Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu s posádkou Josef Peták – Alena Benešová se postavil na start Rally Vsetín.
Rallysprint série, tedy soutěže jednodenního šampionátu rally, se při Rally Vsetín dostaly do samého finále. Okolí Vsetína je místem rally zaslíbené a velká divácká účast na rychlostních zkouškách i přes nepříznivé počasí to jen potvrzovala. Povrch rychlostních zkoušek byl na mnoha místech mokrý a často se objevovaly blátivé úseky. Počasí nadcházejícího podzimu tedy vytvořilo na trati dost složité podmínky.
Při Rally Vsetín se kromě finále Rallysprint série odehrál také předposlední závod zařazený do XTG Opel ADAM cupu. S cílem bojovat zde o důležité body do celkového hodnocení poháru sem vyrazila i příbramská posádka Josef Peták – Alena Benešová se žlutým Opelem ADAM Hájek Rally Teamu. Tempo v Opel ADAM cupu se soutěž od soutěže neustále zrychluje a nejinak tomu byl i ve Vsetíne. I zde hrála správná volba pneumatik důležitou roli a přesvědčila se o tom i posádka Peták – Benešová, která se během soutěže pohybovala mezi třemi nejrychlejšími v hodnocení poháru. Jak sám jezdec Hájek Rally Teamu Josef Peták sportovně přiznává, od lepšího výsledku jej dělil zejména jeho datum narození. Mladí dravci se dokázali se složitými a zrádnými podmínkami na trati vypořádat lépe, než zkušený příbramský závodník, který už logicky jen nerad jde do zvýšeného rizika. V sedmé rychlostní zkoušce, kde jak Josef Peták sám říká „jsme dojeli na stáří“, se za snížené viditelnosti v lesních úsecích rozhodlo, že z boje o vítězství v poháru tentokrát nic nebude. Třetí místo v cíli ale pro posádku Josef Peták – Alena Benešová znamená, že jsou stále ve hře o celkové vítězství v XTG Opel ADAM cupu a rozhodovat se bude až na poslední soutěži, kterou je německá 3-Städte-Rally již příští víkend.
Josef Peták, jezdec Hájek Rally Teamu: „Vsetínská rally byla letos hodně uklouzaná. My jsme z počátku zvolili hodně prořezané pneumatiky na mokro, což byla správná volba, ale v druhé sekci se už vyjížděla suchá stopa a naše obutí už začínalo klouzat. Pro nás se soutěž asi rozhodla na startu sedmé rychlostní zkoušky, kdy jsem tak říkajíc dojel na stáří. V lese pod stromy už byla velká tma a to už není nic pro moje oči. Pořádně jsem neviděl a nedostal jsem se do dobré pohody. Tam jsme dost ztratili a s tím se už nedá nic dělat. Nejdu už tak bezhlavě do rizika, jako mladí kluci, což je pochopitelné. Naši soupeři jeli moc pěkně a nedělali chyby. Jsou čím dál, tím lepší. My jsme se snažili, co to jde, ale na lepší výsledek jsme tentokrát neměli. Uvidíme, jak nám to půjde v Německu příští týden, výsledek v cupu je ještě otevřený a my se o vítězství ještě chceme poprat.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Vsetín byl letos hodně těžkou a i dlouhou soutěží. Pepa Peták dělal s Vilíkem co mohl, ale na mladíky to prostě nestačilo. To je pro nás jako pro tým sice mrzuté co se výsledku týče, ale současně máme upřímnou radost z toho, jak do toho mladí kluci jdou, jak pěkně jedou, a že i za složitých podmínek na trati dokáží porážet zkušeného soutěžního jezdce, který je pro ně etalonem. XTG Opel ADAM cup je tedy vyrovnaný až do poslední soutěže a je skvělé, že rozhodovat se bude právě až v Německu na 3-Städte-Rally.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?