S osvědčenými vozy, zato s lehce obměněnou sestavou spolujezdců vyjížděli vstříc novým tratím reprezentanti stáje LB Trans Racing – Jan Lunga a Lubomír Brtníček. Rallye Český Krumlov se už léta jezdí bez výrazných změn a většině českých soutěžáků je důvěrně známá, oba jihomoravští piloti se však na start této soutěže postavili poprvé v kariéře.
Vstříc náročným jihočeským tratím vyjížděl Honza Lunga s osvědčeným „mitfárou“ Ondřejem Koubkem, vedle Luboše Brtníčka se naopak poprvé objevila Kateřina Janovská, ještě loni členka konkurenční posádky po boku Milana Michalčíka. V rámci „velkého“ šampionátu je konkurence ve třídě 8 méně početná než v jednodenních soutěžích, zato zde však už léta působí ostřílená posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, kterou je vzhledem ke kvalitě jejich vozu i nasbíraným zkušenostem vždy těžké porazit. Do souboje s úřadujícími mistry „velkého“ šampionátu se Jan Lunga a Ondřej Koubek vydali se svým tradičním Renaultem Clio, který byl premiérově osazen novým typem pneumatik, předepsaných pro mezinárodní soutěže. A aby těch novinek nebylo málo, musela si posádka zvykat i na zcela nové tlumiče, které se ukázaly být slabým místem vozu v loňské sezoně. „Bohužel jsme nové tlumiče nastavovali ještě před tím, než jsme dostali k dispozici nové gumy. S evropskými pneumatikami nefungují tak dobře jako se starým typem pneumatik, takže nás po Krumlově čeká další hledání vhodného nastavení,“ zhodnotil podvozkové změny Honza Lunga. „Rozdíl je však znatelný a není pochyb o tom, že jsme se už teď díky novým tlumičům posunuli mnohem dál, než jsme byli,“ dodal pilot.
Fakt, že se tým v přípravě vozu posunuje správným směrem, potvrdily i časy z úvodních rychlostních zkoušek krumlovské rally. Jan Lunga s Ondřejem Koubkem vyhráli svoji objemovou třídu hned na prvním testu a do večerního finiše přidali ještě další tři nejrychlejší časy. Když se výsledky úvodního dne sečetly, bylo z toho jasné průběžné vedení. „Situaci nám ulehčily technické problémy Martina Rady, který ztratil v první části dne zhruba minutu po technických problémech. Druhý den je však ještě dlouhý a stát se může cokoliv,“ bránil se předčasným oslavám vedoucí muž „osmiček“.Lubomír Brtníček s Kateřinou Janovskou měli vzhledem k pilotově půlročnímu závodnímu půstu opatrnější start. Ve startovním poli si vytipovali soupeře v podobě Michala Trojka a jeho hondy, se kterým sváděli vyrovnaný souboj o třetí místo ve třídě 8. Lubošovi s Katkou nešel technický průjezd rychlostní zkouškou Rožmitál, kde pokaždé dost ztratili, na svižném a plynulém Jáně se jim však dařilo a během nočního průjezdu umazali téměř celý Trojkův náskok. Před startem druhého dne je tak od vytoužené třetí pozice dělily pouhé tři sekundy. „Krumlov je krásná soutěž s krásnými „erzetami“ a jsem ráda, že jsem konečně dostala možnost podívat se sem jako účastník. Spolupráce je z mého skvělá v autě i v týmu. Vládne správná pohodová nálada a závod si užíváme,“ prozradila ve večerním servisu Katka Janovská, která se stala již šestým „mitfárou“ po boku šéfa týmu. V té době ještě Luboš s Katkou nemohli tušit, jak krátké bude jejich sobotní účinkování. Hned na startu první ranní „erzety“ jejich clio bohužel zradila poloosa a na místo souboje o medaile se zařadili mezi diváky.
Měření sil Jana Lungy s Martinem Radou se naopak obešlo bez mimořádných událostí a probíhalo až do samotného konce soutěže. Pilot renaultu potvrdil, že se do vedení nedostal jen zásluhou problémů soupeřů a zvláště dvojicí vydařených průjezdů nejdelší rychlostní zkouškou Malonty definitivně potvrdil svoji suverenitu. Do cíle v krumlovské Jelení zahradě si přivezl skoro dvouminutový náskok a kromě vítězství ve třídě 8 mohl slavit i solidní 20. místo v absolutním pořadí (mezi 49 účastníky rally). „Mám velkou radost, že se nám podařilo vyhrát hned při našem prvním zdejším startu. Rychlostní zkoušky byly krásné a zvláště včerejšek jsme si moc užili. Moc se mi líbilo hlavně závodění v noci. Dnes jsme měli trošku obavy, jak budou fungovat pneumatiky, ale vše dobře dopadlo,“ zhodnotil svůj druhý letošní start loňský třetí muž seriálu sprintů.Jan Lunga s Ondřejem Koubkem si nyní dopřávají zhruba dvoutýdenní závodní pauzu, aby se již v pátek 16. května postavili na start další mezinárodní soutěže – Rally Šumava s centrem v Klatovech. Druhý týmový vůz, řízený Lubomírem Brtníčkem, bude naopak odpočívat a šéf týmu se s ním pravděpodobně představí až na červnových Hustopečích.Text: Jiří Dokulil
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?