Kolotoč mistrovství ČR se přesunul do okolí Českého Krumlova, kde na všechny posádky byly přichystány tradiční testy a některé z nich byly i obměněné. Na start této soutěže se postavila i dvojice Patrik Rujbr – Ondřej Krajča s ještě stále novým Renaultem Clio R3T.
Kluci si na předchozí soutěži na Šumavě počínali dobře a dojeli si pro důležité body. Na Rally Český Krumlov tak odjížděli dobře naladění, avšak soutěž v Českém Krumlově je známá především svým nevyzpytatelným počasím a náročnými tratěmi. Hlavním úkolem posádky tak bylo, se hlavně nadále sžívat s novým vozem a dovézt ho bez potíží až na cílovou rampu v Českém Krumlově.
Samotná soutěž začala tradičním testem na českobudějovickém výstavišti, kde se opět sešlo obrovské množství diváků. Následovaly již tradiční průjezdy Slavkovem, Rožmitálem a Jánem. Patrik s Ondrou se především vyvarovali defektů a do prvního servisu, tak vjížděli jako šestá posádka mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, s minimální ztrátou na soupeře před sebou. Druhé průjezdy se již kompletně nesly ve znamení tmy a taktéž deště. A to bylo zásadní. Kluci totiž nezvolili dobré obutí a to znamenalo velkou ztrátu a rovněž konec bojů o přední příčky mezi „dvoukolkami“. „Začalo nám na startu Slavkova vydatně pršet a měli jsme nazuté tvrdé pneu starší specifikace a jízda byla tedy jak na ledě. Byli jsme rádi že jsme to ustáli. Několikrát se nám auto vezlo po blátě a vodě několik metrů.“
Do druhé etapy vstupoval Patrik s Ondrou s vidinou dokončit soutěž, nadále se učit s novým vozem a zkoušet různé varianty nastavení. Přesto se tato dvojice dokázala na úvodních čtyřech testech sobotní etapy prokousat na šesté místo mezi vozy 2WD a již třetí ve třídě 5. Naopak čím dál více se horšilo počasí a především na zkoušce kolem přehrady a skiareálu Lipno se strhl pořádný déšť. Soutěž se tak změnila především o boj dovézt techniku v pořádku až do cíle a tomuto se Patrik s Ondrou podřídili a ukázalo se jako dobrá volba. Posádka bílo-červeno-černého Renaultu Clio R3T projela cílovou rampou v Jelení zahradě na pátém místě v hodnocení všech vozů 2WD a na třetím místě ve třídě 5. „ S výsledkem jsme nakonec spokojeni ale zpětně musím přiznat, že jsem si soutěž kromě jedné RZ vůbec neužil a byl to spíše boj o dokončení soutěže. Současně bych rád poděkoval našim mechanikům za opět perfektně připravené auto.“
„Do Krumlova jsem se hodně těšil a hlavně na kultovní Malonty. Velmi se mi líbil první průjezd zkouškou Ján, kde nám to vyloženě sedlo a jeli jsme v dobrém tempu. Škoda špatné volby pneumatik, ale tak to k rally patří a příště už to snad bude lepší. Nakonec nás ještě překvapily šílené podmínky při druhém průjezdu Lipnem a jsme rádi, že jsme auto dovezli v pořádku do cíle. Teď už se pomalu těšíme na Hustopeče, kde nás snad již čeká lepší počasí. Tímto bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří nás přišli i v tomto počasí podpořit,“ říká spolujezdec Ondra Krajča.
Další soutěží, kde můžeme vidět posádku Patrik Rujbr – Ondřej Krajča bude Agrotec Rally Hustopeče, jenž se koná v polovině měsíce června.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.