První rally sezony 2016 v České republice vyhrála posádka MOGUL Racing Teamu ve složení Jan Černý – Petr Černohorský.
Valašské Meziříčí v sobotu 16. dubna 2016 hostilo již 35. ročník populární Valašské Rally. Celkem osm rychlostních zkoušek čekalo na účastníky této tradiční rally ve valašských kopcích a v okolí Kopřivnice, kde byla umístěná servisní zóna soutěže.
Už úvod soutěže naznačil, že posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský přijela se svou Škodou Fabia S2000 v dobré pohodě a s odhodláním poprat se o čelní příčky. Jan Černý už v první rychlostní zkoušce nadělil nejbližšímu ze soupeřů 5,6 vteřin a v podobném duchu pokračoval na všech následujících měřených úsecích. Škoda Fabia S2000 oděna v novém, atraktivním designu, poslouchala jako hodinky a dovolovala posádce, aby se postupně všem soupeřům vzdalovala až na výsledných 32,1 vteřiny, které v cíli rally dělily Jana Černého s Petrem Černohorským od nejbližšího ze soupeřů. Tím byl Roman Odložilík navigovaný Radimem Turečkem startující s Fordem Fiesta R5. Třetí místo při 35. Valašské Rally připadlo Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou, startující se Škodou Fabia WRC.
Pro Jana Černého je vítězství na Vlašské rally prvním absolutním vítězstvím v kariéře, jehož se podařilo dosáhnout i díky spolupráci se zkušeným spolujezdcem Petrem Černohorským, díky podpoře partnerů v čele se společnostmi MOGUL, Benzina a Auto Černý. Další soutěží, kde bude o vteřiny bojovat posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský, bude Rallye Šumava Klatovy na samém konci dubna.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Jsem z tohoto výsledku nadšený. Celý den nám vyšel podle představ. Mechanici odvedli velmi dobrou práci v přípravě auta a nám s Petrem se podařilo si na soutěž napsat dobrý rozpis. Na testu před soutěží jsme se dobře rozjeli a já získal potřebnou jistotu v autě. Na Valašku jsme přijeli hlavně testovat před blížící se Rally Šumava, a tak jsme od prvních kilometrů zkoušeli jet v ostrém tempu. Vše fungovalo skvěle a já jsem rád, že můžeme ve Valašském Meziříčí slavit naše první vítězství. Díky všem našim partnerům, díky nimž můžeme závodit, hlavně MOGULu, mému tátovi a Petrovi Černohorskému. Roman Kresta nám dal v loňském roce šanci usednout do S2000 a pomohl nám k partnerům za což mu moc děkuji. Díky všem členům našeho týmu a našim fanouškům, kteří moje první vítězství prožívají stejně, jako já.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?