Již desáté vítězství na Pražském Rallysprintu přidal do své sbírky Václav Pech jun. a je nejúspěšnějším jezdcem v historii této soutěže.
Okolí pražského Strahovského stadionu zažilo o uplynulém víkendu již XX. Pražský Rallysprint, který je jako automobilová soutěžní show již tradičně pořádán na závěr sezony. Pořadatelé se letos rozhodli pro návrat blíže centru hlavního města, na Strahov. To ocenily nejen soutěžní posádky, kterých se na startu sešlo více než pět desítek, ale i tisíce diváků, kteří na Strahově vytvořili skvělou diváckou kulisu. Chybět nemohl ani EuroOil – invelt team s vozem MINI Cooper, tentokrát v úpravě WRC, s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel. A že se bylo na co dívat. „Letošní ročník Pražského Rallysprintu hodnotím jako jeden z nejtěžších. Trať závodu se vrátila na náš oblíbený Strahov a na start se postavila skutečně silná konkurence. Na špičce se bojovalo o vteřiny a já udělal chybu hned v prvním okruhu, kde jsem nedobrzdil do jednoho retardéru a musel couvat,“ vysvětluje až pátý čas z úvodu soutěže Václav Pech jun.
Pech s Uhlem ale byli odhodláni pokusit se časovou ztrátu z úvodu soutěže stáhnout. „Na podobných okruhových zkouškách není příliš možností, jak časové manko dohnat, zvlášť, když máte tak silné soupeře a všichni jedou vyrovnaně. Moc jsme tomu s Petrem nevěřili, ale dopředu nás hnala i doslova elektrizující divácká podpora a atmosféra. Výsledné časové rozestupy v cíli, kdy byla první tři auta ve třech vteřinách, mluví za vše. Pražskému Rallysprintu moc pomohl návrat na Strahov a nadšení bylo vidět i na spoustě diváků, kteří se tu i přes nepříjemné chladno sešli. Oproti řadě jiných soutěží zde totiž mohli na jednom místě vidět zázemí jednotlivých teamů, práci mechaniků a zároveň rychlostní zkoušky jednu za druhou. Nás s Petrem těší desáté vítězství z celkem dvaceti ročníků Pražského Rallysprintu. Děkuji všem, kteří nám letos pomáhali a fanouškům za perfektní podporu během roku. Užijte si nadcházející svátky a na shledanou příští rok u rychlostních zkoušek,“ přeje za celý EuroOil – invelt team sedminásobný Mistr České republiky v rallye Václav Pech jun.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.