Pro letošní sezonu si loňský absolutní vítěz třídy 10 v rallysprintovém mistrovství Michal Vaňhara postavil zcela nový vůz.
Pro letošní sezonu si loňský absolutní vítěz třídy 10 v rallysprintovém mistrovství Michal Vaňhara postavil zcela nový vůz. Jeho premiéra se odehrála na rychlostních zkouškách Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. První start byl úspěšný a dvojice Vaňhara – Jugasová rozšířila svou pohárovou sbírku.
Na den přesně osm měsíců. To je přesně období, kdy na závodní kombinézu u Michala Vaňhary ve skříni usedal prach. Psal se datum 21. říjen 2012 a v cíli vsetínského rallysprintu slavil zlínský jezdec absolutní vítězství ve třídě 10. O životním výsledku rozhodla závěrečná zkouška sprintu a technická závada u vozu Reného Dohnala. Zatímco René smutně stál u nepojízdného vozu, Michal si vychutnával doušky šampaňského na cílové rampě vedle vsetínského zámku. Uběhlo dlouhých osm měsíců a v pátek 21. června 2013 se Vaňhara opět nasoukal do nehořlavé kombinézy. „Během pauzy mezi sezonami jsme se pustili do stavby Renaultu Clio Sport. Původně jsme s ním chtěli vyrazit již na domácí Kopné, ale v autě ještě nebyly všechny správné díly a jak něco uspěchat, raději jsme s prvním startem ještě chvilku posečkali. Jelikož měl „Barva“ startovat v Hustopečích, tak jsme se domluvili, že clio otestujeme přímo při Rally Hustopeče. Rozhodnutí o našem startu padlo týden před soutěží, což přináší několik problémů. Bylo potřeba se poohlédnout po volném spolujezdci s patřičnou licencí a také zajistit ubytování „last minute“ jsou trošku nervy. Nakonec jsem se domluvil s Kájou Jugasovou, která ještě ovšem musela podstoupit kontrolu u lékaře a zde dostat požehnání ke startu s naštíplou klíční kosti. Kája svolení dostala a hned se ukázala jako profík, když sehnala ubytování po jedné z omluvených posádek,“ popsal sled událostí před hustopečskou rally Michal Vaňhara. Přestože byl Michal v Hustopečích na závodech v minulosti několikrát, ostrý závod zde jel poprvé. Hned úvodní zkouška soutěže jej překvapila svou členitostí, změnou povrchu i délkou zkoušky. Uskákaný asfalt tady střídal šotolinu a vzápětí se najíždělo na kvalitní asfaltové silnice. Náročné seznamovací jízdy umocňovaly tropické vedra. „Náš start ještě ohrozilo jedno kulaté razítko, které chybělo ve sportovním průkazu vozu. Bez něj nás nechtěli sportovní komisaři pustit do závodu. Proto jsme museli vyslat rychlého posla do Prahy. Byly to nervičky a Kája uronila i slzičku, ale kluci vše stihli,“ popsal kritický moment krátce před startem závodu Michal. V pátek, krátce po 19. hodině již Michal s Karolínou najížděli na startovní rampu. „Bylo nám od začátku jasné, že závod bude hodně rychlý. Moc jsem se na rally těšil a přitom jsem měl obavy, zda auto vydrží bez technických problémů. Obavy jsem měl i u sebe, neboť téměř tři čtvrtě roku jsem v závodním autě neseděl. Před první erzetou jsme si s Kájou řekli, že jedeme testovat auto a podle toho jsme závod i pojali. Vůbec jsem nevěděl, jak bude renault reagovat na šotolině. Hned v první šotolinové zatáčce jsem si uvědomil, že do toho musím jít agresivněji, jinak se dlouho nesvezeme,“ vrátil se k prvním kilometrům soutěže Vaňhara. První etapa obsahovala čtyři rychlostní zkoušky, ale po havárii Plška byla jedna RZ zrušena. Tři časy na rychlostních testech umístily posádku na 25. místě absolutního pořadí a ve třídě 8 drželi Michal s Karolínou 3. místo.
Během večerního servisu mechanici jen auto kontrolovali a dotahovali povolené šroubečky. Clio fungovalo bez problémů a tak si posádka mohla vyzkoušet i různá nastavení závodního vozu. „Druhý den jsme se hráli s nastavením tlumičů. Zdálo se, že si auto ostrou jízdou sedlo a já si na něj taky rychle přivykal. Jak jsem autu začal důvěřovat, odrážely se i na jízdě naše časy. Přesto je před námi ještě hodně práce než začneme vyhrávat erzety ve třídě J,“ posílá vzkaz svým soupeřům Michal. V průběhu sobotních rychlostních zkoušek se Michal s Karolínou posunuli výš ve startovní listině. I díky defektu Brtníčka získali zlíňáci ve třídě 8 stříbrnou příčku. V absolutní klasifikaci nakoukli do druhé desítky pořadí 19. místem. A do výčtu úspěchů patří i umístění v kategorii smíšených posádek, kde Michal s Kájou obsadili 3. místo. „Z výsledku máme pochopitelně všichni velkou radost. Auto i celý tým fungoval skvěle a pochvalu zaslouží i Kája. Chtěl bych tímto zároveň poděkovat sponzorům a obchodním partnerům, bez nichž bychom start v Hustopečích nemohli absolvovat,“ poděkoval Michal Vaňhara.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?