Ač se sezona v České republice rozbíhá teprve pozvolna, tým Sparrow Racing už má za sebou celou desítku závodů v pěti různých zemích, kde všude startovaly jeho vozy. Jednotlivé posádky dosáhly jak na několik vítězství, tak se jim nevyhnulo ani několik havárií, takže na nedostatek příhod i práce si ve Sparrow racing na jaře nemohli stěžovat.
„Sezonu jsme začali první březnový víkend v Rakousku na Schneerosen Rallye, kousek za českými hranicemi. Poprvé u nás v týmu startoval mladý rakouský pilot Simon Wagner. Závod jsme my i on brali spíše jako test vozu před sezonou. Všechno fungovalo, jak mělo, Simon si vyzkoušel různá nastavení našeho Peugetou 208 R2, a ještě k tomu dojel s dvoukolkou na parádním pátém místě absolutně a vyhrál hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou.
Pak přišel víkend 27. - 29. března, a to jsme se museli „roztřetit“, protože současně nám startoval jeden Peugeot 208 s Tomášem Fuskem na Rally Eger v Maďarsku, druhý v Rakousku na Rebenland Rallye se Simonem Wagnerem a zároveň v Čechách se Václav Dunovský s naší Fabií KIT CAR účastnil testovací RZ Žiželice. U Vaška Dunovského šlo hlavně o vyzkoušení si tohoto unikátního vozu, rozcvičku před sezonou a svezení týmových partnerů a sponzorů. Na Egeru Tomáš Fusko s Janem Slovákem při premiéře s naším druhým novým vozem podali velmi dobrý výkon a vyhráli 2WD ve slovenském mistrovství, jehož byl Eger součástí. Podařilo se jim dokonce vyhrát oba dva dny, které se bodují ve slovenském mistráku zvlášť. Šlo o perfektní výkon ve velké konkurenci.
Nejdramatičtější byla ovšem situace na Rebenland Rallye. Zde hrozně pršelo a všude bylo moc bláta. Simon to zvládal výborně a byl ve velké mezinárodní konkurenci osmý absolutně a druhý ve dvoukolkách. Po takto slibně rozjetém závodě a boji o pódiové umístění ve 2WD bohužel závod nedokončil kvůli velké havárii na předposlední RZ. Při ní bylo vozidlo poškozeno tak, že se musela vyměnit karoserie. Jenom díky rychlé a obětavé práci našich mechaniků, kteří pracovali i o Velikonočním pondělí, se během pěti dní podařilo postavit kompletně nové auto, které bylo za necelé dva týdny od havárie schopné opět startovat na dalších závodech.“ Jako taková stavba probíhá v praxi, na to se můžete podívat na tomto zajímavém videu, které dokumentuje doslova celý průběh stavby vozu:
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=kAjOtCoxP70
„Za dvanáct dní po havárii jsme s tímto autem startovali na rakouské Lavanttal Rallye, zase se Simonem Wagnerem. Ten navzdory po předchozí havárii podal opět perfektní výkon a byl šestý absolutně a třetí ve 2WD. I o tomto víkendu jsme se museli jako tým rozdělit, protože v tom samém termínu probíhala také Valašská rally, kde nám na pořadatelsky nezvládnuté soutěži startovalo hned pět vozů – Fabia S2000, Peugeot 208 a tři Hondy Civic. Petr Trnovec s Miroslavem Staňkem a Fabií S2000 dojeli po dělání defektu jako první ke slavné havárii Poláka Szeji na skoku na RZ Špičky a hasili zde vrak jeho vozu svými hasičáky. K tomu příjemnějšímu – je třeba vyzdvihnout výkon posádky Aleš Pilčík – Zuzana Plšková s Hodnou Civic, kteří oba poprvé startoval v rámci MČR Sprinrally resp. Rallysprint série, a hned dojeli druzí ve třídě. A to pouhých několik sekund za dalším členem našeho týmu, mým bratrem Zbyňkem, kterému se zde se spolujezdcem Jaromírem Michálkem podařilo ve třídě 9 zvítězit. Bohužel, kromě vítězství se nám na „Valašce“ nevyhnula ani havárie, když na RZ 2 havarovala posádka Michal Horák - Ivan Horák a při ošklivě vyhlížející nehodě došlo ke zranění pilota Michala Horáka. V současné době ale už rehabilituje pod dohledem lékařů a dělá vše pro to, aby se mohl co nejdříve posadit do závodního vozu. V protikladu k tomu, jak špatně havárie dopadla, tak vůz vyšel z nehody pouze s relativně malými poškozeními plechů a nárazníků.
Týden poté se jela ve Slovinsku Maribor Rallye 2015, na kterou měl jeden z našich Peugeotů pronajatý Matijaž Mihevc , slovinský jezdec bez zkušeností s vozem kategorie R2. Zajímavostí bylo, že erzety zde vedly podél sjezdovek, po kterých se jezdí Mistrovství Světa v alpském lyžování. Přesto, čerstvě napadnutý sníh překvapil celé startovní pole, všichni měli samozřejmě pouze pneu na sucho a na mokro. Takže se závodilo stylem „Monte Carlo“, kdy se zasněžená polovina rychlostních zkoušek nějak pomalu „probruslila“ na asfaltových pneu a pak se to dohánělo v druhé polovině zkoušky. Matijaž Mihevc si s těmito extrémními podmínkami poradil a závod úspěšně dokončil na osmém místě absolutně. Poprvé jsme zde díky němu vyzkoušeli pneu značky DMACK.
V neděli v noci jsme se vrátili ze Slovinska a už ve čtvrtek jsme zase vyjeli, a to na Rallye Šumava, kde nám startovali Jan Jelínek – Petr Machů s Fabií S2000 a Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem. Radost našemu týmu udělal zejména Vašek Dunovský, který po celou dobu proháněl silnější vozy až do poslední RZ bojoval o vítězství ve 2WD, kde nakonec skončil druhý. Ve třídě 6 s přehledem zvítězil a neměl zde vážnější konkurenci. Jan Jelínek s Petrem Machů bohužel museli po RZ6 odstoupit kvůli dvojitému defektu na obou zadních kolech, což je velká kuriozita. Je poměrně běžné, že se stane dvojitý defekt na jedné straně, ale na obou kolech a ještě vzadu, to asi nikdo nepamatujeme. Sami doufáme, že už se této posádce přestane lepit smůla na paty a Honza Jelínek přestane kandidovat na titul mistra v odstoupení z netradičních důvodů.
Abychom takříkajíc nevypadli z tempa, tak hned týden na to jsme startovali jednak v Prešově s Fabií S2000 Petra Trnovce a Peugeotem R2 Tomáše Fuska, tak zároveň na Wechselland Rally v Rakousku s druhou 208 R2 v rukou Simona Wagnera. Obě soutěže začaly pro naše posádky dobře, ale záhy se zkomplikovaly. Tomáš Fusko spadl na RZ3 do příkopu, sice bez jakéhokoliv poškození vozu, ale na místě, kde nebyli diváci, takže tam nechal osm minut a bylo po závodech. Sice následně vyhrál v rámci 2WD i třídy 6 několik rychlostních zkoušek, ale se vzniklou ztrátou už se nedalo nic dělat. Na té samé, extrémně rozbité, rychlostní zkoušce Petr Trnovec poškodil zavěšení kola a musel odstoupit. V Rakousku Simon Wagner na RZ 4 havaroval z pátého místa absolutně, tedy opět po velmi slibně rozjeté soutěži.
Teď máme konečně dva víkendy bez závodů a pak už nás čeká Rallye Český Krumlov, kde s našimi vozy pojedou Jan Jelínek, Václav Dunovský, letos poprvé Jiří Vantuch s Hondou, a co bude pro fanoušky určitě nejzajímavější, po delší době se k nám do týmu vrací Emil Triner, který bude v Českém Krumlově zaskakovat za rehabilitujícího Michala Horáka. Poprvé si tak v praxi vyzkouší vůz Peugeot 208 R2. Doufáme, že všechny naše vozy budou k vidění na předních příčkách svých kategorií a chtěli bychom pozvat všechny fanoušky do Českého Krumlova na jednu z nejkrásnějších rally u nás!“ láká na nastávající oblíbenou a tradiční soutěž Tomáš Hrabec.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.