Kolotoč mistrovství ČR se přesunul do okolí Českého Krumlova, kde na všechny posádky byly přichystány tradiční testy a některé z nich byly i obměněné. Na start této soutěže se postavila i dvojice Patrik Rujbr – Ondřej Krajča s ještě stále novým Renaultem Clio R3T.
Kluci si na předchozí soutěži na Šumavě počínali dobře a dojeli si pro důležité body. Na Rally Český Krumlov tak odjížděli dobře naladění, avšak soutěž v Českém Krumlově je známá především svým nevyzpytatelným počasím a náročnými tratěmi. Hlavním úkolem posádky tak bylo, se hlavně nadále sžívat s novým vozem a dovézt ho bez potíží až na cílovou rampu v Českém Krumlově.
Samotná soutěž začala tradičním testem na českobudějovickém výstavišti, kde se opět sešlo obrovské množství diváků. Následovaly již tradiční průjezdy Slavkovem, Rožmitálem a Jánem. Patrik s Ondrou se především vyvarovali defektů a do prvního servisu, tak vjížděli jako šestá posádka mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, s minimální ztrátou na soupeře před sebou. Druhé průjezdy se již kompletně nesly ve znamení tmy a taktéž deště. A to bylo zásadní. Kluci totiž nezvolili dobré obutí a to znamenalo velkou ztrátu a rovněž konec bojů o přední příčky mezi „dvoukolkami“. „Začalo nám na startu Slavkova vydatně pršet a měli jsme nazuté tvrdé pneu starší specifikace a jízda byla tedy jak na ledě. Byli jsme rádi že jsme to ustáli. Několikrát se nám auto vezlo po blátě a vodě několik metrů.“
Do druhé etapy vstupoval Patrik s Ondrou s vidinou dokončit soutěž, nadále se učit s novým vozem a zkoušet různé varianty nastavení. Přesto se tato dvojice dokázala na úvodních čtyřech testech sobotní etapy prokousat na šesté místo mezi vozy 2WD a již třetí ve třídě 5. Naopak čím dál více se horšilo počasí a především na zkoušce kolem přehrady a skiareálu Lipno se strhl pořádný déšť. Soutěž se tak změnila především o boj dovézt techniku v pořádku až do cíle a tomuto se Patrik s Ondrou podřídili a ukázalo se jako dobrá volba. Posádka bílo-červeno-černého Renaultu Clio R3T projela cílovou rampou v Jelení zahradě na pátém místě v hodnocení všech vozů 2WD a na třetím místě ve třídě 5. „ S výsledkem jsme nakonec spokojeni ale zpětně musím přiznat, že jsem si soutěž kromě jedné RZ vůbec neužil a byl to spíše boj o dokončení soutěže. Současně bych rád poděkoval našim mechanikům za opět perfektně připravené auto.“
„Do Krumlova jsem se hodně těšil a hlavně na kultovní Malonty. Velmi se mi líbil první průjezd zkouškou Ján, kde nám to vyloženě sedlo a jeli jsme v dobrém tempu. Škoda špatné volby pneumatik, ale tak to k rally patří a příště už to snad bude lepší. Nakonec nás ještě překvapily šílené podmínky při druhém průjezdu Lipnem a jsme rádi, že jsme auto dovezli v pořádku do cíle. Teď už se pomalu těšíme na Hustopeče, kde nás snad již čeká lepší počasí. Tímto bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří nás přišli i v tomto počasí podpořit,“ říká spolujezdec Ondra Krajča.
Další soutěží, kde můžeme vidět posádku Patrik Rujbr – Ondřej Krajča bude Agrotec Rally Hustopeče, jenž se koná v polovině měsíce června.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?