Poslední podnik MČR ve sprintrally (18. a 19. října)se kvapem blíží. Dnes pořadatelé zveřejnili časový harmonogram. Nejprve se ale podívejme, jaké souboje můžeme očekávat.
Soutěž zůstane tradičně věrná úsekům, které se již v minulosti jezdily, novinkou je pouze RZ Semetín - ze Semetína do Hošťálkové. Celkově lze ale říci, že se máme na co těšit. Boj o krále letošních sprintů je stále otevřenou záležitostí. Po rally Jeseníky je v čele dravý Miroslav Jakeš se 145 body. Na druhé místě je Roman Odložilík, který ztrácí 7 bodů. Do Vsetína by měl přivézt místo, Fabie S2000, nějaké WRC, se kterým bude Jakešově Lanceru R4 rovnocenným soupeřem. Teoretickou šanci má Sýkora, který je třetí. Jeho start je nejistý. Na dalších místech tabulky je situace velmi vyrovnaná. Je třeba také zmínit, že se počítá šest výsledků.
V hodnocení dvoukolek je sitace taky vyrovnaná. Ve vedení Patrij Rujbr se 112ti body, na druhém místě Petr Brynda se ztrátou 23 bodů. Třetí je Adam Kobliha, který an Bryndu ztrácí 13 bodů. Čtvrtý je Martin Vlček, který se ale nebude účastnit, jelikož léčí zranění z letošní Barum rally. Tímto mu za redakci, přejeme brzsk uzdravení. ( Vlk ale nespí a chystá Fabii S2000) Na třetí místo tak může dosáhnout velmi pěkně jedoucí Martin Vopatřil. bez šance není ani Egon Smékal, který na uklouzaných Jeseníkách mocně trápil oba Peugeoty R3 a kategorii dvoukolek vyhrál.
Nyní se zkusme podívat do jednotlivých tříd. Ve třídě 2 vede Adolf s Fabií S2000, druhý je Sýkora a třetí Trnovec, který si dobrý výsledkem může poskočit na místo druhé.Třída 3 je pro letošní rok kořistí Miroslava Jakeše. O druhé místo však bude tuhý boj. POlák Malyszczycki jel pěkně, ale havaroval na Jeseníkách. Robert Kořistka bude rozjetý, jelikož se tento víkend účastní Rally croatia místo Jaroslava Orsáka. Třetím do party by mohl být i Firla, kterému se na Vsetíně daří. Třída 5 je opět soubouj Peugeotů R3 Rujbra a Bryndy. Třídu šest nyní vede Adam Kobliha se 116 body, Martin Vlček je druhý, ale nepojede, mno a třetí e Martin Vopatřil, který může tuto třídu i vyhrát. bez šance si polepšit není ani čtvrtý Bisaha. Třída 7 a mistrem je Michal Horák. Druhý je René Dohnal, který se musí mít na pozoru před Janem Heringem. Otázkou je zda Hering do Vsetína přijede.
Třída 8, ve vedení Matěj Řehák 113 bodů, a Martina Daňhelová 90. Třída 9 je opět vyrovnaná první Vojáček máá na druhého Nekvapila náskok 17 bodů. Minimální rozdíly jsou ale na místě čtvrtém, Lichovník a pátém, Pilař. Třída 10 vede Havlík před Holickou a 10 bodů. Třída naftových vozidel 11 je kořistí Oldřicha Bočka. Ve WRC třídě 13 je mistrem Miroslav Plíhal, druhý je zatím Karel Trněný a třetí Roman Odložilík, který ztrácí na Trněného 23 bodů, takže může být ještě druhý.
Ve Vsetíne nás tedy čeká 7 rychlostních zkoušek, start první Rz je naplůánován na 8:38, mistry budeme znát 1650 ČASOVÝ HARMONOGRAM JE ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?