Vlčák na plakátu, Vlčák na titulní straně programu, Vlčák na první straně zvláštních ustanovení.
Takhle nějak má vypadat odměna za dobré vysvědčení! Martin Vlček s Richardem Lasevičem budou na Valašské rally obhajovat zlatý věnec z předcházejícího ročníku, pravdou však je, že se od jejich loňského účinkování hodně věcí změnilo. Už nedisponují nejsilnějším vozem ve startovním poli, budou se muset bránit mnohonásobně silnější konkurenci a pilot se na start opravdové rally postaví po více než sedmi měsících pauzy. Zajímalo nás proto, jak se oba členové posádky připravují a s jakými pocity ke startu nové sezony vzhlížejí.Martine, zimní pauza sice byla dlouhá, ale facebook na Vás prozradil, že jste s Richardem nezaháleli. Podle fotek, co pronikly na sociální sítě, dokonce pilujete nový jezdecký styl. Je to pravda?„Ano, ano, je to pravda, čtyřkolovým smykem umí jezdit kde kdo, proto jsme to s Richardem zkusili na bruslích a můžu říct, že udržet osm kol v táhlém smyku není tak jednoduché. Po zimě bylo třeba protáhnout naše staré kulové čepy a do prvních pádů se nám to zdálo jako dobrý nápad.“
Další zajímavost na Vás prozradily zvláštní ustanovení nadcházející Valašské rally. Vaše jméno je napsané v organizačním štábu – dokonce u funkce zástupce ředitele pro trať rally. Co bylo impulsem vstoupit mezi organizátory? Většina soutěžáků se tomu spíše brání…„Bylo to tak, že jsem řediteli soutěže, panu Hošákovi, udělal návrh na změnu tratí a pak už nezbylo nic, než se spolupodílet na prosazování žádostí na místních zastupitelstvech a osadních výborech. Rozhodně to nebyla snadná cesta, obzvlášť v době, kdy se mediálně znovu propíralo neštěstí z Lopeníku. Ale musím říct, že se většina zastupitelů dotčených obcí zachovala naprosto profesionálně a rozhodovala dle získaných informací, nikoliv pod tlakem bulvárních médií. Za takovou profesionalitu jim patří velké díky.“ Na Valašce Vás čeká první „ostrý“ závod s novou Fabií S2000. Kolik jste toho zatím stihl najezdit a jaký máte z auta dojem? Zákulisní informace mluví o tom, že po podzimním Bonver Championshipu už jste s fabií na půl cesty k tykání…„Ano, měli jsme možnost se s fabií vzájemně osahat, nicméně si holka musí uvědomit, že je příliš mladá na to, aby mohla tykat starému pánovi, takže začneme pěkně pomalu - předehrou na Valašské rally - a budeme společně zrychlovat. Tento start pro mne bude docela náročný. Valaška je první soutěž po nehodě na Barumce a startuji vzdušnou čarou kilometr od domova, takže představa, že bych nedojel k místní Hájovské hospodě, je zdrcující (smích).“
Co říkáte na konkurenci, která se na letošní Valašku přihlásila? Dáváte si nějaké cíle nebo půjde především o další díl seznamovacího tanečku s vozem?“Konkurence je parádní - WRC, R5, S2000 a spousta „enkových“ aut - co více si přát. Oko diváka bude rozhodně uspokojené a obhajoba loňského absolutního vítězství v této konkurenci nepřichází v úvahu. Loni jsme Valašku odjeli sice taky s fabií, ale ve specifikaci WRC a při slabé konkurenci byla povinnost jet na čele…“ Hned po Martinovi jsme si vzali na paškál i druhou tvář posádky – vždy usměvavého Richarda Laseviče. Ten si na začátku března odskočil do Rakouska, kde po boku Petra Pospíšila zahájil sezónu při prosluněné Schneerosen Rallye - na tratích bývalé Semperitky. A jelikož si s Pospou domů odvezli pěkný příděl rakouských bodů, mohl Richard při našem rozhovoru rozdávat ještě více úsměvů než obvykle.
Ríšo, na rozdíl od řady Tvých kolegů spolujezdců máš už úvodní logopedické cvičení nové sezony za sebou. Jak bylo v Rakousku?„V Rakousku bylo skvěle, úžasně, nádherně. Ostatně jako vždy. Pohodová atmosféra umocněná krásnými rychlostkami je důvodem, proč se tam rád vracím. Navíc se nám podařilo zajet i docela pěkný výsledek. Pospa se opravdu snažil a dojeli jsme čtrnáctí absolutně, jen mě mrzí, že vzhledem ke kolizi s domácím šampionátem se do Rakouska asi letos příliš nepodívám.“ Letos plánujete s Martinem oba šampionáty, takže budeš mít mnohem méně prostoru na občasné přesedání k jiným pilotům. Navíc s Martinem společně ladíte i fyzickou formu. Nehrozí Vám ponorková nemoc? „Co se týče startů v domácím mistrovství, je přede mnou výzva v podobě nové techniky a účasti v obou šampionátech. Jo, letošek bude nabitý, ale těším se. Pokud jde o naši ponorkovou nemoc, my jsme taková dvojka s kormidelníkem, a jelikož u kormidla je Martin, tak já musím dělat kapitána. Takže mi říkej stará mořská kryso (smích). Zatím se nehádáme, většinou prostě jedeme tam, kam řeknu já...“ Na závěr už jen dodejme, že Martin Vlček s Richardem Lasevičem do své domácí Valašské rally odstartují v sobotu krátce po deváté hodině ranní, kdy se vydají na trať dlouhou 289 km a protkanou šesti rychlostními zkouškami na třech úsecích. Dveře jejich Fabie S2000 bude zdobit šťastná sedmička. Na samý závěr našeho povídání ještě požádal o slovo Martin Vlček: „Velice rád bych využil této možnosti a vzkázal všem spoluorganizátorům, jezdcům a hlavně divákům, aby k nadcházející akci přistupovali zodpovědně, za použití zdravého selského rozumu, protože jakékoliv zaváhání je v tak těžké době pro rally nepřípustné. Rovněž cítím osobní zodpovědnost za důvěru, kterou ve mne vložili zastupitelé, místní občané, kteří respektovali omezení vyplývající z této akce a proto je nesmíme zklamat.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?