Jedinečný souboj posádky EuroOil – invelt teamu s továrním týmem ozdobil letošní Rallye Český Krumlov.
Pokud by se v letošním roce podařilo posádce EuroOil – invelt teamu na Rallye Český Krumlov zvítězit, měla by na svém kontě tři vítězství v řadě na této rallye. Celé dva dny se o to Pech s Uhlem ve voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo snažili seč mohli, ale v cíli je od vítězství dělilo jen 4,7 vteřiny.
Už od prvních metrů 43. Rallye Český Krumlov bylo patrné, že hlavní souboj o vítězství se odehraje mezi posádkou továrního týmu Škoda a posádkou EuroOil – invelt teamu Pech – Uhel. Obě dvojice nasadily naprosto drtivé tempo na absolutní hranici rizika a svým soupeřům se po desítkách vteřin na každé rychlostní zkoušce vzdalovali. „Od začátku soutěže jsme jeli naplno a viděli jsme, že máme na to bojovat o vítězství. První etapu jsme vyhráli před Honzou Kopeckým o 6,6 s. Bylo ale jasné, že rozhodovat se bude v sobotu na těžkých zkouškách „Malonty“ a„Lipno“,“ popisuje úvod Rallye Český Krumlov sedminásobný mistr ČR v rallye Václav Pech jun.
V sobotu se vyplnila předpověď meteorologů a nad jižními Čechami se zatáhlo. Nejprve mírný déšť postupně sílil, až se v závěru soutěže změnil doslova v liják. „Bez jakéhokoliv taktizování jsme v sobotu ráno s Petrem zkusili navázat na tempo z předchozího dne a vítězství na první rychlostce ,,Kohout“ nás dost povzbudilo. Měli jsme skvělé informace o stavu tratě od táty s Jardou Palivcem a byly před námi 21 km dlouhé Malonty. Věděl jsem, že Honza Kopecký tady před soutěží hodně testoval a bylo mi jasné, že se tady pokusí zaútočit. Jeli jsme znovu na absolutní hraně, neudělali jsme chybu a v cíli Malont jsme byli o tři desetiny sekundy rychlejší. Uvědomovali jsme si, že takto vyrovnaný souboj na těžké a rozbahněné trati rozhodne jedna jezdecká chybička,“ říká Václav Pech jun. o desetinovém souboji s Janem Kopeckým.
Ti, kteří si dobře pamatují loňský ročník Rallye Český Krumlov, museli mít pocit, že se v závěru rallye jedná o jeho kopii, pouze v opačném gardu. Před poslední rychlostní zkouškou se spustil silný déšť a Pech s Uhlem měli před svými soupeři k dobru 10,6 vteřiny. „Náskok před poslední rychlostkou v takto těžkých podmínkách neznamenal mnoho a museli jsme jet stále naplno. Bohužel jsem v úplném závěru, asi 1,5 kilometru před cílem, udělal chybu. Za zatáčkou tekl proud vody, který jsem špatně odhadl, Miník se na něm postavil a sklouzl dál než jsem čekal. Levá kola se dostala na trávu, pak už jsme jeli jako na sáních až na protilehlou rozbahněnou louku. To by nebyl až takový problém, ale v blátě se auto zahrabalo a museli nás tlačit diváci, abychom se dostali zpět na trať.
Děkuji a zároveň se jim omlouvám, protože jsem je dost nahodil blátem. Chyba v závěru rallye mě moc mrzí, přišli jsme o vítězství v dobře rozjeté soutěži, ale myslím si, že po sportovní stránce to byl pro nás s Petrem, ale i pro Honzu Kopeckého s Pavlem Dreslerem, oba teamy a všechny fanoušky úžasný závod. Jeli jsme naplno celou soutěž a bojovali o desetiny vteřin. Takto vybojovaného druhého místa si cením víc, než nějakého vítězství tři minuty před soupeři. Přesto bych se za tu chybu v poslední erzetě raději neviděl,“ uzavírá Václav Pech jun.
Další soutěží Mistrovství ČR, která na posádku EuroOil - invelt teamu čeká, je Rallye Hustopeče 19. - 21. června.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.