První rally sezony 2016 v České republice vyhrála posádka MOGUL Racing Teamu ve složení Jan Černý – Petr Černohorský.
Valašské Meziříčí v sobotu 16. dubna 2016 hostilo již 35. ročník populární Valašské Rally. Celkem osm rychlostních zkoušek čekalo na účastníky této tradiční rally ve valašských kopcích a v okolí Kopřivnice, kde byla umístěná servisní zóna soutěže.
Už úvod soutěže naznačil, že posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský přijela se svou Škodou Fabia S2000 v dobré pohodě a s odhodláním poprat se o čelní příčky. Jan Černý už v první rychlostní zkoušce nadělil nejbližšímu ze soupeřů 5,6 vteřin a v podobném duchu pokračoval na všech následujících měřených úsecích. Škoda Fabia S2000 oděna v novém, atraktivním designu, poslouchala jako hodinky a dovolovala posádce, aby se postupně všem soupeřům vzdalovala až na výsledných 32,1 vteřiny, které v cíli rally dělily Jana Černého s Petrem Černohorským od nejbližšího ze soupeřů. Tím byl Roman Odložilík navigovaný Radimem Turečkem startující s Fordem Fiesta R5. Třetí místo při 35. Valašské Rally připadlo Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou, startující se Škodou Fabia WRC.
Pro Jana Černého je vítězství na Vlašské rally prvním absolutním vítězstvím v kariéře, jehož se podařilo dosáhnout i díky spolupráci se zkušeným spolujezdcem Petrem Černohorským, díky podpoře partnerů v čele se společnostmi MOGUL, Benzina a Auto Černý. Další soutěží, kde bude o vteřiny bojovat posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský, bude Rallye Šumava Klatovy na samém konci dubna.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Jsem z tohoto výsledku nadšený. Celý den nám vyšel podle představ. Mechanici odvedli velmi dobrou práci v přípravě auta a nám s Petrem se podařilo si na soutěž napsat dobrý rozpis. Na testu před soutěží jsme se dobře rozjeli a já získal potřebnou jistotu v autě. Na Valašku jsme přijeli hlavně testovat před blížící se Rally Šumava, a tak jsme od prvních kilometrů zkoušeli jet v ostrém tempu. Vše fungovalo skvěle a já jsem rád, že můžeme ve Valašském Meziříčí slavit naše první vítězství. Díky všem našim partnerům, díky nimž můžeme závodit, hlavně MOGULu, mému tátovi a Petrovi Černohorskému. Roman Kresta nám dal v loňském roce šanci usednout do S2000 a pomohl nám k partnerům za což mu moc děkuji. Díky všem členům našeho týmu a našim fanouškům, kteří moje první vítězství prožívají stejně, jako já.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?