S osvědčenými vozy, zato s lehce obměněnou sestavou spolujezdců vyjížděli vstříc novým tratím reprezentanti stáje LB Trans Racing – Jan Lunga a Lubomír Brtníček. Rallye Český Krumlov se už léta jezdí bez výrazných změn a většině českých soutěžáků je důvěrně známá, oba jihomoravští piloti se však na start této soutěže postavili poprvé v kariéře.
Vstříc náročným jihočeským tratím vyjížděl Honza Lunga s osvědčeným „mitfárou“ Ondřejem Koubkem, vedle Luboše Brtníčka se naopak poprvé objevila Kateřina Janovská, ještě loni členka konkurenční posádky po boku Milana Michalčíka. V rámci „velkého“ šampionátu je konkurence ve třídě 8 méně početná než v jednodenních soutěžích, zato zde však už léta působí ostřílená posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, kterou je vzhledem ke kvalitě jejich vozu i nasbíraným zkušenostem vždy těžké porazit. Do souboje s úřadujícími mistry „velkého“ šampionátu se Jan Lunga a Ondřej Koubek vydali se svým tradičním Renaultem Clio, který byl premiérově osazen novým typem pneumatik, předepsaných pro mezinárodní soutěže. A aby těch novinek nebylo málo, musela si posádka zvykat i na zcela nové tlumiče, které se ukázaly být slabým místem vozu v loňské sezoně. „Bohužel jsme nové tlumiče nastavovali ještě před tím, než jsme dostali k dispozici nové gumy. S evropskými pneumatikami nefungují tak dobře jako se starým typem pneumatik, takže nás po Krumlově čeká další hledání vhodného nastavení,“ zhodnotil podvozkové změny Honza Lunga. „Rozdíl je však znatelný a není pochyb o tom, že jsme se už teď díky novým tlumičům posunuli mnohem dál, než jsme byli,“ dodal pilot.
Fakt, že se tým v přípravě vozu posunuje správným směrem, potvrdily i časy z úvodních rychlostních zkoušek krumlovské rally. Jan Lunga s Ondřejem Koubkem vyhráli svoji objemovou třídu hned na prvním testu a do večerního finiše přidali ještě další tři nejrychlejší časy. Když se výsledky úvodního dne sečetly, bylo z toho jasné průběžné vedení. „Situaci nám ulehčily technické problémy Martina Rady, který ztratil v první části dne zhruba minutu po technických problémech. Druhý den je však ještě dlouhý a stát se může cokoliv,“ bránil se předčasným oslavám vedoucí muž „osmiček“.Lubomír Brtníček s Kateřinou Janovskou měli vzhledem k pilotově půlročnímu závodnímu půstu opatrnější start. Ve startovním poli si vytipovali soupeře v podobě Michala Trojka a jeho hondy, se kterým sváděli vyrovnaný souboj o třetí místo ve třídě 8. Lubošovi s Katkou nešel technický průjezd rychlostní zkouškou Rožmitál, kde pokaždé dost ztratili, na svižném a plynulém Jáně se jim však dařilo a během nočního průjezdu umazali téměř celý Trojkův náskok. Před startem druhého dne je tak od vytoužené třetí pozice dělily pouhé tři sekundy. „Krumlov je krásná soutěž s krásnými „erzetami“ a jsem ráda, že jsem konečně dostala možnost podívat se sem jako účastník. Spolupráce je z mého skvělá v autě i v týmu. Vládne správná pohodová nálada a závod si užíváme,“ prozradila ve večerním servisu Katka Janovská, která se stala již šestým „mitfárou“ po boku šéfa týmu. V té době ještě Luboš s Katkou nemohli tušit, jak krátké bude jejich sobotní účinkování. Hned na startu první ranní „erzety“ jejich clio bohužel zradila poloosa a na místo souboje o medaile se zařadili mezi diváky.
Měření sil Jana Lungy s Martinem Radou se naopak obešlo bez mimořádných událostí a probíhalo až do samotného konce soutěže. Pilot renaultu potvrdil, že se do vedení nedostal jen zásluhou problémů soupeřů a zvláště dvojicí vydařených průjezdů nejdelší rychlostní zkouškou Malonty definitivně potvrdil svoji suverenitu. Do cíle v krumlovské Jelení zahradě si přivezl skoro dvouminutový náskok a kromě vítězství ve třídě 8 mohl slavit i solidní 20. místo v absolutním pořadí (mezi 49 účastníky rally). „Mám velkou radost, že se nám podařilo vyhrát hned při našem prvním zdejším startu. Rychlostní zkoušky byly krásné a zvláště včerejšek jsme si moc užili. Moc se mi líbilo hlavně závodění v noci. Dnes jsme měli trošku obavy, jak budou fungovat pneumatiky, ale vše dobře dopadlo,“ zhodnotil svůj druhý letošní start loňský třetí muž seriálu sprintů.Jan Lunga s Ondřejem Koubkem si nyní dopřávají zhruba dvoutýdenní závodní pauzu, aby se již v pátek 16. května postavili na start další mezinárodní soutěže – Rally Šumava s centrem v Klatovech. Druhý týmový vůz, řízený Lubomírem Brtníčkem, bude naopak odpočívat a šéf týmu se s ním pravděpodobně představí až na červnových Hustopečích.Text: Jiří Dokulil
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.