XI. AGROTEC rally Hustopeče 2015 bez zásadních změn
Jihomoravské Hustopeče se opět ve dnech 19. – 20. června 2015 stanou centrem domácího rallysportu. V jejich okolí se uskuteční třetí díl českého šampionátu (MČR 2015). Konečná podoba soutěže je ve stádiu příprav, zde vám nabízíme prvotní informace k 11. ročníku AGROTEC rally Hustopeče.
„Jsme rádi, že nadále pojedeme v oblíbeném termínu v druhé polovině června, opět jako závod nejprestižnějšího českého šampionátu. Kvůli reorganizaci českých seriálů se u nás neobjeví ´poháristé´, naopak na tratích druhého dne přivítáme účastníky mistrovství historických automobilů,“ vyjmenovává základní zápočty dlouholetý ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.
XI. AGROTEC rally bude postrádat evropské zařazení, organizační tým rezignoval na účast v Evropské Trofeji 2015 a plně se soustředí na domácí účastníky.
„Neúčast v evropském seriálu bude znamenat úpravu výše startovného, což by mělo pomoci snížit náklady posádkám na start v Hustopečích. Samozřejmě komfort služeb pro naše tradiční účastníky se ze strany pořadatele měnit nebude,“ upřesňuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
Na startující bude čekat závodění v tradičním formátu pátek večer – sobota, s centrem závodu i servisní zónou v Hustopečích.
„Naší prioritou je kompaktnost závodu. Současný harmonogram obsahuje pět úseků, které se pojedou dvakrát, celkem kolem 150 ostrých kilometrů. Diváci se opět mohou těšit na směsici asfaltových úseků a šotoliny, posádky tradičně zavítají na kultovní místa, jako jsou Diváky, Kurdějov či Starovický okruh. Ten jako jediný test zůstane v loňské podobě. Nově plánujeme i testovací shakedown, který bude pro diváky mnohem přístupnější,“ naznačuje Rudolf Kouřil.
Organizační tým pod vedením Martina Rady a Rudolfa Kouřila nyní čeká finalizace současných návrhů.
„Průběžně probíhají jednání s příslušnými úřady tak, aby nás nic nemohlo zaskočit. Vedeme i jednání o generálním sponzorovi, o konečném oficiálním názvu soutěže. Vše se pokusíme uzavřít co nejdříve, abychom se dále mohli soustředit na bezpečnostní zabezpečení trati. V letošním roce bude jednoznačně naším cílem přiblížit závod divákům…,“ doplňuje Martin Rada, jenž v závěru ledna úspěšně absolvoval Rallye Monte Carlo a s unikátní Alfou Romeo 147 se určitě objeví i na domácích tratích.
AGROTEC autoklub, tiskový servis
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.