Tarabus&Trunkát v Pačejově: Test okořeněný vítězstvím

rally pačejov
rally pačejov, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 14. srpna 2014 20:33
Sdílej:

V rámci se testování před Barum Rally Zlín se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem zúčastnili EPLCond Rally Agropa Pačejov. Výsledkem byl maximálně vyrovnaný souboj o první místo zakončený pohárem pro vítěze právě pro „T&T”. O jejich vítězství rozhodly pouhé tři desetiny sekundy.

“Po návratu z Rally Estonia padlo rozhodnutí, že pojedeme Rally Agropa Pačejov jakožto asfaltový test před Barumkou, protože naposledy jsme jeli na asfaltu v březnu při první etapě Rally Acropolis.  Navíc jsme v Pačejově byli naposledy před 3 (Mira) respektive 9 lety (já), a společně jsme zde nejeli ještě nikdy. Takže i z hlediska pilování rozpisu to byla ideální volba,” shrnuje důvody účasti na soutěži s centrem v Horažďovicích Daniel Trunkát.

Od začátku soutěže bylo různorodé čelo soutěže velmi vyrovnané s pouze minimálními sekundovými rozdíly. Byly zde zastoupeny jako vozy WRC, tak R5 a S2000. V polovině soutěže se do těsného vedení o dvě sekundy poprvé dostali Tarabus s Trunkátem. „Každá rychlostní zkouška byla specifická a jiným způsobem obtížná, žádnou nešlo podcenit. Zajímavá byla rychlostní zkouška „muničák“ v bývalém vojenském prostoru, kde se vyskytují všechny možné povrchy, včetně šotoliny.

Pro nás měla navíc kouzlo tím, že jsme zde pokaždé vyhráli a stáhli ztrátu na Matthiase Kahleho s Christianem Doerrem z předchozích RZ. I ostatní RZ byly různorodé a jejich náročnost byla na sprintové mistrovství určitě více než dostatečná. Celkově se mi formát soutěže od počátku líbil,“ komentuje  soutěž Jaromír Tarabus. Na čele v té době už jasně vykrystalizoval těsný trojboj o vítezství ve složení Tarabus-Trunkát (S2000), Kahle-Doerr (WRC), Odložilík-Tureček (R5) s tím, že další posádky čekaly na příležitost v těsném závěsu.

Vedení dvojici T&T však nevydrželo dlouho a po méně úspěšných RZ5 a 6 strávila poslední servisní přestávku zpátky na třetím místě. V závěrečné sekci však Jaromír s Danielem potvrdili pověst zdatných „finishmanů“ a vyhráli obě dvě rychlostní zkoušky, což nakonec stačilo na nejtěsnější vítezství o pouhé tři desetiny sekundy před Kahlem a o necelé čtyři sekundy před Odložilíkem. „Na úvodní rychlé rychlostní zkoušce Strážovice-Nehodív jsme byli v obou průjezdech o pět až šest sekund pomalejší než Matthias Kahle s Fabií WRC, čili vždy jsme měli co dotahovat. Na závěr před poslední RZ jsme to ještě zkusili, když se nabízelo vítězství. Testování na Barumku se nám tedy nakonec zvrhlo v boj o desetinky sekundy. Je pravda, že v závěru soutěže už jsme se snažili jet na maximum, přestože jsme zde nechtěli jít do velkého rizika. Nicméně jak vědí všichni, kdo se o rally zajímají, hranice relativně bezpečné jízdy a rizika je při závodní jízdě vždycky velmi tenká,“ popisuje napínavý závěr soutěže „Mira“ Tarabus.

„Hlavní cíl, tedy rozjet se opět na asfaltu, byl splněn-navíc s opravdu krásným bonusem v podobě prvního místa. Díky patří pořadatelům za krásně uspořádanou soutěž, je vidět že jí pořádají srdcem. Celému týmu pak děkujeme za perfektně odvedenou práci a početným fanouškům kolem trati za podporu. Jsme rádi, že závod byl pěkný a napínavý souboj posádek na špici s různorodou technikou byl určitě kořením pro diváky,“ shrnuje Jaromír Tarabus.

Za vítěznou soutěží na pomezí Jižních a Západních Čech se ohlíží i spolujezdec a týmový manažer Dan Trunkát: „Jeli jsme i v národním sprintu na evropských bezpečnostních gumách, jako jezdíme po celou sezonu. Začátek závodu nás příjemně překvapil, navíc zdejší tratě se ukázaly jako velice krásné a organizace šlapala na jedničku. Zejména trať RZ 2/6 Čečelovice snese i ta nejpřísnější měřítka. Určitě jde o jednu z nejhezčích menších soutěží, které se dají v českých podmínkách uskutečnit. Na poslední RZ jsme předvedli, že rally končí až rampě, obzvláště u krátkého sprintu, a vyšlo nám to na těsné vítězství. Nyní se již těšíme na naši domácí Barum Rally, kde budeme obhajovat loňské třetí místo absolutně. Ovšem konkurence bude letos zřejmě velmi silná. Čas před Barumkou nám ještě oběma vyplní kratší rodinné dovolené.“

Pro další zajímavosti a fotografie z dění v týmu sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team nebo www.tarabus.cz

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.