Ke startu na Rally Bohemia se přihlásilo 53 posádek soudobých vozů a přes 40 historických vozů.
Startovní listina 40. Rally Bohemia nabízí kompletní domácí špičku a celkem 13 vozů nejvyšší třídy 2, kam patří vozy S2000 a R5. Se startovním číslem 1 přejede přes startovní rampu soutěže zařazené do Evropského poháru rally (koeficient 10) a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler, která je posádkou továrního týmu Škoda Motorsport a průběžně vede klasifikaci ERC mistrovství Evropy. 40. Rally Bohemia bude také českou premiérou nového vozu Ford Fiesta kategorie R5, která v budoucnu nahradí vozy S2000. S tímto vozem odstartuje posádka Jan Sýkora – Martina Škardová.
Na start 40. Rally Bohemia se postaví dva jezdci s nejvyšší prioritou FIA, kterými jsou Jan Kopecký a Jan Černý a dále dalších sedm jezdců s prioritou ASN. Celkem sedm národností bude zastoupeno mezi 53 posádkami pole soudobých vozů a pět národností mezi posádkami z pole Rally Bohemia Legend.
Ze zahraničních posádek upozorněme například na Dánské duo Simon Hansen Vallentin a Thomas Henriksen. Tato velmi rychlá posádka startuje s vozem Peugeot 206 S1600 a chce na Rally Bohemia sbírat zkušenosti stejně jako naděje slovenského rallysportu Martin Koči. Ten má za sebou už několik startů v mistrovství světa a ani soutěže v České republice mu nejsou cizí. Se Škodou Fabia S2000 a spolujezdcem Lukášem Kostkou by mohl patřit k černým koním soutěže.
V roli favorita se samozřejmě představí posádka týmu Škoda Motorsport, ale usilovat o pozice na stupních vítězů jistě bude i lídr průběžné klasifikace Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally Václav Pech jun. s vozem MINI John Cooper Works S2000, či Roman Kresta se Škodou Fabia S2000, který se chce startem při 40. Rally Bohemia s touto soutěží rozloučit. Při 40. Rally Bohemia se ale budou body rozdělovat ve všech třídách a dramatické souboje jistě budou svádět i jezdci z nižších objemových tříd, kteří mají méně výkonu, mnohdy ale velké soutěžácké srdce.
Další informace o 40. Rally Bohemia najdete na stránkách www.rallybohemia.cz. Sledujte také oficiální Facebook profil na www.facebook.com/rallybohemia.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?