Jedinečný souboj posádky EuroOil – invelt teamu s továrním týmem ozdobil letošní Rallye Český Krumlov.
Pokud by se v letošním roce podařilo posádce EuroOil – invelt teamu na Rallye Český Krumlov zvítězit, měla by na svém kontě tři vítězství v řadě na této rallye. Celé dva dny se o to Pech s Uhlem ve voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo snažili seč mohli, ale v cíli je od vítězství dělilo jen 4,7 vteřiny.
Už od prvních metrů 43. Rallye Český Krumlov bylo patrné, že hlavní souboj o vítězství se odehraje mezi posádkou továrního týmu Škoda a posádkou EuroOil – invelt teamu Pech – Uhel. Obě dvojice nasadily naprosto drtivé tempo na absolutní hranici rizika a svým soupeřům se po desítkách vteřin na každé rychlostní zkoušce vzdalovali. „Od začátku soutěže jsme jeli naplno a viděli jsme, že máme na to bojovat o vítězství. První etapu jsme vyhráli před Honzou Kopeckým o 6,6 s. Bylo ale jasné, že rozhodovat se bude v sobotu na těžkých zkouškách „Malonty“ a„Lipno“,“ popisuje úvod Rallye Český Krumlov sedminásobný mistr ČR v rallye Václav Pech jun.
V sobotu se vyplnila předpověď meteorologů a nad jižními Čechami se zatáhlo. Nejprve mírný déšť postupně sílil, až se v závěru soutěže změnil doslova v liják. „Bez jakéhokoliv taktizování jsme v sobotu ráno s Petrem zkusili navázat na tempo z předchozího dne a vítězství na první rychlostce ,,Kohout“ nás dost povzbudilo. Měli jsme skvělé informace o stavu tratě od táty s Jardou Palivcem a byly před námi 21 km dlouhé Malonty. Věděl jsem, že Honza Kopecký tady před soutěží hodně testoval a bylo mi jasné, že se tady pokusí zaútočit. Jeli jsme znovu na absolutní hraně, neudělali jsme chybu a v cíli Malont jsme byli o tři desetiny sekundy rychlejší. Uvědomovali jsme si, že takto vyrovnaný souboj na těžké a rozbahněné trati rozhodne jedna jezdecká chybička,“ říká Václav Pech jun. o desetinovém souboji s Janem Kopeckým.
Ti, kteří si dobře pamatují loňský ročník Rallye Český Krumlov, museli mít pocit, že se v závěru rallye jedná o jeho kopii, pouze v opačném gardu. Před poslední rychlostní zkouškou se spustil silný déšť a Pech s Uhlem měli před svými soupeři k dobru 10,6 vteřiny. „Náskok před poslední rychlostkou v takto těžkých podmínkách neznamenal mnoho a museli jsme jet stále naplno. Bohužel jsem v úplném závěru, asi 1,5 kilometru před cílem, udělal chybu. Za zatáčkou tekl proud vody, který jsem špatně odhadl, Miník se na něm postavil a sklouzl dál než jsem čekal. Levá kola se dostala na trávu, pak už jsme jeli jako na sáních až na protilehlou rozbahněnou louku. To by nebyl až takový problém, ale v blátě se auto zahrabalo a museli nás tlačit diváci, abychom se dostali zpět na trať.
Děkuji a zároveň se jim omlouvám, protože jsem je dost nahodil blátem. Chyba v závěru rallye mě moc mrzí, přišli jsme o vítězství v dobře rozjeté soutěži, ale myslím si, že po sportovní stránce to byl pro nás s Petrem, ale i pro Honzu Kopeckého s Pavlem Dreslerem, oba teamy a všechny fanoušky úžasný závod. Jeli jsme naplno celou soutěž a bojovali o desetiny vteřin. Takto vybojovaného druhého místa si cením víc, než nějakého vítězství tři minuty před soupeři. Přesto bych se za tu chybu v poslední erzetě raději neviděl,“ uzavírá Václav Pech jun.
Další soutěží Mistrovství ČR, která na posádku EuroOil - invelt teamu čeká, je Rallye Hustopeče 19. - 21. června.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.