V rámci se testování před Barum Rally Zlín se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem zúčastnili EPLCond Rally Agropa Pačejov. Výsledkem byl maximálně vyrovnaný souboj o první místo zakončený pohárem pro vítěze právě pro „T&T”. O jejich vítězství rozhodly pouhé tři desetiny sekundy.
“Po návratu z Rally Estonia padlo rozhodnutí, že pojedeme Rally Agropa Pačejov jakožto asfaltový test před Barumkou, protože naposledy jsme jeli na asfaltu v březnu při první etapě Rally Acropolis. Navíc jsme v Pačejově byli naposledy před 3 (Mira) respektive 9 lety (já), a společně jsme zde nejeli ještě nikdy. Takže i z hlediska pilování rozpisu to byla ideální volba,” shrnuje důvody účasti na soutěži s centrem v Horažďovicích Daniel Trunkát.
Od začátku soutěže bylo různorodé čelo soutěže velmi vyrovnané s pouze minimálními sekundovými rozdíly. Byly zde zastoupeny jako vozy WRC, tak R5 a S2000. V polovině soutěže se do těsného vedení o dvě sekundy poprvé dostali Tarabus s Trunkátem. „Každá rychlostní zkouška byla specifická a jiným způsobem obtížná, žádnou nešlo podcenit. Zajímavá byla rychlostní zkouška „muničák“ v bývalém vojenském prostoru, kde se vyskytují všechny možné povrchy, včetně šotoliny.
Pro nás měla navíc kouzlo tím, že jsme zde pokaždé vyhráli a stáhli ztrátu na Matthiase Kahleho s Christianem Doerrem z předchozích RZ. I ostatní RZ byly různorodé a jejich náročnost byla na sprintové mistrovství určitě více než dostatečná. Celkově se mi formát soutěže od počátku líbil,“ komentuje soutěž Jaromír Tarabus. Na čele v té době už jasně vykrystalizoval těsný trojboj o vítezství ve složení Tarabus-Trunkát (S2000), Kahle-Doerr (WRC), Odložilík-Tureček (R5) s tím, že další posádky čekaly na příležitost v těsném závěsu.
Vedení dvojici T&T však nevydrželo dlouho a po méně úspěšných RZ5 a 6 strávila poslední servisní přestávku zpátky na třetím místě. V závěrečné sekci však Jaromír s Danielem potvrdili pověst zdatných „finishmanů“ a vyhráli obě dvě rychlostní zkoušky, což nakonec stačilo na nejtěsnější vítezství o pouhé tři desetiny sekundy před Kahlem a o necelé čtyři sekundy před Odložilíkem. „Na úvodní rychlé rychlostní zkoušce Strážovice-Nehodív jsme byli v obou průjezdech o pět až šest sekund pomalejší než Matthias Kahle s Fabií WRC, čili vždy jsme měli co dotahovat. Na závěr před poslední RZ jsme to ještě zkusili, když se nabízelo vítězství. Testování na Barumku se nám tedy nakonec zvrhlo v boj o desetinky sekundy. Je pravda, že v závěru soutěže už jsme se snažili jet na maximum, přestože jsme zde nechtěli jít do velkého rizika. Nicméně jak vědí všichni, kdo se o rally zajímají, hranice relativně bezpečné jízdy a rizika je při závodní jízdě vždycky velmi tenká,“ popisuje napínavý závěr soutěže „Mira“ Tarabus.
„Hlavní cíl, tedy rozjet se opět na asfaltu, byl splněn-navíc s opravdu krásným bonusem v podobě prvního místa. Díky patří pořadatelům za krásně uspořádanou soutěž, je vidět že jí pořádají srdcem. Celému týmu pak děkujeme za perfektně odvedenou práci a početným fanouškům kolem trati za podporu. Jsme rádi, že závod byl pěkný a napínavý souboj posádek na špici s různorodou technikou byl určitě kořením pro diváky,“ shrnuje Jaromír Tarabus.
Za vítěznou soutěží na pomezí Jižních a Západních Čech se ohlíží i spolujezdec a týmový manažer Dan Trunkát: „Jeli jsme i v národním sprintu na evropských bezpečnostních gumách, jako jezdíme po celou sezonu. Začátek závodu nás příjemně překvapil, navíc zdejší tratě se ukázaly jako velice krásné a organizace šlapala na jedničku. Zejména trať RZ 2/6 Čečelovice snese i ta nejpřísnější měřítka. Určitě jde o jednu z nejhezčích menších soutěží, které se dají v českých podmínkách uskutečnit. Na poslední RZ jsme předvedli, že rally končí až rampě, obzvláště u krátkého sprintu, a vyšlo nám to na těsné vítězství. Nyní se již těšíme na naši domácí Barum Rally, kde budeme obhajovat loňské třetí místo absolutně. Ovšem konkurence bude letos zřejmě velmi silná. Čas před Barumkou nám ještě oběma vyplní kratší rodinné dovolené.“
Pro další zajímavosti a fotografie z dění v týmu sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team nebo www.tarabus.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.