Zimní pauza byla velmi dlouhá, konkrétně Václav s Petrem neseděli v Peugeotu sedm a půl měsíce. Za tuto dobu došlo, jak všichni vědí, k celkem zásadním změnám v organizaci českých rallye. „Za sebe mohu říct, že z velké části jsem je považoval a považuji za cestu správným směrem a ta troška, která se mi ne úplně zamlouvá, nehraje, myslím, roli. Po pravdě, v jednu dobu jsem byl celkem znechucen hysterií části jezdecké obce,“ vyjádřil se k nové situaci Václav Dunovský.
V období zimní přestávky ani jeden člen posádky nezahálel. Vena s Peťou Glösslem samozřejmě vedli osobní přípravu a jako Rallyesport Poděbrady v AČR organizovali a jako posádka absolvovali VI. Testovací RZ Žiželice. „V Žiželicích jsme představili, po delší době na našich tratích, technický skvost – Škodu Fabia Kit Car. Po této zkušenosti můžu říct, že je to skutečně špičková dvoukolka a je obrovská škoda, že se její homologaci a provoz nepodařilo dotáhnout až na vrchol. Potýkali jsme se sice s problémy v oblasti brzd, ale i tak jsme jezdili slušné časy a hlavně si užívali první probouzecí kilometry a bavili dlouhou řadu hostů, kteří náš tým navštívili. Ohlasy z řad diváků byly také jen pozitivní. Celkově se Žiželice perfektně vydařily, až na k mému nepochopení, nízký počet přihlášených posádek,“ řekl Václav Dunovský.
Na první ostrý start se Václav s Petrem postavili na Šumavě. Startovní listina závodu slibovala kvalitní představení mezi dvoukolkami. Bohužel museli pořadatelé opustit několik tradičních úseků, ale celkově byla skladba rychlostních zkoušek důstojná velkého mistrovství. „Těšila mě délka rychlostek a fakt, že spousta kilometrů byla úplně nová. Zkoušky byly dost rychlé, ale jednotlivé pasáže na sebe pěkně navazovaly. Protože jsme neměli žádný test, první kilometry s Peugeotem proběhly až na shakedownu. Dali jsme ho třikrát a já zjistil, že probuzení s Fabií mi zase tak úplně nepomohlo, protože vůz kategorie R2 se prostě musí řídit jinak. Do soutěže jsme se ale rozhodli jít s rozumem, jet si svoje a nekoukat moc okolo sebe,“ popsal pocity po shakedownu Václav Dunovský.
Klatovský okruh v protisměru si posádka jen pochvalovala. Na klasických pátečních rychlostních zkouškách se Václavovi s Petrem dařilo. Hned od prvního měřeného úseku se dvojice dostala do vedení ve třídě 6 a na konci páteční etapy obsadila 20. místo absolutně, vedení ve své třídě a k tomu 4. místo mezi dvoukolkami. „Ze začátku jsme se drželi spíše při zemi. Hlavně v oblasti brzdění jsem měl špatný odhad a brzdil moc brzy, byť rozpis byl v této oblasti dobrý. Holt, dlouhá pauza hrála v odhadech svou roli. S moc brzkým brzděním jsem se nicméně potýkal celou soutěž,“ popsal první etapu Václav Dunovský. Jako malé minus lze k výsledku připsat 20 sekund penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly.
„Co mi lezlo na nervy už od tréninku, byla zkouška přímo v Klatovech, která byla spíše slalomem a nebavila mě absolutně ničím. Aby toho nebylo málo, tak v jediném ostrém průjezdu tohoto testu v pátek v noci nám zde zhasl motor, museli jsme couvat a nechali tam tak dost času,“ trošku si postěžoval Dunovský.
„Na posledním nočním Korábu jsme zkusili v místě, kde šlo jít bezpečně ven, být cíleně trochu rychlejší, což se ovšem minulo účinkem a my samozřejmě ven šli. Chvíli jsme auto honili po poli a nechali tam asi 5 – 8s,“ popsal krizovou situaci spolujezdec Petr Glössl.
V sobotu ráno posádky mohli poprvé vyzkoušet nový model mezietapového servisu, který byl zařazen místo do noci právě ráno před start etapy a dvojice Dunovský – Glössl k němu měla jen kladné hodnocení.
„Do první zkoušky jsme nastoupili velmi slušně, ovšem před její polovinu nám byla vyvěšena žlutá vlajka. Čekali jsme, kdy uvidíme důvod, případně jinou vlajku, ale až do cíle jsme žádnou událost nepotkali a další vlajka byla vyvěšena až po několika kilometrech. Nicméně, do cíle jsme pokračovali volným tempem, dostali jsme náhradní čas, a dozvěděli se, že nehodu měl vůz startující až za námi, což nás samozřejmě ze sportovního hlediska štvalo, na druhou stranu, za sebe říkám, lepší větší opatrnost, než škody na zdraví, nebo něco horšího. Nicméně citlivost vyvěšování žlutých vlajek a zpomalování posádek je jistě téma k další a další diskuzi,“ sdělil Václav Dunovský.
Poslední erzeta sobotní první sekce byla Václavova neoblíbená Sušická, kterou absolvoval už vloni. Její poslední třetina je známá svým lesklým asfaltem. „V momentě, kdy jsme na něj najeli, přímo ve stopě jsem viděl tři táhnoucí se linie něčeho, co vypadalo jako olej. Přiznávám, že jsem se toho zalekl a podvědomě ubral než jsem zjistil, že je vše v pořádku, nicméně rytmus jsem až do cíle zpátky nedostal. Opět nás to pár vteřin stálo.“
Do poslední sekce byly karty rozdané celkem zajímavě, nicméně priorita byla dovézt vůz do cíle. I tak Vena s Petrem zajeli velmi slušné časy. Poslední rychlostní zkouška byla pro dvojici ještě trochu drama, protože havaroval Dan Landa, který celou sobotu startoval před nimi. „V místě, kde šel ven, jsem musel auto také dost korigovat a úplně jsem nepostřehl, co se stalo. Pořadatelé mávali až za nehodou a my tak, i přes zpomalení, ono místo přejeli. Rozhodli jsme se pokračovat závodním tempem až do cíle a ihned událost nahlásit ve STOP a na dispečink. Naštěstí jsme dostali zpětnou vazbu, že RZ byla pozastavena a kluci jsou v pořádku,“ popsal situaci Václav Dunovský.
„Letošní Rallye Šumava hodnotíme jednoznačně kladně, jak z pořadatelského hlediska, tak hlavně z představení nás a našeho týmu. Jsem rád, že jsme opět dodrželi taktiku, nebláznili a dostali se postupně do tempa. Odvážíme si dost poznatků, které musíme do příště zpracovat, abychom, i bez rizika, nějakou tu vteřinu k dobru našli,“ zhodnotil první letošní závod Petr Glössl.
„Moc děkujeme touto cestou poděbradské části týmu, týmu Sparrow za perfektně přichystanou techniku a zázemí, všem našim partnerům za důvěru a samozřejmě našim fanouškům za obrovskou podporu. Závěrem bychom chtěli vyjádřit podporu Martinu Lichovníkovi a Radkovi Juřicovi. Ať se všechny šrámy co nejdříve zahojí, jeli jste skvěle,“ shodli se v cíli náročné soutěže Václav Dunovský s Petrem Glösslem, kteří si do cíle dojeli pro 16. místo absolutního pořadí. K tomu si připsali vítězství ve třídě 6, které nepustili po celý průběh závodu a zvítězili s velkým náskokem. Je třeba vyzdvihnout 2. místo mezi vozy poháněné jednou nápravou, které se klukům podařilo obsadit i přes ne příliš hladký průběh soutěže.
Další soutěž, na které by fanoušci mohli tuto dvojici v Peugeotu 208 R2 vidět by měl být Rallye Český Krumlov, který se pojede ve dnech od 22. do 23. května.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.