Z dosavadního průběhu sezony by se dalo usoudit, že „Vlčák“ je tvor učenlivý. Obě soutěže, které ho loni na jaře vyškolily, totiž zvládl na výbornou a odvezl si z nich takovou porci bodů, která jej v průběžné tabulce šampionátu katapultovala na páté místo.
O reparátu za loňskou Šumavu už byla řeč, ještě vyšší hodnocení si však Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zaslouží za právě odjetou Rallye Český Krumlov. Týmová fabia měla od začátku až do konce všechna kola na cestě, oba členové posádky navíc dokázali s chladnou hlavou přestát i nepříjemné momenty, jakým byl zejména prasklý kardan na poslední „erzetě“. Pojďme však popořadě.
Krumlovská rally nezklamala ani letos a díky střídavému počasí vytvořila podmínky, jejichž náročnost budou další domácí závody jen těžko překonávat. Po blátivých seznamovacích jízdách sice povrch tratě do startu částečně vyschnul, v pátek večer se však z oblohy spustily další kapky a plavecké závody mohly začít. Přestože měli Martin s Jindřiškou ze soutěže velký respekt, dosahované časy tomuto faktu neodpovídaly. Důkazem budiž, že „Vlčák“ se na některých úsecích oproti loňsku zrychlil i o dvě sekundy na kilometr. Navzdory výbornému šestému místu po první etapě však dvojice Svarmetal Motorsportu vnímala ve svém výkonu rezervy. „Panovala u mě velká nervozita – snad tím, že se jedná o mou domácí soutěž, a tak jsem se ze začátku nedokázala pořádně soustředit a chybělo mi potřebné tempo i rytmus při čtení. To se určitě odrazilo na dosahovaných časech a já se sebou nebyla vůbec spokojená. Až s příchodem tmy se konečně dostavila potřebná jistota a s ní i krásný čtvrtý čas v závěrečné páteční RZ,“ popsala průběh dne Jindřiška.
V sobotu čekal na Martina s Jindřiškou náročný úkol udržet za zády zrychlujícího Jana Dohnala s Focusem WRC. Ten se po opatrnějším začátku postupně rozjížděl k rychlým časům a před závěrečnou sekcí třech rychlostních zkoušek se přiblížil na rozdíl 3,8 sekundy. Když dokázal na druhých Malontech zajet dokonce třetí nejrychlejší čas, zdálo se, že proti jeho přeplňovanému focusu nebude mít fabia šanci. To se však teprve blížilo finále, tvořené dvěma průjezdy nenápadné, ale za mokra obzvláště zrádné RZ u přehrady Lipno. V prvním průjezdu nejprve technické problémy připravily o půldruhé minuty Dohnala, a když už se zdálo, že mají „Vlčák“ s Jindřiškou cestu k šestému místu otevřenou, začaly se dít věci. „S odhodláním nepolevit v našem tempu jsme vyrazili do závěrečné RZ, kde nám asi v polovině zkoušky praskl kardan a adrenalinový zážitek mohl teprve začít,“ naznačila Jindřiška. A jak viděl technický problém Martin? „Podobalo se to explozi pod autem, kdy cosi rychle se točícího se snaží dostat ven zpod auta. Jakmile kardan vylétl zpod auta, nastaly takové vibrace, že nebylo vidět přes přední sklo a muselo padnout rozhodnutí, jestli zpomalit, zastavit nebo pokračovat. Vibrace způsobovaly zbytky hřídele a stát se mohlo cokoliv. Naštěstí jsme dojeli do cíle zkoušky, ale čekala nás ještě jízda krokem do Jelení zahrady. Nakonec byl největší problém se vyškrábat na samotnou cílovou rampu. Vlastně jsem odjel první soutěž ve dvou kategoriích.“
Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou i celý tým Svarmetal Motorsport měli za daných podmínek obrovskou radost, že náročnou soutěž vůbec dokončili a udrželi se v první desítce. Martina v tomto ohledu musely strašit vzpomínky na loňský závěr, kdy jej právě Lipno sesadilo o pět pozic níže. Letos na obou průjezdech tohoto úseku paradoxně vydělali. V prvním průjezdu je posunuly kupředu již zmíněné Dohnalovy potíže, ve druhém průjezdu přeskočili s technikou se trápícího Jakeše. „Naše překvapení v cíli bylo obrovské. Na poslední „erzetě“ jsme i přes výše zmíněné problémy zajeli osmý čas a absolutně jsme skončili na krásném pátém místě,“ radovala se Jindřiška, pro kterou je umístění z domácí soutěže zatím nejcennějším výsledkem kariéry. „Letošní Krumlov pro mě byl zatím největší zkušeností a já hluboce smekám před Marťou, jaký předvedl výkon, ať už s 4WD či v závěru nedobrovolně s dvoukolkou. Nemalý podíl na tom samozřejmě mají opět mechanici, kteří bravurně zvládli i naši akci balík na večerním Jánu, kde jsme v retardéru trochu pocuchali přední část vozu.“ Martin Vlček jen s úsměvem konstatoval, že když se řekne Krumlov, vybaví si bahenní a plavecké závody, letos doplněné o neplánovanou účast v kategorii 2WD.
Po dvojitém úspěchu v Čechách čeká Martina Vlčka, Jindřišku Žákovou i kompletní peloton účastníků Mistrovství ČR v rally přesun na Moravu. V termínu 19. – 20. června se v okolí Hustopečí uskuteční XI. ročník Agrotec Petronas Rally, na kterou bude posádka týmu Svarmetal Motorsport nastupovat z lichotivé páté pozice v průběžné tabulce šampionátu.
Text: Jiří Dokulil
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.