Již desáté vítězství na Pražském Rallysprintu přidal do své sbírky Václav Pech jun. a je nejúspěšnějším jezdcem v historii této soutěže.
Okolí pražského Strahovského stadionu zažilo o uplynulém víkendu již XX. Pražský Rallysprint, který je jako automobilová soutěžní show již tradičně pořádán na závěr sezony. Pořadatelé se letos rozhodli pro návrat blíže centru hlavního města, na Strahov. To ocenily nejen soutěžní posádky, kterých se na startu sešlo více než pět desítek, ale i tisíce diváků, kteří na Strahově vytvořili skvělou diváckou kulisu. Chybět nemohl ani EuroOil – invelt team s vozem MINI Cooper, tentokrát v úpravě WRC, s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel. A že se bylo na co dívat. „Letošní ročník Pražského Rallysprintu hodnotím jako jeden z nejtěžších. Trať závodu se vrátila na náš oblíbený Strahov a na start se postavila skutečně silná konkurence. Na špičce se bojovalo o vteřiny a já udělal chybu hned v prvním okruhu, kde jsem nedobrzdil do jednoho retardéru a musel couvat,“ vysvětluje až pátý čas z úvodu soutěže Václav Pech jun.
Pech s Uhlem ale byli odhodláni pokusit se časovou ztrátu z úvodu soutěže stáhnout. „Na podobných okruhových zkouškách není příliš možností, jak časové manko dohnat, zvlášť, když máte tak silné soupeře a všichni jedou vyrovnaně. Moc jsme tomu s Petrem nevěřili, ale dopředu nás hnala i doslova elektrizující divácká podpora a atmosféra. Výsledné časové rozestupy v cíli, kdy byla první tři auta ve třech vteřinách, mluví za vše. Pražskému Rallysprintu moc pomohl návrat na Strahov a nadšení bylo vidět i na spoustě diváků, kteří se tu i přes nepříjemné chladno sešli. Oproti řadě jiných soutěží zde totiž mohli na jednom místě vidět zázemí jednotlivých teamů, práci mechaniků a zároveň rychlostní zkoušky jednu za druhou. Nás s Petrem těší desáté vítězství z celkem dvaceti ročníků Pražského Rallysprintu. Děkuji všem, kteří nám letos pomáhali a fanouškům za perfektní podporu během roku. Užijte si nadcházející svátky a na shledanou příští rok u rychlostních zkoušek,“ přeje za celý EuroOil – invelt team sedminásobný Mistr České republiky v rallye Václav Pech jun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.