Prešovčan Igor Drotár (61) absolvuje na jeseň a v zime hneď viacero zaujímavých podujatí rally. Auto Show na Slovakia Ringu vystriedalo o týždeň neskôr Sretnutie majstrov v Sosnovej, tento víkend nasleduje Pražský rallyšprint a hneď ten ďalší mikulášska rally v Slušoviciach. Mimosezónne podujatia sú práve príjemným spestrením a zábavou po dlhej sezóne rally a kopcov.
Exhibičná Auto Show na Slovakia Ringu priniesla do Orechovej Potône množstvo fanúšikov a najmä jazdcov a tímy z rôznych motoristických disciplín. Bolo to tiež stretnutie priateľov a reklamných partnerov. Auto Show zároveň ukončila motoristickú sezónu na Slovensku. Igor zabával aj nechceným šmykom v 200-kilometrovej rýchlosti:
“Po roku som si sadol do svojej “starej kancelárie“ – Škody Fabie WRC a mal som z nej ihneď veľmi dobrý pocit. To auto je predsa len na inej – trochu nižšej úrovni, ako môj Citroën DS3 WRC, no stále je to skvelé auto. Previezol som niektorých našich reklamných partnerov a spoznal som nových zaujímavých ľudí. Fanúšikovia mi dokonca doniesli tortu v tvare auta. Stretol som tiež ľudí, ktorých počas roka často nevidím, takže Auto Show splnila svoj účel do bodky. Asi som spravil nechtiac aj najväčšiu šou, keď som v približne 200 km/h dostal počas večernej skúšky „hodiny“.“
Uplynulý víkend nasledovalo Stretnutie majstrov v Sosnovej pri Českej Lípe. Slovo má opäť Igor:
„Hneď ďalší víkend po Auto Show som bol v Sosnovej na tradičnom Setkání mistrů. Stretol som tam skutočne veľkých majstrov - mojich hrdinov ako slávny Markku Alén či Jani Paasonen. Tešil som sa aj na ďalších skvelých pretekárov ako otec a syn Břetislav a Tomáš Enge či veľký český šampión Ladislav Křeček. V Sosnovej je to vždy o dobrej nálade a skvelej šou, ktorú obohatila aj kapela Balage Band. Samotné jazdenie bolo náročné, čakali nás teploty okolo nuly a klzká trať, no všetko sme zvládli a doniesol som si krásne nové zážitky. Už tento víkend nás čaká Pražský rallyšprint, ktorý má na Strahove svoju špeciálnu atmosféru.“
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.