Poslední podnik MČR ve sprintrally (18. a 19. října)se kvapem blíží. Dnes pořadatelé zveřejnili časový harmonogram. Nejprve se ale podívejme, jaké souboje můžeme očekávat.
Soutěž zůstane tradičně věrná úsekům, které se již v minulosti jezdily, novinkou je pouze RZ Semetín - ze Semetína do Hošťálkové. Celkově lze ale říci, že se máme na co těšit. Boj o krále letošních sprintů je stále otevřenou záležitostí. Po rally Jeseníky je v čele dravý Miroslav Jakeš se 145 body. Na druhé místě je Roman Odložilík, který ztrácí 7 bodů. Do Vsetína by měl přivézt místo, Fabie S2000, nějaké WRC, se kterým bude Jakešově Lanceru R4 rovnocenným soupeřem. Teoretickou šanci má Sýkora, který je třetí. Jeho start je nejistý. Na dalších místech tabulky je situace velmi vyrovnaná. Je třeba také zmínit, že se počítá šest výsledků.
V hodnocení dvoukolek je sitace taky vyrovnaná. Ve vedení Patrij Rujbr se 112ti body, na druhém místě Petr Brynda se ztrátou 23 bodů. Třetí je Adam Kobliha, který an Bryndu ztrácí 13 bodů. Čtvrtý je Martin Vlček, který se ale nebude účastnit, jelikož léčí zranění z letošní Barum rally. Tímto mu za redakci, přejeme brzsk uzdravení. ( Vlk ale nespí a chystá Fabii S2000) Na třetí místo tak může dosáhnout velmi pěkně jedoucí Martin Vopatřil. bez šance není ani Egon Smékal, který na uklouzaných Jeseníkách mocně trápil oba Peugeoty R3 a kategorii dvoukolek vyhrál.
Nyní se zkusme podívat do jednotlivých tříd. Ve třídě 2 vede Adolf s Fabií S2000, druhý je Sýkora a třetí Trnovec, který si dobrý výsledkem může poskočit na místo druhé.Třída 3 je pro letošní rok kořistí Miroslava Jakeše. O druhé místo však bude tuhý boj. POlák Malyszczycki jel pěkně, ale havaroval na Jeseníkách. Robert Kořistka bude rozjetý, jelikož se tento víkend účastní Rally croatia místo Jaroslava Orsáka. Třetím do party by mohl být i Firla, kterému se na Vsetíně daří. Třída 5 je opět soubouj Peugeotů R3 Rujbra a Bryndy. Třídu šest nyní vede Adam Kobliha se 116 body, Martin Vlček je druhý, ale nepojede, mno a třetí e Martin Vopatřil, který může tuto třídu i vyhrát. bez šance si polepšit není ani čtvrtý Bisaha. Třída 7 a mistrem je Michal Horák. Druhý je René Dohnal, který se musí mít na pozoru před Janem Heringem. Otázkou je zda Hering do Vsetína přijede.
Třída 8, ve vedení Matěj Řehák 113 bodů, a Martina Daňhelová 90. Třída 9 je opět vyrovnaná první Vojáček máá na druhého Nekvapila náskok 17 bodů. Minimální rozdíly jsou ale na místě čtvrtém, Lichovník a pátém, Pilař. Třída 10 vede Havlík před Holickou a 10 bodů. Třída naftových vozidel 11 je kořistí Oldřicha Bočka. Ve WRC třídě 13 je mistrem Miroslav Plíhal, druhý je zatím Karel Trněný a třetí Roman Odložilík, který ztrácí na Trněného 23 bodů, takže může být ještě druhý.
Ve Vsetíne nás tedy čeká 7 rychlostních zkoušek, start první Rz je naplůánován na 8:38, mistry budeme znát 1650 ČASOVÝ HARMONOGRAM JE ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?