Za několik dní odstartuje letošní sprintová sezona závodem ve Valašském Meziříčí – tradiční a oblíbenou Valašskou rally.
Naštěstí se nepotvrdily katastrofické vize, které díky novým pravidlům předpovídaly konec sprintů v Čechách i na Moravě. Na startu XXXIV. ROCKSTEEL Valašské Rally 2015 se představí 116 přihlášených posádek nejen z naší republiky. Diváci se mohou těšit například na Jaroslava Melichárka (Fiesta WRC), Grzegorze Grzyba (vítěz maďarské Eger Rally), Martina Kočího, Lukasze Habaje (všichni Fiesta R5), kde se dá čekat opravdu kvalitní souboj. V poli českých posádek vyzkouší Imprezu WRC Roman Odložilík, který se vrací za volant speciálu WRC po delší době. Nové jezdecké složení představí Svarmetal Motorsport, kde do Fabie S2000 vedle Martina Vlčka usedne Jindřiška Žáková. Martinův dlouholetý navigátor Richard Lasevič se po dlouhé době objeví opět vedle zkušeného Jiřího Hladíka, když odstartují s Imprezou WRX. S Jirkou Hladíkem v minulé sezoně brázdil české tratě Ondra Krajča, toho však uvidíme letos jako kopilota Patrika Rujbra. Výčet novinek pro letošní sezonu je však mnohem delší …
Nás však zajímá debut fotografa Tomáše Urbana, který sice není úplným nováčkem v rally, ale na té Valašské odstartuje poprvé s licencí ve sprintech. Tomáš se na svůj vstup „mezi velké kluky“ připravoval delší dobu. Má na svém kontě skoro dvě desítky startů v amatérských soutěžích, například v HobbyCupu, ve Stopě valašské zimy a v posledních měsících jsme ho mohli vídat jako častého účastníka GPD RallyCupu Silvestra Mikuláštíka. Po celou dobu získával zkušenosti a připravoval auto na vstup do českých sprintů. Závodní technika – Škoda Favorit 135L (tř. 14) úspěšně absolvovala v únoru technickou prohlídku a tím se otevřela cesta ke splnění snu.
Na Valašské rally 2015 Tomáše uvidíme s bílým „Fanušem“ se startovním číslem 112, kde ho bude navigovat zkušená Jana Čížková z Klatov. Jana má za sebou řadu startů jak v ČR v Poháru, tak i v zahraničí. A jak se nově vzniklá posádka připravuje na svůj debut na tratích v okolí Valašského Meziříčí? „Techniku jsme otestovali na GPD v Kopřivnici, takže v týdnu uděláme jen běžnou údržbu. Na svou první "velkou" soutěž se už moc těším. Sešla se v naší třídě velmi pěkná konkurence. Jedeme si soutěž s Janou hlavně užít a dovézt sebe i auto zdárně do cíle. Jana už má celkem dost zkušeností, takže se na spolupráci velmi těším. Za možnost uskutečnit sen závodit v rally vděčíme naším rodinám ale také Auto Klever, Nový Jičín - značkový servis a prodej vozů Škoda, za mediální podporu RallyZone.cz a dalším. Přijďte za námi do servisní zony a hlavně podpořte nás na trati, startujeme sice těsně před svozem výsledků, ale diváky budeme bavit určitě stejně jako posádky na špici“ sdělil v rámci přípravy Tomáš.
A co nám řekla Jana k závodu? „S Tomášem se známe dost dlouho. Před nějakým časem mě oslovil, abych s ním odstartovala na Valašce. Já jsem to ráda přijala. My pojedeme po staru, což znamená pro diváky a srdcem, jelikož za pohárem se honí jiné posádky. Cítím, že je důležité je navrátit rally její původní kouzlo a to znamená jet srdcem a pro lidi, jelikož lidé jsou na tratích pro nás. Není důležité se honit za plechovým nesmyslem, na který se práší na poličce, ale je důležité si závod užít a hlavně aby si ho užili i lidé, jelikož novodobá auta jsou podobné mašinkám, které jezdí stejnou trasu, a tyto auta nemají duši. Historici a starší vozidla jsou kouzelná v tom, že rozezná člověk jaký je to typ auta a nejkrásnější je, že se s tím člověk pere, jak to jde, ale auto si dělá občas, co chce “ Chtěla bych poděkovat naším sponzorům, a to Autoškole Odstrčilíková – Vinter a firmě BAGROVANI.info - Radek Partingl. Také bych ráda apelovala na fanoušky a všechny ostatní u tratí, aby dbali na svou bezpečnost a respektovali pokynů pořadatelů".
Nezbývá než posádce startovního čísla 112 popřát úspěšný start do letošní sezony a těšíme se na setkání s nimi na cílové rampě v sobotu 11. dubna na náměstí ve Valašském Meziříčí. Redakce RallyZone.cz u toho samozřejmě nebude chybět, takže se můžete těšit nejen na fotografie, ale i informační servis z průběhu závodu.
Jan Dušek, RallyZone.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.