Již desáté vítězství na Pražském Rallysprintu přidal do své sbírky Václav Pech jun. a je nejúspěšnějším jezdcem v historii této soutěže.
Okolí pražského Strahovského stadionu zažilo o uplynulém víkendu již XX. Pražský Rallysprint, který je jako automobilová soutěžní show již tradičně pořádán na závěr sezony. Pořadatelé se letos rozhodli pro návrat blíže centru hlavního města, na Strahov. To ocenily nejen soutěžní posádky, kterých se na startu sešlo více než pět desítek, ale i tisíce diváků, kteří na Strahově vytvořili skvělou diváckou kulisu. Chybět nemohl ani EuroOil – invelt team s vozem MINI Cooper, tentokrát v úpravě WRC, s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel. A že se bylo na co dívat. „Letošní ročník Pražského Rallysprintu hodnotím jako jeden z nejtěžších. Trať závodu se vrátila na náš oblíbený Strahov a na start se postavila skutečně silná konkurence. Na špičce se bojovalo o vteřiny a já udělal chybu hned v prvním okruhu, kde jsem nedobrzdil do jednoho retardéru a musel couvat,“ vysvětluje až pátý čas z úvodu soutěže Václav Pech jun.
Pech s Uhlem ale byli odhodláni pokusit se časovou ztrátu z úvodu soutěže stáhnout. „Na podobných okruhových zkouškách není příliš možností, jak časové manko dohnat, zvlášť, když máte tak silné soupeře a všichni jedou vyrovnaně. Moc jsme tomu s Petrem nevěřili, ale dopředu nás hnala i doslova elektrizující divácká podpora a atmosféra. Výsledné časové rozestupy v cíli, kdy byla první tři auta ve třech vteřinách, mluví za vše. Pražskému Rallysprintu moc pomohl návrat na Strahov a nadšení bylo vidět i na spoustě diváků, kteří se tu i přes nepříjemné chladno sešli. Oproti řadě jiných soutěží zde totiž mohli na jednom místě vidět zázemí jednotlivých teamů, práci mechaniků a zároveň rychlostní zkoušky jednu za druhou. Nás s Petrem těší desáté vítězství z celkem dvaceti ročníků Pražského Rallysprintu. Děkuji všem, kteří nám letos pomáhali a fanouškům za perfektní podporu během roku. Užijte si nadcházející svátky a na shledanou příští rok u rychlostních zkoušek,“ přeje za celý EuroOil – invelt team sedminásobný Mistr České republiky v rallye Václav Pech jun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.