Kolotoč mistrovství ČR se přesunul do okolí Českého Krumlova, kde na všechny posádky byly přichystány tradiční testy a některé z nich byly i obměněné. Na start této soutěže se postavila i dvojice Patrik Rujbr – Ondřej Krajča s ještě stále novým Renaultem Clio R3T.
Kluci si na předchozí soutěži na Šumavě počínali dobře a dojeli si pro důležité body. Na Rally Český Krumlov tak odjížděli dobře naladění, avšak soutěž v Českém Krumlově je známá především svým nevyzpytatelným počasím a náročnými tratěmi. Hlavním úkolem posádky tak bylo, se hlavně nadále sžívat s novým vozem a dovézt ho bez potíží až na cílovou rampu v Českém Krumlově.
Samotná soutěž začala tradičním testem na českobudějovickém výstavišti, kde se opět sešlo obrovské množství diváků. Následovaly již tradiční průjezdy Slavkovem, Rožmitálem a Jánem. Patrik s Ondrou se především vyvarovali defektů a do prvního servisu, tak vjížděli jako šestá posádka mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, s minimální ztrátou na soupeře před sebou. Druhé průjezdy se již kompletně nesly ve znamení tmy a taktéž deště. A to bylo zásadní. Kluci totiž nezvolili dobré obutí a to znamenalo velkou ztrátu a rovněž konec bojů o přední příčky mezi „dvoukolkami“. „Začalo nám na startu Slavkova vydatně pršet a měli jsme nazuté tvrdé pneu starší specifikace a jízda byla tedy jak na ledě. Byli jsme rádi že jsme to ustáli. Několikrát se nám auto vezlo po blátě a vodě několik metrů.“
Do druhé etapy vstupoval Patrik s Ondrou s vidinou dokončit soutěž, nadále se učit s novým vozem a zkoušet různé varianty nastavení. Přesto se tato dvojice dokázala na úvodních čtyřech testech sobotní etapy prokousat na šesté místo mezi vozy 2WD a již třetí ve třídě 5. Naopak čím dál více se horšilo počasí a především na zkoušce kolem přehrady a skiareálu Lipno se strhl pořádný déšť. Soutěž se tak změnila především o boj dovézt techniku v pořádku až do cíle a tomuto se Patrik s Ondrou podřídili a ukázalo se jako dobrá volba. Posádka bílo-červeno-černého Renaultu Clio R3T projela cílovou rampou v Jelení zahradě na pátém místě v hodnocení všech vozů 2WD a na třetím místě ve třídě 5. „ S výsledkem jsme nakonec spokojeni ale zpětně musím přiznat, že jsem si soutěž kromě jedné RZ vůbec neužil a byl to spíše boj o dokončení soutěže. Současně bych rád poděkoval našim mechanikům za opět perfektně připravené auto.“
„Do Krumlova jsem se hodně těšil a hlavně na kultovní Malonty. Velmi se mi líbil první průjezd zkouškou Ján, kde nám to vyloženě sedlo a jeli jsme v dobrém tempu. Škoda špatné volby pneumatik, ale tak to k rally patří a příště už to snad bude lepší. Nakonec nás ještě překvapily šílené podmínky při druhém průjezdu Lipnem a jsme rádi, že jsme auto dovezli v pořádku do cíle. Teď už se pomalu těšíme na Hustopeče, kde nás snad již čeká lepší počasí. Tímto bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří nás přišli i v tomto počasí podpořit,“ říká spolujezdec Ondra Krajča.
Další soutěží, kde můžeme vidět posádku Patrik Rujbr – Ondřej Krajča bude Agrotec Rally Hustopeče, jenž se koná v polovině měsíce června.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?