V rámci se testování před Barum Rally Zlín se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem zúčastnili EPLCond Rally Agropa Pačejov. Výsledkem byl maximálně vyrovnaný souboj o první místo zakončený pohárem pro vítěze právě pro „T&T”. O jejich vítězství rozhodly pouhé tři desetiny sekundy.
“Po návratu z Rally Estonia padlo rozhodnutí, že pojedeme Rally Agropa Pačejov jakožto asfaltový test před Barumkou, protože naposledy jsme jeli na asfaltu v březnu při první etapě Rally Acropolis. Navíc jsme v Pačejově byli naposledy před 3 (Mira) respektive 9 lety (já), a společně jsme zde nejeli ještě nikdy. Takže i z hlediska pilování rozpisu to byla ideální volba,” shrnuje důvody účasti na soutěži s centrem v Horažďovicích Daniel Trunkát.
Od začátku soutěže bylo různorodé čelo soutěže velmi vyrovnané s pouze minimálními sekundovými rozdíly. Byly zde zastoupeny jako vozy WRC, tak R5 a S2000. V polovině soutěže se do těsného vedení o dvě sekundy poprvé dostali Tarabus s Trunkátem. „Každá rychlostní zkouška byla specifická a jiným způsobem obtížná, žádnou nešlo podcenit. Zajímavá byla rychlostní zkouška „muničák“ v bývalém vojenském prostoru, kde se vyskytují všechny možné povrchy, včetně šotoliny.
Pro nás měla navíc kouzlo tím, že jsme zde pokaždé vyhráli a stáhli ztrátu na Matthiase Kahleho s Christianem Doerrem z předchozích RZ. I ostatní RZ byly různorodé a jejich náročnost byla na sprintové mistrovství určitě více než dostatečná. Celkově se mi formát soutěže od počátku líbil,“ komentuje soutěž Jaromír Tarabus. Na čele v té době už jasně vykrystalizoval těsný trojboj o vítezství ve složení Tarabus-Trunkát (S2000), Kahle-Doerr (WRC), Odložilík-Tureček (R5) s tím, že další posádky čekaly na příležitost v těsném závěsu.
Vedení dvojici T&T však nevydrželo dlouho a po méně úspěšných RZ5 a 6 strávila poslední servisní přestávku zpátky na třetím místě. V závěrečné sekci však Jaromír s Danielem potvrdili pověst zdatných „finishmanů“ a vyhráli obě dvě rychlostní zkoušky, což nakonec stačilo na nejtěsnější vítezství o pouhé tři desetiny sekundy před Kahlem a o necelé čtyři sekundy před Odložilíkem. „Na úvodní rychlé rychlostní zkoušce Strážovice-Nehodív jsme byli v obou průjezdech o pět až šest sekund pomalejší než Matthias Kahle s Fabií WRC, čili vždy jsme měli co dotahovat. Na závěr před poslední RZ jsme to ještě zkusili, když se nabízelo vítězství. Testování na Barumku se nám tedy nakonec zvrhlo v boj o desetinky sekundy. Je pravda, že v závěru soutěže už jsme se snažili jet na maximum, přestože jsme zde nechtěli jít do velkého rizika. Nicméně jak vědí všichni, kdo se o rally zajímají, hranice relativně bezpečné jízdy a rizika je při závodní jízdě vždycky velmi tenká,“ popisuje napínavý závěr soutěže „Mira“ Tarabus.
„Hlavní cíl, tedy rozjet se opět na asfaltu, byl splněn-navíc s opravdu krásným bonusem v podobě prvního místa. Díky patří pořadatelům za krásně uspořádanou soutěž, je vidět že jí pořádají srdcem. Celému týmu pak děkujeme za perfektně odvedenou práci a početným fanouškům kolem trati za podporu. Jsme rádi, že závod byl pěkný a napínavý souboj posádek na špici s různorodou technikou byl určitě kořením pro diváky,“ shrnuje Jaromír Tarabus.
Za vítěznou soutěží na pomezí Jižních a Západních Čech se ohlíží i spolujezdec a týmový manažer Dan Trunkát: „Jeli jsme i v národním sprintu na evropských bezpečnostních gumách, jako jezdíme po celou sezonu. Začátek závodu nás příjemně překvapil, navíc zdejší tratě se ukázaly jako velice krásné a organizace šlapala na jedničku. Zejména trať RZ 2/6 Čečelovice snese i ta nejpřísnější měřítka. Určitě jde o jednu z nejhezčích menších soutěží, které se dají v českých podmínkách uskutečnit. Na poslední RZ jsme předvedli, že rally končí až rampě, obzvláště u krátkého sprintu, a vyšlo nám to na těsné vítězství. Nyní se již těšíme na naši domácí Barum Rally, kde budeme obhajovat loňské třetí místo absolutně. Ovšem konkurence bude letos zřejmě velmi silná. Čas před Barumkou nám ještě oběma vyplní kratší rodinné dovolené.“
Pro další zajímavosti a fotografie z dění v týmu sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team nebo www.tarabus.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.