Poprvé na vodě s R3T

Rujbr, Patrik - Krajča, Ondřej
Rujbr, Patrik - Krajča, Ondřej, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 28. května 2015 16:01
Sdílej:

Kolotoč mistrovství ČR se přesunul do okolí Českého Krumlova, kde na všechny posádky byly přichystány tradiční testy a některé z nich byly i obměněné. Na start této soutěže se postavila i dvojice Patrik Rujbr – Ondřej Krajča s ještě stále novým Renaultem Clio R3T.

Kluci si na předchozí soutěži na Šumavě počínali dobře a dojeli si pro důležité body. Na Rally Český Krumlov tak odjížděli dobře naladění, avšak soutěž v Českém Krumlově je známá především svým nevyzpytatelným počasím a náročnými tratěmi. Hlavním úkolem posádky tak bylo, se hlavně nadále sžívat s novým vozem a dovézt ho bez potíží až na cílovou rampu v Českém Krumlově. 

Samotná soutěž začala tradičním testem na českobudějovickém výstavišti, kde se opět sešlo obrovské množství diváků. Následovaly již tradiční průjezdy Slavkovem, Rožmitálem a Jánem. Patrik s Ondrou se především vyvarovali defektů a do prvního servisu, tak vjížděli jako šestá posádka mezi vozy s jednou poháněnou nápravou,  s minimální ztrátou na soupeře před sebou. Druhé průjezdy se již kompletně nesly ve znamení tmy a taktéž deště. A to bylo zásadní. Kluci totiž nezvolili dobré obutí a to znamenalo velkou ztrátu a rovněž konec bojů o přední příčky mezi „dvoukolkami“.   „Začalo nám na startu Slavkova vydatně pršet a měli jsme nazuté tvrdé pneu starší specifikace a jízda byla tedy jak na ledě. Byli jsme rádi že jsme to ustáli. Několikrát se nám auto vezlo po blátě a vodě několik metrů.“ 

Do druhé etapy vstupoval Patrik s Ondrou s vidinou dokončit soutěž, nadále se učit s novým vozem a zkoušet různé varianty nastavení. Přesto se tato dvojice dokázala na úvodních čtyřech testech sobotní etapy prokousat na šesté místo mezi vozy 2WD a již třetí ve třídě 5. Naopak čím dál více se horšilo počasí a především na zkoušce kolem přehrady a skiareálu Lipno se strhl pořádný déšť. Soutěž se tak změnila především o boj dovézt techniku v pořádku až do cíle a tomuto se Patrik s Ondrou podřídili a ukázalo se jako dobrá volba. Posádka bílo-červeno-černého Renaultu Clio R3T projela cílovou rampou v Jelení zahradě na pátém místě v hodnocení všech vozů 2WD a na třetím místě ve třídě 5. „ S výsledkem jsme nakonec spokojeni ale zpětně musím přiznat, že jsem si soutěž kromě jedné RZ vůbec neužil a byl to spíše boj o dokončení soutěže. Současně bych rád poděkoval našim mechanikům  za opět perfektně připravené auto.“

„Do Krumlova jsem se hodně těšil a hlavně na kultovní Malonty. Velmi se mi líbil první průjezd zkouškou Ján, kde nám to vyloženě sedlo a jeli jsme v dobrém tempu. Škoda špatné volby pneumatik, ale tak to k rally patří a příště už to snad bude lepší. Nakonec nás ještě překvapily šílené podmínky při druhém průjezdu Lipnem a jsme rádi, že jsme auto dovezli v pořádku do cíle. Teď už se pomalu těšíme na Hustopeče, kde nás snad již čeká lepší počasí. Tímto bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří nás přišli i v tomto počasí podpořit,“ říká spolujezdec  Ondra Krajča.

Další soutěží, kde můžeme vidět posádku Patrik Rujbr – Ondřej Krajča bude Agrotec Rally Hustopeče, jenž se koná v polovině měsíce června. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.