabia R5, 2. Pontus Tidemand, Škoda Fabia R5, Pavel Valoušek, Škoda Fabia R5, Jan Černý, Škoda Fabia S2000.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Jsem naprosto nadšený z našeho výsledku. Celou soutěž jsme si s Petrem opravdu užili a dařilo se nám zajíždět časy, které jsou asi to, co je pro nás možné. Vždy se dá jet ještě rychleji, ale v tuhle chvíli je asi nereálné uvažovat nad tím, že bychom mohli být ve výsledcích ještě výše. Dost silnějších a modernějších aut jsme nechali za sebou, ale hlavně mám dobrý pocit z našeho výkonu a souhry s Petrem v posádce. Děkuji celému týmu za perfektní přípravu a našim partnerům v čele se značkami MOGUL a Benzina za podporu, kterou od nich máme. Věřím, že jsme je naším výkonem nezklamali, stejně jako naše fanoušky, kteří celou dobu skvěle fandili, a bylo jich tady opravdu hodně.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?