Na Rally Krušné hory 2015 vyrážel pražský tým MK Motorsport s oběma svými posádkami. Jak je již zvykem, v modrožlutém Subaru Impreza startovali Štěpán Zabloudil se spolujezdcem Tomášem Šmídem, kteří do závodu vstupovali se startovním číslem 1 a s vidinou co nejlepšího umístění. Druhá posádka ve složení Honza Vaško a Vláďa Novotný tradičně startovala s BMW 318 is a pro tento závod se startovním číslem 11.
Během pátečního dne probíhaly seznamovací jízdy, které nasvědčovaly tomu, že tento podnik nebude vůbec jednoduchý. Pro závod byly připraveny dvě uzavřené tratě, které se měly jet dvakrát jedním směrem a dvakrát směrem opačným, čímž měl závod obsahovat osm rychlostních zkoušek s celkovou délkou větší než 64 ostrých kilometrů. Bohužel kvůli rannímu zdržení ze strany pořadatelů se posunul start první RZ a tím se i zkrátil vytyčený čas na závodění. Nakonec se v sobotu, 26. 9. 2015, v okolí Chomutova a Kadaně odjely celkem třikrát dvě erzety stále ve stejném směru.
Posádce se startovním číslem 1 se vstup do závodu nevydařil podle představ, což bylo zapříčiněno i nedostatečným zahřátím pneumatik. Celá první rychlostní zkouška byla kluky odjeta v pomalejším a opatrnějším tempu, jelikož Subaru klouzalo ze strany na stranu. Po RZ 2 se situace nijak výrazně nezměnila a posádka po první sekci figurovala na průběžně 7. pozici. Další, v pořadí třetí, erzeta byla již o poznání lepší, kdy Štěpán s Tomášem zajeli celkově čtvrtý čas. Jelikož těsně před následující rychlostní zkouškou na trati mírně sprchlo a na Subaru byly nazuty měkčí směsi pneumatik, podepsalo se to i na výsledném čase v cíli, který byl až osmý. Třetí sekce tedy měla být ve znamení zrychlení a byla i snaha o co největší smazání časové ztráty z erzet předešlých. Tento plán byl částečně splněn - kluci se blýskli celkově 3. a 5. nejrychlejším časem na dvou posledních erzetách a v celkovém pořadí a i ve třídě A4 se na Rally Krušné hory 2015 umístili na 6. místě.
A jak soutěž ze svého pohledu viděl sám jezdec Imprezy: "Zcela otevřeně je potřeba si přiznat, že hůř jsem za celou svou kariéru jezdce rally asi nejel. Když se někdo zrychlí za stejných podmínek a na stejných pneumatikách na 10ti kilometrové RZ mezi druhým a třetím průjezdem o 30 vteřin, tak si myslim, že to hovoří za vše. Je teď potřeba se na nic nevymlouvat, analyzovat, čím vše bylo zapříčiněno a snažit se to zlepšit. Vinu a neúspěch beru na sebe, celý víkend jsem nebyl ve své kůži a cítil jsem se, jako kdybych jel s autem poprvé. Zase na druhou stranu - z chyb a proher je potřeba se poučit. Lenin tomu říkával 'poučení z krizového vývoje´. Tak snad se na příští závody dostavím dostatečně poučen.“ Dodává k závodu Štěpán Zabloudil.
O dost lépe si tentokrát vedla druhá posádka MK Motorsport s BMW a startovním číslem 11, tedy Honza Vaško a Vladimír Novotný. Od začátku soutěže nasadili ostřejší tempo, které jim vydrželo až do cíle závodu. Během všech sobotních erzet kluci zajížděli ve třídě A5 třetí časy, čímž si zajistili letošní první ´bednu´ za 3. místo ve své třídě. V celkovém pořadí posádka obsadila krásné 15. místo. Jak se tedy posádce jelo?: "Ráno to bylo dost uklouzané a tak jsme se rozhodli jet rozumně a čistě. Kupodivu z toho byl velmi pěkný čas. V druhé sekci lehce zapršelo a tak jsme se snažili nasazené tempo udržet. Poslední sekce byla jen o udržení třetího místa ve třídě před mohutně dotahujícím Mílou Kutílkem. S výsledkem jsem moc spokojen a doufám, že se i příští závod budeme prát o bednu." Zhodnotil závod Honza Vaško.
Nyní nezbývá nic jiného, než se připravit na nejspíše poslední soutěž letošního ČMPR, Rally Sudety. Tímto bychom chtěli všechny, nejen naše, fanoušky pozvat na závody, které se pojedou v termínu 14.-17. 10. 2015 na území jak České republiky, tak i Polska. Prozatimní informace hovoří o velkém úsilí organizačního teamu uspořádat co nejlépe připravenou a zabezpečenou soutěž, držme jim tedy palce a tešme na shledání u tamních RZ. Nesmíme také zapomínat na ty, bez kterých bychom se nikde nesešli a to jsou naši partneři, firma Cont, GolemTech, Lenovo, Marsann, AR Trade, CZ-Eko, Trotina Auto, SolidSped AM Control a Šejnoha Plasty, kterým tímto děkujeme za stálou přízeň. Sledujte také naše facebookové stránky, kde stále soutěžíme o svezení v novém závodním voze MK Motorsport pro sezonu 2016.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?