Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zvítězili v posledních dvou ročnících Rallye Český Krumlov. Podaří se jim to i potřetí v řadě?
Václav Pech jun. s MINI před Rallye Český Krumlov
Rallye Český Krumlov je jednou z nejoblíbenějších českých rallye. Je to dáno tím, že se odehrává v krásné krajině jižních Čech v okolí historického Českého Krumlova a malebné krajiny horního toku Vltavy. Pro posádku EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel je to i jedna z nejúspěšnějších soutěží a Václav Pech jun. vysvětluje proč: „Českokrumlovskou rallye máme moc rádi kvůli její atmosféře, která se dá srovnat snad jedině s Barumkou. Je tady nádherné vyhlášení vítězů v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem a s tisíci fanoušky má toto místo nepopsatelné kouzlo. Především však charakter a obtížnost rychlostních zkoušek dělají tuto rallye snad nejtěžší v celém šampionátu. Musíte zde zařadit i nutnou dávku taktiky, abyste měli správně obuté pneumatiky a nastavený podvozek auta na změny povrchů, a dosti často i na změny počasí.“
Pro Václava Pecha jun. s Petrem Uhlem, kteří opět odstartují se svým MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, je Rallye Český Krumlov také soutěží, kde by rádi dohnali bodovou ztrátu, kterou utrpěli při předchozí Rallye Šumava. „Máme za sebou testování v okolí Blovic, kde jsme se soustředili hlavně na to, aby nás nepotkalo to, co na Šumavě, kde nám praskla kardanka. Ukázalo se, že šlo nejspíše o vadu materiálu. Nový díl jsme pečlivě rentgenovali, před testem i po něm, aby nás nepotkal stejný problém. Já jsem se také trochu rozjel, protože ostrých kilometrů jsme s Petrem letos odjeli jen opravdu málo,“ říká Václav Pech jun. k testování před soutěží.
Rallye Český Krumlov, kterou v minulosti již posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel čtyřikrát vyhrála, startuje v pátek 22. května 2015 v 16:00 rychlostní zkoušku na výstavišti v Českých Budějovicích. Cíl je v sobotu 23. května po absolvování 14 rychlostních zkoušek v 17:18. „Moc rád bych pozval všechny fanoušky EuroOil – invelt teamu do Českého Krumlova,“ říká závěrem Václav Pech jun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.