Čtvrté místo na Rallye Šumava je velkým úspěchem pro MOGUL Racing Team a posádku Jan Černý – Petr Černohorský.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský úspěšně dokončili 51. Rallye Šumava Klatovy, první soutěž Mistrovství České republiky v rally. Posádka do soutěže vstoupila velmi dobře rozjeta z předchozí vítězné Valašské Rally a hned v prvních rychlostních zkouškách ukazovala, že i na Šumavě hodlá pokračovat v úspěšné sérii. Ve velmi kvalitně obsazeném startovním poli se Honza Černý rozhodně neztratil, v poslední rychlostní zkoušce dne zajel 3. čas, a v cíli první etapy týmová Škoda Fabia S2000 zaujímala šestou příčku absolutně.
Ve druhé etapě Rallye Šumava Honza Černý s Petrem Černohorským navázali tam, kde první den skončili, a po sérii čtvrtých časů v rychlostních zkouškách se posunuli výsledkovou listinou těsně pod stupně vítězů za nedostižné duo továrních Škodovek Fabia R5 a Pavla Valouška také s moderní Fabií R5. Tuto skvělou pozici se dvojici MOGUL Racing Teamu už podařilo udržet až do cíle soutěže a na cílové rampě v Klatovech se Jan Černý s Petrem Černohorským mohli radovat z vybojovaného a cenného čtvrtého místa v absolutní klasifikaci soutěže.
Pořadí v cíli 51. Rallye Šumava Klatovy: 1. Jan Kopecký, Škoda Fabia R5, 2. Pontus Tidemand, Škoda Fabia R5, Pavel Valoušek, Škoda Fabia R5, Jan Černý, Škoda Fabia S2000.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Jsem naprosto nadšený z našeho výsledku. Celou soutěž jsme si s Petrem opravdu užili a dařilo se nám zajíždět časy, které jsou asi to, co je pro nás možné. Vždy se dá jet ještě rychleji, ale v tuhle chvíli je asi nereálné uvažovat nad tím, že bychom mohli být ve výsledcích ještě výše. Dost silnějších a modernějších aut jsme nechali za sebou, ale hlavně mám dobrý pocit z našeho výkonu a souhry s Petrem v posádce. Děkuji celému týmu za perfektní přípravu a našim partnerům v čele se značkami MOGUL a Benzina za podporu, kterou od nich máme. Věřím, že jsme je naším výkonem nezklamali, stejně jako naše fanoušky, kteří celou dobu skvěle fandili, a bylo jich tady opravdu hodně.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?