Na Rally Krušné hory 2015 vyrážel pražský tým MK Motorsport s oběma svými posádkami. Jak je již zvykem, v modrožlutém Subaru Impreza startovali Štěpán Zabloudil se spolujezdcem Tomášem Šmídem, kteří do závodu vstupovali se startovním číslem 1 a s vidinou co nejlepšího umístění. Druhá posádka ve složení Honza Vaško a Vláďa Novotný tradičně startovala s BMW 318 is a pro tento závod se startovním číslem 11.
Během pátečního dne probíhaly seznamovací jízdy, které nasvědčovaly tomu, že tento podnik nebude vůbec jednoduchý. Pro závod byly připraveny dvě uzavřené tratě, které se měly jet dvakrát jedním směrem a dvakrát směrem opačným, čímž měl závod obsahovat osm rychlostních zkoušek s celkovou délkou větší než 64 ostrých kilometrů. Bohužel kvůli rannímu zdržení ze strany pořadatelů se posunul start první RZ a tím se i zkrátil vytyčený čas na závodění. Nakonec se v sobotu, 26. 9. 2015, v okolí Chomutova a Kadaně odjely celkem třikrát dvě erzety stále ve stejném směru.
Posádce se startovním číslem 1 se vstup do závodu nevydařil podle představ, což bylo zapříčiněno i nedostatečným zahřátím pneumatik. Celá první rychlostní zkouška byla kluky odjeta v pomalejším a opatrnějším tempu, jelikož Subaru klouzalo ze strany na stranu. Po RZ 2 se situace nijak výrazně nezměnila a posádka po první sekci figurovala na průběžně 7. pozici. Další, v pořadí třetí, erzeta byla již o poznání lepší, kdy Štěpán s Tomášem zajeli celkově čtvrtý čas. Jelikož těsně před následující rychlostní zkouškou na trati mírně sprchlo a na Subaru byly nazuty měkčí směsi pneumatik, podepsalo se to i na výsledném čase v cíli, který byl až osmý. Třetí sekce tedy měla být ve znamení zrychlení a byla i snaha o co největší smazání časové ztráty z erzet předešlých. Tento plán byl částečně splněn - kluci se blýskli celkově 3. a 5. nejrychlejším časem na dvou posledních erzetách a v celkovém pořadí a i ve třídě A4 se na Rally Krušné hory 2015 umístili na 6. místě.
A jak soutěž ze svého pohledu viděl sám jezdec Imprezy: "Zcela otevřeně je potřeba si přiznat, že hůř jsem za celou svou kariéru jezdce rally asi nejel. Když se někdo zrychlí za stejných podmínek a na stejných pneumatikách na 10ti kilometrové RZ mezi druhým a třetím průjezdem o 30 vteřin, tak si myslim, že to hovoří za vše. Je teď potřeba se na nic nevymlouvat, analyzovat, čím vše bylo zapříčiněno a snažit se to zlepšit. Vinu a neúspěch beru na sebe, celý víkend jsem nebyl ve své kůži a cítil jsem se, jako kdybych jel s autem poprvé. Zase na druhou stranu - z chyb a proher je potřeba se poučit. Lenin tomu říkával 'poučení z krizového vývoje´. Tak snad se na příští závody dostavím dostatečně poučen.“ Dodává k závodu Štěpán Zabloudil.
O dost lépe si tentokrát vedla druhá posádka MK Motorsport s BMW a startovním číslem 11, tedy Honza Vaško a Vladimír Novotný. Od začátku soutěže nasadili ostřejší tempo, které jim vydrželo až do cíle závodu. Během všech sobotních erzet kluci zajížděli ve třídě A5 třetí časy, čímž si zajistili letošní první ´bednu´ za 3. místo ve své třídě. V celkovém pořadí posádka obsadila krásné 15. místo. Jak se tedy posádce jelo?: "Ráno to bylo dost uklouzané a tak jsme se rozhodli jet rozumně a čistě. Kupodivu z toho byl velmi pěkný čas. V druhé sekci lehce zapršelo a tak jsme se snažili nasazené tempo udržet. Poslední sekce byla jen o udržení třetího místa ve třídě před mohutně dotahujícím Mílou Kutílkem. S výsledkem jsem moc spokojen a doufám, že se i příští závod budeme prát o bednu." Zhodnotil závod Honza Vaško.
Nyní nezbývá nic jiného, než se připravit na nejspíše poslední soutěž letošního ČMPR, Rally Sudety. Tímto bychom chtěli všechny, nejen naše, fanoušky pozvat na závody, které se pojedou v termínu 14.-17. 10. 2015 na území jak České republiky, tak i Polska. Prozatimní informace hovoří o velkém úsilí organizačního teamu uspořádat co nejlépe připravenou a zabezpečenou soutěž, držme jim tedy palce a tešme na shledání u tamních RZ. Nesmíme také zapomínat na ty, bez kterých bychom se nikde nesešli a to jsou naši partneři, firma Cont, GolemTech, Lenovo, Marsann, AR Trade, CZ-Eko, Trotina Auto, SolidSped AM Control a Šejnoha Plasty, kterým tímto děkujeme za stálou přízeň. Sledujte také naše facebookové stránky, kde stále soutěžíme o svezení v novém závodním voze MK Motorsport pro sezonu 2016.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?