Jedinečný souboj posádky EuroOil – invelt teamu s továrním týmem ozdobil letošní Rallye Český Krumlov.
Pokud by se v letošním roce podařilo posádce EuroOil – invelt teamu na Rallye Český Krumlov zvítězit, měla by na svém kontě tři vítězství v řadě na této rallye. Celé dva dny se o to Pech s Uhlem ve voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo snažili seč mohli, ale v cíli je od vítězství dělilo jen 4,7 vteřiny.
Už od prvních metrů 43. Rallye Český Krumlov bylo patrné, že hlavní souboj o vítězství se odehraje mezi posádkou továrního týmu Škoda a posádkou EuroOil – invelt teamu Pech – Uhel. Obě dvojice nasadily naprosto drtivé tempo na absolutní hranici rizika a svým soupeřům se po desítkách vteřin na každé rychlostní zkoušce vzdalovali. „Od začátku soutěže jsme jeli naplno a viděli jsme, že máme na to bojovat o vítězství. První etapu jsme vyhráli před Honzou Kopeckým o 6,6 s. Bylo ale jasné, že rozhodovat se bude v sobotu na těžkých zkouškách „Malonty“ a„Lipno“,“ popisuje úvod Rallye Český Krumlov sedminásobný mistr ČR v rallye Václav Pech jun.
V sobotu se vyplnila předpověď meteorologů a nad jižními Čechami se zatáhlo. Nejprve mírný déšť postupně sílil, až se v závěru soutěže změnil doslova v liják. „Bez jakéhokoliv taktizování jsme v sobotu ráno s Petrem zkusili navázat na tempo z předchozího dne a vítězství na první rychlostce ,,Kohout“ nás dost povzbudilo. Měli jsme skvělé informace o stavu tratě od táty s Jardou Palivcem a byly před námi 21 km dlouhé Malonty. Věděl jsem, že Honza Kopecký tady před soutěží hodně testoval a bylo mi jasné, že se tady pokusí zaútočit. Jeli jsme znovu na absolutní hraně, neudělali jsme chybu a v cíli Malont jsme byli o tři desetiny sekundy rychlejší. Uvědomovali jsme si, že takto vyrovnaný souboj na těžké a rozbahněné trati rozhodne jedna jezdecká chybička,“ říká Václav Pech jun. o desetinovém souboji s Janem Kopeckým.
Ti, kteří si dobře pamatují loňský ročník Rallye Český Krumlov, museli mít pocit, že se v závěru rallye jedná o jeho kopii, pouze v opačném gardu. Před poslední rychlostní zkouškou se spustil silný déšť a Pech s Uhlem měli před svými soupeři k dobru 10,6 vteřiny. „Náskok před poslední rychlostkou v takto těžkých podmínkách neznamenal mnoho a museli jsme jet stále naplno. Bohužel jsem v úplném závěru, asi 1,5 kilometru před cílem, udělal chybu. Za zatáčkou tekl proud vody, který jsem špatně odhadl, Miník se na něm postavil a sklouzl dál než jsem čekal. Levá kola se dostala na trávu, pak už jsme jeli jako na sáních až na protilehlou rozbahněnou louku. To by nebyl až takový problém, ale v blátě se auto zahrabalo a museli nás tlačit diváci, abychom se dostali zpět na trať.
Děkuji a zároveň se jim omlouvám, protože jsem je dost nahodil blátem. Chyba v závěru rallye mě moc mrzí, přišli jsme o vítězství v dobře rozjeté soutěži, ale myslím si, že po sportovní stránce to byl pro nás s Petrem, ale i pro Honzu Kopeckého s Pavlem Dreslerem, oba teamy a všechny fanoušky úžasný závod. Jeli jsme naplno celou soutěž a bojovali o desetiny vteřin. Takto vybojovaného druhého místa si cením víc, než nějakého vítězství tři minuty před soupeři. Přesto bych se za tu chybu v poslední erzetě raději neviděl,“ uzavírá Václav Pech jun.
Další soutěží Mistrovství ČR, která na posádku EuroOil - invelt teamu čeká, je Rallye Hustopeče 19. - 21. června.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.