XI. AGROTEC rally Hustopeče 2015 bez zásadních změn
Jihomoravské Hustopeče se opět ve dnech 19. – 20. června 2015 stanou centrem domácího rallysportu. V jejich okolí se uskuteční třetí díl českého šampionátu (MČR 2015). Konečná podoba soutěže je ve stádiu příprav, zde vám nabízíme prvotní informace k 11. ročníku AGROTEC rally Hustopeče.
„Jsme rádi, že nadále pojedeme v oblíbeném termínu v druhé polovině června, opět jako závod nejprestižnějšího českého šampionátu. Kvůli reorganizaci českých seriálů se u nás neobjeví ´poháristé´, naopak na tratích druhého dne přivítáme účastníky mistrovství historických automobilů,“ vyjmenovává základní zápočty dlouholetý ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.
XI. AGROTEC rally bude postrádat evropské zařazení, organizační tým rezignoval na účast v Evropské Trofeji 2015 a plně se soustředí na domácí účastníky.
„Neúčast v evropském seriálu bude znamenat úpravu výše startovného, což by mělo pomoci snížit náklady posádkám na start v Hustopečích. Samozřejmě komfort služeb pro naše tradiční účastníky se ze strany pořadatele měnit nebude,“ upřesňuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
Na startující bude čekat závodění v tradičním formátu pátek večer – sobota, s centrem závodu i servisní zónou v Hustopečích.
„Naší prioritou je kompaktnost závodu. Současný harmonogram obsahuje pět úseků, které se pojedou dvakrát, celkem kolem 150 ostrých kilometrů. Diváci se opět mohou těšit na směsici asfaltových úseků a šotoliny, posádky tradičně zavítají na kultovní místa, jako jsou Diváky, Kurdějov či Starovický okruh. Ten jako jediný test zůstane v loňské podobě. Nově plánujeme i testovací shakedown, který bude pro diváky mnohem přístupnější,“ naznačuje Rudolf Kouřil.
Organizační tým pod vedením Martina Rady a Rudolfa Kouřila nyní čeká finalizace současných návrhů.
„Průběžně probíhají jednání s příslušnými úřady tak, aby nás nic nemohlo zaskočit. Vedeme i jednání o generálním sponzorovi, o konečném oficiálním názvu soutěže. Vše se pokusíme uzavřít co nejdříve, abychom se dále mohli soustředit na bezpečnostní zabezpečení trati. V letošním roce bude jednoznačně naším cílem přiblížit závod divákům…,“ doplňuje Martin Rada, jenž v závěru ledna úspěšně absolvoval Rallye Monte Carlo a s unikátní Alfou Romeo 147 se určitě objeví i na domácích tratích.
AGROTEC autoklub, tiskový servis
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.