S osvědčenými vozy, zato s lehce obměněnou sestavou spolujezdců vyjížděli vstříc novým tratím reprezentanti stáje LB Trans Racing – Jan Lunga a Lubomír Brtníček. Rallye Český Krumlov se už léta jezdí bez výrazných změn a většině českých soutěžáků je důvěrně známá, oba jihomoravští piloti se však na start této soutěže postavili poprvé v kariéře.
Vstříc náročným jihočeským tratím vyjížděl Honza Lunga s osvědčeným „mitfárou“ Ondřejem Koubkem, vedle Luboše Brtníčka se naopak poprvé objevila Kateřina Janovská, ještě loni členka konkurenční posádky po boku Milana Michalčíka. V rámci „velkého“ šampionátu je konkurence ve třídě 8 méně početná než v jednodenních soutěžích, zato zde však už léta působí ostřílená posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, kterou je vzhledem ke kvalitě jejich vozu i nasbíraným zkušenostem vždy těžké porazit. Do souboje s úřadujícími mistry „velkého“ šampionátu se Jan Lunga a Ondřej Koubek vydali se svým tradičním Renaultem Clio, který byl premiérově osazen novým typem pneumatik, předepsaných pro mezinárodní soutěže. A aby těch novinek nebylo málo, musela si posádka zvykat i na zcela nové tlumiče, které se ukázaly být slabým místem vozu v loňské sezoně. „Bohužel jsme nové tlumiče nastavovali ještě před tím, než jsme dostali k dispozici nové gumy. S evropskými pneumatikami nefungují tak dobře jako se starým typem pneumatik, takže nás po Krumlově čeká další hledání vhodného nastavení,“ zhodnotil podvozkové změny Honza Lunga. „Rozdíl je však znatelný a není pochyb o tom, že jsme se už teď díky novým tlumičům posunuli mnohem dál, než jsme byli,“ dodal pilot.
Fakt, že se tým v přípravě vozu posunuje správným směrem, potvrdily i časy z úvodních rychlostních zkoušek krumlovské rally. Jan Lunga s Ondřejem Koubkem vyhráli svoji objemovou třídu hned na prvním testu a do večerního finiše přidali ještě další tři nejrychlejší časy. Když se výsledky úvodního dne sečetly, bylo z toho jasné průběžné vedení. „Situaci nám ulehčily technické problémy Martina Rady, který ztratil v první části dne zhruba minutu po technických problémech. Druhý den je však ještě dlouhý a stát se může cokoliv,“ bránil se předčasným oslavám vedoucí muž „osmiček“.Lubomír Brtníček s Kateřinou Janovskou měli vzhledem k pilotově půlročnímu závodnímu půstu opatrnější start. Ve startovním poli si vytipovali soupeře v podobě Michala Trojka a jeho hondy, se kterým sváděli vyrovnaný souboj o třetí místo ve třídě 8. Lubošovi s Katkou nešel technický průjezd rychlostní zkouškou Rožmitál, kde pokaždé dost ztratili, na svižném a plynulém Jáně se jim však dařilo a během nočního průjezdu umazali téměř celý Trojkův náskok. Před startem druhého dne je tak od vytoužené třetí pozice dělily pouhé tři sekundy. „Krumlov je krásná soutěž s krásnými „erzetami“ a jsem ráda, že jsem konečně dostala možnost podívat se sem jako účastník. Spolupráce je z mého skvělá v autě i v týmu. Vládne správná pohodová nálada a závod si užíváme,“ prozradila ve večerním servisu Katka Janovská, která se stala již šestým „mitfárou“ po boku šéfa týmu. V té době ještě Luboš s Katkou nemohli tušit, jak krátké bude jejich sobotní účinkování. Hned na startu první ranní „erzety“ jejich clio bohužel zradila poloosa a na místo souboje o medaile se zařadili mezi diváky.
Měření sil Jana Lungy s Martinem Radou se naopak obešlo bez mimořádných událostí a probíhalo až do samotného konce soutěže. Pilot renaultu potvrdil, že se do vedení nedostal jen zásluhou problémů soupeřů a zvláště dvojicí vydařených průjezdů nejdelší rychlostní zkouškou Malonty definitivně potvrdil svoji suverenitu. Do cíle v krumlovské Jelení zahradě si přivezl skoro dvouminutový náskok a kromě vítězství ve třídě 8 mohl slavit i solidní 20. místo v absolutním pořadí (mezi 49 účastníky rally). „Mám velkou radost, že se nám podařilo vyhrát hned při našem prvním zdejším startu. Rychlostní zkoušky byly krásné a zvláště včerejšek jsme si moc užili. Moc se mi líbilo hlavně závodění v noci. Dnes jsme měli trošku obavy, jak budou fungovat pneumatiky, ale vše dobře dopadlo,“ zhodnotil svůj druhý letošní start loňský třetí muž seriálu sprintů.Jan Lunga s Ondřejem Koubkem si nyní dopřávají zhruba dvoutýdenní závodní pauzu, aby se již v pátek 16. května postavili na start další mezinárodní soutěže – Rally Šumava s centrem v Klatovech. Druhý týmový vůz, řízený Lubomírem Brtníčkem, bude naopak odpočívat a šéf týmu se s ním pravděpodobně představí až na červnových Hustopečích.Text: Jiří Dokulil
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.