Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu s posádkou Josef Peták – Alena Benešová se postavil na start Rally Vsetín.
Rallysprint série, tedy soutěže jednodenního šampionátu rally, se při Rally Vsetín dostaly do samého finále. Okolí Vsetína je místem rally zaslíbené a velká divácká účast na rychlostních zkouškách i přes nepříznivé počasí to jen potvrzovala. Povrch rychlostních zkoušek byl na mnoha místech mokrý a často se objevovaly blátivé úseky. Počasí nadcházejícího podzimu tedy vytvořilo na trati dost složité podmínky.
Při Rally Vsetín se kromě finále Rallysprint série odehrál také předposlední závod zařazený do XTG Opel ADAM cupu. S cílem bojovat zde o důležité body do celkového hodnocení poháru sem vyrazila i příbramská posádka Josef Peták – Alena Benešová se žlutým Opelem ADAM Hájek Rally Teamu. Tempo v Opel ADAM cupu se soutěž od soutěže neustále zrychluje a nejinak tomu byl i ve Vsetíne. I zde hrála správná volba pneumatik důležitou roli a přesvědčila se o tom i posádka Peták – Benešová, která se během soutěže pohybovala mezi třemi nejrychlejšími v hodnocení poháru. Jak sám jezdec Hájek Rally Teamu Josef Peták sportovně přiznává, od lepšího výsledku jej dělil zejména jeho datum narození. Mladí dravci se dokázali se složitými a zrádnými podmínkami na trati vypořádat lépe, než zkušený příbramský závodník, který už logicky jen nerad jde do zvýšeného rizika. V sedmé rychlostní zkoušce, kde jak Josef Peták sám říká „jsme dojeli na stáří“, se za snížené viditelnosti v lesních úsecích rozhodlo, že z boje o vítězství v poháru tentokrát nic nebude. Třetí místo v cíli ale pro posádku Josef Peták – Alena Benešová znamená, že jsou stále ve hře o celkové vítězství v XTG Opel ADAM cupu a rozhodovat se bude až na poslední soutěži, kterou je německá 3-Städte-Rally již příští víkend.
Josef Peták, jezdec Hájek Rally Teamu: „Vsetínská rally byla letos hodně uklouzaná. My jsme z počátku zvolili hodně prořezané pneumatiky na mokro, což byla správná volba, ale v druhé sekci se už vyjížděla suchá stopa a naše obutí už začínalo klouzat. Pro nás se soutěž asi rozhodla na startu sedmé rychlostní zkoušky, kdy jsem tak říkajíc dojel na stáří. V lese pod stromy už byla velká tma a to už není nic pro moje oči. Pořádně jsem neviděl a nedostal jsem se do dobré pohody. Tam jsme dost ztratili a s tím se už nedá nic dělat. Nejdu už tak bezhlavě do rizika, jako mladí kluci, což je pochopitelné. Naši soupeři jeli moc pěkně a nedělali chyby. Jsou čím dál, tím lepší. My jsme se snažili, co to jde, ale na lepší výsledek jsme tentokrát neměli. Uvidíme, jak nám to půjde v Německu příští týden, výsledek v cupu je ještě otevřený a my se o vítězství ještě chceme poprat.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Vsetín byl letos hodně těžkou a i dlouhou soutěží. Pepa Peták dělal s Vilíkem co mohl, ale na mladíky to prostě nestačilo. To je pro nás jako pro tým sice mrzuté co se výsledku týče, ale současně máme upřímnou radost z toho, jak do toho mladí kluci jdou, jak pěkně jedou, a že i za složitých podmínek na trati dokáží porážet zkušeného soutěžního jezdce, který je pro ně etalonem. XTG Opel ADAM cup je tedy vyrovnaný až do poslední soutěže a je skvělé, že rozhodovat se bude právě až v Německu na 3-Städte-Rally.“
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.