Kolotoč mistrovství ČR se přesunul do okolí Českého Krumlova, kde na všechny posádky byly přichystány tradiční testy a některé z nich byly i obměněné. Na start této soutěže se postavila i dvojice Patrik Rujbr – Ondřej Krajča s ještě stále novým Renaultem Clio R3T.
Kluci si na předchozí soutěži na Šumavě počínali dobře a dojeli si pro důležité body. Na Rally Český Krumlov tak odjížděli dobře naladění, avšak soutěž v Českém Krumlově je známá především svým nevyzpytatelným počasím a náročnými tratěmi. Hlavním úkolem posádky tak bylo, se hlavně nadále sžívat s novým vozem a dovézt ho bez potíží až na cílovou rampu v Českém Krumlově.
Samotná soutěž začala tradičním testem na českobudějovickém výstavišti, kde se opět sešlo obrovské množství diváků. Následovaly již tradiční průjezdy Slavkovem, Rožmitálem a Jánem. Patrik s Ondrou se především vyvarovali defektů a do prvního servisu, tak vjížděli jako šestá posádka mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, s minimální ztrátou na soupeře před sebou. Druhé průjezdy se již kompletně nesly ve znamení tmy a taktéž deště. A to bylo zásadní. Kluci totiž nezvolili dobré obutí a to znamenalo velkou ztrátu a rovněž konec bojů o přední příčky mezi „dvoukolkami“. „Začalo nám na startu Slavkova vydatně pršet a měli jsme nazuté tvrdé pneu starší specifikace a jízda byla tedy jak na ledě. Byli jsme rádi že jsme to ustáli. Několikrát se nám auto vezlo po blátě a vodě několik metrů.“
Do druhé etapy vstupoval Patrik s Ondrou s vidinou dokončit soutěž, nadále se učit s novým vozem a zkoušet různé varianty nastavení. Přesto se tato dvojice dokázala na úvodních čtyřech testech sobotní etapy prokousat na šesté místo mezi vozy 2WD a již třetí ve třídě 5. Naopak čím dál více se horšilo počasí a především na zkoušce kolem přehrady a skiareálu Lipno se strhl pořádný déšť. Soutěž se tak změnila především o boj dovézt techniku v pořádku až do cíle a tomuto se Patrik s Ondrou podřídili a ukázalo se jako dobrá volba. Posádka bílo-červeno-černého Renaultu Clio R3T projela cílovou rampou v Jelení zahradě na pátém místě v hodnocení všech vozů 2WD a na třetím místě ve třídě 5. „ S výsledkem jsme nakonec spokojeni ale zpětně musím přiznat, že jsem si soutěž kromě jedné RZ vůbec neužil a byl to spíše boj o dokončení soutěže. Současně bych rád poděkoval našim mechanikům za opět perfektně připravené auto.“
„Do Krumlova jsem se hodně těšil a hlavně na kultovní Malonty. Velmi se mi líbil první průjezd zkouškou Ján, kde nám to vyloženě sedlo a jeli jsme v dobrém tempu. Škoda špatné volby pneumatik, ale tak to k rally patří a příště už to snad bude lepší. Nakonec nás ještě překvapily šílené podmínky při druhém průjezdu Lipnem a jsme rádi, že jsme auto dovezli v pořádku do cíle. Teď už se pomalu těšíme na Hustopeče, kde nás snad již čeká lepší počasí. Tímto bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří nás přišli i v tomto počasí podpořit,“ říká spolujezdec Ondra Krajča.
Další soutěží, kde můžeme vidět posádku Patrik Rujbr – Ondřej Krajča bude Agrotec Rally Hustopeče, jenž se koná v polovině měsíce června.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.