XI. AGROTEC rally Hustopeče 2015 bez zásadních změn
Jihomoravské Hustopeče se opět ve dnech 19. – 20. června 2015 stanou centrem domácího rallysportu. V jejich okolí se uskuteční třetí díl českého šampionátu (MČR 2015). Konečná podoba soutěže je ve stádiu příprav, zde vám nabízíme prvotní informace k 11. ročníku AGROTEC rally Hustopeče.
„Jsme rádi, že nadále pojedeme v oblíbeném termínu v druhé polovině června, opět jako závod nejprestižnějšího českého šampionátu. Kvůli reorganizaci českých seriálů se u nás neobjeví ´poháristé´, naopak na tratích druhého dne přivítáme účastníky mistrovství historických automobilů,“ vyjmenovává základní zápočty dlouholetý ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.
XI. AGROTEC rally bude postrádat evropské zařazení, organizační tým rezignoval na účast v Evropské Trofeji 2015 a plně se soustředí na domácí účastníky.
„Neúčast v evropském seriálu bude znamenat úpravu výše startovného, což by mělo pomoci snížit náklady posádkám na start v Hustopečích. Samozřejmě komfort služeb pro naše tradiční účastníky se ze strany pořadatele měnit nebude,“ upřesňuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
Na startující bude čekat závodění v tradičním formátu pátek večer – sobota, s centrem závodu i servisní zónou v Hustopečích.
„Naší prioritou je kompaktnost závodu. Současný harmonogram obsahuje pět úseků, které se pojedou dvakrát, celkem kolem 150 ostrých kilometrů. Diváci se opět mohou těšit na směsici asfaltových úseků a šotoliny, posádky tradičně zavítají na kultovní místa, jako jsou Diváky, Kurdějov či Starovický okruh. Ten jako jediný test zůstane v loňské podobě. Nově plánujeme i testovací shakedown, který bude pro diváky mnohem přístupnější,“ naznačuje Rudolf Kouřil.
Organizační tým pod vedením Martina Rady a Rudolfa Kouřila nyní čeká finalizace současných návrhů.
„Průběžně probíhají jednání s příslušnými úřady tak, aby nás nic nemohlo zaskočit. Vedeme i jednání o generálním sponzorovi, o konečném oficiálním názvu soutěže. Vše se pokusíme uzavřít co nejdříve, abychom se dále mohli soustředit na bezpečnostní zabezpečení trati. V letošním roce bude jednoznačně naším cílem přiblížit závod divákům…,“ doplňuje Martin Rada, jenž v závěru ledna úspěšně absolvoval Rallye Monte Carlo a s unikátní Alfou Romeo 147 se určitě objeví i na domácích tratích.
AGROTEC autoklub, tiskový servis
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?