Tarabus&Trunkát v Pačejově: Test okořeněný vítězstvím

rally pačejov
rally pačejov, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 14. srpna 2014 20:33
Sdílej:

V rámci se testování před Barum Rally Zlín se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem zúčastnili EPLCond Rally Agropa Pačejov. Výsledkem byl maximálně vyrovnaný souboj o první místo zakončený pohárem pro vítěze právě pro „T&T”. O jejich vítězství rozhodly pouhé tři desetiny sekundy.

“Po návratu z Rally Estonia padlo rozhodnutí, že pojedeme Rally Agropa Pačejov jakožto asfaltový test před Barumkou, protože naposledy jsme jeli na asfaltu v březnu při první etapě Rally Acropolis.  Navíc jsme v Pačejově byli naposledy před 3 (Mira) respektive 9 lety (já), a společně jsme zde nejeli ještě nikdy. Takže i z hlediska pilování rozpisu to byla ideální volba,” shrnuje důvody účasti na soutěži s centrem v Horažďovicích Daniel Trunkát.

Od začátku soutěže bylo různorodé čelo soutěže velmi vyrovnané s pouze minimálními sekundovými rozdíly. Byly zde zastoupeny jako vozy WRC, tak R5 a S2000. V polovině soutěže se do těsného vedení o dvě sekundy poprvé dostali Tarabus s Trunkátem. „Každá rychlostní zkouška byla specifická a jiným způsobem obtížná, žádnou nešlo podcenit. Zajímavá byla rychlostní zkouška „muničák“ v bývalém vojenském prostoru, kde se vyskytují všechny možné povrchy, včetně šotoliny.

Pro nás měla navíc kouzlo tím, že jsme zde pokaždé vyhráli a stáhli ztrátu na Matthiase Kahleho s Christianem Doerrem z předchozích RZ. I ostatní RZ byly různorodé a jejich náročnost byla na sprintové mistrovství určitě více než dostatečná. Celkově se mi formát soutěže od počátku líbil,“ komentuje  soutěž Jaromír Tarabus. Na čele v té době už jasně vykrystalizoval těsný trojboj o vítezství ve složení Tarabus-Trunkát (S2000), Kahle-Doerr (WRC), Odložilík-Tureček (R5) s tím, že další posádky čekaly na příležitost v těsném závěsu.

Vedení dvojici T&T však nevydrželo dlouho a po méně úspěšných RZ5 a 6 strávila poslední servisní přestávku zpátky na třetím místě. V závěrečné sekci však Jaromír s Danielem potvrdili pověst zdatných „finishmanů“ a vyhráli obě dvě rychlostní zkoušky, což nakonec stačilo na nejtěsnější vítezství o pouhé tři desetiny sekundy před Kahlem a o necelé čtyři sekundy před Odložilíkem. „Na úvodní rychlé rychlostní zkoušce Strážovice-Nehodív jsme byli v obou průjezdech o pět až šest sekund pomalejší než Matthias Kahle s Fabií WRC, čili vždy jsme měli co dotahovat. Na závěr před poslední RZ jsme to ještě zkusili, když se nabízelo vítězství. Testování na Barumku se nám tedy nakonec zvrhlo v boj o desetinky sekundy. Je pravda, že v závěru soutěže už jsme se snažili jet na maximum, přestože jsme zde nechtěli jít do velkého rizika. Nicméně jak vědí všichni, kdo se o rally zajímají, hranice relativně bezpečné jízdy a rizika je při závodní jízdě vždycky velmi tenká,“ popisuje napínavý závěr soutěže „Mira“ Tarabus.

„Hlavní cíl, tedy rozjet se opět na asfaltu, byl splněn-navíc s opravdu krásným bonusem v podobě prvního místa. Díky patří pořadatelům za krásně uspořádanou soutěž, je vidět že jí pořádají srdcem. Celému týmu pak děkujeme za perfektně odvedenou práci a početným fanouškům kolem trati za podporu. Jsme rádi, že závod byl pěkný a napínavý souboj posádek na špici s různorodou technikou byl určitě kořením pro diváky,“ shrnuje Jaromír Tarabus.

Za vítěznou soutěží na pomezí Jižních a Západních Čech se ohlíží i spolujezdec a týmový manažer Dan Trunkát: „Jeli jsme i v národním sprintu na evropských bezpečnostních gumách, jako jezdíme po celou sezonu. Začátek závodu nás příjemně překvapil, navíc zdejší tratě se ukázaly jako velice krásné a organizace šlapala na jedničku. Zejména trať RZ 2/6 Čečelovice snese i ta nejpřísnější měřítka. Určitě jde o jednu z nejhezčích menších soutěží, které se dají v českých podmínkách uskutečnit. Na poslední RZ jsme předvedli, že rally končí až rampě, obzvláště u krátkého sprintu, a vyšlo nám to na těsné vítězství. Nyní se již těšíme na naši domácí Barum Rally, kde budeme obhajovat loňské třetí místo absolutně. Ovšem konkurence bude letos zřejmě velmi silná. Čas před Barumkou nám ještě oběma vyplní kratší rodinné dovolené.“

Pro další zajímavosti a fotografie z dění v týmu sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team nebo www.tarabus.cz

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.