Ke startu na Rally Bohemia se přihlásilo 53 posádek soudobých vozů a přes 40 historických vozů.
Startovní listina 40. Rally Bohemia nabízí kompletní domácí špičku a celkem 13 vozů nejvyšší třídy 2, kam patří vozy S2000 a R5. Se startovním číslem 1 přejede přes startovní rampu soutěže zařazené do Evropského poháru rally (koeficient 10) a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler, která je posádkou továrního týmu Škoda Motorsport a průběžně vede klasifikaci ERC mistrovství Evropy. 40. Rally Bohemia bude také českou premiérou nového vozu Ford Fiesta kategorie R5, která v budoucnu nahradí vozy S2000. S tímto vozem odstartuje posádka Jan Sýkora – Martina Škardová.
Na start 40. Rally Bohemia se postaví dva jezdci s nejvyšší prioritou FIA, kterými jsou Jan Kopecký a Jan Černý a dále dalších sedm jezdců s prioritou ASN. Celkem sedm národností bude zastoupeno mezi 53 posádkami pole soudobých vozů a pět národností mezi posádkami z pole Rally Bohemia Legend.
Ze zahraničních posádek upozorněme například na Dánské duo Simon Hansen Vallentin a Thomas Henriksen. Tato velmi rychlá posádka startuje s vozem Peugeot 206 S1600 a chce na Rally Bohemia sbírat zkušenosti stejně jako naděje slovenského rallysportu Martin Koči. Ten má za sebou už několik startů v mistrovství světa a ani soutěže v České republice mu nejsou cizí. Se Škodou Fabia S2000 a spolujezdcem Lukášem Kostkou by mohl patřit k černým koním soutěže.
V roli favorita se samozřejmě představí posádka týmu Škoda Motorsport, ale usilovat o pozice na stupních vítězů jistě bude i lídr průběžné klasifikace Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally Václav Pech jun. s vozem MINI John Cooper Works S2000, či Roman Kresta se Škodou Fabia S2000, který se chce startem při 40. Rally Bohemia s touto soutěží rozloučit. Při 40. Rally Bohemia se ale budou body rozdělovat ve všech třídách a dramatické souboje jistě budou svádět i jezdci z nižších objemových tříd, kteří mají méně výkonu, mnohdy ale velké soutěžácké srdce.
Další informace o 40. Rally Bohemia najdete na stránkách www.rallybohemia.cz. Sledujte také oficiální Facebook profil na www.facebook.com/rallybohemia.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.