XI. AGROTEC rally Hustopeče 2015 bez zásadních změn
Jihomoravské Hustopeče se opět ve dnech 19. – 20. června 2015 stanou centrem domácího rallysportu. V jejich okolí se uskuteční třetí díl českého šampionátu (MČR 2015). Konečná podoba soutěže je ve stádiu příprav, zde vám nabízíme prvotní informace k 11. ročníku AGROTEC rally Hustopeče.
„Jsme rádi, že nadále pojedeme v oblíbeném termínu v druhé polovině června, opět jako závod nejprestižnějšího českého šampionátu. Kvůli reorganizaci českých seriálů se u nás neobjeví ´poháristé´, naopak na tratích druhého dne přivítáme účastníky mistrovství historických automobilů,“ vyjmenovává základní zápočty dlouholetý ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.
XI. AGROTEC rally bude postrádat evropské zařazení, organizační tým rezignoval na účast v Evropské Trofeji 2015 a plně se soustředí na domácí účastníky.
„Neúčast v evropském seriálu bude znamenat úpravu výše startovného, což by mělo pomoci snížit náklady posádkám na start v Hustopečích. Samozřejmě komfort služeb pro naše tradiční účastníky se ze strany pořadatele měnit nebude,“ upřesňuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
Na startující bude čekat závodění v tradičním formátu pátek večer – sobota, s centrem závodu i servisní zónou v Hustopečích.
„Naší prioritou je kompaktnost závodu. Současný harmonogram obsahuje pět úseků, které se pojedou dvakrát, celkem kolem 150 ostrých kilometrů. Diváci se opět mohou těšit na směsici asfaltových úseků a šotoliny, posádky tradičně zavítají na kultovní místa, jako jsou Diváky, Kurdějov či Starovický okruh. Ten jako jediný test zůstane v loňské podobě. Nově plánujeme i testovací shakedown, který bude pro diváky mnohem přístupnější,“ naznačuje Rudolf Kouřil.
Organizační tým pod vedením Martina Rady a Rudolfa Kouřila nyní čeká finalizace současných návrhů.
„Průběžně probíhají jednání s příslušnými úřady tak, aby nás nic nemohlo zaskočit. Vedeme i jednání o generálním sponzorovi, o konečném oficiálním názvu soutěže. Vše se pokusíme uzavřít co nejdříve, abychom se dále mohli soustředit na bezpečnostní zabezpečení trati. V letošním roce bude jednoznačně naším cílem přiblížit závod divákům…,“ doplňuje Martin Rada, jenž v závěru ledna úspěšně absolvoval Rallye Monte Carlo a s unikátní Alfou Romeo 147 se určitě objeví i na domácích tratích.
AGROTEC autoklub, tiskový servis
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?