Vítězná krumlovská premiéra

lunga, jan
lunga, jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 14. května 2014 20:05
Sdílej:

S osvědčenými vozy, zato s lehce obměněnou sestavou spolujezdců vyjížděli vstříc novým tratím reprezentanti stáje LB Trans Racing – Jan Lunga a Lubomír Brtníček. Rallye Český Krumlov se už léta jezdí bez výrazných změn a většině českých soutěžáků je důvěrně známá, oba jihomoravští piloti se však na start této soutěže postavili poprvé v kariéře.

Vstříc náročným jihočeským tratím vyjížděl Honza Lunga s osvědčeným „mitfárou“ Ondřejem Koubkem, vedle Luboše Brtníčka se naopak poprvé objevila Kateřina Janovská, ještě loni členka konkurenční posádky po boku Milana Michalčíka.  V rámci „velkého“ šampionátu je konkurence ve třídě 8 méně početná než v jednodenních soutěžích, zato zde však už léta působí ostřílená posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, kterou je vzhledem ke kvalitě jejich vozu i nasbíraným zkušenostem vždy těžké porazit. Do souboje s úřadujícími mistry „velkého“ šampionátu se Jan Lunga a Ondřej Koubek vydali se svým tradičním Renaultem Clio, který byl premiérově osazen novým typem pneumatik, předepsaných pro mezinárodní soutěže. A aby těch novinek nebylo málo, musela si posádka zvykat i na zcela nové tlumiče, které se ukázaly být slabým místem vozu v loňské sezoně. „Bohužel jsme nové tlumiče nastavovali ještě před tím, než jsme dostali k dispozici nové gumy. S evropskými pneumatikami nefungují tak dobře jako se starým typem pneumatik, takže nás po Krumlově čeká další hledání vhodného nastavení,“ zhodnotil podvozkové změny Honza Lunga. „Rozdíl je však znatelný a není pochyb o tom, že jsme se už teď díky novým tlumičům posunuli mnohem dál, než jsme byli,“ dodal pilot.

Fakt, že se tým v přípravě vozu posunuje správným směrem, potvrdily i časy z úvodních rychlostních zkoušek krumlovské rally. Jan Lunga s Ondřejem Koubkem vyhráli svoji objemovou třídu hned na prvním testu a do večerního finiše přidali ještě další tři nejrychlejší časy. Když se výsledky úvodního dne sečetly, bylo z toho jasné průběžné vedení. „Situaci nám ulehčily technické problémy Martina Rady, který ztratil v první části dne zhruba minutu po technických problémech. Druhý den je však ještě dlouhý a stát se může cokoliv,“ bránil se předčasným oslavám vedoucí muž „osmiček“.Lubomír Brtníček s Kateřinou Janovskou měli vzhledem k pilotově půlročnímu závodnímu půstu opatrnější start. Ve startovním poli si vytipovali soupeře v podobě Michala Trojka a jeho hondy, se kterým sváděli vyrovnaný souboj o třetí místo ve třídě 8. Lubošovi s Katkou nešel technický průjezd rychlostní zkouškou Rožmitál, kde pokaždé dost ztratili, na svižném a plynulém Jáně se jim však dařilo a během nočního průjezdu umazali téměř celý Trojkův náskok. Před startem druhého dne je tak od vytoužené třetí pozice dělily pouhé tři sekundy. „Krumlov je krásná soutěž s krásnými „erzetami“ a jsem ráda, že jsem konečně dostala možnost podívat se sem jako účastník. Spolupráce je z mého skvělá v autě i v týmu. Vládne správná pohodová nálada a závod si užíváme,“ prozradila ve večerním servisu Katka Janovská, která se stala již šestým „mitfárou“ po boku šéfa týmu. V té době ještě Luboš s Katkou nemohli tušit, jak krátké bude jejich sobotní účinkování. Hned na startu první ranní „erzety“ jejich clio bohužel zradila poloosa a na místo souboje o medaile se zařadili mezi diváky.

Měření sil Jana Lungy s Martinem Radou se naopak obešlo bez mimořádných událostí a probíhalo až do samotného konce soutěže. Pilot renaultu potvrdil, že se do vedení nedostal jen zásluhou problémů soupeřů a zvláště dvojicí vydařených průjezdů nejdelší rychlostní zkouškou Malonty definitivně potvrdil svoji suverenitu. Do cíle v krumlovské Jelení zahradě si přivezl skoro dvouminutový náskok a kromě vítězství ve třídě 8 mohl slavit i solidní 20. místo v absolutním pořadí (mezi 49 účastníky rally). „Mám velkou radost, že se nám podařilo vyhrát hned při našem prvním zdejším startu. Rychlostní zkoušky byly krásné a zvláště včerejšek jsme si moc užili. Moc se mi líbilo hlavně závodění v noci. Dnes jsme měli trošku obavy, jak budou fungovat pneumatiky, ale vše dobře dopadlo,“ zhodnotil svůj druhý letošní start loňský třetí muž seriálu sprintů.Jan Lunga s Ondřejem Koubkem si nyní dopřávají zhruba dvoutýdenní závodní pauzu, aby se již v pátek 16. května postavili na start další mezinárodní soutěže – Rally Šumava s centrem v Klatovech. Druhý týmový vůz, řízený Lubomírem Brtníčkem, bude naopak odpočívat a šéf týmu se s ním pravděpodobně představí až na červnových Hustopečích.Text: Jiří Dokulil

 
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?