Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu s posádkou Josef Peták – Alena Benešová se postavil na start Rally Vsetín.
Rallysprint série, tedy soutěže jednodenního šampionátu rally, se při Rally Vsetín dostaly do samého finále. Okolí Vsetína je místem rally zaslíbené a velká divácká účast na rychlostních zkouškách i přes nepříznivé počasí to jen potvrzovala. Povrch rychlostních zkoušek byl na mnoha místech mokrý a často se objevovaly blátivé úseky. Počasí nadcházejícího podzimu tedy vytvořilo na trati dost složité podmínky.
Při Rally Vsetín se kromě finále Rallysprint série odehrál také předposlední závod zařazený do XTG Opel ADAM cupu. S cílem bojovat zde o důležité body do celkového hodnocení poháru sem vyrazila i příbramská posádka Josef Peták – Alena Benešová se žlutým Opelem ADAM Hájek Rally Teamu. Tempo v Opel ADAM cupu se soutěž od soutěže neustále zrychluje a nejinak tomu byl i ve Vsetíne. I zde hrála správná volba pneumatik důležitou roli a přesvědčila se o tom i posádka Peták – Benešová, která se během soutěže pohybovala mezi třemi nejrychlejšími v hodnocení poháru. Jak sám jezdec Hájek Rally Teamu Josef Peták sportovně přiznává, od lepšího výsledku jej dělil zejména jeho datum narození. Mladí dravci se dokázali se složitými a zrádnými podmínkami na trati vypořádat lépe, než zkušený příbramský závodník, který už logicky jen nerad jde do zvýšeného rizika. V sedmé rychlostní zkoušce, kde jak Josef Peták sám říká „jsme dojeli na stáří“, se za snížené viditelnosti v lesních úsecích rozhodlo, že z boje o vítězství v poháru tentokrát nic nebude. Třetí místo v cíli ale pro posádku Josef Peták – Alena Benešová znamená, že jsou stále ve hře o celkové vítězství v XTG Opel ADAM cupu a rozhodovat se bude až na poslední soutěži, kterou je německá 3-Städte-Rally již příští víkend.
Josef Peták, jezdec Hájek Rally Teamu: „Vsetínská rally byla letos hodně uklouzaná. My jsme z počátku zvolili hodně prořezané pneumatiky na mokro, což byla správná volba, ale v druhé sekci se už vyjížděla suchá stopa a naše obutí už začínalo klouzat. Pro nás se soutěž asi rozhodla na startu sedmé rychlostní zkoušky, kdy jsem tak říkajíc dojel na stáří. V lese pod stromy už byla velká tma a to už není nic pro moje oči. Pořádně jsem neviděl a nedostal jsem se do dobré pohody. Tam jsme dost ztratili a s tím se už nedá nic dělat. Nejdu už tak bezhlavě do rizika, jako mladí kluci, což je pochopitelné. Naši soupeři jeli moc pěkně a nedělali chyby. Jsou čím dál, tím lepší. My jsme se snažili, co to jde, ale na lepší výsledek jsme tentokrát neměli. Uvidíme, jak nám to půjde v Německu příští týden, výsledek v cupu je ještě otevřený a my se o vítězství ještě chceme poprat.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Vsetín byl letos hodně těžkou a i dlouhou soutěží. Pepa Peták dělal s Vilíkem co mohl, ale na mladíky to prostě nestačilo. To je pro nás jako pro tým sice mrzuté co se výsledku týče, ale současně máme upřímnou radost z toho, jak do toho mladí kluci jdou, jak pěkně jedou, a že i za složitých podmínek na trati dokáží porážet zkušeného soutěžního jezdce, který je pro ně etalonem. XTG Opel ADAM cup je tedy vyrovnaný až do poslední soutěže a je skvělé, že rozhodovat se bude právě až v Německu na 3-Städte-Rally.“
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.