Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zvítězili v posledních dvou ročnících Rallye Český Krumlov. Podaří se jim to i potřetí v řadě?
Václav Pech jun. s MINI před Rallye Český Krumlov
Rallye Český Krumlov je jednou z nejoblíbenějších českých rallye. Je to dáno tím, že se odehrává v krásné krajině jižních Čech v okolí historického Českého Krumlova a malebné krajiny horního toku Vltavy. Pro posádku EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel je to i jedna z nejúspěšnějších soutěží a Václav Pech jun. vysvětluje proč: „Českokrumlovskou rallye máme moc rádi kvůli její atmosféře, která se dá srovnat snad jedině s Barumkou. Je tady nádherné vyhlášení vítězů v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem a s tisíci fanoušky má toto místo nepopsatelné kouzlo. Především však charakter a obtížnost rychlostních zkoušek dělají tuto rallye snad nejtěžší v celém šampionátu. Musíte zde zařadit i nutnou dávku taktiky, abyste měli správně obuté pneumatiky a nastavený podvozek auta na změny povrchů, a dosti často i na změny počasí.“
Pro Václava Pecha jun. s Petrem Uhlem, kteří opět odstartují se svým MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, je Rallye Český Krumlov také soutěží, kde by rádi dohnali bodovou ztrátu, kterou utrpěli při předchozí Rallye Šumava. „Máme za sebou testování v okolí Blovic, kde jsme se soustředili hlavně na to, aby nás nepotkalo to, co na Šumavě, kde nám praskla kardanka. Ukázalo se, že šlo nejspíše o vadu materiálu. Nový díl jsme pečlivě rentgenovali, před testem i po něm, aby nás nepotkal stejný problém. Já jsem se také trochu rozjel, protože ostrých kilometrů jsme s Petrem letos odjeli jen opravdu málo,“ říká Václav Pech jun. k testování před soutěží.
Rallye Český Krumlov, kterou v minulosti již posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel čtyřikrát vyhrála, startuje v pátek 22. května 2015 v 16:00 rychlostní zkoušku na výstavišti v Českých Budějovicích. Cíl je v sobotu 23. května po absolvování 14 rychlostních zkoušek v 17:18. „Moc rád bych pozval všechny fanoušky EuroOil – invelt teamu do Českého Krumlova,“ říká závěrem Václav Pech jun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.