Poslední podnik MČR ve sprintrally (18. a 19. října)se kvapem blíží. Dnes pořadatelé zveřejnili časový harmonogram. Nejprve se ale podívejme, jaké souboje můžeme očekávat.
Soutěž zůstane tradičně věrná úsekům, které se již v minulosti jezdily, novinkou je pouze RZ Semetín - ze Semetína do Hošťálkové. Celkově lze ale říci, že se máme na co těšit. Boj o krále letošních sprintů je stále otevřenou záležitostí. Po rally Jeseníky je v čele dravý Miroslav Jakeš se 145 body. Na druhé místě je Roman Odložilík, který ztrácí 7 bodů. Do Vsetína by měl přivézt místo, Fabie S2000, nějaké WRC, se kterým bude Jakešově Lanceru R4 rovnocenným soupeřem. Teoretickou šanci má Sýkora, který je třetí. Jeho start je nejistý. Na dalších místech tabulky je situace velmi vyrovnaná. Je třeba také zmínit, že se počítá šest výsledků.
V hodnocení dvoukolek je sitace taky vyrovnaná. Ve vedení Patrij Rujbr se 112ti body, na druhém místě Petr Brynda se ztrátou 23 bodů. Třetí je Adam Kobliha, který an Bryndu ztrácí 13 bodů. Čtvrtý je Martin Vlček, který se ale nebude účastnit, jelikož léčí zranění z letošní Barum rally. Tímto mu za redakci, přejeme brzsk uzdravení. ( Vlk ale nespí a chystá Fabii S2000) Na třetí místo tak může dosáhnout velmi pěkně jedoucí Martin Vopatřil. bez šance není ani Egon Smékal, který na uklouzaných Jeseníkách mocně trápil oba Peugeoty R3 a kategorii dvoukolek vyhrál.
Nyní se zkusme podívat do jednotlivých tříd. Ve třídě 2 vede Adolf s Fabií S2000, druhý je Sýkora a třetí Trnovec, který si dobrý výsledkem může poskočit na místo druhé.Třída 3 je pro letošní rok kořistí Miroslava Jakeše. O druhé místo však bude tuhý boj. POlák Malyszczycki jel pěkně, ale havaroval na Jeseníkách. Robert Kořistka bude rozjetý, jelikož se tento víkend účastní Rally croatia místo Jaroslava Orsáka. Třetím do party by mohl být i Firla, kterému se na Vsetíně daří. Třída 5 je opět soubouj Peugeotů R3 Rujbra a Bryndy. Třídu šest nyní vede Adam Kobliha se 116 body, Martin Vlček je druhý, ale nepojede, mno a třetí e Martin Vopatřil, který může tuto třídu i vyhrát. bez šance si polepšit není ani čtvrtý Bisaha. Třída 7 a mistrem je Michal Horák. Druhý je René Dohnal, který se musí mít na pozoru před Janem Heringem. Otázkou je zda Hering do Vsetína přijede.
Třída 8, ve vedení Matěj Řehák 113 bodů, a Martina Daňhelová 90. Třída 9 je opět vyrovnaná první Vojáček máá na druhého Nekvapila náskok 17 bodů. Minimální rozdíly jsou ale na místě čtvrtém, Lichovník a pátém, Pilař. Třída 10 vede Havlík před Holickou a 10 bodů. Třída naftových vozidel 11 je kořistí Oldřicha Bočka. Ve WRC třídě 13 je mistrem Miroslav Plíhal, druhý je zatím Karel Trněný a třetí Roman Odložilík, který ztrácí na Trněného 23 bodů, takže může být ještě druhý.
Ve Vsetíne nás tedy čeká 7 rychlostních zkoušek, start první Rz je naplůánován na 8:38, mistry budeme znát 1650 ČASOVÝ HARMONOGRAM JE ZDE
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.