V rámci se testování před Barum Rally Zlín se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem zúčastnili EPLCond Rally Agropa Pačejov. Výsledkem byl maximálně vyrovnaný souboj o první místo zakončený pohárem pro vítěze právě pro „T&T”. O jejich vítězství rozhodly pouhé tři desetiny sekundy.
“Po návratu z Rally Estonia padlo rozhodnutí, že pojedeme Rally Agropa Pačejov jakožto asfaltový test před Barumkou, protože naposledy jsme jeli na asfaltu v březnu při první etapě Rally Acropolis. Navíc jsme v Pačejově byli naposledy před 3 (Mira) respektive 9 lety (já), a společně jsme zde nejeli ještě nikdy. Takže i z hlediska pilování rozpisu to byla ideální volba,” shrnuje důvody účasti na soutěži s centrem v Horažďovicích Daniel Trunkát.
Od začátku soutěže bylo různorodé čelo soutěže velmi vyrovnané s pouze minimálními sekundovými rozdíly. Byly zde zastoupeny jako vozy WRC, tak R5 a S2000. V polovině soutěže se do těsného vedení o dvě sekundy poprvé dostali Tarabus s Trunkátem. „Každá rychlostní zkouška byla specifická a jiným způsobem obtížná, žádnou nešlo podcenit. Zajímavá byla rychlostní zkouška „muničák“ v bývalém vojenském prostoru, kde se vyskytují všechny možné povrchy, včetně šotoliny.
Pro nás měla navíc kouzlo tím, že jsme zde pokaždé vyhráli a stáhli ztrátu na Matthiase Kahleho s Christianem Doerrem z předchozích RZ. I ostatní RZ byly různorodé a jejich náročnost byla na sprintové mistrovství určitě více než dostatečná. Celkově se mi formát soutěže od počátku líbil,“ komentuje soutěž Jaromír Tarabus. Na čele v té době už jasně vykrystalizoval těsný trojboj o vítezství ve složení Tarabus-Trunkát (S2000), Kahle-Doerr (WRC), Odložilík-Tureček (R5) s tím, že další posádky čekaly na příležitost v těsném závěsu.
Vedení dvojici T&T však nevydrželo dlouho a po méně úspěšných RZ5 a 6 strávila poslední servisní přestávku zpátky na třetím místě. V závěrečné sekci však Jaromír s Danielem potvrdili pověst zdatných „finishmanů“ a vyhráli obě dvě rychlostní zkoušky, což nakonec stačilo na nejtěsnější vítezství o pouhé tři desetiny sekundy před Kahlem a o necelé čtyři sekundy před Odložilíkem. „Na úvodní rychlé rychlostní zkoušce Strážovice-Nehodív jsme byli v obou průjezdech o pět až šest sekund pomalejší než Matthias Kahle s Fabií WRC, čili vždy jsme měli co dotahovat. Na závěr před poslední RZ jsme to ještě zkusili, když se nabízelo vítězství. Testování na Barumku se nám tedy nakonec zvrhlo v boj o desetinky sekundy. Je pravda, že v závěru soutěže už jsme se snažili jet na maximum, přestože jsme zde nechtěli jít do velkého rizika. Nicméně jak vědí všichni, kdo se o rally zajímají, hranice relativně bezpečné jízdy a rizika je při závodní jízdě vždycky velmi tenká,“ popisuje napínavý závěr soutěže „Mira“ Tarabus.
„Hlavní cíl, tedy rozjet se opět na asfaltu, byl splněn-navíc s opravdu krásným bonusem v podobě prvního místa. Díky patří pořadatelům za krásně uspořádanou soutěž, je vidět že jí pořádají srdcem. Celému týmu pak děkujeme za perfektně odvedenou práci a početným fanouškům kolem trati za podporu. Jsme rádi, že závod byl pěkný a napínavý souboj posádek na špici s různorodou technikou byl určitě kořením pro diváky,“ shrnuje Jaromír Tarabus.
Za vítěznou soutěží na pomezí Jižních a Západních Čech se ohlíží i spolujezdec a týmový manažer Dan Trunkát: „Jeli jsme i v národním sprintu na evropských bezpečnostních gumách, jako jezdíme po celou sezonu. Začátek závodu nás příjemně překvapil, navíc zdejší tratě se ukázaly jako velice krásné a organizace šlapala na jedničku. Zejména trať RZ 2/6 Čečelovice snese i ta nejpřísnější měřítka. Určitě jde o jednu z nejhezčích menších soutěží, které se dají v českých podmínkách uskutečnit. Na poslední RZ jsme předvedli, že rally končí až rampě, obzvláště u krátkého sprintu, a vyšlo nám to na těsné vítězství. Nyní se již těšíme na naši domácí Barum Rally, kde budeme obhajovat loňské třetí místo absolutně. Ovšem konkurence bude letos zřejmě velmi silná. Čas před Barumkou nám ještě oběma vyplní kratší rodinné dovolené.“
Pro další zajímavosti a fotografie z dění v týmu sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team nebo www.tarabus.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?