Zimní pauza byla velmi dlouhá, konkrétně Václav s Petrem neseděli v Peugeotu sedm a půl měsíce. Za tuto dobu došlo, jak všichni vědí, k celkem zásadním změnám v organizaci českých rallye. „Za sebe mohu říct, že z velké části jsem je považoval a považuji za cestu správným směrem a ta troška, která se mi ne úplně zamlouvá, nehraje, myslím, roli. Po pravdě, v jednu dobu jsem byl celkem znechucen hysterií části jezdecké obce,“ vyjádřil se k nové situaci Václav Dunovský.
V období zimní přestávky ani jeden člen posádky nezahálel. Vena s Peťou Glösslem samozřejmě vedli osobní přípravu a jako Rallyesport Poděbrady v AČR organizovali a jako posádka absolvovali VI. Testovací RZ Žiželice. „V Žiželicích jsme představili, po delší době na našich tratích, technický skvost – Škodu Fabia Kit Car. Po této zkušenosti můžu říct, že je to skutečně špičková dvoukolka a je obrovská škoda, že se její homologaci a provoz nepodařilo dotáhnout až na vrchol. Potýkali jsme se sice s problémy v oblasti brzd, ale i tak jsme jezdili slušné časy a hlavně si užívali první probouzecí kilometry a bavili dlouhou řadu hostů, kteří náš tým navštívili. Ohlasy z řad diváků byly také jen pozitivní. Celkově se Žiželice perfektně vydařily, až na k mému nepochopení, nízký počet přihlášených posádek,“ řekl Václav Dunovský.
Na první ostrý start se Václav s Petrem postavili na Šumavě. Startovní listina závodu slibovala kvalitní představení mezi dvoukolkami. Bohužel museli pořadatelé opustit několik tradičních úseků, ale celkově byla skladba rychlostních zkoušek důstojná velkého mistrovství. „Těšila mě délka rychlostek a fakt, že spousta kilometrů byla úplně nová. Zkoušky byly dost rychlé, ale jednotlivé pasáže na sebe pěkně navazovaly. Protože jsme neměli žádný test, první kilometry s Peugeotem proběhly až na shakedownu. Dali jsme ho třikrát a já zjistil, že probuzení s Fabií mi zase tak úplně nepomohlo, protože vůz kategorie R2 se prostě musí řídit jinak. Do soutěže jsme se ale rozhodli jít s rozumem, jet si svoje a nekoukat moc okolo sebe,“ popsal pocity po shakedownu Václav Dunovský.
Klatovský okruh v protisměru si posádka jen pochvalovala. Na klasických pátečních rychlostních zkouškách se Václavovi s Petrem dařilo. Hned od prvního měřeného úseku se dvojice dostala do vedení ve třídě 6 a na konci páteční etapy obsadila 20. místo absolutně, vedení ve své třídě a k tomu 4. místo mezi dvoukolkami. „Ze začátku jsme se drželi spíše při zemi. Hlavně v oblasti brzdění jsem měl špatný odhad a brzdil moc brzy, byť rozpis byl v této oblasti dobrý. Holt, dlouhá pauza hrála v odhadech svou roli. S moc brzkým brzděním jsem se nicméně potýkal celou soutěž,“ popsal první etapu Václav Dunovský. Jako malé minus lze k výsledku připsat 20 sekund penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly.
„Co mi lezlo na nervy už od tréninku, byla zkouška přímo v Klatovech, která byla spíše slalomem a nebavila mě absolutně ničím. Aby toho nebylo málo, tak v jediném ostrém průjezdu tohoto testu v pátek v noci nám zde zhasl motor, museli jsme couvat a nechali tam tak dost času,“ trošku si postěžoval Dunovský.
„Na posledním nočním Korábu jsme zkusili v místě, kde šlo jít bezpečně ven, být cíleně trochu rychlejší, což se ovšem minulo účinkem a my samozřejmě ven šli. Chvíli jsme auto honili po poli a nechali tam asi 5 – 8s,“ popsal krizovou situaci spolujezdec Petr Glössl.
V sobotu ráno posádky mohli poprvé vyzkoušet nový model mezietapového servisu, který byl zařazen místo do noci právě ráno před start etapy a dvojice Dunovský – Glössl k němu měla jen kladné hodnocení.
„Do první zkoušky jsme nastoupili velmi slušně, ovšem před její polovinu nám byla vyvěšena žlutá vlajka. Čekali jsme, kdy uvidíme důvod, případně jinou vlajku, ale až do cíle jsme žádnou událost nepotkali a další vlajka byla vyvěšena až po několika kilometrech. Nicméně, do cíle jsme pokračovali volným tempem, dostali jsme náhradní čas, a dozvěděli se, že nehodu měl vůz startující až za námi, což nás samozřejmě ze sportovního hlediska štvalo, na druhou stranu, za sebe říkám, lepší větší opatrnost, než škody na zdraví, nebo něco horšího. Nicméně citlivost vyvěšování žlutých vlajek a zpomalování posádek je jistě téma k další a další diskuzi,“ sdělil Václav Dunovský.
Poslední erzeta sobotní první sekce byla Václavova neoblíbená Sušická, kterou absolvoval už vloni. Její poslední třetina je známá svým lesklým asfaltem. „V momentě, kdy jsme na něj najeli, přímo ve stopě jsem viděl tři táhnoucí se linie něčeho, co vypadalo jako olej. Přiznávám, že jsem se toho zalekl a podvědomě ubral než jsem zjistil, že je vše v pořádku, nicméně rytmus jsem až do cíle zpátky nedostal. Opět nás to pár vteřin stálo.“
Do poslední sekce byly karty rozdané celkem zajímavě, nicméně priorita byla dovézt vůz do cíle. I tak Vena s Petrem zajeli velmi slušné časy. Poslední rychlostní zkouška byla pro dvojici ještě trochu drama, protože havaroval Dan Landa, který celou sobotu startoval před nimi. „V místě, kde šel ven, jsem musel auto také dost korigovat a úplně jsem nepostřehl, co se stalo. Pořadatelé mávali až za nehodou a my tak, i přes zpomalení, ono místo přejeli. Rozhodli jsme se pokračovat závodním tempem až do cíle a ihned událost nahlásit ve STOP a na dispečink. Naštěstí jsme dostali zpětnou vazbu, že RZ byla pozastavena a kluci jsou v pořádku,“ popsal situaci Václav Dunovský.
„Letošní Rallye Šumava hodnotíme jednoznačně kladně, jak z pořadatelského hlediska, tak hlavně z představení nás a našeho týmu. Jsem rád, že jsme opět dodrželi taktiku, nebláznili a dostali se postupně do tempa. Odvážíme si dost poznatků, které musíme do příště zpracovat, abychom, i bez rizika, nějakou tu vteřinu k dobru našli,“ zhodnotil první letošní závod Petr Glössl.
„Moc děkujeme touto cestou poděbradské části týmu, týmu Sparrow za perfektně přichystanou techniku a zázemí, všem našim partnerům za důvěru a samozřejmě našim fanouškům za obrovskou podporu. Závěrem bychom chtěli vyjádřit podporu Martinu Lichovníkovi a Radkovi Juřicovi. Ať se všechny šrámy co nejdříve zahojí, jeli jste skvěle,“ shodli se v cíli náročné soutěže Václav Dunovský s Petrem Glösslem, kteří si do cíle dojeli pro 16. místo absolutního pořadí. K tomu si připsali vítězství ve třídě 6, které nepustili po celý průběh závodu a zvítězili s velkým náskokem. Je třeba vyzdvihnout 2. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou, které se klukům podařilo obsadit i přes ne příliš hladký průběh soutěže.
Další soutěž, na které by fanoušci mohli tuto dvojici v Peugeotu 208 R2 vidět by měl být Rallye Český Krumlov, který se pojede ve dnech od 22. do 23. května.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.