Pro letošní sezonu si loňský absolutní vítěz třídy 10 v rallysprintovém mistrovství Michal Vaňhara postavil zcela nový vůz.
Pro letošní sezonu si loňský absolutní vítěz třídy 10 v rallysprintovém mistrovství Michal Vaňhara postavil zcela nový vůz. Jeho premiéra se odehrála na rychlostních zkouškách Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. První start byl úspěšný a dvojice Vaňhara – Jugasová rozšířila svou pohárovou sbírku.
Na den přesně osm měsíců. To je přesně období, kdy na závodní kombinézu u Michala Vaňhary ve skříni usedal prach. Psal se datum 21. říjen 2012 a v cíli vsetínského rallysprintu slavil zlínský jezdec absolutní vítězství ve třídě 10. O životním výsledku rozhodla závěrečná zkouška sprintu a technická závada u vozu Reného Dohnala. Zatímco René smutně stál u nepojízdného vozu, Michal si vychutnával doušky šampaňského na cílové rampě vedle vsetínského zámku. Uběhlo dlouhých osm měsíců a v pátek 21. června 2013 se Vaňhara opět nasoukal do nehořlavé kombinézy. „Během pauzy mezi sezonami jsme se pustili do stavby Renaultu Clio Sport. Původně jsme s ním chtěli vyrazit již na domácí Kopné, ale v autě ještě nebyly všechny správné díly a jak něco uspěchat, raději jsme s prvním startem ještě chvilku posečkali. Jelikož měl „Barva“ startovat v Hustopečích, tak jsme se domluvili, že clio otestujeme přímo při Rally Hustopeče. Rozhodnutí o našem startu padlo týden před soutěží, což přináší několik problémů. Bylo potřeba se poohlédnout po volném spolujezdci s patřičnou licencí a také zajistit ubytování „last minute“ jsou trošku nervy. Nakonec jsem se domluvil s Kájou Jugasovou, která ještě ovšem musela podstoupit kontrolu u lékaře a zde dostat požehnání ke startu s naštíplou klíční kosti. Kája svolení dostala a hned se ukázala jako profík, když sehnala ubytování po jedné z omluvených posádek,“ popsal sled událostí před hustopečskou rally Michal Vaňhara. Přestože byl Michal v Hustopečích na závodech v minulosti několikrát, ostrý závod zde jel poprvé. Hned úvodní zkouška soutěže jej překvapila svou členitostí, změnou povrchu i délkou zkoušky. Uskákaný asfalt tady střídal šotolinu a vzápětí se najíždělo na kvalitní asfaltové silnice. Náročné seznamovací jízdy umocňovaly tropické vedra. „Náš start ještě ohrozilo jedno kulaté razítko, které chybělo ve sportovním průkazu vozu. Bez něj nás nechtěli sportovní komisaři pustit do závodu. Proto jsme museli vyslat rychlého posla do Prahy. Byly to nervičky a Kája uronila i slzičku, ale kluci vše stihli,“ popsal kritický moment krátce před startem závodu Michal. V pátek, krátce po 19. hodině již Michal s Karolínou najížděli na startovní rampu. „Bylo nám od začátku jasné, že závod bude hodně rychlý. Moc jsem se na rally těšil a přitom jsem měl obavy, zda auto vydrží bez technických problémů. Obavy jsem měl i u sebe, neboť téměř tři čtvrtě roku jsem v závodním autě neseděl. Před první erzetou jsme si s Kájou řekli, že jedeme testovat auto a podle toho jsme závod i pojali. Vůbec jsem nevěděl, jak bude renault reagovat na šotolině. Hned v první šotolinové zatáčce jsem si uvědomil, že do toho musím jít agresivněji, jinak se dlouho nesvezeme,“ vrátil se k prvním kilometrům soutěže Vaňhara. První etapa obsahovala čtyři rychlostní zkoušky, ale po havárii Plška byla jedna RZ zrušena. Tři časy na rychlostních testech umístily posádku na 25. místě absolutního pořadí a ve třídě 8 drželi Michal s Karolínou 3. místo.
Během večerního servisu mechanici jen auto kontrolovali a dotahovali povolené šroubečky. Clio fungovalo bez problémů a tak si posádka mohla vyzkoušet i různá nastavení závodního vozu. „Druhý den jsme se hráli s nastavením tlumičů. Zdálo se, že si auto ostrou jízdou sedlo a já si na něj taky rychle přivykal. Jak jsem autu začal důvěřovat, odrážely se i na jízdě naše časy. Přesto je před námi ještě hodně práce než začneme vyhrávat erzety ve třídě J,“ posílá vzkaz svým soupeřům Michal. V průběhu sobotních rychlostních zkoušek se Michal s Karolínou posunuli výš ve startovní listině. I díky defektu Brtníčka získali zlíňáci ve třídě 8 stříbrnou příčku. V absolutní klasifikaci nakoukli do druhé desítky pořadí 19. místem. A do výčtu úspěchů patří i umístění v kategorii smíšených posádek, kde Michal s Kájou obsadili 3. místo. „Z výsledku máme pochopitelně všichni velkou radost. Auto i celý tým fungoval skvěle a pochvalu zaslouží i Kája. Chtěl bych tímto zároveň poděkovat sponzorům a obchodním partnerům, bez nichž bychom start v Hustopečích nemohli absolvovat,“ poděkoval Michal Vaňhara.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?