Čtvrté místo na Rallye Šumava je velkým úspěchem pro MOGUL Racing Team a posádku Jan Černý – Petr Černohorský.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský úspěšně dokončili 51. Rallye Šumava Klatovy, první soutěž Mistrovství České republiky v rally. Posádka do soutěže vstoupila velmi dobře rozjeta z předchozí vítězné Valašské Rally a hned v prvních rychlostních zkouškách ukazovala, že i na Šumavě hodlá pokračovat v úspěšné sérii. Ve velmi kvalitně obsazeném startovním poli se Honza Černý rozhodně neztratil, v poslední rychlostní zkoušce dne zajel 3. čas, a v cíli první etapy týmová Škoda Fabia S2000 zaujímala šestou příčku absolutně.
Ve druhé etapě Rallye Šumava Honza Černý s Petrem Černohorským navázali tam, kde první den skončili, a po sérii čtvrtých časů v rychlostních zkouškách se posunuli výsledkovou listinou těsně pod stupně vítězů za nedostižné duo továrních Škodovek Fabia R5 a Pavla Valouška také s moderní Fabií R5. Tuto skvělou pozici se dvojici MOGUL Racing Teamu už podařilo udržet až do cíle soutěže a na cílové rampě v Klatovech se Jan Černý s Petrem Černohorským mohli radovat z vybojovaného a cenného čtvrtého místa v absolutní klasifikaci soutěže.
Pořadí v cíli 51. Rallye Šumava Klatovy: 1. Jan Kopecký, Škoda Fabia R5, 2. Pontus Tidemand, Škoda Fabia R5, Pavel Valoušek, Škoda Fabia R5, Jan Černý, Škoda Fabia S2000.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Jsem naprosto nadšený z našeho výsledku. Celou soutěž jsme si s Petrem opravdu užili a dařilo se nám zajíždět časy, které jsou asi to, co je pro nás možné. Vždy se dá jet ještě rychleji, ale v tuhle chvíli je asi nereálné uvažovat nad tím, že bychom mohli být ve výsledcích ještě výše. Dost silnějších a modernějších aut jsme nechali za sebou, ale hlavně mám dobrý pocit z našeho výkonu a souhry s Petrem v posádce. Děkuji celému týmu za perfektní přípravu a našim partnerům v čele se značkami MOGUL a Benzina za podporu, kterou od nich máme. Věřím, že jsme je naším výkonem nezklamali, stejně jako naše fanoušky, kteří celou dobu skvěle fandili, a bylo jich tady opravdu hodně.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.