Jedinečný souboj posádky EuroOil – invelt teamu s továrním týmem ozdobil letošní Rallye Český Krumlov.
Pokud by se v letošním roce podařilo posádce EuroOil – invelt teamu na Rallye Český Krumlov zvítězit, měla by na svém kontě tři vítězství v řadě na této rallye. Celé dva dny se o to Pech s Uhlem ve voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo snažili seč mohli, ale v cíli je od vítězství dělilo jen 4,7 vteřiny.
Už od prvních metrů 43. Rallye Český Krumlov bylo patrné, že hlavní souboj o vítězství se odehraje mezi posádkou továrního týmu Škoda a posádkou EuroOil – invelt teamu Pech – Uhel. Obě dvojice nasadily naprosto drtivé tempo na absolutní hranici rizika a svým soupeřům se po desítkách vteřin na každé rychlostní zkoušce vzdalovali. „Od začátku soutěže jsme jeli naplno a viděli jsme, že máme na to bojovat o vítězství. První etapu jsme vyhráli před Honzou Kopeckým o 6,6 s. Bylo ale jasné, že rozhodovat se bude v sobotu na těžkých zkouškách „Malonty“ a„Lipno“,“ popisuje úvod Rallye Český Krumlov sedminásobný mistr ČR v rallye Václav Pech jun.
V sobotu se vyplnila předpověď meteorologů a nad jižními Čechami se zatáhlo. Nejprve mírný déšť postupně sílil, až se v závěru soutěže změnil doslova v liják. „Bez jakéhokoliv taktizování jsme v sobotu ráno s Petrem zkusili navázat na tempo z předchozího dne a vítězství na první rychlostce ,,Kohout“ nás dost povzbudilo. Měli jsme skvělé informace o stavu tratě od táty s Jardou Palivcem a byly před námi 21 km dlouhé Malonty. Věděl jsem, že Honza Kopecký tady před soutěží hodně testoval a bylo mi jasné, že se tady pokusí zaútočit. Jeli jsme znovu na absolutní hraně, neudělali jsme chybu a v cíli Malont jsme byli o tři desetiny sekundy rychlejší. Uvědomovali jsme si, že takto vyrovnaný souboj na těžké a rozbahněné trati rozhodne jedna jezdecká chybička,“ říká Václav Pech jun. o desetinovém souboji s Janem Kopeckým.
Ti, kteří si dobře pamatují loňský ročník Rallye Český Krumlov, museli mít pocit, že se v závěru rallye jedná o jeho kopii, pouze v opačném gardu. Před poslední rychlostní zkouškou se spustil silný déšť a Pech s Uhlem měli před svými soupeři k dobru 10,6 vteřiny. „Náskok před poslední rychlostkou v takto těžkých podmínkách neznamenal mnoho a museli jsme jet stále naplno. Bohužel jsem v úplném závěru, asi 1,5 kilometru před cílem, udělal chybu. Za zatáčkou tekl proud vody, který jsem špatně odhadl, Miník se na něm postavil a sklouzl dál než jsem čekal. Levá kola se dostala na trávu, pak už jsme jeli jako na sáních až na protilehlou rozbahněnou louku. To by nebyl až takový problém, ale v blátě se auto zahrabalo a museli nás tlačit diváci, abychom se dostali zpět na trať.
Děkuji a zároveň se jim omlouvám, protože jsem je dost nahodil blátem. Chyba v závěru rallye mě moc mrzí, přišli jsme o vítězství v dobře rozjeté soutěži, ale myslím si, že po sportovní stránce to byl pro nás s Petrem, ale i pro Honzu Kopeckého s Pavlem Dreslerem, oba teamy a všechny fanoušky úžasný závod. Jeli jsme naplno celou soutěž a bojovali o desetiny vteřin. Takto vybojovaného druhého místa si cením víc, než nějakého vítězství tři minuty před soupeři. Přesto bych se za tu chybu v poslední erzetě raději neviděl,“ uzavírá Václav Pech jun.
Další soutěží Mistrovství ČR, která na posádku EuroOil - invelt teamu čeká, je Rallye Hustopeče 19. - 21. června.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.